Sākotnējā versija par sadursmes iemeslu
Divu vilcienu sadursmē Rīgas centrā aizvakar bojā gāja četri cilvēki – divi vīrieši un divas sievietes, bet cietuši 29 cilvēki Foto: Māris Kaparkalējjs, “LV” |
2.februārī Rīgā notikušās vilcienu
sadursmes izmeklēšanas komisijas rīcībā esošā informācija ļauj
secināt, ka negadījums noticis, no Lielvārdes braucošajam
elektrovilcienam pabraucot garām luksoforam ar aizliedzošo
signālu, teikts sākotnējā tehniskajā slēdzienā, ko vakar
parakstījis Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas direktors
Andris Dunskis un valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš”
tehniskās inspekcijas direktors Ārijs Sināts. Atzinumā norādīts,
ka negadījuma brīdī Rīgas pasažieru stacijā vilcienu satiksmes
nodrošināšanas iekārtas – mikroprocesoru centralizācijas
iekārtas un elektrovilciena drošības ierīču aparatūra
(automātiskās lokomotīvju signalizācijas iekārtas un radiosakari)
– darbojušās normāli.
Pēc starptautiskā vilciena Maskava–Rīga pienākšanas un pasažieru
izkāpšanas Rīgas pasažieru stacijas mikroprocesoru posteņa
dežurants izplānoja vilciena maršrutu no pirmā ceļa uz Vagonu
parku. Tam bija jābrauc ar vagoniem pa priekšu. Pulksten 10.33
mašīnistam dota atļauja atsēdināt sastāvu. Pēc piecām minūtēm
notika sadursme.
Attālums starp luksoforu, kuram pagaidām nenoskaidrotu iemeslu
dēļ garām pabrauca no Lielvārdes kursējošais elektrovilciens, un
pārmiju, kur notika sadursme, ir 120 metri.
“LV” informācija