• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
"airBaltic": attīstība turpinās. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.02.2005., Nr. 28 https://www.vestnesis.lv/ta/id/101926

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Latvijā viesojas NATO Eiropas spēku komandiera vietnieks

Vēl šajā numurā

18.02.2005., Nr. 28

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

“airBaltic”: attīstība turpinās

Vakar Latvijas aviosabiedrība “airBaltic” iepazīstināja ar aizvadītā gada rezultātiem, ieskicēja 2005.gada darba plānus un izteica savu viedokli attiecībā uz jaunievedumiem gaisa pārvadājumos.

“airBaltic” prezidents Bertolts Fliks atzina, ka 2004.gads uzņēmumam bijis reti dinamisks. Pārvadāto pasažieru skaits salīdzinājumā ar 2003.gadu pērn audzis par 75 procentiem un sasniedzis 589 288 personas. Uzsākti lidojumi desmit jaunos maršrutos, atklāta aviokompānijas jaunā bāze Viļņā. Kā norādīja B.Fliks, lielā mērā tieši tā nodrošinājusi uzņēmuma straujo izaugsmi. Turklāt arvien jaunu maršrutu atklāšana ir efektīvs mārketinga instruments, kas palīdz izturēt konkurences cīņu. B.Fliks uzsvēra, ka uzņēmuma atpazīstamību tirgū var nodrošināt tikai daudzi produkti un piedāvājumi. Atpazīstamības uzlabošanai kalpo arī pērn spertie soļi “airBaltic” vizuālā tēla nomaiņai – tas skāris, piemēram, lidaparātu krāsojumu.
2004.gadā tika sākta arī aviosabiedrības lidmašīnu parka nomaiņa, kas noslēgsies šāgada 4.martā. Turpmāk “airBaltic” flotē būs tikai divu tipu lidmašīnas: “Boeing 737” un “Fokker 50”. Ar to lielā mērā arī izskaidrojams lidojumu piepildījuma kritums 2004.gadā: 2003.gadā piepildījums atbilda 61 procentam, bet pērn tas samazinājās līdz 51 procentam. B.Fliks paskaidroja, ka samazinājums bijis neizbēgams – viens no tā cēloņiem ir visnotaļ nepieciešamā nelielo lidaparātu nomaiņa pret prāvākiem. Arī reģionālo lidojumu īpatnība ir mazāks piepildījums, taču, pateicoties zemākām izmaksām, šie lidojumi tomēr ir rentabli.
2005.gada pirmajos sešos mēnešos plānots atklāt četrus jaunus “airBaltic” lidojumu maršrutus no Rīgas un vienu no Viļņas. No Lietuvas turpmāk varēs doties uz Helsinkiem, bet no Latvijas galvaspilsētas – uz Stambulu, Barselonu, Minheni un Parīzi. B.Fliks norādīja, ka aviosabiedrība būtu gatava arī iekšzemes reisiem uz Liepāju un Ventspili, taču šobrīd trūkst lidmašīnu šiem maršrutiem. Par otrā pusgada plāniem “airBaltic” prezidents pagaidām runāt atturējās, vien norādīdams, ka attīstība turpināsies, taču ne tik strauji kā pērn – uzņēmumam nepieciešams laiks stabilizācijai.
B.Fliks arī izteica neizpratni par ES līmenī izskanējušo priekšlikumu ieviest papildus degvielas nodokli, kura ietvaros iekasētā nauda tiks ziedota nabadzības un AIDS apkarošanai trešās pasaules valstīs. Viņš norādīja, ka šobrīd izdevumi degvielas iegādei veido apmēram 25 procentus aviosabiedrības izmaksu un paredzētais nodoklis neadekvāti sadārdzinās aviobiļetes. B.Fliks izteica šaubas, vai būtu lietderīgs nodoklis, kas atšķirībā no akcīzes nodokļa netiktu izmantots infrastruktūras attīstībai.
Kā zināms, šodien stājās spēkā ES regula, kas nosaka aviosabiedrību pienākumu kompensēt vietu neesamību un reisu aizkavēšanos. B.Fliks uzsvēra, ka “airBaltic” jau praktizē kompensāciju izmaksu, tāpēc kompānijas darbā nekādu faktisku izmaiņu nebūs. Taču, kā norādīja “airBaltic” prezidents, regulas ieviešanas ietvaros tiek pārlieku akcentētas pasažieru tiesības saņemt kompensāciju un pārāk maz pieminēti gadījumi, kad kompensācijas nav paredzētas – un šādu gadījumu nav maz. Tāpēc B.Fliks paredz, ka ES institūcijām neizbēgami nāksies pie normatīvā akta atgriezties, lai to pilnveidotu un izskaidrotu.

Juris Bārtulis, “LV”

juris.bartulis@vestnesis.lv

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!