• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 15. februāra noteikumi Nr. 129 "Ūdensapgādes, notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas būvju būvniecības kārtība". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.02.2005., Nr. 30 https://www.vestnesis.lv/ta/id/102049

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Latvijas Republikas Satversmes tiesas spriedums

Par Civilprocesa likuma 21.panta trešās daļas atbilstību Latvijas Republikas Satversmes 1. un 92.pantam

Vēl šajā numurā

22.02.2005., Nr. 30

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 129

Pieņemts: 15.02.2005.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

 

Ministru kabineta noteikumi Nr.129

Rīgā 2005.gada 15.februārī (prot. Nr.9 9.§)

Ūdensapgādes, notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas būvju būvniecības kārtība

Izdoti saskaņā ar Būvniecības likuma 6.panta pirmās daļas 4.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1.Noteikumi nosaka ūdensapgādes, notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas būvju būvniecības kārtību, ja tās pilnīgi vai daļēji paredzēts būvēt par starptautisko finanšu institūciju, Eiropas Savienības vai tās dalībvalstu finanšu līdzekļiem, ciktāl to nenosaka citi būvniecību reglamentējošie normatīvie akti.

2.Noteikumos lietoti šādi termini:

2.1.ūdenssaimniecības būves — ūdensapgādes, notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas būves, kā arī tehnoloģiskās iekārtas un tehniskais aprīkojums, kas nodrošina vai ietekmē to darbību;

2.2. ūdenssaimniecības sistēma — ūdens­saimniecības būvju un institucionālo vajadzību kopums, kas nepieciešams ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanai konkrētā teritorijā, nodrošinot teritorijas attīstību, vides aizsardzību un ekonomiskās intereses;

2.3.tehniski ekonomiskais pamatojums — ūdenssaimniecības sistēmas attīstības lietderības izvērtējums no tehniskā, ekonomiskā, institucionālā un vides aizsardzības viedokļa;

2.4.pirmsprojekts — nepieciešamā tehniskā dokumentācija ūdens­saimniecības būvju apvienoto būvprojektēšanas un būvdarbu konkursu rīkošanai;

2.5.būvdarbu etaps — tehniski ekonomiskajā pamatojumā noteiktā un pirmsprojektā precizētā ūdenssaimniecības būvju būvdarbu daļa, kuru veic saskaņā ar izstrādāto attiecīgā etapa tehnisko projektu;

2.6.projekta pieteicējs — valsts (minis­trijas, ministriju padotībā esošās iestādes, citas centrālās valsts iestādes) un pašvaldību iestādes.

3.Lai nodrošinātu šo noteikumu izpildi, vides ministrs ar rīkojumu izveido ūdenssaimniecības būvju būvniecības projektu vērtēšanas komisiju (turpmāk — komisija). Komisijas nolikumu apstiprina vides ministrs.

II. Tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrāde

4.Projekta pieteicējs iesniedz Vides ministrijā iesniegumu par sākotnējo projekta ieceri (1.pielikums).

5.Komisija izvērtē iesniegumā ietverto informāciju un sākotnējās projekta ieceres pamatojumu, nosaka ieceres atbilstību finansēšanas nosacījumiem un 20dienu laikā no iesnieguma reģistrācijas sniedz rakstisku atzinumu.

6.Ja atzinums ir pozitīvs, komisija, pamatojoties uz projekta rādītājiem (2.pielikums), atbilstoši finansēšanas nosacījumiem nosaka tehniski ekonomiskā pamatojuma saturu, apjomu, detalizāciju, kā arī institūcijas, no kurām jāsaņem atzinums par projekta ieceres īstenošanas iespējām teritorijā, kurā paredzēta būvniecība.

7.Tehniski ekonomiskais pamatojums ietver šādas daļas:

7.1.esošās situācijas izvērtējums:

7.1.1.projekta teritorijas raksturojums;

7.1.2.ūdenssaimniecībassistēmas raksturojums:

7.1.2.1.no tehniskā viedokļa (piemēram, ūdenssaimniecības būvju tehniskais stāvoklis, jaudas un tehnisko raksturojumu atbilstība pakalpojumu pieprasījumam);

7.1.2.2.no ekonomiskā viedokļa (piemēram, pakalpojumu patērētāja un pakalpojumu sniedzēja ienākumi un izdevumi, maksājumu par pakalpojumiem struktūra, pakalpojumu pašizmaksa);

7.1.2.3.no institucionālā viedokļa (piemēram, pakalpojumu sniedzēja juridiskais statuss, pakalpojumu organizācijas efektivitāte);

7.1.2.4.no vides aizsardzības viedokļa (piemēram, dzeramā ūdens kvalitāte, notekūdeņu radītais piesārņojums, ūdenssaimniecības būvju tehniskā stāvokļa ietekme uz vidi);

7.1.3.plānotās ūdenssaimniecības sistēmas jaudas un pakalpojumu kvalitātes nodrošināšana atbilstoši normatīvo aktu prasībām;

7.1.4.būvdarbu veikšanas ierobežojumi konkrētā teritorijā;

7.2.ilgtermiņa investīciju programma:

7.2.1.ūdenssaimniecības sistēmas attīstības prognozes:

7.2.1.1.no tehniskā viedokļa (piemēram, nepieciešamo pakalpojumu nodrošināšana visā teritorijā, izvēlēto tehnoloģiju lietderība un atbilstība vides prasībām, izvēlēto iekārtu un aprīkojuma atbilstība tehniskajām prasībām);

7.2.1.2.no ekonomiskā viedokļa (piemēram, pakalpojumu tarifu aprēķins, ūdenssaimniecības sistēmas paredzamo ekspluatācijas izmaksu aprēķins vismaz 20 gadu ilgam laikposmam);

7.2.1.3.no institucionālā viedokļa (piemēram, pakalpojumu sniedzēja darbības optimizācija);

7.2.1.4.no vides aizsardzības viedokļa (piemēram, ūdenssaimniecības būvju tehniskā stāvokļa, dzeramā ūdens kvalitātes un attīrīto notekūdeņu pieļaujamās piesārņojuma koncentrācijas nodrošināšana atbilstoši normatīvo aktu prasībām);

7.2.2.ūdenssaimniecības sistēmas attīstības alternatīvie risinājumi un to salīdzinājums;

7.2.3.centralizētas ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas lietderības izvērtējums;

7.3.prioritārā investīciju programma:

7.3.1.ūdenssaimniecības būvju paredzamās būvniecības izvērtējums (piemēram, tehnoloģiju, iekārtu, aprīkojuma izvēles pamatojums; orientējošās izmaksas, paredzamais darbu veikšanas laika grafiks, ieguvumi no projekta īstenošanas);

7.3.2.ietekmes uz vidi novērtējums;

7.3.3.investīciju efektivitātes finanšu un ekonomiskā analīze;

7.3.4.ūdenssaimniecības būvju ekspluatācijas un apkalpošanas nodrošinājums, nepieciešamā darbinieku apmācība;

7.3.5.pieslēguma iespēju un pieslēguma nodrošinājuma izvērtējums, ja tiek izbūvēti vai rekonstruēti ūdensapgādes vai kanalizācijas ārējie tīkli (iespējas pieslēgt ūdens­apgādes vai kanalizācijas ārējiem tīkliem būves, kuras atrodas uz zemes īpašumiem, kas tiek skarti, īstenojot projektu);

7.4.būvprojektēšanas un būvdarbu veikšanas izvērtējums un salīdzinājums no tehniskās un ekonomiskās lietderības viedokļa, lai pamatotu apvienoto vai atsevišķo būvprojektēšanas un būvdarbu veikšanas iepirkumu rīkošanu.

8.Izstrādāto tehniski ekonomisko pamatojumu un komisijas noteikto institūciju atzinumus projekta pieteicējs iesniedz Vides ministrijā.

9.Komisija mēneša laikā no tehniski ekonomiskā pamatojuma saņemšanas dienas izvērtē to un akceptē vai pieprasa veikt labojumus, nosakot termiņu labojumu veikšanai.

10.Tehniski ekonomiskā pamatojuma izvērtēšanai komisija var pieaicināt neatkarīgus ekspertus.

11.Ja komisija akceptējusi tehniski ekonomisko pamatojumu, projekta pieteicējs iesniedz Vides ministrijā lēmumu, ar kuru apstiprina:

11.1. ūdenssaimniecības būvju projektu kopumā;

11.2. līdzfinansējuma nodrošināšanu;

11.3. ka noteiktā termiņā tiks nokārtotas īpašuma vai lietošanas, vai nomas tiesības uz zemi, kas tiek skarta, īstenojot projektu;

11.4. ka zemes īpašnieki, kuru zemes īpašumi tiek skarti, īstenojot projektu, piekrīt viņu īpašumā esošo būvju pieslēgumam ūdensapgādes vai kanalizācijas ārējiem tīkliem vai arī tiek izstrādāti atbilstoši paš­valdības saistošie noteikumi par kārtību, kādā tiks nodrošināti minētie pieslēgumi.

12.Informācija, kas iekļauta tehniski ekonomiskā pamatojuma sastāvā un apstiprināta ar projekta pieteicēja lēmumu, izmantojama pirmsprojekta un tehniskā projekta izstrādei.

III. Pirmsprojekta izstrāde

13.Pirmsprojekts tiek izstrādāts, ja tehniski ekonomiskajā pamatojumā ir atzīta apvienotā būvprojektēšanas un būvdarbu veikšanas konkursa rīkošanas lietderība.

14.Pirmsprojekts ietver šādas daļas:

14.1.ūdenssaimniecības būvju projektēšanas uzdevums;

14.2.būvprojektēšanas uzsākšanai nepieciešamie dokumenti:

14.2.1.situācijas plāns;

14.2.2.zemesgabala topogrāfiskais plāns;

14.2.3.pārskati par ūdenssaimniecības būvju tehniskajām pārbaudēm, uzmērījumu plāni un tehniskie raksturojumi;

14.2.4.zemes lietošanas tiesības apliecinošie dokumenti, teritorijas iz­mantošanas prasības un aprobežojumi, kas attiecas uz būvniecībai paredzēto zemesgabalu;

14.2.5.plānošanas un arhitektūras uzdevums;

14.2.6.tehniskie un īpašie noteikumi;

14.2.7.komisijas noteikto institūciju atzinumi;

14.2.8.ģeotehniskās izpētes pārskats;

14.2.9.hidroģeoloģiskās izpētes pārskats;

14.2.10.dzeramā ūdens kvalitātes testēšanas rezultāti un laboratoriju atzinumi par dzeramā ūdens atbilstību obligātajām nekaitīguma prasībām saskaņā ar normatīvajiem aktiem par dzeramā ūdens kvalitāti;

14.2.11.notekūdeņu testēšanas rezultāti un laboratoriju atzinumi par piesārņojuma atbilstību pieļaujamajām robežvērtībām vielu emisijai ūdenī saskaņā ar vides piesārņojumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem;

14.3.projekta pieteicēja prasības:

14.3.1.projektējamo ūdenssaimniecības būvju tehniskie raksturojumi (projektētās jaudas, maksimālie patēriņi) un nepieciešamā kvalitāte;

14.3.2.prasības ūdenssaimniecības būvju būvdarbu kvalitātei;

14.3.3.ūdenssaimniecības būvēm, iekārtām un aprīkojumam nepieciešamās pārbaudes;

14.3.4.attīrītā ūdens un notekūdeņu kvalitātes pārbaudes;

14.3.5.ūdenssaimniecības būvju ekspluatācijas un apkalpošanas prasības;

14.3.6.personāla apmācības prasības;

14.3.7.darba aizsardzības nodrošinājuma un ugunsdrošības pārbaudes;

14.4.paskaidrojuma raksts:

14.4.1.paredzamo ūdenssaimniecības būvju būvniecības tehnisko risinājumu apraksts;

14.4.2.izmantojamo tehnoloģiju apraksts un pamatojums;

14.4.3.būves kārtu un būvdarbu etapu (ja ir pamatota to nepieciešamība) raksturojums, to skaits un nosaukumi, katras būves kārtas un būvdarbu etapa darba saturs, paredzamie apjomi un realizācijas termiņi, būves kārtu un būvdarbu etapu savstarpējā sasaiste un veikšanas secība, faktori, kas ietekmē darbu izpildi;

14.5.nepieciešamo iekārtu un aprīkojuma tehniskie raksturojumi un apraksts;

14.6.rasējumi — uzdevums tehniskā projekta izstrādei:

14.6.1.ūdenssaimniecības būvju novietnes (situācijas) plāns;

14.6.2.zemesgabala labiekārtošanas risinājumi;

14.6.3.paredzamo būvju (ja tādas ir) stāvu plāni, raksturīgie griezumi, fasādes;

14.6.4.inženiertīklu shēmas;

14.6.5.tehnoloģiskās shēmas;

14.7.paredzamo būvdarbu apjoms;

14.8.orientējošo izmaksu aprēķins.

15.Ņemot vērā projektā noteiktās būvējamo būvju funkcijas, komisija ir tiesīga konkretizēt pirmsprojekta sastāvu.

16.Sagatavoto un attiecīgajā pašvaldībā saskaņoto pirmsprojektu projekta pieteicējs iesniedz Vides ministrijā trijos eksemplāros. Komisija izvērtē pirmsprojektu un mēneša laikā no tā iesniegšanas dienas akceptē iesniegto pirmsprojektu vai pieprasa veikt labojumus un, ja nepieciešams, iesniegt papildu dokumentus, nosakot iesniegšanas termiņu.

17.Pirmsprojekta izvērtēšanai komisija var pieaicināt neatkarīgus ekspertus.

18.Komisijas akceptēts pirmsprojekts ir pamats apvienoto būv­projektēšanas un būvdarbu veikšanas konkursu rīkošanai, kā arī ūdens­saimniecības būves vai būvdarbu etapu (ja tādi ir noteikti) tehniskā projekta izstrādei.

19.Pēc pirmsprojekta akceptēšanas projekta pieteicējs vienu no šo noteikumu 16.punktā minētajiem pirmsprojekta eksemplāriem kopā ar ūdenssaimniecības būves vai būvdarbu etapu (ja tādi ir noteikti) tehnisko projektu iesniedz pašvaldības būvvaldē, kuras administratīvajā teritorijā atrodas ūdenssaimniecības būve, tehniskā projekta akceptēšanai un būvatļaujas saņemšanai.

IV. Ūdenssaimniecības būvju būvdarbu veikšana un pieņemšana ekspluatācijā

20.Ja ūdenssaimniecības būvju tehniski ekonomiskajā pamatojumā ir noteikti un pirmsprojektā precizēti būvdarbu etapi:

20.1.pašvaldības būvvalde, kuras administratīvajā teritorijā atrodas ūdenssaimniecības būve, pamatojoties uz pirmsprojektu un būvdarbu etapa akceptēto tehnisko projektu, izsniedz būvatļauju visai ūdenssaimniecības būvei kopumā. Būvatļaujā norāda paredzēto būvdarbu etapu skaitu un to nosaukumus būvdarbu veikšanas secībā, kā arī būvdarbu etapus, kuriem ir izstrādāts un akceptēts tehniskais projekts;

20.2.pēc katra pabeigtā būvdarbu etapa izpildītājs sastāda nodošanas un pieņemšanas aktu. Visu būvi kopumā pieņem ekspluatācijā pēc pēdējā būvdarbu etapa pieņemšanas atbilstoši būvnormatīvu prasībām. Pieņemšanas komisijas sastāvā iekļauj valsts būvinspektoru.

21.Pieņemšanas komisijas darbā var piedalīties ūdenssaimniecības būvju būvniecības projektu vērtēšanas komisijas pārstāvis.

22. Ūdenssaimniecības būvju autoruzraudzību, ja nepieciešams, pieprasa Vides ministrija.

V. Noslēguma jautājumi

23. Projekti, kuri akceptēti vai noteiktā kārtībā iesniegti akceptēšanai līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai un kuru tehniskie risinājumi atbilst attiecīgajā laikposmā piemēroto normatīvo aktu prasībām, nav jāpārstrādā atbilstoši šo noteikumu prasībām.

24. Noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada 1.maiju.

Ministru prezidenta vietā — tieslietu ministre S.Āboltiņa

Vides ministrs R.Vējonis

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada 1.maiju.

 

1.pielikums

Ministru kabineta

2005.gada 15.februāra noteikumiem Nr.129

1.PNG (70139 bytes)

2.PNG (137574 bytes)

3.PNG (134266 bytes)

4.PNG (142776 bytes)

5.PNG (134102 bytes)

6.PNG (156219 bytes)

7.PNG (180114 bytes)

8.PNG (42986 bytes)

 

Vides ministrs R.Vējonis

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!