Valsts sekretāru 2005.gada 24.februāra sanāksmē
Aizsardzības
ministrija
– pieteica likumprojektu “Grozījumi Valsts un pašvaldības
mantas atsavināšanas likumā”.
Likumprojekts paredz, ka
valsts un pašvaldības kustamu mantu var nodot bez atlīdzības
ārvalstu valdību un starptautisku organizāciju īpašumā Ministru
kabineta noteiktā kārtībā. Ar šo tiks paredzēta iespēja un
noteikts tiesiskais regulējums vispārējiem gadījumiem valsts un
pašvaldību kustamās mantas nodošanai bez atlīdzības ārvalstu
valdību un starptautisko organizāciju īpašumā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Ekonomikas, Iekšlietu, Izglītības un zinātnes,
Kultūras, Labklājības, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu,
Satiksmes, Veselības, Zemkopības ministrijā, Īpašu uzdevumu
ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā, Īpašu
uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātā,
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā, Latvijas Pašvaldību
savienībā, Valsts kontrolē, Valsts kancelejā.
Finanšu ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Valsts vērtspapīru izlaišanas
noteikumi”.
Valsts vērtspapīru izlaišanas noteikumu
projekts paredz noteikt Latvijas valsts īstermiņa parādzīmju,
vidēja termiņa un ilgtermiņa obligāciju (valsts vērtspapīri)
izlaišanas kārtību Latvijas Republikā, kā arī valsts vērtspapīru
otrreizējās apgrozības, norēķinu sistēmas darbības un valsts
vērtspapīru cenas, uzkrātās peļņas, fiksētā ienākuma un peļņas
likmes aprēķina vispārējos pamatprincipus.
Valsts vērtspapīru izlaišanas mērķis ir nodrošināt Latvijas
valsts budžeta deficīta finansēšanu, valsts parāda
pārfinansēšanu, kā arī finanšu likviditāti.
Valsts vērtspapīru emitents ir Finanšu ministrija, kas izlaiž
valsts vērtspapīrus Latvijas valsts vārdā un uzņemas saistības
apmaksāt kārtējos maksājumus un dzēst šos valsts vērtspapīrus
noteiktajos termiņos. Darbības, kas saistītas ar valsts
vērtspapīru izlaišanu, sākotnējo izvietošanu un dzēšanu, veic
Valsts kase.
Valsts vērtspapīrus izlaiž dematerializētā formā. Katrai valsts
vērtspapīru emisijai tiek piešķirts atsevišķs starptautiskais
vērtspapīru identifikācijas (ISIN) kods.
Visus valsts vērtspapīrus reģistrē Latvijas Centrālajā
depozitārijā. Valsts vērtspapīrus var iekļaut regulētos tirgos
saskaņā ar vienošanos starp Valsts kasi un atbilstošo regulētā
tirgus organizētāju.
Valsts vērtspapīru izlaišana notiek, pamatojoties uz Valsts kases
izdotu rīkojumu par valsts vērtspapīru izlaišanu, kas ir valsts
vērtspapīru piedāvājuma paziņojums un satur informāciju par
valsts vērtspapīru emisijas piedāvājumu: emisijas numuru;
emisijas norēķinu un dzēšanas datumu; viena valsts vērtspapīra
vērtību, kura tiks samaksāta valsts vērtspapīra dzēšanas dienā
(nominālo vērtību); emisijas apjomu; fiksētā ienākuma izmaksu
datumus (vidēja termiņa un ilgtermiņa obligācijām).
Valsts kasei ir tiesības izsludināt papildu valsts vērtspapīru
emisijas apjoma izlaišanu, kā arī valsts vērtspapīru emisijas
pilnīgu vai daļēju dzēšanu pirms tās dzēšanas termiņa saskaņā ar
atsevišķu rīkojumu (pirmstermiņa dzēšanu) atbilstoši šo noteikumu
nosacījumiem.
Šobrīd valsts vērtspapīru emisiju regulē 2002.gada 23.janvārī
Finanšu ministrijas apstiprinātie “Latvijas valsts iekšējā
aizņēmuma vērtspapīru izlaišanas noteikumi”, kuri nodrošina
valstij iespēju aizņemties valsts budžeta deficīta finansēšanai
un valsts parāda pārfinansēšanai nepieciešamos līdzekļus,
emitējot valsts iekšējā aizņēmuma vērtspapīrus. Tomēr, ņemot vērā
Latvijas finanšu tirgus attīstību, šajā kārtībā ir nepieciešami
vairāki grozījumi un papildinājumi, lai efektivizētu valsts
vērtspapīru emisijas procesu. Uz izmaiņu nepieciešamību valsts
vērtspapīru emisijas kārtībā ir norādījusi arī Latvijas Banka. Tā
kā valsts vērtspapīru emisijas kārtība attieksies arī uz
privātpersonām, nepieciešams izdot šo kārtību kā ārējo normatīvo
aktu (Ministra kabineta noteikumus).
Galvenās izmaiņas valsts vērtspapīru izlaišanas kārtībā paredz
valsts vērtspapīru sākotnējās izvietošanas veikšanu, izmantojot
ne tikai Latvijas Bankas, bet arī citu finanšu aģentu, kurus
apstiprina Finanšu ministrija, pakalpojumus, kā arī veikt šādas
emisijas bez finanšu aģentu pakalpojumu izmantošanas. Tāpat,
ņemot vērā vairāku citu valstu pieredzi, plānots ieviest iespēju
veikt valsts vērtspapīru sākotnējo izvietošanu, izmantojot jaunu
metodi – tiešo pārdošanu. Noteikumu projektā precizēts arī valsts
vērtspapīru sākotnējās izvietošanas dalībnieku loks, to
paplašinot, taču vienlaikus atstājot iespējas noteikt arī
noteiktus ierobežojumus dalībai valsts vērtspapīru sākotnējā
izvietošanā. Bez tam veiktas atsevišķas izmaiņas valsts
vērtspapīru cenas, uzkrātās peļņas, fiksētā ienākuma un peļņas
likmes aprēķinos, lai tuvinātu Latvijas valsts vērtspapīru
emisijas Eiropā lietotajiem standartiem (praksei).
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Ārlietu, Bērnu un ģimenes
lietu, Ekonomikas, Labklājības, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu, Satiksmes ministrijā, Latvijas Bankā, Finanšu
un kapitāla tirgus komisijā, Valsts kancelejā.
Labklājības ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta
2004.gada 20.janvāra noteikumos Nr.44 “Noteikumi par darba
atļaujām ārzemniekiem””.
Pamatojoties uz Imigrācijas
likumu, 2004.gada 20.janvārī Ministru kabinetā tika pieņemti
noteikumi Nr.44 “Noteikumi par darba atļaujām ārzemniekiem”, kuri
nosaka darba atļaujas pieprasīšanas un izsniegšanas kārtību
ārzemniekam, kurš vēlas nodibināt darba tiesiskās attiecības,
noslēdzot darba līgumu, vai būt nodarbināts, pamatojoties uz citu
civiltiesisku līgumu (tai skaitā kā kapitālsabiedrības padomes
vai valdes loceklis vai personālsabiedrības amatpersona, kurai
komercreģistrā reģistrētas pārstāvības tiesības), vai būt
pašnodarbināta persona Latvijas Republikā, kā arī kārtību un
apmēru, kādā maksājama valsts nodeva par darba atļaujas
pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu.
Grozījumi noteikumos izstrādāti, lai noteikumus papildinātu ar
normām, kas izriet no Padomes direktīvas 2003/9/EK, ar ko nosaka
minimālos standartus patvērumu meklētāju uzņemšanai, kā arī lai
novērstu noteikumu piemērošanas laikā konstatētās
nepilnības.
Grozījumu projektā paredzēts, ka Pilsonības un migrācijas lietu
pārvalde (bez darba devēja darba izsaukuma apstiprināšanas
Nodarbinātības valsts aģentūras filiālē) patvēruma meklētājam,
pamatojoties uz patvēruma meklētāja personas dokumentu, izsniedz
darba atļauju līdz galīgā lēmuma par bēgļa vai alternatīvā
statusa piešķiršanas pieņemšanai, kā arī precizēti darba
izsaukuma apstiprināšanai nepieciešamie Nodarbinātības valsts
aģentūras filiālē iesniedzamie izglītību apliecinošie dokumenti.
Prasība par izglītības dokumentu iesniegšanu valsts valodā un to
tulkojumu apliecināšanu notariāli noteikta saskaņā ar Valsts
valodas likuma 10.pantu. Atbilstoši profesiju klasifikatoram
informācijas tehnoloģiju jomā precizēti nodarbināto speciālistu
amatu nosaukumi, kuriem atvieglotā kārtībā tiek izsniegtas darba
atļaujas.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Iekšlietu, Izglītības un zinātnes, Satiksmes
ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā.
Tieslietu ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Licences izsniegšanas kārtība
zemes ierīcības, mērniecības, ģeodēziskiem un kartogrāfiskiem
darbiem”.
Noteikumu projekts paredz noteikt kārtību,
kādā komersants saņem licenci zemes ierīcības, mērniecības,
ģeodēzisko vai kartogrāfisko darbu veikšanai. Katram darba veidam
izsniedz atsevišķu licenci.
Lēmumu par licences izsniegšanu, pagarināšanu, pārreģistrēšanu
pieņem Valsts zemes dienesta (VZD) izveidota zemes ierīcības,
mērniecības, ģeodēzijas un kartogrāfijas darbu licencēšanas
komisija. Komisiju izveido, tās nolikumu un personālsastāvu
apstiprina VZD ģenerāldirektors.
Fiziska vai juridiska persona, kura ir reģistrēta un veic zemes
ierīcības, ģeodēzijas vai kartogrāfijas darbus kādā no Eiropas
Savienības dalībvalstīm, Latvijas Republikā pakalpojumus sniedz
bez VZD izsniegtās licences zemes ierīcības, mērniecības,
ģeodēzijas vai kartogrāfijas darbiem, ja šo darbu veikšana
Latvijas Republikā nav pastāvīga.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Aizsardzības, Ārlietu,
Bērnu un ģimenes lietu, Ekonomikas, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu, Satiksmes, Veselības, Vides, Zemkopības
ministrijā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā, Valsts
kancelejā;
– pieteica noteikumu projektu
“Valsts tiesu ekspertīžu biroja sniegto maksas pakalpojumu
cenrādis un pakalpojumu apmaksas kārtība”.
Noteikumu
projekts paredz noteikt Valsts tiesu ekspertīžu biroja sniegto
maksas pakalpojumu izcenojumus, kā arī noteikt pakalpojumu
apmaksas kārtību. Noteikumu projekts neattiecas uz ekspertīžu
izdarīšanu kriminālprocesā un administratīvajā procesā, ja
ekspertīzi nosaka procesa virzītājs.
Valsts tiesu ekspertīžu birojs maksas pakalpojumu izmaksas
aprēķina saskaņā ar Valsts tiesu ekspertīžu biroja sniegto maksas
pakalpojumu cenrādi, kas iekļauts noteikumu projekta 1.pielikumā,
katram pasūtījumam izstrādājot individuālu tāmi, kas iekļauta
noteikumu projekta 2.pielikumā.
Veicot pakalpojumu ārpus kārtas vai ātrāk nekā divu darba dienu
laikā, lieto cenu korekcijas koeficientu 2,0. Maksājumu par
sniegto pakalpojumu pasūtītājs samaksā pirms tā saņemšanas.
Pakalpojumu apmaksu pasūtītājs veic ar kredītiestāžu
starpniecību, izmantojot pārskaitījumu. Maksājuma iekasēšanas
izdevumus sedz pakalpojuma pasūtītājs.
Valsts tiesu ekspertīžu biroja pakalpojuma cenrādi piemēro visos
gadījumos, kad tiek sniegti maksas pakalpojumi, izņemot
gadījumus, ja Valsts tiesu ekspertīžu biroja pakalpojumu
saņemšanas kārtība noteikta citos normatīvajos aktos.
Ieņēmumus, kurus Valsts tiesu ekspertīžu birojs saņem par
sniegtajiem maksas pakalpojumiem, ieskaita Valsts kases
atvērtajos pamatbudžeta kontos un izlieto izdevumu finansēšanai
atbilstoši attiecīgā gada likumā par valsts budžetu
apstiprinātajai apropriācijai.
Līdz ar Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanos Valsts tiesu
ekspertīžu birojs kā publiska iestāde attiecībā pret trešajām
personām var piemērot tikai tiesību aktos noteiktā kārtībā
pieņemtas tiesību normas. Valsts pārvaldes iekārtas likums nosaka
principu, ka pārvaldes lēmumam jāatbilst ārējiem normatīvajiem
aktiem un vispārējiem tiesību principiem.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Ārlietu, Bērnu un ģimenes
lietu, Iekšlietu, Veselības ministrijā, Ģenerālprokuratūrā,
Valsts kancelejā.
Valsts kanceleja
– pieteica noteikumu projektu “Amatu klasifikācijas sistēma un
kārtība valsts tiešās pārvaldes iestādēs”.
Grozījumi
Valsts civildienesta likuma 36.pantā un Darba likuma 62.pantā,
kas paredzētu pilnvarojumu Ministru kabinetam minēto noteikumu
izdošanai, atbilstoši Ministru kabineta sēdē nolemtajam pašlaik
ir iesniegti Saeimā izskatīšanai trešajā lasījumā.
Noteikumu projekts nosaka vienotas amatu klasifikācijas sistēmas
izveidošanu un amatu klasifikācijas kārtību valsts tiešās
pārvaldes iestādēs, paredzot amatu klasifikāciju atbilstoši
Valsts pārvaldes amatu katalogam. Amatu klasifikācijas sistēma
radīs priekšnoteikumus vienotas darba samaksas sistēmas izstrādei
un personāla vadībai un attīstībai valsts sektorā. Valsts tiešās
pārvaldes amatu klasifikācijas sistēmas mērķis ir apkopot un
sagrupēt amatus, kā arī aprakstīt amatu pamatfunkcijas.
Amatu klasifikācijas sistēma ir izmantojama darba samaksas
sistēmas izstrādē, kā arī personāla vadības un attīstības
vajadzībām. Amatu klasifikācijas sistēmas pamatā ir Valsts
pārvaldes amatu katalogs, kas pievienots noteikumu projekta
1.pielikumā. Amatu katalogs ir tiešajās valsts pārvaldes iestādēs
veikto funkciju sistematizēts apkopojums, kurā minētās funkcijas
ir sakārtotas funkcionālās grupās (amatu saimēs un apakšsaimēs)
un saimes sadalītas amatu līmeņos, kā arī sniegts amata saimju
apraksts, amatu līmeņu raksturojums un pamatpienākumu apraksts.
Amatu saime ir amatu kopums, kuriem vienas funkcijas ietvaros ir
līdzīgi darba uzdevumi un pamatpienākumi. Amatu apakšsaime
raksturo amatus ar šaurāku, bet skaidri nošķiramu specializāciju
vienas funkcijas ietvaros. Amatu līmeņi saimēs raksturo galvenās
atšķirības starp vienas saimes amatiem, ņemot vērā pienākumu
sarežģītību, atbildību un vadības funkcijas. Amatu klasificēšana
ir amatu sakārtošana, nosakot katram amatam atbilstošo Amatu
kataloga saimi (apakšsaimi) un līmeni.
Atbilstoši
noteikumiem tiešās pārvaldes iestādēm līdz 2005.gada 15.maijam
jāveic amatu klasifikācija atbilstoši Valsts pārvaldes amatu
katalogam un amatu klasifikācijas rezultāti jāiesniedz Valsts
kancelejā un Finanšu ministrijā darba samaksas reformas
finansējuma aprēķiniem, darba samaksas sistēmas plānošanas
vajadzībām un informācijas iekļaušanai darba samaksas uzskaites
sistēmā.
Detalizētu laika grafiku amatu klasifikācijas veikšanai līdz
2005.gada 15.maijam plānots atsevišķi apstiprināt ar Ministru
kabineta rīkojumu.
Projekts nodots saskaņošanai visām ministrijām, īpašu uzdevumu
ministru sekretariātiem, Korupcijas novēršanas un apkarošanas
birojā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kontrolē.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments