Ministru kabineta 2005.gada 8.marta sēdē
Akceptēts likumprojekts
“Grozījumi likumā “Par diplomātisko
pasi””.
Likumprojekts papildina to personu loku, kurām
ir tiesības saņemt diplomātiskās pases, paredzot tiesības uz
Latvijas Republikas diplomātisko pasi arī Latvijas Republikā
ievēlētajiem Eiropas Parlamenta deputātiem un no Latvijas
Republikas izvirzītajam Eiropas Savienības komisāram, kā arī šo
amatpersonu laulātajiem un nepilngadīgajiem bērniem, ja viņi
ārvalstīs uzturas kopā ar amatpersonu.
Pieņemti noteikumi “Valsts metroloģiskās inspekcijas
nolikums”.
Valsts metroloģiskā inspekcija ir Ekonomikas
ministrijas pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.
Inspekcijas darbības mērķis ir īstenot valsts pārvaldes funkcijas
reglamentētās metroloģijas jomā, lai nodrošinātu minēto jomu
regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi.
Inspekcija veic likumā “Par mērījumu vienotību” un citos
normatīvajos aktos, kas saistīti ar reglamentēto metroloģiju,
noteiktās funkcijas. Lai nodrošinātu funkciju izpildi, inspekcija
veic šādus uzdevumus: kontrolē un uzrauga tirgū reglamentētajā
sfērā piedāvāto mērīšanas līdzekļu atbilstību normatīvajos aktos
noteiktajām prasībām; veic lietošanā nodoto mērīšanas līdzekļu
valsts metroloģisko uzraudzību; veic fasēto preču metroloģisko
kontroli; atbilstoši kompetencei sagatavo priekšlikumus par
nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos, kas saistīti ar
valsts metroloģisko kontroli un uzraudzību; atbilstoši
kompetencei sadarbojas ar ārvalstu publiskās pārvaldes
institūcijām, starptautiskajām un nevalstiskajām organizācijām,
to pārstāvjiem un ekspertiem, kā arī sniedz fiziskajām un
juridiskajām personām informāciju par likumu un citu normatīvo
aktu piemērošanu reglamentētās metroloģijas jomā un veic citus
uzdevumus saskaņā ar normatīvajiem aktiem.
Akceptēts likumprojekts “Finanšu konglomerātu
likums”.
Likumprojekta mērķis ir finanšu konglomerātā
ietilpstošo regulēto komercsabiedrību klientu interešu
aizsardzības un finanšu un kapitāla tirgus stabilitātes
veicināšana.
Likumprojekts izstrādāts, lai ieviestu Eiropas Parlamenta un
Padomes Direktīvu 2002/87/EK (2002. gada 16. decembris) par
papildu uzraudzību kredītiestādēm, apdrošināšanas uzņēmumiem un
ieguldījumu brokeru sabiedrībām finanšu konglomerātos un par
grozījumiem Padomes Direktīvās 73/239/EEK, 79/267/EEK, 92/49/EEK
un 93/22EEK, kā arī Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvās
98/78/EK un 2000/12/EK un nodrošinātu tādu kredītiestāžu,
apdrošināšanas sabiedrību un ieguldījumu brokeru sabiedrību,
kuras ietilpst finanšu konglomerātā, klientu interešu
aizsardzību, kontrolējot kapitāla pietiekamību un riska darījumu
koncentrāciju konglomerāta līmenī, kā arī novērtējot grupā
ietilpstošo komercsabiedrību savstarpējos darījumus.
Likumprojekts ir nepieciešams, jo šobrīd finanšu konglomerātos
ietilpstošo regulēto komercsabiedrību uzraudzība Latvijā vispār
netiek regulēta, tāpat nav noteikts, kas vispār ir uzskatāms par
finanšu konglomerātu. Pieņemot likumprojektu, tiks noteiktas
finanšu konglomerāta pazīmes, finanšu konglomerātā ietilpstošo
regulēto komercsabiedrību tiesības un pienākumi, uzraudzības
institūciju tiesības un pienākumi, prasības, kādas jāievēro
finanšu konglomerātam attiecībā uz kapitāla pietiekamību, finanšu
konglomerāta iekšējiem darījumiem un riska koncentrāciju finanšu
konglomerātā.
Vienlaikus akceptēts likumprojekts “Grozījumi Kredītiestāžu
likumā”, likumprojektā noteiktas pazīmes, kādām jāatbilst
komercsabiedrībai, lai to uzskatītu par finanšu iestādi, finanšu
pārvaldītājsabiedrību, jaukto pārvaldītājsabiedrību un jaukto
finanšu pārvaldītājsabiedrību. Likumprojekts nosaka papildu
uzraudzības prasības tām kredītiestādēm, kuras ietilpst finanšu
konglomerātā.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus
likumā”, likumprojektā noteiktas pazīmes, kādām jāatbilst
kapitālsabiedrībai, lai to uzskatītu par finanšu
pārvaldītājsabiedrību un jaukto pārvaldītājsabiedrību.
Likumprojekts paredz papildu uzraudzības prasības tām ieguldījumu
brokeru sabiedrībām, kuras ietilpst finanšu konglomerātā.
Likumprojekts precizē Starptautiskās vērtspapīru komisiju
organizācijas nosaukumu.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Apdrošināšanas sabiedrību
un to uzraudzības likumā”, likumprojektā noteiktas pazīmes,
kādām jāatbilst komercsabiedrībai, lai to uzskatītu par
apdrošināšanas pārvaldītājsabiedrību, daudznozaru apdrošināšanas
pārvaldītājsabiedrību un jaukto finanšu pārvaldītājsabiedrību.
Likumprojekts nosaka papildu uzraudzības prasības tām
apdrošināšana sabiedrībām, kuras ietilpst finanšu
konglomerātā.
Pieņemti noteikumi “Valsts zinātniskās kvalifikācijas
komisijas nolikums”.
Valsts zinātniskās kvalifikācijas
komisija ir konsultatīva un koordinējoša institūcija, kuras
mērķis ir pārraudzīt zinātnisko grādu piešķiršanu.
Valsts zinātniskās kvalifikācijas komisijai ir šādas funkcijas:
koordinēt vienotas zinātnisko grādu piešķiršanas sistēmas
darbību; nodrošināt, lai pētījumi, par kuriem tiek piešķirts
zinātniskais grāds, satura un metodoloģijas ziņā atbilstu
vispārpieņemtajiem starptautiskajiem attiecīgās nozares
standartiem.
Valsts zinātniskās kvalifikācijas komisijai ir šādi
uzdevumi: izstrādāt priekšlikumus par zinātniskā grāda
piešķiršanas vispārīgo kvalifikācijas prasību normatīviem
attiecīgajās zinātņu nozarēs; sniegt atzinumus par zinātniskās
kvalifikācijas darbiem; izveidot un uzturēt aizstāvēto
zinātniskās kvalifikācijas darbu un piešķirto zinātnisko grādu
datu bāzi; ne retāk kā reizi gadā sniegt Latvijas Zinātnes
padomei pārskatu par zinātnisko grādu piešķiršanu Latvijā.
Komisijas sastāvā ir 19 komisijas locekļi: trīs Latvijas Zinātņu
akadēmijas pārstāvji – pa vienam pārstāvim no katras Latvijas
Zinātņu akadēmijas nodaļas; Latvijas Lauksaimniecības un meža
zinātņu akadēmijas pārstāvis: kā arī šādu Latvijas Zinātnes
padomes nozaru pārstāvji: dabaszinātņu nozares pārstāvis;
inženierzinātņu nozares pārstāvis; medicīnas un bioloģijas
zinātņu nozares pārstāvis; lauksaimniecības un meža zinātņu
nozares pārstāvis; humanitāro un sociālo zinātņu nozares
pārstāvis; Rektoru padomes pārstāvis; Augstākās izglītības
padomes pārstāvis; Latvijas Augstskolu profesoru asociācijas
pārstāvis; kā arī šādu Latvijas universitāšu pārstāvji: Latvijas
Universitātes pārstāvis; Rīgas Tehniskās universitātes pārstāvis;
Latvijas Lauksaimniecības universitātes pārstāvis; Daugavpils
Pedagoģiskās universitātes pārstāvis; Rīgas Stradiņa
universitātes pārstāvis; divi Izglītības un zinātnes ministrijas
pārstāvji. Komisijas locekļu zinātniskajai kvalifikācijai
jāatbilst zinātniskās kvalifikācijas prasībām, kas noteiktas
Latvijas Zinātnes padomes ekspertiem.
Komisijas personālsastāvu, kas noteikts sadarbībā ar Latvijas
Zinātnes padomi, Augstākās izglītības padomi un Latvijas Zinātņu
akadēmiju, pēc izglītības un zinātnes ministra priekšlikuma
apstiprina Ministru kabinets. Komisijas pilnvaru laiks ir pieci
gadi.
Pieņemts rīkojums “Par valsts kapitāla daļu jaundibināmajā
sabiedrībā ar ierobežotu atbildību “Starptautiskā rakstnieku un
tulkotāju māja””.
Nolemts atbalstīt valsts dalību
jaundibināmajā sabiedrībā ar ierobežotu atbildību “Starptautiskā
rakstnieku un tulkotāju māja”.
Kultūras ministrijai no tai piešķirtajiem valsts budžeta
līdzekļiem saskaņā ar Komerclikuma 151.pantu uzdots apmaksāt
valsts kapitāla daļu, ieguldot 1000 latu kapitālsabiedrības
pamatkapitālā. Saskaņā ar likumu “Par valsts un pašvaldību
kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām” Kultūras ministrija iecelta
par valsts kapitāla daļas turētāju kapitālsabiedrībā.
Kultūras ministrija un Ventspils pilsētas dome, iesaistot
sabiedrisko organizāciju “Latvijas Literatūras centrs”, ir
veikušas pārrunas par Starptautiskās rakstnieku un tulkotāju
mājas izveidi Ventspils pilsētā. Ventspils pilsētas dome šī
projekta īstenošanai ir paredzējusi ēku un zemi zem tās
Ventspilī, Annas ielā 13.
Starptautiskās rakstnieku un tulkotāju mājas Ventspils pilsētā
izveides mērķis ir radīt Latvijā daudzfunkcionālu starptautisku
rakstnieku un tulkotāju centru, kas veicinātu literatūras
attīstību, sekmētu starpkultūru dialogu un Latvijas literāro
procesu iekļaušanos starptautiskā apritē, kā arī veicinātu
literatūras attīstības procesu decentralizāciju Latvijā, attīstot
atbilstošu kultūrvidi arī Latvijas reģionos.
Lai nodrošinātu Starptautiskās Rakstnieku un tulkotāju mājas
projekta izveidi un īstenotu tā mērķi, Kultūras ministrija,
Ventspils pilsētas dome un sabiedriskā organizācija “Latvijas
Literatūras centrs” vēlas izveidot kapitālsabiedrību sabiedrību
ar ierobežotu atbildību “Starptautiskā rakstnieku un tulkotāju
māja”.
Paredzēts, ka sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Starptautiskā
rakstnieku un tulkotāju māja” dalībnieki būs Kultūras ministrija
kā valsts kapitāla daļu turētāja, Ventspils pilsētas pašvaldība
un sabiedriskā organizācija “Latvijas Literatūras centrs”.
Ventspils pilsētas pašvaldība un sabiedriskā organizācija
“Latvijas Literatūras centrs” gatavo attiecīgus lēmuma projektus
par piedalīšanos sabiedrībā ar ierobežotu atbildību
“Starptautiskā rakstnieku un tulkotāju māja”.
Pieņemts rīkojums ‘’Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā’’, kurā iekļauti 514 pilsonības
pretendenti, tajā skaitā 47 viņu nepilngadīgie bērni. Sarakstā
iekļautās personas atbilst visām Pilsonības likuma
prasībām.
No 467 pilsonības pretendentiem 73% ir krievi, 10% – baltkrievi,
10% – ukraiņi, kā arī lietuvieši, poļi un citas tautības.
17% pilsonības pretendentu ir pamata, 54% – vidējā, 27% –
augstākā izglītība.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Reliģisko organizāciju
likumā”.
Likumprojekts paredz saskaņot Reliģisko
organizāciju likuma 15.pantā lietoto terminoloģiju ar
Komerclikumu un Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likumu,
saglabājot reliģisko organizāciju tiesības veikt saimniecisko
darbību, vienlaikus paredzot, ka, ja reliģiskās organizācijas
ieņēmumi no saimnieciskās darbības kalendārā gada laikā 500
reizes pārsniedz minimālo mēnešalgu, kuru Ministru kabinets
noteicis attiecīgajam laika posmam, šai organizācijai jādibina
kapitālsabiedrība, kas jāreģistrē saskaņā ar spēkā esošajiem
normatīvajiem aktiem.
Papildus minētajam likumprojekts paredz visā Reliģisko
organizāciju likuma tekstā aizstāt vārdus “likumdošanas akti”
(attiecīgajā locījumā) ar vārdiem “normatīvie akti” (attiecīgajā
locījumā).
Pieņemti noteikumi “Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu
iepirkšanas, saņemšanas, uzglabāšanas, izplatīšanas, izsniegšanas
un uzskaites kārtība zāļu ražošanas uzņēmumos, zāļu
lieltirgotavās un aptiekās”.
Noteikumi nosaka kārtību,
kādā vielas, kas iekļautas Latvijā kontrolējamo narkotisko vielu,
psihotropo vielu un prekursoru II un III sarakstā, un zāles, kuru
sastāvā ir minētās vielas, saņem, iepērk, izplata, izsniedz,
uzglabā un uzskaita zāļu ražošanas uzņēmumos, zāļu lieltirgotavās
un aptiekā.
Latvijā kontrolējamo narkotisko vielu, psihotropo vielu un
prekursoru II sarakstā iekļautās vielas un zāles un III sarakstā
iekļautās vielas un zāles drīkst saņemt, iepirkt, izplatīt,
izsniegt un uzglabāt tikai persona, kas ir saņēmusi atbilstošu
speciālo atļauju (licenci) farmaceitiskajai darbībai, kuras
pielikumā ir norādīts speciālās darbības nosacījums – psihotropo
zāļu izplatīšana vai narkotisko un tām pielīdzināto psihotropo
zāļu izplatīšana.
Persona ir atbildīga par sarakstos iekļauto vielu un zāļu
saņemšanas, iepirkšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzglabāšanas
un uzskaites kārtības nodrošināšanu uzņēmumā un nepieciešamajiem
pasākumiem, lai sarakstos iekļautās vielas un zāles nenokļūtu
nelegālā apritē un netiktu nelikumīgi lietotas vai izmantotas
citiem mērķiem.
Persona izdod rīkojumu, kurā detalizēti noteikta šo noteikumu
izpildes kārtība uzņēmumā, kā arī norāda amatpersonu, kas ir
atbildīga par sarakstos iekļauto vielu un zāļu saņemšanas,
iepirkšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzglabāšanas un
uzskaites kārtības nodrošināšanu uzņēmumā, atbildīgās
amatpersonas uzņēmuma struktūrvienībās (filiālēs), kā arī
amatpersonas, kuras tiesīgas saņemt sarakstos iekļautās vielas un
zāles atbildīgās amatpersonas prombūtnes laikā. Ja uzņēmums
strādā vairākās maiņās, norāda atbildīgo amatpersonu katrā maiņā.
Atbildīgā amatpersona ar parakstu apliecina, ka ir iepazinusies
ar rīkojumu. Persona nodrošina, ka uzņēmuma amatpersonu klātbūtnē
Valsts farmācijas inspekcijas inspektoriem ir brīva pieeja vielu
un zāļu saņemšanas, iepirkšanas, izplatīšanas, izsniegšanas un
uzglabāšanas vietai un visiem ar to saistītajiem dokumentiem, kā
arī šajos noteikumos minētajam rīkojumam.
Pieņemti noteikumi “Recepšu veidlapu izgatavošanas un
uzglabāšanas, kā arī recepšu izrakstīšanas
noteikumi”.
Noteikumi nosaka recepšu (izņemot
veterinārās receptes) veidlapu izgatavošanas un uzglabāšanas, kā
arī recepšu izrakstīšanas kārtību.
Ir šādas recepšu veidlapas: receptes veidlapa, uz kuras
izraksta par pilnu samaksu izsniedzamās zāles un medicīniskās
ierīces, izņemot narkotiskās, psihotropās zāles un zāles, kuras
Zāļu valsts aģentūra ir atzinusi par narkotiskiem analgētiskiem
līdzekļiem. Receptes veidlapa, uz kuras izraksta narkotiskās un
psihotropās zāles, arī zāles, kuras Zāļu valsts aģentūra ir
atzinusi par narkotiskiem analgētiskiem līdzekļiem, kā arī zāles
un medicīniskās ierīces, kuru iegādes izdevumus pacientam daļēji
vai pilnībā kompensē.
Reklāma uz receptes (arī receptes veidlapas otrā pusē) ir
aizliegta. Receptes veidlapas izmērs ir 12 × 18 cm. Receptes
veidlapa ir iespiesta uz papīra ar ūdenszīmēm. Iespiedteksts ir
melnā krāsā.
Parastās receptes veidlapas apmales un daļa, kuru aizpilda
aptiekā, ir iekrāsota zilganvioletā krāsā. Īpašās receptes
veidlapa sastāv no diviem paškopējošu veidlapu
eksemplāriem: pirmā eksemplāra veidlapas apmales un daļa,
kuru aizpilda aptiekā, ir iekrāsota gaiši sārtā krāsā; otrā
eksemplāra veidlapas apmales un daļa, kuru aizpilda aptiekā, ir
iekrāsota dzeltenā krāsā.
Recepšu veidlapas ārstniecības iestādēm un ārstniecības personām
izplata Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūra.
Aģentūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkumiem valsts
vajadzībām organizē pasūtījumu recepšu veidlapu izgatavošanai, kā
arī recepšu veidlapu tipogrāfisko iespiešanu, paredzot šajos
noteikumos minēto aizsargmehānismu iestrādi, lai nepieļautu
recepšu veidlapu viltošanas iespējas.
Komersants, kurš atbilstoši ar aģentūru noslēgtajam līgumam
tipogrāfiski iespiež recepšu veidlapas, nodrošina recepšu
veidlapu un recepšu veidlapu izgatavošanai izmantoto
fotomateriālu oriģinālu glabāšanu tā, lai tiem nepiekļūtu
nepiederošas personas. Tipogrāfiski iespiestās recepšu veidlapas
kopā ar pavadzīmi, kā arī recepšu veidlapu izgatavošanai
izmantoto fotomateriālu oriģinālus komersants nodod aģentūrai.
Brāķētās recepšu veidlapas komersants nodod aģentūrai, sastādot
nodošanas aktu.
Īpašo recepšu veidlapas un recepšu veidlapas, uz kurām izraksta
zāles par diferencētu samaksu, kas iespiestas līdz šo noteikumu
spēkā stāšanās dienai, atļauts izmantot līdz 2005.gada
15.jūnijam.
Parasto recepšu veidlapas, kas iespiestas līdz šo noteikumu spēkā
stāšanās dienai, atļauts izmantot līdz 2005.gada
30.jūnijam.
Par spēku zaudējušiem atzīti Ministru kabineta 1998.gada
14.jūlija noteikumi Nr.250 “Recepšu veidlapu izgatavošanas un
uzglabāšanas un recepšu izrakstīšanas noteikumi”.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada
23.oktobra noteikumos Nr.447 “Bērnu nometņu organizēšanas un
darbības kārtība””.
Bērnu nometne ir mērķtiecīgs
pasākumu kopums noteiktam laika posmam, kas paredzēts, lai
saskaņā ar nometnes programmu sekmētu bērna personības attīstību.
Šobrīd atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai
nometnes dalībnieka vecākiem vai personai, kas to aizstāj
(aizbildnim), ir jāiesniedz nometnes organizētājam primārās
veselības aprūpes (PVA) ārsta izziņa par dalībnieka veselības
stāvokli, kurā ir norādīta asinsgrupa un izdarītās vakcinācijas,
kā arī informācija par kontaktu ar infekcijas slimniekiem, ja
tāds ir bijis. Kopš noteikumu stāšanās spēkā pieaug bērnu vecāku
sūdzību skaits, jo asinsgrupas noteikšana bez medicīniskajām
indikācijām ir uzskatāma par PVA maksas pakalpojumu un tās
izmaksas ir aptuveni Ls 3 – Ls 5.
Vecākiem nenoliedzami ir svarīgi zināt sava bērna asinsgrupu un
glabāt šādu izziņu par asinsgrupas noteikšanu, bet nesamērīgi ir
pieprasīt šīs ziņas kā obligātu noteikumu pirms katras došanās uz
nometni un katru gadu atkārtot asinsgrupas noteikšanu. Tas ir
pamatojams ar to, ka pirms katras asins vai asins sastāvdaļu
pārliešanas ir obligāta saņēmēja (recipienta) asins grupas un
rēzus piederības noteikšana, kā arī individuālās saderības
proves.
Grozījums noteikumos nosaka, ka nometnes dalībnieka vecāki vai
persona, kas to aizstāj (aizbildnis), iesniedz nometnes
organizētājam primārās veselības aprūpes ārsta izziņu par
dalībnieka veselības stāvokli, kurā ir norādītas izdarītās
vakcinācijas, kā arī informācija par kontaktu ar infekcijas
slimniekiem, ja tāds ir bijis.
Pieņemti noteikumi “Noteikumi par ārstniecības iestāžu
reģistru”.
Noteikumi nosaka ārstniecības iestāžu
reģistra (reģistrs) izveidošanas, uzturēšanas un papildināšanas
kārtību. Reģistrs ir valsts informācijas sistēmas daļa, kurā ir
ziņas par visām ārstniecības iestādēm valstī neatkarīgi no to
īpašuma formas un piederības.
Reģistra pārzinis un turētājs ir Veselības statistikas un
medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūra (aģentūra), kura nodrošina
reģistra informācijas un tehnisko resursu funkcionalitāti un
informācijas apriti.
Reģistra mērķi ir šādi: nodrošināt Valsts statistikas likumā
noteikto prasību izpildi veselības aprūpes jomā, izveidojot,
uzturot un aktualizējot ārstniecības iestāžu vienotu informācijas
datu bāzi; nodrošināt iespēju izmantot informāciju par
reģistrētajām ārstniecības iestādēm.
Reģistrā norāda šādu informāciju: ārstniecības iestādes
nosaukums; reģistrācijas numurs komercreģistrā, reģistrācijas
apliecības izdošanas datums un derīguma termiņš –
komercsabiedrībai; ārstniecības personas vārds un uzvārds,
pašnodarbinātas personas vai individuālā darba veicēja Valsts
ieņēmumu dienesta reģistrācijas apliecības numurs, tās izdošanas
datums un derīguma termiņš vai sertifikāta derīguma termiņš –
pašnodarbinātai personai vai individuālā darba veicējam (arī
ārsta praksei); ziņas par ārstniecības iestādes pakļautību
(valsts vai pašvaldības iestāde, kas ir kapitāla daļu turētāja
attiecīgajā ārstniecības iestādē) – valsts un pašvaldību
komercsabiedrībām; ziņas par ārstniecības iestādes darbības
formu (piemēram, akciju sabiedrība, sabiedrība ar ierobežotu
atbildību, pašnodarbinātais, individuālā darba
veicējs); ārstniecības iestādes juridiskā adrese, tālruņa un
faksa numurs, elektroniskā pasta adrese; ārstniecības
iestādes patstāvīgo struktūrvienību skaits, juridiskā adrese un
faktiskā adrese (ja tā atšķiras no juridiskās adreses), tālruņa
un faksa numurs, elektroniskā pasta adrese; ārstniecības
iestādes un tās patstāvīgās struktūrvienības vadītāja vārds un
uzvārds; ziņas par ārstniecības iestādes un tās patstāvīgo
struktūrvienību darbības profilu; ziņas par ārstniecības
iestādes atbilstību normatīvajos aktos par obligātajām prasībām
ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām noteiktajām
prasībām, arī izsniegtā atbilstības novērtēšanas sertifikāta
sērija (numurs), izsniegšanas datums, derīguma termiņš, novērtēto
kabinetu vai nodaļu skaits.
Iestādi reģistrē, pamatojoties uz noteikta parauga iesniegumu,
kuru aizpilda ārstniecības iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota
persona.
Ārstniecības iestādes reģistrācijas iesniegumam pievieno šo
noteikumu 1.pielikumā minētos dokumentus (kopijas). Ja nav
iesniegti visi šo noteikumu 1.pielikumā minētie dokumenti
(kopijas), aģentūra par to informē ārstniecības iestādi un
iesnieguma izskatīšanu aptur līdz nepieciešamo dokumentu
saņemšanai.
Ārstniecības iestādes vadītājs ir atbildīgs par sniegto ziņu
pareizību.
Aģentūra piecu darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas to
izskata un pieņem lēmumu par ārstniecības iestādes reģistrāciju
vai atteikumu reģistrēt ārstniecības iestādi. Ja pieņemts lēmums
par atteikumu reģistrēt ārstniecības iestādi, aģentūra triju
darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas to nosūta attiecīgajai
ārstniecības iestādei, pamatojot pieņemto lēmumu.
Lēmumu par atteikumu reģistrēt ārstniecības iestādi aģentūra
pieņem šādos gadījumos: par ārstniecības iestādi sniegtas
nepatiesas ziņas vai dokumenti; nav iesniegti visi šo
noteikumu 1.pielikumā minētie dokumenti (kopijas) vai tie nav
pilnīgi un 30 dienu laikā pēc papildinformācijas
pieprasīšanas tā nav iesniegta; iesniegtie dokumenti
neatbilst normatīvajos aktos par datu aizsardzību vai dokumentu
noformēšanu noteiktajām prasībām.
Aģentūras pieņemto lēmumu var apstrīdēt Veselības ministrijā un
pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā
kārtībā.
Pēc ārstniecības iestādes iekļaušanas reģistrā aģentūra vienas
darbdienas laikā ārstniecības iestādes vadītājam vai viņa
pilnvarotai personai izsniedz izziņu, kurā norāda piešķirto
ārstniecības iestādes reģistra kodu.
Ārstniecības iestādes reģistra kodu veido deviņas
zīmes: ārstniecības iestādes reģistra koda pirmās četras
zīmes norāda ārstniecības iestādes piederību attiecīgajai
teritoriālajai vienībai atbilstoši Latvijas Republikas
Administratīvo teritoriju un teritoriālo vienību
klasifikatoram; ārstniecības iestādes reģistra koda piektā,
sestā, septītā, astotā, devītā zīme norāda ārstniecības iestādes
piederību attiecīgajai teritoriālajai vienībai konkrētā rajona
vai pilsētas ietvaros.
Ārstniecības iestādi svītro no reģistra, ja: tā nepilda Valsts
statistikas likumā noteiktās prasības un līdz kārtējā gada
1.martam neiesniedz aģentūrā statistikas pārskatu par
ārstniecības iestādes darbību iepriekšējā gadā; ārstniecības
iestādes reģistrācijai sniegtas nepatiesas ziņas vai
dokumenti; ārstniecības iestāde gada laikā pēc reģistrācijas
neuzsāk darbību norādītajā adresē.
Reģistrā esošo informāciju aģentūra ne retāk kā divas reizes gadā
salīdzina ar komercreģistra, Latvijas Ārstu biedrības ārstu
prakses reģistra datiem, kā arī ar Valsts obligātās
apdrošināšanas aģentūras rīcībā esošo informāciju.
Aģentūra nodrošina reģistrā iekļautās informācijas publisku
pieejamību.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada
20.aprīļa noteikumos Nr.361 “Labības tirgus intervences pasākumu
administrēšanas un uzraudzīšanas kārtība””.
Grozījumi
nepieciešami, jo Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī ir
publicēta Komisijas 2004.gada 29.novembra Regula (EK)
Nr.2045/2004, ar ko groza Regulu (EEK) Nr.2131/93, ar ko paredz
kārtību un nosacījumus, pēc kādiem tiek pārdota intervences
aģentūras pārziņā esošā labība, kura maina dažas Ministru
kabineta noteikumos iestrādātās normas.
Jāsvītro noteikumu 13.punkts, jo pēc grozījumiem attiecīgajā
regulas pantā nav izvēles iespēju drošības naudas noteikšanā.
Tagad neatkarīgi no labības realizācijas galamērķa drošības nauda
ir 5 eiras par tonnu.
Grozījumi regulā paredz, ka bez Eiropas Komisijas konkursa
izsludināšanas līdzšinējo 2000 tonnu vietā varēs realizēt 5000
tonnas, tāpēc jāizdara attiecīgi grozījumi noteikumu
14.punktā.
Pieņemts rīkojumu ‘’Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā’’, kurā iekļauti 560 pilsonības
pretendenti, tajā skaitā 56 viņu nepilngadīgie bērni. Sarakstā
iekļautās personas atbilst visām Pilsonības likuma
prasībām.
No 504 pilsonības pretendentiem 73% ir krievi, 10% – baltkrievi,
8% – ukraiņi, kā arī lietuvieši, poļi un citas tautības.
16% pilsonības pretendentu ir pamata, 57% – vidējā, 26% –
augstākā izglītība.
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 87 918
personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3 016; 1997.gadā – 2 992;
1998.gadā – 4 439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637, 2002.gadā – 9 844; 2003.gadā – 10 049;
2004.gadā – 16 064; 2005.gadā – 2 566 personas.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments
Par diplomātiskajām pasēm Eiropas Parlamenta deputātiem
Eiropas Parlamenta (EP) deputāts
Roberts Zīle uzskata, ka Ministru kabineta 8.marta sēdē
izskatītie grozījumi likumā “Par diplomātisko pasi”, kas turpmāk
Latvijas Republikas diplomātiskās pases paredz piešķirt arī no
Latvijas ievēlētajiem EP deputātiem un viņu ģimenes locekļiem, ir
nelietderīgi un veidoti bez konsultācijām ar pašiem EP
deputātiem.
Ārlietu ministrijas apgalvojums, ka grozījumi 1994.gada 28.aprīļa
likumā “Par diplomātisko pasi” ir sagatavoti, lai atvieglotu
Latvijas Republikā ievēlēto Eiropas Parlamenta deputātu ceļošanu
un uzturēšanos ārvalstīs pienākumu pildīšanas laikā, nav
vērtējams nopietni, uzskata R.Zīle. “Kopš pagājušā gada jūlija
pildu EP deputāta pienākumus, un ne reizi diplomātiskās pases
neesamība man vai, vēl jo vairāk, maniem ģimenes locekļiem nav
kļuvusi par kavēkli deputāta pienākumu pildīšanā.”
EP deputāts pieļauj, ka likuma grozījumi tapuši tādēļ, ka Ārlietu
ministrijas politiskajai vadībai, ieskaitot ministru Arti
Pabriku, nav bijis pietiekamas informācijas par EP deputātu darba
saturu un formu. EP deputāti tikai daļu savas darba nedēļas
pavada ārpus Latvijas, pārējo laiku viņi strādā un dzīvo
dzimtenē.
“Acīmredzot Ārlietu ministrija cenšas panākt, lai vēlētāji
Latvijā uzskatītu, ka EP ievēlētie politiķi ir zuduši dzimtenei,
jo pastāvīgi uzturas Briselē vai Strasbūrā, par ko nepārprotami
liecina sagatavotā dokumenta saturs,” norāda R.Zīle. “Šī rosība
teju deviņus mēnešus pēc EP vēlēšanām, bet tikai četras dienas
pirms pašvaldību vēlēšanām neliecina ne par ko citu kā par
politisku akcentu.”
Likumā noteikts, ka diplomātiskā pase apliecina tās uzrādītāja
tiesības oficiāli pārstāvēt Latvijas Republiku ārvalstīs. R.Zīle
norāda: “Līdz šim manas tiesības pārstāvēt Latviju EP neviens nav
apšaubījis, esmu ievēlēts demokrātiskās vēlēšanās, un papildu
apliecinājums tam nav nepieciešams.”
I.Viņķele, EP deputāta R.Zīles palīdze