• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Noskaidros labākos Baltijas zīmolus. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.03.2005., Nr. 42 https://www.vestnesis.lv/ta/id/103466

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Svētku zīmē - tūkstotis grāmatu

Vēl šajā numurā

11.03.2005., Nr. 42

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Noskaidros labākos Baltijas zīmolus

Tuvojas noslēgumam konkurss “Baltic Brand 2005”. Gatavojoties pieteikumu izvērtēšanai, uzņēmuma pārstāvji tikās diskusijā, kurā pārrunāja ar zīmolu veidošanu un attīstību saistītus jautājumus.

Konkurss “Baltic Brand” ir ikgadējs konkurss, kura mērķis ir noteikt un apbalvot labākos zīmolus Baltijas valstīs, kā arī stimulēt uzņēmēju konkurenci kopējā Eiropas Savienības tirgū. Konkursā var piedalīties uzņēmumi, kas darbojas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, ja tiem pieder šajās valstīs reģistrētas preču zīmes dažādās preču un pakalpojumu kategorijās. Konkursa ekspertu komisijā ietilpst mārketinga speciālisti no trim valstīm. Vērtējuma rezultāti tiek apkopoti, galvenokārt ņemot vērā aptaujā noskaidroto sabiedrības viedokli. Konkurss tika izsludināts 6. decembrī, un pieteikumi tiks pieņemti vēl līdz 15. martam. Šobrīd no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas pieteikušies 47 dalībnieki. To vidū ir piemēram, “Hansabanka”, “Hansa līzings”, “Tukuma piens”, “Bauskas alus” un citi uzņēmumi. Pasākuma organizatori prognozē, ka šogad to būs vairāk nekā pērn. Jāatgādina, ka pagājušajā konkursā piedalījās 50 uzņēmumi. Balvas tiks piešķirtas divās konkursa nominācijās – “Baltijas brends” un “Nacionālais brends”.
Lai uzklausītu uzņēmēju viedokļus par zīmola lomu uzņēmuma attīstībā, konkursa veidotāji tikās ar “Baltic Brand 2005” dalībnieku pārstāvjiem. Uzņēmumu mārketinga speciālisti dalījās pieredzē un pārdomās par zīmola iespējām, īpašu uzmanību pievēršot Baltijas reģiona tirgus specifikai.
“Baltic Brand 2004” uzvarētāja “Hansabankas” pārstāve, mārketinga nodaļas vadītāja Oksana Sivokobiļska atzina, lai izvirzītos par līderi Baltijā, jāspēj sekmīgi konkurēt arī abu kaimiņvalstu tirgos. Viņa uzsvēra: “Uzņēmumam ienākot citas valsts tirgū, klientu uzticība ir jāiekaro no jauna.” Tāpēc īpaša vērība jāvelta zīmola popularitātes un izprotamības veicināšanai. Svarīgs mārketinga uzdevums ir arī valodu barjeras pārvarēšana, jo preču kategorijas nosaukums var būt saprotams vienā zemē, bet citas valsts pircējiem šķist neko neizsakošs. O.Sivokobiļska arī norādīja, ka būtiska ir ne tikai preces vai pakalpojuma kvalitāte, bet arī tās pasniegšanas veids. Sekmīga komunikācija starp pakalpojuma sniedzēju un tā saņēmēju var nodrošināt uzņēmumam uzticamu klientu loku. Tādēļ zīmola veidošanā jānovērtē arī klienta personiskās solidaritātes veidošanas nozīme. Savukārt uzņēmuma “Tukuma piens” mārketinga speciālists Armands Artihovičs akcentēja nozīmi, kāda ir zīmola tradicionālajai popularitātei atsevišķos reģionos. Lai konkurētu ar jau pieredzējušiem tirgus dalībniekiem, jaunpienācējiem jāprot pircēju apziņā nostiprināt sava zīmola tēlu.
Apbalvošana konkursam “Baltic Brand 2005” plānota 19.maijā Baltijas ekonomikas forumā. Pērn par Latvijas nacionālo gada zīmolu tika atzīts izziņu centrs “118”, bet par konkursa “Baltijas gada zīmols 2004” uzvarētāju kļuva akciju sabiedrība “Hansabanka”.

Jānis Nicmanis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!