Valsts sekretāru 2005.gada 10.marta sanāksmē
Aizsardzības
ministrija
– pieteica rīkojuma projektu “Par līdzfinansējuma piešķiršanu
pašvaldību sporta un publiskajām būvēm”.
Lai nodrošinātu
Nacionālo bruņoto spēku (NBS) karavīrus ar iespējām attīstīt
fizisko sagatavotību un nodrošinātu ne tikai NBS, bet arī
sabiedrības intereses, Aizsardzības ministrija un NBS sadarbībā
ar pašvaldībām un sporta organizācijām turpina sporta būvju
būvniecību un rekonstrukciju.
Izvērtējot saņemtos projektus, Aizsardzības ministrija ir
atradusi iespēju pašreiz atbalstīt trīs no iesniegtajiem
projektiem – Lielvārdes sporta kompleksa būvniecības pabeigšanu
un aprīkojuma iegādi, Sakas novada Pāvilostas vidusskolas sporta
zāles būvniecību un Preiļu 2.vidusskolas trenažieru zāles
izbūvi.
Lielvārdes sporta komplekss tika nodots ekspluatācijā jau šā gada
janvārī, taču nepietiekamā finansējuma dēļ no projekta tika
izslēgti daudzi būvdarbi, kuru veikšana tobrīd nebija iespējama.
Sporta komplekss netika nodrošināts ar aprīkojumu. Kopējais
finansējums sporta centra izbūvei un aprīkojumam ir Ls
1 079 000 un tiek realizēts no šādiem avotiem:
pašvaldības finansējums Ls 79 000 un mēbeles centra
aprīkošanai; pašvaldības ņemts kredīts Ls 800 000 uz 20
gadiem; Aizsardzības ministrijas līdzekļi Ls 200 000.
Aizsardzības ministrija izvērtēja gan sporta kompleksa
būvniecības izmaksas, gan arī pašvaldības ieguldījumu tā
būvniecībā. Vairākkārt tika organizētas tikšanās ar pašvaldības
pārstāvjiem, pieprasot detalizētu informāciju par projektu. Pēc
papildus pieprasītās informācijas izvērtēšanas tika nolemts, ka
līdzfinansējuma ieguldīšana šajā projektā ir lietderīga un
ieguvēji būs gan NBS, gan arī Lielvārdes iedzīvotāji.
Sakas novada Pāvilostas vidusskolas sporta zāles būvniecība tika
uzsākta 2004.gadā, to plānots pabeigt šogad. Finansējums Ls 183
675 sporta zāles būvniecībai tiek ņemts no šādiem avotiem:
pašvaldība segs Ls 57 000, un par šo summu tiks ņemts kredīts
Valsts kasē; Izglītības un zinātnes ministrija sedz Ls
80 000, t.sk. 50 000 (2004.gadā) un Ls 30 000
(2005.gadā); Privatizācijas aģentūras mērķdotācija Ls
20 000; Aizsardzības ministrijas līdzekļi Ls 30 000.
Aizsardzības ministrija ir detalizēti izvērtējusi projekta
ietvaros paveikto un līdzfinansējuma apjomus. Pēc tikšanās ar
pašvaldības pārstāvjiem Aizsardzības ministrija pieprasīja
precīzu informāciju par pašvaldības līdzfinansējuma avotu un pēc
Sakas novada domes lēmuma saņemšanas nolēma atbalstīt šīs zāles
būvniecību ar līdzfinansējumu.
Preiļu 2.vidusskolas trenažieru zāles būvniecību ir plānots
realizēt 2005.gadā. Kopējais finansējums trenažieru zāles izbūvei
ir Ls 45 000 (bez aprīkojuma, kas arī tiks gādāts par
pašvaldības līdzekļiem) un tiek realizēts no šādiem avotiem:
pašvaldības finansējums Ls 15 000 un aprīkojums;
Aizsardzības ministrijas līdzekļi Ls 30 000. Aizsardzības
ministrija ir izvērtējusi Preiļu novada domes iesniegto projektu
un ir gatava atbalstīt trenažieru zāles būvniecību ar
līdzfinansējumu.
Minētie projekti tiks realizēti no Aizsardzības ministrijai
2005.gadā plānotajiem budžeta līdzekļiem, un papildu finansējums
nebūs nepieciešams.
Rīkojuma projekts uzdod Aizsardzības ministrijai noslēgt līgumus
ar rīkojumā minētajām iestādēm par līdzdalību sporta un publisko
būvju būvniecībā un to turpmāko izmantošanu Nacionālo bruņoto
spēku vajadzībām.
Projekti nodoti saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Bērnu un ģimenes
lietu, Izglītības un zinātnes, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijā.
Iekšlietu ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Mobilizējamo civilās
aizsardzības formējumu veidošanas kārtība un
finansējums”.
Noteikumu projekts paredz noteikt
mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu (formējums) veidus,
to uzdevumus un materiāltehniskā nodrošinājuma paraugnormas,
ministriju kompetenci formējumu materiāltehniskajā nodrošinājumā,
formējumu mācību nodrošinājumu un organizāciju, formējumu
izveides un attīstības finansēšanas kārtību, formējumu
mobilizācijas kārtību valsts apdraudējuma gadījumā, kā arī valsts
institūciju, pašvaldību un Latvijas Republikā reģistrētu
juridisko personu uzdevumus un pienākumus formējumu mobilizācijas
gadījumā.
Formējumus veido pēc vienvadības principa, un formējumu personāls
darbības un mācību laikā ievēro Latvijas Republikas Nacionālo
bruņoto spēku ierindas reglamenta prasības.
Formējumiem ir šādi uzdevumi atbilstoši formējuma darbības
profilam: veikt glābšanas darbus un sniegt palīdzību
iedzīvotājiem valsts apdraudējuma situācijā; veikt katastrofu
seku likvidēšanas neatliekamos pasākumus. Ir šādi formējumu
veidi: valsts formējumi, kurus saskaņā ar mobilizācijas
pieprasījumiem veido ministriju padotībā esošās iestādes un
komercsabiedrības, kurās 51 % un vairāk kapitāldaļas pieder
valstij (komercsabiedrības), formējumu nepieciešamo skaitu nosaka
attiecīgā ministrija, saskaņojot ar Iekšlietu ministriju;
pašvaldību formējumi, kurus saskaņā ar Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijas mobilizācijas pieprasījumiem veido
pašvaldības, to skaitu saskaņojot ar Iekšlietu ministriju.
Valsts un pašvaldību formējumu struktūru, skaitlisko sastāvu (ne
mazāk kā 10 cilvēki) un štatu sarakstu, saskaņojot ar Iekšlietu
ministriju, nosaka attiecīgā ministrija, kura noteica
mobilizācijas pieprasījumu par formējuma izveidi
Attiecīgās ministrijas padotībā esošās iestādes, pašvaldības vai
komercsabiedrības vadītājs nozīmē formējuma komandieri. Formējuma
komandieris nosaka uzdevumus formējuma personālam atbilstoši
formējuma darbības profilam un apdraudējuma veidam.
Formējumam ir šāds materiāltehniskais nodrošinājums: darba un
speciālais apģērbs; individuālie aizsardzības līdzekļi; sakaru
līdzekļi; transportlīdzekļi formējuma pārvietošanai; inventārs
glābšanas darbu un katastrofu seku likvidēšanas neatliekamo
pasākumu veikšanai (inventārs); formējuma izvietošanas vieta;
aprīkojums formējuma autonomas darbības nodrošināšanai.
Formējumu materiāltehniskā nodrošinājuma normas, pamatojoties uz
formējumu materiāltehniskās apgādes paraugnormām (1.pielikums) un
ņemot vērā formējumu darbības profilu apstiprina ministrijas, kas
nosaka mobilizācijas pieprasījumus formējumu veidošanā. Formējumu
materiāltehniskajam nodrošinājumam saskaņā ar mobilizācijas
pieprasījumiem izmanto attiecīgās ministrijas, iestādes,
pašvaldības vai komercsabiedrības rīcībā esošos resursus, kā arī
veido valsts materiālās rezerves un slēdz atlikto piegāžu
līgumus.
Formējuma personāla darba apģērbam ir šādas atšķirības zīmes un
uzšuves: uz darba apģērba kreisās piedurknes izvietota formējuma
atšķirības zīme – zils vienādsānu trīsstūris uz oranža apļa ar
uzrakstu ziliem burtiem “Civilās aizsardzības formējums”. Apļa
apakšējā daļā ir valsts karoga attēls. Atšķirības zīmes diametrs
– 9 cm; formējuma komandierim, komandiera vietniekam un nodaļas
komandierim darba apģērba krūšu labajā pusē uzšuve (izmēri 2 cm x
10 cm) oranža taisnstūra formā ar zilu apmalojumu un amata
nosaukumu ziliem burtiem.
Formējumu personāla mācības atbilstoši formējumu veidiem organizē
ministrijas, to padotībā esošās iestādes un pašvaldības sadarbībā
ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu saskaņā ar
attiecīgās ministrijas vai pašvaldības apstiprinātiem un ar
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu saskaņotiem mācību
plāniem. Formējumu personāla apmācību rīcībai mobilizācijas
gadījumā veic formējuma komandieris sadarbībā ar Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienestu. Formējumu komandieru
apmācību organizē Iekšlietu ministrija sadarbībā ar pārējām
ministrijām un pašvaldībām. Formējumu apmācību pirmās palīdzības
sniegšanā koordinē un metodiski vada Katastrofu medicīnas centrs.
Formējumu mācību izdevumus sedz no valsts budžeta.
Formējumu komandieru apmācība notiek ne retāk kā reizi divos
gados. Formējumu komandieru apmācības izdevumus sedz no valsts
budžeta. Formējumu mācībās izmanto ministriju, to padotības
iestāžu, pašvaldību vai komercsabiedrību rīcībā esošo inventāru,
tehniskos un transporta līdzekļus, kā arī noteiktā kārtībā valsts
materiālo rezervju resursus.
Formējumos mobilizējamo personu atlasi un uzskaiti, ņemot vērā
personas profesiju un formējuma darbības profilu, sadarbībā ar
Militārā dienesta iesaukšanas centru vai tā teritoriālajām
struktūrvienībām veic ministriju padotībā esošās iestādes,
pašvaldības vai komercsabiedrības mobilizācijas struktūrvienība
vai norīkots mobilizācijas darbinieks. Formējuma mobilizācijas
plānu saskaņo ar Iekšlietu ministriju.
Ikgadējo atskaiti par formējumu izveidi un to materiāltehnisko
nodrošinājumu līdz katra gada 10.februārim iesniedz: ministriju
padotībā esošās iestādes un komercsabiedrības - attiecīgai
ministrijai; pašvaldības - Reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu ministrijai. Apkopotās ikgadējās atskaites par formējumu
izveidi un to materiāltehnisko nodrošinājumu attiecīgas
ministrijas iesniedz Iekšlietu ministrijai līdz katra gada
10.martam. Formējuma izveides un attīstības izdevumus sedz
attiecīgi no valsts budžeta, pašvaldību budžetiem un
komercsabiedrību līdzekļiem.
Mobilizējamā civilās aizsardzības formējuma materiāltehniskā
nodrošinājuma tāmi sastāda saskaņā ar materiāltehniskā
nodrošinājuma normām. Katru gadu līdz 1.februārim tiek precizētas
formējumu materiāltehniskā nodrošinājuma tāmes formējumu izveidei
un attīstībai un iesniegtas attiecīgajai ministrijai. Ministrijas
apkopo iesniegtās materiāltehniskā nodrošinājuma tāmes finanšu
pieprasījumu izdevumiem mobilizējamo formējumu izveidei un
attīstībai, iekļaujot tās kopējā ministrijas pieprasījumā
ikgadējā valsts budžeta projekta sagatavošanas un izskatīšanas
procesā.
Saņemot informāciju par izsludināto mobilizāciju, formējumu
personāls ierodas noteiktajā formējuma izvietošanas vietā.
Mobilizācijas pieprasījumos un atlikto piegāžu līgumos noteiktā
inventāra piegādi Latvijas Republikā reģistrētās juridiskās
personas veic līgumos noteiktajā termiņā, bet ne vēlāk kā 24
stundu laikā pēc mobilizācijas izsludināšanas. Fiziskās personas
nodod mobilizācijas pieprasījumā noteikto īpašumu formējuma
turējumā.
Formējumu izvietošanas vietu sagatavošanu un formējumu
komplektēšanu ar personālu un inventāru veic par formējumu
izveidošanu atbildīgās ministrijas padotībā esošā iestāde vai
komercsabiedrība, attiecīgā pašvaldība un formējuma komandieris.
Par formējuma nokomplektēšanu un gatavību pildīt mobilizācijas
pieprasījumā noteikto uzdevumu formējuma komandieris ziņo
attiecīgajai ministrijai, un tā ziņo Valsts ugunsdzēsības un
glābšanas dienestam.
Valsts institūcijām, pašvaldībām, komercsabiedrībām, kurām ir
noteikti mobilizācijas pieprasījumi, formējumu mobilizācijas
izsludināšanas gadījumā ir šādi uzdevumi un pienākumi: nodot
formējumu turējumā mobilizācijas pieprasījumā noteikto īpašumu;
atlīdzināt pilnā apmērā kaitējumu, kas nodarīts attiecīgā
formējumā mobilizētai personai, pildot uzdevumus formējuma
sastāvā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; gadījumā, ja
mobilizētā persona gājusi bojā, pildot uzdevumus formējuma
sastāvā, vai ir mirusi tāda ievainojuma (sakropļojuma,
kontūzijas) dēļ, kas gūts, pildot uzdevumus formējuma sastāvā,
izmaksāt viņa neatraidāmajiem mantiniekiem vienreizēju pabalstu
10 000 latu apmērā, bet ne mazāk kā 2 500 latu katram
apgādājamajam; iesniegt Finanšu ministrijai aprēķinu par
noteikumos norādīto izdevumu un zaudējumu atlīdzināšanu no valsts
budžeta līdzekļiem.
Darba devēja pienākumi mobilizācijas gadījumā: pēc mobilizācijas
izsludināšanas nekavējoties apziņot formējumos mobilizējamos
darbiniekus par nepieciešamību ierasties noteiktā vietā un
termiņā, atbrīvojot no darba pienākumu pildīšanas; saglabāt darba
vietu (amatu) un vidējo izpeļņu mobilizējamam darbiniekam;
saglabāt nemainītu atvaļinājuma periodu mobilizējamam
darbiniekam; nogādāt formējumu izvietošanas vietā mobilizācijas
pieprasījumā noteikto inventāru un nodot to turējumā iestādei,
kam uzdots veidot formējumu; par mobilizācijas pieprasījumā dotā
uzdevuma izpildi ziņot mobilizācijas pieprasījumu noteikušajai
institūcijai.
Darba devēja pienākumi, ja mobilizējamo personālu iesaista
mācībās vai apmācībā rīcībai mobilizācijas gadījumā: atbrīvot
darbinieku no darba pienākumu pildīšanas; nenoteikt sankcijas, ja
darbinieks nav veicis tam uzliktos pienākumus noteiktajā laikā
mobilizācijas mācību vai apmācības dēļ; saglabāt darba vietu
(amatu) un vidējo izpeļņu mobilizējamam darbiniekam.
Formējumu mobilizācijas periodā ministriju padotībā esošās
iestādes, komercsabiedrības, kā arī pašvaldības kontrolē
mobilizācijas gaitu un nepieciešamības gadījumā sadarbībā ar
Militārā dienesta iesaukšanas centru vai tā teritoriālajām
struktūrvienībām nodrošina papildus resursu mobilizāciju.
Projekts nodots saskaņošanai visām ministrijām, Latvijas
Pašvaldību savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē,
Valsts kancelejā.
Izglītības un zinātnes
ministrija
– pieteica likumprojektu “Grozījumi Augstskolu
likumā”.
Koncepcija par augstākās izglītības un zinātnes
nozares valsts institūciju juridisko statusu, kas izstrādāta, lai
nodrošinātu ministriju padotībā esošo iestāžu juridiskā statusa
atbilstību Komerclikumam un Valsts pārvaldes iekārtas likumam,
nosaka, ka valsts augstskolas, kuras saglabā līdzšinējo valsts
budžeta institūcijas statusu, izņemot Latvijas Policijas
akadēmiju un Nacionālo aizsardzības akadēmiju, ir atvasinātas
publiskas personas. Valsts dibinātajām koledžām ir iestādes
statuss.
Juridisko personu un fizisko personu dibinātas augstskolas ir
komercsabiedrības vai nodibinājumi. Valsts dibināto augstskolu,
izņemot Latvijas Policijas akadēmiju un Nacionālo aizsardzības
akadēmiju, satversmi pieņem augstskolas satversmes sapulce un pēc
izglītības un zinātnes ministra ieteikuma apstiprina
Saeima.
Latvijas Policijas akadēmijas, Nacionālās aizsardzības akadēmijas
satversmes un koledžu nolikumus apstiprina Ministru kabinets.
Likuma grozījumi arī paredz, ka augstskolas savā satversmē
noteikto darbības mērķu sasniegšanai var dibināt, reorganizēt,
likvidēt iestādes, tajā skaitā aģentūras, kā arī
komercsabiedrības un būt par dibinātāju un biedru nodibinājumos
un biedrībās.
Grozījumi likumā nosaka, ka augstskolas ir augstākās izglītības
un zinātnes institūcijas, kuras īsteno studiju programmas, kā arī
nodarbojas ar zinātni, pētniecību un māksliniecisko jaunradi.
Augstskolas var īstenot studiju programmas šādās izglītības
tematiskajās grupās: izglītība; humanitārās zinātnes un māksla;
sociālās zinātnes, komerczinības un tiesības; dabaszinātnes,
matemātika un informācijas tehnoloģijas; inženierzinātnes,
ražošana un būvniecība; lauksaimniecība; veselības aprūpe un
sociālā labklājība; pakalpojumi.
Likumprojekts nosaka, ka universitātes ir augstskolas, kuras
atbilst šādiem kritērijiem: īsteno gan bakalaura, gan maģistra,
gan doktora studiju programmas vismaz četrās no šā panta pirmajā
daļā minētajām izglītības tematiskajām grupām; vismaz pusei no
akadēmiskajos amatos ievēlētajām un ne mazāk kā 100 no
akadēmiskajos amatos ievēlētajām personām ir doktora zinātniskais
grāds; izdod zinātniskus izdevumus, tajā skaitā periodiskus
izdevumus vismaz četrās no šā panta pirmajā daļā minētajām
izglītības tematiskajām grupām; galvenajās zinātņu nozarēs, kurās
īsteno studiju programmas, ir izveidotas zinātniskās institūcijas
vai struktūrvienības.
Grozījumi likumā nosaka, ka akadēmijas ir augstskolas, kuras
atbilst šādiem kritērijiem: īsteno bakalaura, maģistra un doktora
studiju programmas vismaz vienā no šā likuma 3.panta pirmajā daļā
noteiktajām izglītības tematiskajām grupām; vismaz puse no
akadēmiskā personāla ir doktori vai profesori; vismaz pusē no
izglītības tematiskajām jomām, kurās augstskola īsteno studiju
programmas, tiek īstenotas arī maģistra studiju programmas; veido
pētniecības struktūrvienības un pētījumu rezultātus publicē
zinātniskajos izdevumos.
Likumprojekts paredz noteikt, ka augstskolas zinātniskos
institūtus (centrus, klīnikas, izmēģinājumu stacijas u.c.) dibina
kā publiskās aģentūras. Zinātniskā institūta – publiskās
aģentūras – tiesisko pamatu, pārvaldi, finansēšanas un
uzraudzības kārtību nosaka zinātniskās darbības likums un
Publisko aģentūru likums. Lēmumu par zinātniskā institūta
dibināšanu pieņem augstskolas senāts. Zinātnisko institūtu
augstskolas var izveidot arī kā augstskolas struktūrvienību. Šāda
zinātniskā institūta darbību, finansēšanas un uzraudzības
kārtību, kā arī reorganizāciju un likvidāciju nosaka augstskolas
satversme.
Projekts nodoti saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Bērnu un ģimenes lietu, Iekšlietu, Kultūras, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu, Veselības, Vides, Zemkopības
ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas
lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kancelejā.
Kultūras ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Kārtība, kādā tiražējamas
Latvijas valsts himnas notis un skaņu
ieraksti”.
Noteikumu projekts paredz noteikt kārtību,
kādā tiražējamas Latvijas valsts himnas notis un skaņu ieraksti.
Tiražējot himnas notis un skaņu ierakstus, himnas tekstam un
mūzikai jāatbilst tekstam un mūzikai, kas apstiprināta ar likumu
“Par Latvijas valsts himnu”.
Himnas atskaņošanai un tiražēšanai izmantojami 18 izstrādātie
himnas aranžējuma varianti šādiem atskaņotāju sastāviem šādās
tonalitātēs: partitūras ar simfonisko orķestri: simfoniskajam
orķestrim si bemol mažorā; jauktajam korim (sieviešu korim, vīru
korim) un simfoniskajam orķestrim si bemol mažorā; vienbalsīgam
dziedājumam un simfoniskajam orķestrim fa mažorā. Partitūras ar
pūtēju orķestri: pūtēju orķestrim si bemol mažorā; jauktajam
korim (sieviešu korim, vīru korim) un pūtēju orķestrim si bemol
mažorā; vienbalsīgam dziedājumam un pūtēju orķestrim fa mažorā.
Kori, klavieres, ērģeles: jauktajam korim a cappella si
bemol mažorā; sieviešu korim a cappella si bemol mažorā;
vīru korim a cappella si bemol mažorā; vienbalsīgam
dziedājuma fa mažorā; klavierēm si bemol mažorā; jauktajam korim
(sieviešu korim, vīru korim) un klavierēm si bemol mažorā;
vienbalsīgam dziedājumam un klavierēm fa mažorā; ērģelēm si bemol
mažorā; jauktajam korim (sieviešu korim, vīru korim) un ērģelēm
si bemol mažorā; vienbalsīgam dziedājumam un ērģelēm fa mažorā.
Himnas īsversijas: simfoniskajam orķestrim si bemol mažorā;
pūtēju orķestrim si bemol mažorā.
Atļauts himnu (vai tās fragmentu) vai arī tikai himnas melodiju
(vai tās fragmentu) lietot un tiražēt citāta, apdares materiāla
vai tamlīdzīgā veidā kā atšķirīga, patstāvīga skaņdarba elementu
vai kā muzikālu signālu.
Himna (vai tās fragments) vai arī tikai himnas melodija (vai tās
fragments), kas lietota citāta, apdares materiāla vai tamlīdzīgā
veidā kā atšķirīga, patstāvīga skaņdarba elements vai kā muzikāls
signāls, tiražējama tādā formā un veidā, kurā nav pieļauta
necieņas izrādīšana pret himnu.
Tiražētājs ir atbildīgs par tiražētā himnas nošu izdevuma vai
skaņu ieraksta māksliniecisko un tehnisko kvalitāti.
Nekvalitatīvus un tehniski bojātus skaņu ierakstus tiražēt
aizliegts.
Noteikumu projekts paredz, ka par spēku zaudējušiem tiks atzīti
Ministru kabineta 1999.gada 1.decembra noteikumi Nr.14 “Kārtība,
kādā tiražējamas Latvijas valsts himnas notis un skaņu
ieraksti”.
Pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas no jauna apstiprināta
Latvijas valsts oficiālā simbolika, tai skaitā 1990.gadā
atjaunotā Latvijas valsts himna. Līdz šim normatīvajos aktos nav
noteikts himnas atskaņojuma versiju standarts, novedot pie
situācijas, ka himna ne vienmēr tiek atskaņota pietiekami
kvalitatīvi. Himna dažkārt dzirdama ar “norautām” beigām,
tonalitātēs, kas nepiemērotas masu dziedāšanai, u.tml. Sporta
pasākumos himnas atskaņošanai tiek atvēlēts ierobežots laiks
(maksimums 55 sekundes), tādēļ īpaša nepieciešamība ir pēc
Latvijas valsts himnas saīsinātas (bez atkārtojumiem)
versijas.
Lai novērstu šīs nepilnības, Kultūras ministrija sadarbībā ar
Komponistu savienību nodibināja Latvijas Republikas valsts himnas
komisiju, kura ir izstrādājusi himnas aranžējumu standartus
dažādiem izpildītāju sastāviem, ieskaitot saīsināto himnas
versiju atskaņošanai sporta pasākumos. (Komisijas sastāvā:
L.Amoliņš, I.Kokars, A.Bomiks, P.Dambis, J.Karlsons, O.Grāvītis,
A.Klotiņš, J.Puriņš, I.Resnis, D.Vuškāns.)
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības
ministrijā.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Kārtība, kādā valsts piedalās
dzīvojamās telpas atbrīvošanas pabalsta finansiālajā
nodrošināšanā”.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu,
Tieslietu, Aizsardzības ministrijā.
Tieslietu ministrija
– pieteica likumprojektu “Zemes ierīcības likums”. Tā
mērķis ir noteikt zemes ierīcības darbu veidus, to izpildes
kārtību un zemes ierīcībā iesaistīto personu tiesības un
pienākumus.
Zemes ierīcība ietver šādus darbu veidus: zemes ierīcības
projekta izstrādāšanu teritorijas organizēšanas pasākumiem: zemes
robežu noteikšanai; zemes robežu pārkārtošanai; īpašumā esošas
zemes apmaiņai un starpgabalu likvidēšanai; kopīpašumā esošas
zemes sadalīšanai; zemes konsolidācijai, kā arī zemes
ieskaitīšanu kategorijās un zemes lietošanas veidos.
Likumprojekts paredz, ka zemes ierīcības darbus izpilda Valsts
zemes dienests, licencēti individuālie komersanti vai
kapitālsabiedrības, ja Ministru kabineta noteiktajā kārtībā tās
ir saņēmušas licences šo darbu veikšanai.
Licenci zemes ierīcībā var saņemt individuālie komersanti, ja tie
ir sertificēti zemes ierīcības darbiem vai komercsabiedrības, ja
to darbinieku sastāvā ir sertificēti zemes ierīkotāji.
Sertifikātu zemes ierīcības darbiem ir tiesīgas saņemt personas
ar augstāko speciālo izglītību un darba pieredzi zemes
ierīcībā.
Licences izsniegšanas prasības, saņemšanas un anulēšanas kārtību,
licencēto personu tiesības, pienākumus un atbildību, kā arī
valsts nodevas apmēru par licences izsniegšanu vai pagarināšanu
nosaka Ministru kabinets.
Likumprojekts nosaka, ka zemes ierīcības projektu izstrādā
zemesgrāmatā ierakstītiem nekustamiem īpašumiem un valstij vai
pašvaldībai piekrītošai zemei.
Zemes ierīcības darbus ierosina: zemes īpašnieks vai vairāki
īpašnieki savos īpašumos; valsts pārvaldes iestādes valsts un
sabiedrības interesēs; pašvaldības savu funkciju realizēšanai.
Zemes ierīcības darbu izpildi finansē darbu ierosinātājs. Ja
zemes ierīcības darbu ierosinātāji ir vairākas likumā minētās
personas, tām darbu līdzfinansējuma daļu nosaka proporcionāli
projektā ietvertajām zemes platībām. Valsts pārvaldes iestāžu un
pašvaldību ierosināto zemes ierīcības darbu izpildi finansē no
ierosinātāja budžeta līdzekļiem.
Likumprojekts paredz, ka zemes ierīcības projekti īpašuma
pārgrozīšanai izstrādājami saskaņā ar pašvaldību teritoriju
plānojumiem pašvaldības teritorijai vai īpašumiem, kur nav
paredzēta detālplānojumu izstrādāšana.
Likumprojekts paredz, ka gadījumos, ja detālplānojumos projektē
īpašumu robežas, detālplānojumu sastāvā jāizstrādā zemes
ierīcības sadaļa, ievērojot nosacījumus, kas attiecas uz zemes
ierīcības projekta izstrādāšanu. Tas nodrošinās vienveidīgu
pieeju īpašuma tiesību jautājumu kārtošanai, izslēgs dažādu
projektu dublēšanu un nodrošinās vienotu pamatu īpašuma
noteikšanas un reģistrēšanai Nekustamā īpašuma valsts kadastra
reģistra informācijas sistēmā un īpašuma tiesību nostiprināšanai
zemesgrāmatās.
Likumprojekts nosaka zemes sadalījumu kategorijās un paredz tās
sadalījumu zemes lietošanas veidos.
Likumprojekta pārejas noteikumi paredz, ka ar šā likuma spēkā
stāšanos spēku zaudē: likums “Par zemes lietošanu un zemes
ierīcību” un Nolikums par lauku apvidu zemi. Zemes privatizācijas
un zemes reformas kārtībā veidojamiem zemes īpašumiem zemes
reformas laikā zemes ierīcības projektus izstrādā un apstiprina
saskaņā ar likumu “Par zemes reformu Latvijas Republikas lauku
apvidos” un likumu “Par zemes reformu Latvijas Republikas
pilsētās”, Ministru padomes 1991.gada 25.novembra lēmumu Nr.322
“Par Nolikumu par lauku apvidu zemi”, Ministru kabineta 1995.gada
29.augusta noteikumi Nr.264 “Noteikumi par zemes reformas
īstenošanu pilsētās”.
Pārejas noteikumi paredz, ka Ministru kabinets līdz 2005.gada 31.
decembrim izdod noteikumus: Licencēšanas noteikumi zemes
ierīcības darbiem atbilstoši šā likuma 4. pantam; Zemes ierīcības
projekta izstrādāšanas noteikumi atbilstoši šā likuma 11. un 20.
pantam; Zemes lietošanas veidu klasifikācijas un zemes uzskaites
kārtība atbilstoši 27. pantam.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Aizsardzības, Ārlietu,
Bērnu un ģimenes lietu, Ekonomikas, Iekšlietu, Izglītības un
zinātnes, Kultūras, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu,
Satiksmes, Veselības, Vides, Zemkopības ministrijā, Īpašu
uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātā,
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā, Latvijas Pašvaldību
savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā.
Valsts
kancelejas
Komunikācijas departaments