Ministru kabineta 2005.gada 15.marta sēdē
Akceptēts likumprojekts
“Grozījumi Robežsardzes likumā”.
Likumprojekts paredz
svītrot normas, kas nosaka Valsts robežsardzes struktūru, un
normas, kas nosaka Valsts robežsardzes priekšnieka un Valsts
robežsardzes struktūrvienību kompetenci. Valsts robežsardzes
priekšnieka kompetence ir noteikta Valsts robežsardzes nolikumā,
izņemot Valsts robežsardzes priekšnieka tiesības izņēmuma
gadījumos, kad persona nevar izpildīt valsts robežas šķērsošanas
noteikumus, bet šīs personas identitāte ir noskaidrota’, un tas
atbilst starptautiskajām tiesību normām, Latvijas valsts
interesēm vai ir saistīts ar nepārvaramu varu vai humāniem
apsvērumiem ļaut šai personai šķērsot valsts robežu. Minēto
Valsts robežsardzes priekšnieka tiesību regulējums ir saglabājams
Robežsardzes likumā, tāpēc likumprojekts paredz papildināt
Robežsardzes likuma 15.pantu ar attiecīgu normu.
Valsts robežsardzes struktūru un darba organizāciju paredzēts
noteikt Valsts robežsardzes reglamentā. Vienlaikus likumprojektā
tiek precizētas Valsts robežsardzes tiesības savas kompetences
ietvaros slēgt vienošanās ar kaimiņvalstu un citu valstu
kompetentiem dienestiem.
Pieņemts rīkojums “Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā’’, kurā iekļauti 595 pilsonības
pretendenti, tajā skaitā 52 viņu nepilngadīgie bērni. Sarakstā
iekļautās personas atbilst visām Pilsonības likuma
prasībām.
No 543 pilsonības pretendentiem 74% ir krievi, 8% – baltkrievi,
9% – ukraiņi, kā arī lietuvieši, poļi un citas tautības.
14% pilsonības pretendentu ir pamata, 59% – vidējā, 26% –
augstākā izglītība.
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 88 410
personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3016; 1997.gadā – 2992;
1998.gadā – 4439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637, 2002.gadā – 9844; 2003.gadā – 10 049;
2004.gadā – 16 064; 2005.gadā – 3058 personas.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2000.gada
31.oktobra noteikumos Nr.375 “Noteikumi par pasažieru pārvadāšanu
regulāro maršrutu autobusos””.
Saskaņā ar likuma
“Grozījumi Autopārvadājumu likumā” 12.pantu, ar kuru izdarīti
grozījumi Autopārvadājumu likuma 38.panta otrajā daļā un kurš
paredz deleģējumu Ministru kabinetam noteikt biļešu un citu
braukšanas dokumentu obligātos rekvizītus, ir izstrādāti
grozījumi noteikumos.
Grozījums paredz, ka noteikumi nosaka biļešu un citu braukšanas
dokumentu obligātos rekvizītus, biļešu iegādes, biļešu nodošanas,
vietu rezervēšanas, pasažieru iekāpšanas, pasažieru, bagāžas un
dzīvnieku pārvadāšanas, kā arī atrastu lietu nodošanas un
uzglabāšanas kārtību pilsētas, rajona un tālsatiksmes maršrutu
autobusos, kārtību, kādā autobusi izmanto autoostu pakalpojumus –
iebrauc un stāv autoostu teritorijā, kā arī pārvadātāja rīcību,
ja ceļā noticis autobusa tehnisks bojājums un piespiedu
apstāšanās.
Grozījumi noteikumos nodrošinās Administratīvā procesa likuma
spēkā stāšanās likumā noteiktās prasības, kas paredz, ka, sākot
ar 2006.gada 1.janvāri, zaudēs spēku visi pārvaldes iestāžu
pieņemtie ārējie normatīvie akti.
Līdz šim Autopārvadājumu likums paredzēja Satiksmes ministrijas
kompetenci noteikt biļešu un citu braukšanas dokumentu obligātos
rekvizītus. Minētās prasības pilsētas, rajona un tālsatiksmes
maršrutu autobusu satiksmē reglamentēja 1999.gada 28.decembra
Satiksmes ministrijas noteikumi Nr.45 “Noteikumi par autobusu
biļešu un citu braukšanas dokumentu obligātajiem
rekvizītiem”.
Izstrādātie noteikumi pamatā saglabā Satiksmes ministrijas
1999.gada 28.decembra noteikumos Nr.45 “Noteikumi par autobusu
biļešu un citu braukšanas dokumentu obligātajiem rekvizītiem”
iekļautās normas, kas precizētas atbilstoši spēkā esošiem nozari
reglamentējošiem tiesību aktiem (piemēram, pasažieru
transportlīdzekļos izmantojamiem kases aparātiem un kases
sistēmām izvirzītajām prasībām).
Pieņemti noteikumi “Garīgās veselības valsts aģentūras
nolikums”.
Garīgās veselības valsts aģentūra ir
veselības ministra pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde.
Aģentūras darbības mērķis ir nodrošināt pacientiem augsti
kvalificētu un specializētu profesionālo psihiatrisko palīdzību
psihisko un uzvedības traucējumu diagnostikā, ārstēšanā,
profilaksē un psihiatriskajā rehabilitācijā, kā arī sniegt
Veselības ministrijai metodisku un organizatorisku atbalstu
garīgās veselības aprūpes politikas veidošanā un
īstenošanā.
Aģentūrai ir šādas funkcijas: sniegt ambulatoro un stacionāro
medicīnisko palīdzību (arī terciāro aprūpi) personām, kurām
konstatētas psihiskās slimības vai uzvedības traucējumi;
nodrošināt medicīnisku piespiedu līdzekļu izmantošanu
specializētajā psihiatriskajā nodaļā ar apsardzi; izstrādāt
metodiskus ieteikumus psihisko slimību un uzvedības traucējumu
ārstēšanai un diagnostikai; sniegt informatīvu un konsultatīvu
atbalstu valsts pārvaldes institūcijām garīgās veselības aprūpes
jautājumos, kā arī veidot un attīstīt garīgās veselības aprūpes
valsts starpnozaru informācijas un monitoringa sistēmu un
koordinēt tās darbību; sniegt konsultācijas citām ārstniecības
iestādēm garīgās veselības aprūpes jautājumos; vadīt garīgās
veselības aprūpes valsts programmu īstenošanu; veikt psihiatrisko
rehabilitāciju; veikt tiesu psihiatriskās un tiesu psiholoģiskās
ekspertīzes; nodrošināt klīniskās izglītības bāzi valsts un
pašvaldību pasūtījumu izpildei veselības speciālistu
sagatavošanā.
Aģentūras darbu vada aģentūras direktors, kurš veic Publisko
aģentūru likumā un Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās
tiešās pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada
29.maija noteikumos Nr.217 “Noteikumi par meža aizsardzības
pasākumiem un ārkārtas situāciju izsludināšanu
mežā””.
Grozījumi noteikumos izstrādāti tāpēc, ka
Latvijā ir uzsākta harvesteru (daudzoperāciju mežizstrādes
mašīnu) izmantošana meža kopšanas ciršu izstrādē. Zinātnisku
pētījumu rezultātā ir noskaidrots, ka tas ir ekonomiski izdevīgāk
par motorzāģu izmantošanu, kā arī būtiski neietekmē mežaudzes
stāvokli. Lai krājas kopšanas ciršu izstrādē varētu izmantot
harvesterus, jāpalielina šajos noteikumos noteiktā tehnoloģisko
koridoru platība. Noteikumos ir iestrādātas normas, kas nosaka
tehnoloģisko koridoru ierīkošanas nosacījumus.
Grozījumā noteikts, ka cirsmās, kurās egles piemistrojums ir 30
procentu un vairāk un kuras izstrādā laikā no 15.aprīļa līdz
15.jūnijam, kaudzes krauj ne vēlāk kā divas nedēļas pēc cirsmas
izstrādes uzsākšanas.
Grozījums paredz, ja kaudzē krauj ciršanas atliekas, kur egles
piemistrojums ir 30 procentu un vairāk, kaudzes krauj ne
tuvāk par 50 metriem no egļu mežaudzes, ja mežaudzes vecums
pārsniedz 50 gadus.
Grozījums nosaka, ka kopšanas cirtēs var ierīkot tehnoloģiskos
koridorus (mežaudzē speciāli izveidota brauktuve, ko izmanto
kokmateriālu sagatavošanai, pievešanai un treilēšanai), kuru
maksimālais platums ir četri metri. Tehnoloģisko koridoru kopējā
platība cirsmā nedrīkst pārsniegt 20 procentus no cirsmas
platības.
Noteikumi papildināti, nosakot, ka tehnoloģiskos koridorus
kopšanas cirtē neierīko, ja: pēc kopšanas cirtes paliekošo koku
ir mazāk par 600 uz hektāra, kā arī valdaudzes vecums pārsniedz:
priežu un ozolu audzēm – 80 gadus; egļu, bērzu, melnalkšņu, ošu
un liepu audzēm – 60 gadus; apšu audzēm – 35 gadus.
Pieņemti “Noteikumi par cukura ražošanas kvotām cukura
ražotājiem 2005./2006.tirdzniecības gadā”.
Noteikumi
nosaka cukura ražošanas kvotas cukura ražotājiem
2005./2006.tirdzniecības gadā.
Cukura ražošanas pamatkvota (A kvota) un cukura ražošanas papildu
kvota (B kvota) 2005./2006.tirdzniecības gadā ir: akciju
sabiedrībai “Jelgavas cukurfabrika”: cukura ražošanas pamatkvota
(A kvota) – 41588,73 tonnas; cukura ražošanas papildu kvota (B
kvota) – 65,77 tonnas, akciju sabiedrībai “Liepājas
cukurfabrika”: cukura ražošanas pamatkvota (A kvota) – 24811,27
tonnas; cukura ražošanas papildu kvota (B kvota) – 39,23
tonnas.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā izsniedz atļaujas (licences)
zvejai īpašos nolūkos un zinātniskās izpētes
nolūkos”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā fiziskajām un
juridiskajām personām tiek izsniegtas atļaujas (licences) zvejai
īpašos nolūkos un zinātniskās izpētes nolūkos Latvijas Republikas
iekšējos ūdeņos, teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskās zonas
ūdeņos. Atļaujas (licences) zvejai īpašos nolūkos un zinātniskās
izpētes nolūkos izsniedz Dabas aizsardzības pārvalde. Fiziskā vai
juridiskā persona, kura plāno zvejot īpašos nolūkos vai
zinātniskās izpētes nolūkos, iesniedz Dabas aizsardzības pārvaldē
iesniegumu attiecīgi par atļaujas (licences) saņemšanu zvejai
īpašos nolūkos vai zinātniskās izpētes nolūkos.
Ja zvejot īpašos nolūkos vai zinātniskās izpētes nolūkos
paredzēts iekšējos ūdeņos, Baltijas jūras vai Rīgas līča
piekrastē, iesniedzējs iesniegumā norāda: atļaujas (licences)
saņēmēja vārdu, uzvārdu, personas kodu, tālruņa numuru un adresi
vai juridiskās personas nosaukumu, reģistrācijas numuru, tālruņa
numuru un adresi; par zveju atbildīgās personas vārdu, uzvārdu un
tālruņa numuru; zvejnieka (zvejnieku) vārdu un uzvārdu;
laikposmu, kad paredzēta zveja; vietu, kurā paredzēta zveja. Ja
zveja paredzēta iekšējos ūdeņos, norāda ūdenstilpi vai
ūdenstilpes daļu un pašvaldību (pašvaldības), kuras teritorijā tā
atrodas. Ja zveja paredzēta Baltijas jūras vai Rīgas līča
piekrastē, norāda zvejas vietu un pašvaldību (pašvaldības), kuras
teritorijā tā atrodas; zvejas rīku veidu, skaitu vai garumu
metros un linuma acs izmēru milimetros; zvejā izmantojamo kuģu
vai kuģošanas līdzekļu reģistrācijas numurus.
Ja zvejot īpašos nolūkos vai zinātniskās izpētes nolūkos
paredzēts Rīgas līča vai Baltijas jūras Latvijas Republikas
teritoriālajos ūdeņos (izņemot piekrasti) vai ekonomiskās zonas
ūdeņos, iesniedzējs iesniegumā norāda: atļaujas (licences)
saņēmēja vārdu, uzvārdu, personas kodu, tālruņa numuru un adresi
vai juridiskās personas nosaukumu, reģistrācijas numuru, tālruņa
numuru un adresi; par zveju atbildīgās personas vārdu, uzvārdu un
tālruņa numuru; laikposmu, kad paredzēta zveja; zvejas rajonu,
kurā paredzēta zveja; kuģa vārdu, tipu, reģistrācijas numuru,
pazīšanas signālu, pieraksta ostu, kā arī kuģa īpašnieku un tā
adresi; kuģa bruto tilpību (tonnās), dzinēja kopējo jaudu
(kilovatos), ātrumu (mezglos) un lielāko garumu (metros); kuģa
kapteiņa vārdu un uzvārdu; kuģa komandas locekļu skaitu; zvejas
rīku veidu, skaitu vai garumu metros un linuma acs izmēru
milimetros; par zinātnisko darbu atbildīgās personas vārdu,
uzvārdu un tālruņa numuru, kā arī zinātniskās grupas locekļu
skaitu un tās vadītāja vārdu un uzvārdu, ja zvejot paredzēts
zinātniskās izpētes nolūkos.
Iesniedzējs iesniegumam pievieno Valsts zivsaimniecības pārvaldē
un Vides ministrijā saskaņotu ūdenstilpes ekspluatācijas
noteikumu kopijas, to zivsaimniecības programmu vai projektu
kopiju, kuri nosaka nepieciešamību zvejot īpašos nolūkos vai
zinātniskās izpētes nolūkos, kā arī dokumentu, kurā norādīta
informācija par paredzamajām atkāpēm no rūpnieciskās zvejas vai
makšķerēšanas noteikumiem un norāde par tiem nozvejas apjomiem,
kas netiek ieskaitīti zvejniekiem noteiktajos nozvejas
limitos.
Ja kādi no noteikumos minētajiem dokumentiem paredzēti vairāku
atļauju (licenču) izsniegšanai, attiecīgos dokumentus atkārtoti
iesniegt nav nepieciešams. Ja iesniegumā sniegtā informācija ir
nepilnīga vai neprecīza, Dabas aizsardzības pārvalde ir tiesīga
pieprasīt no iesniedzēja nepieciešamo papildu informāciju.
Pieņemti noteikumi “Prasības braukšanas ātruma kontroles
mērierīcēm”, kuri nosaka prasības braukšanas ātruma kontroles
mērierīcēm (ierīces).
Braukšanas ātruma kontrolei izmanto ierīces, kuru lietošanai:
saņemts mērīšanas līdzekļa tipa apstiprināšanas sertifikāts
saskaņā ar normatīvo aktu par mērījumu vienotību prasībām; veikta
pirmreizējā vai atkārtotā verificēšana un saņemts verificēšanas
sertifikāts un uzlīme (uzlīmei jābūt redzamā vietā uz ierīces)
saskaņā ar normatīvo aktu par mērījumu vienotību prasībām.
Ierīču ekspluatācijai ir nepieciešams saņemt radiofrekvenču
spektra lietošanas atļauju, ja šo ierīču darbībā izmanto
radioviļņus, normatīvajos aktos, kas regulē radiofrekvenču
spektra lietošanas atļauju izsniegšanu, noteiktajā kārtībā.
Ierīcēm izvirzītās tehniskās prasības: ierīces kļūda
ekspluatācijas apstākļos nepārsniedz: ātruma mērījumam līdz 100
km/h – 6 km/h; ātruma mērījumam virs 100 km/h – 8 km/h; ātruma
mērījumu ierīce uzrāda uz displeja ciparu formātā un mērvienībās
– km/h; ātrumu var mērīt, ierīcei atrodoties transportlīdzeklī
(stāvošā vai braucošā) vai nekustīgi turot to rokās; nodrošina ne
mazāk kā divu pēdējo ātruma mērījumu saglabāšanu ierīces atmiņā;
darbojas temperatūras diapazonā no – 25? līdz + 40C?.
Latvijā ir tiesības piedāvāt tirdzniecībai braukšanas ātruma
kontroles mērierīces, kuras atbilst šo noteikumu izvirzītajām
prasībām.
Latvijā ir tiesības piedāvāt tirdzniecībai braukšanas ātruma
kontroles mērierīces, kuras ir likumīgi ražotas vai laistas
apgrozībā kādā no Eiropas Savienības dalībvalstīm vai Turcijā vai
kuras ir likumīgi ražotas kādā no Eiropas Brīvās tirdzniecības
asociācijas valstīm, kas ir Eiropas ekonomikas zonas līguma
līgumslēdzēja puse.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā piešķir un dzīvnieku
īpašnieks saņem kompensāciju par zaudējumiem, kas radušies valsts
uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības vai epizootijas
uzliesmojuma laikā”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā
piešķir un dzīvnieku īpašnieks saņem kompensāciju par
zaudējumiem, kas radušies valsts uzraudzībā esošo dzīvnieku
infekcijas slimību un epizootiju uzliesmojuma laikā.
Zaudējumu kompensāciju dzīvnieku īpašniekam izmaksā Lauku
atbalsta dienesta reģionālā lauksaimniecības pārvalde
(pārvalde).
Pārvalde dzīvnieku infekcijas slimību un epizootiju uzliesmojuma
laikā radušos zaudējumus dzīvnieku īpašniekam kompensē šādā
apmērā: epizootijas uzliesmojuma un tās apkarošanas laikā radušos
zaudējumus – saskaņā ar šo noteikumu 2., 3., 4., 5. un
6.pielikumu; transmisīvās sūkļveida encefalopātijas (govju
sūkļveida encefalopātija un Skrēpi slimība) uzliesmojuma un tās
apkarošanas laikā radušos zaudējumus – saskaņā ar šo noteikumu
2., 5. un 7.pielikumu; govju tuberkulozes, govju, aitu un kazu
brucelozes un govju enzootiskās leikozes uzliesmojuma un tās
apkarošanas laikā radušos zaudējumus – apmērā, kas nepārsniedz
50% no kautproduktu vidējās vērtības.
Ja dzīvnieku izcelsmes produkti tiek eksportēti, bet epizootijas
uzliesmojuma un tās apkarošanas laikā saimnieciskās darbības
ierobežošanas, produkcijas realizācijas aizlieguma vai dzīvnieku
vakcinācijas politikas dēļ tiek pārtraukts produkcijas eksports,
kompensāciju aprēķina, ņemot vērā starpību starp eksporta cenu un
vietējā tirgus cenu.
Pārtikas un veterinārā dienesta inspektors sastāda aktu par
piespiedu kārtā nokautajiem un iznīcinātajiem dzīvniekiem,
iznīcinātajiem kautķermeņiem, dzīvnieku izcelsmes produktiem,
olšūnām, embrijiem un dzīvnieku barību, kā arī par iznīcināto
inventāru vai bojājumiem, kas radušies dzīvnieku novietnes
dezinficēšanas laikā. Akta kopiju izsniedz dzīvnieku
īpašniekam.
Inspektors aktā par piespiedu kārtā nokautajiem vai
iznīcinātajiem dzīvniekiem izdara atzīmi par izmaksājamās
kompensācijas apmēru un attiecīgi norāda – “samazināt
izmaksājamās kompensācijas apmēru” vai “nesamazināt izmaksājamās
kompensācijas apmēru”, ņemot vērā šādus vērtēšanas kritērijus:
piespiedu kārtā nokauto vai iznīcināmo dzīvnieku vecums; slimības
izraisīto pārmaiņu ietekme uz iegūstamo produktu vērtību;
dzīvsvars; iespējamā tirgus vērtība; piespiedu kārtā nokauto
dzīvnieku turpmākā pārstrāde pārtikas produktu, dzīvnieku barības
vai citu cilvēku uzturā neizmantojamu produktu iegūšanai;
piespiedu kārtā nokauto dzīvnieku iznīcināšana.
Kompensāciju par piespiedu kārtā nokautajiem un iznīcinātajiem
dzīvniekiem, ņemot vērā inspektora norādi tajā aktā, pārvalde
drīkst izmaksāt: apmērā, kas nepārsniedz 75% no šo noteikumu
2.pielikumā noteiktā kompensācijas apmēra, ja kompensācija tiek
izmaksāta epizootijas vai transmisīvās sūkļveida encefalopātijas
(govju sūkļveida encefalopātija, Skrēpi slimība) apkarošanas
laikā radušos izdevumu segšanai; apmērā, kas nepārsniedz 25% no
kautproduktu vidējās vērtības, ja kompensācija tiek izmaksāta
govju tuberkulozes, govju, aitu un kazu brucelozes vai govju
enzootiskās leikozes apkarošanas laikā radušos izdevumu
segšanai.
Lai saņemtu zaudējumu kompensāciju, dzīvnieku īpašnieks pārvaldē
iesniedz: iesniegumu; stingrās uzskaites preču pavadzīmes, ja ir
iepirkta dzīvnieku barība, dzīvnieku izcelsmes produkti, dzīvi
dzīvnieki, inventārs, olšūnas, embriji; dokumentus, kas apliecina
īpašumtiesības uz dzīvnieku (pirkuma līgumu, grāmatvedības vai
dzīvnieku aprites dokumentus); akta kopiju, ja piespiedu kārtā ir
nokauti vai iznīcināti dzīvnieki, iznīcināti kautķermeņi,
dzīvnieku izcelsmes produkti, olšūnas, embriji un dzīvnieku
barība, kā arī iznīcināts inventārs vai radušies bojājumi
dzīvnieku novietnes dezinficēšanas laikā.
Pārvalde izskata dokumentus, ņemot vērā inspektora norādi par
kompensācijas apmēru (samazināšanu vai nesamazināšanu), un reizi
ceturksnī izmaksā dzīvnieku īpašniekam kompensāciju, pārskaitot
to dzīvnieku īpašnieka bankas kontā.
Par spēku zaudējušiem atzīti Ministru kabineta 2003.gada 3.jūnija
noteikumi Nr.293 “Kārtība, kādā piešķir un dzīvnieku īpašnieks
saņem kompensāciju par zaudējumiem, kas radušies epizootijas vai
valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības
apkarošanas laikā”.
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Padomes
1977.gada 13.decembra Direktīvas 78/52/EEK, kas nosaka Kopienas
kritērijus attiecībā uz nacionālo plānu izstrādi saistībā ar
pastiprinātu brucelozes, tuberkulozes un govju enzootiskās
leikozes apkarošanu govju ganāmpulkos.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Preču un pakalpojumu
drošuma likumā”.
Grozījums likumprojektā noteic, ka
Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā tirgus uzraudzības
iestādes informē Patērētāju tiesību aizsardzības centru par
veiktajiem pasākumiem, kas ierobežo vai liedz preču laišanu
apgrozībā, un kārtību, kādā Patērētāju tiesību aizsardzības
centrs saņemto informāciju nosūta Eiropas Komisijai un rīkojas ar
informāciju, kas saņemta no Eiropas Komisijas.
Likumprojektā noteikts, ka Likumā iekļautas tiesību normas, kas
izriet no: Padomes 1987.gada 25.jūnija Direktīvas 87/357/EEK par
dalībvalstu tiesību aktu tuvināšanu attiecībā uz izstrādājumiem,
kuri to maldinošā izskata dēļ apdraud patērētāju veselību vai
drošību; Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 3.decembra
Direktīvas 2001/95/EK par produktu vispārēju drošību.
Spēkā esošajā Preču un pakalpojumu drošuma likumā ir pārņemtas
Eiropas Savienības direktīvu 87/357/EEK un 2001/95/EK prasības.
Eiropas Savienības direktīvas 2001/95/EK 11. un 12.pantā
noteikts, ka dalībvalstīm ir jānodrošina ātrās informācijas
apmaiņas sistēmas RAPEX ieviešana, tādējādi nodrošinot efektīvu
tirgus uzraudzības iestāžu darbu, novēršot un nepieļaujot nedrošu
un paaugstināta riska preču nonākšanu iekšējā tirgū. Sagatavotais
likumprojekts nepieciešams, lai nodrošinātu precīzu 2001/95/EK
direktīvā noteiktās informācijas ātrās apmaiņas sistēmas RAPEX
prasību un informācijas apmaiņas pasākumu ieviešanu nacionālajos
tiesību aktos.
Pieņemti noteikumi “Kokmateriālu transporta pavadzīmes–rēķina
lietošanas un noformēšanas kārtība”.
Noteikumi nosaka
vienota parauga stingrās uzskaites dokumenta –kokmateriālu
transporta pavadzīmes–rēķina (pavadzīme–rēķins) – lietotājus,
lietošanas kārtību un rekvizītus, pavadzīmes–rēķina noformēšanas,
reģistrācijas un piemērošanas kārtību, kā arī šo noteikumu
ievērošanas uzraudzības un kontroles kārtību.
Pavadzīmes–rēķina lietošanas kārtība attiecināma uz iekšzemē
veiktajiem darījumiem ar likuma “Par pievienotās vērtības
nodokli” 13.2 panta otrajā daļā minētajiem
kokmateriāliem (kokmateriāli) vai ar darījumiem, kas saistīti ar
kokmateriālu eksportu un importu.
Pavadzīmes–rēķina veidlapu izgatavošanu, izplatīšanu nodokļu
maksātājiem un uzskaiti vienotā datu bāzē (reģistrā) nodrošina
Valsts ieņēmumu dienests normatīvajos aktos par stingrās
uzskaites preču pavadzīmēm– rēķiniem noteiktajā kārtībā.
Pavadzīmi–rēķinu lieto šādiem darījumiem: kokmateriālu piegādēm
iekšzemē, kuru darījumu raksturs ir kokmateriālu pirkšana,
pārdošana, kā arī eksports un imports, kā arī šādu ar
kokmateriāliem saistīto pakalpojumu sniegšanai iekšzemē: ar
kokmateriālu sagatavošanu saistītie pakalpojumi, piemēram,
ciršanas tiesību piešķiršana, augošu koku un apaļkoku uzmērīšana,
vērtēšana, nozāģēšana, atzarošana un krautņu veidošana;
kokmateriālu apstrādes un pārstrādes pakalpojumi, piemēram,
zāģēšana, garināšana, mizošana, frēzēšana, ēvelēšana, virpošana,
slīpēšana, žāvēšana, līmēšana, lakošana un šķeldošana;
kokmateriālu marķēšana, brāķēšana, šķirošana, pakošana,
antiseptizēšana un cita veida ķīmiskā apstrāde; kokmateriālu
transportēšana, iekraušana, izkraušana, pārkraušana un glabāšana;
kā arī kokmateriālu nodošanai citai juridiskajai vai fiziskajai
personai vai kokmateriālu pārvietošanai, ja tiek izmantoti
koplietošanas satiksmes ceļi.
Šo noteikumu ievērošanas uzraudzību un kontroli nodrošina
attiecīgās institūcijas atbilstoši kompetencei (piemēram, Valsts
ieņēmumu dienests, Valsts policija).
Par spēku zaudējušiem atzīti Ministru kabineta 2001.gada
12.jūnija noteikumi Nr.252 “Kokmateriālu transporta
pavadzīmes–rēķina lietošanas un noformēšanas kārtība”.
Pavadzīmes–rēķina veidlapas, kuras ir apritē saskaņā ar Ministru
kabineta 2001.gada 12.jūnija noteikumiem Nr.252 “Kokmateriālu
transporta pavadzīmes–rēķina lietošanas un noformēšanas kārtība”,
ir izmantojamas līdz pilnīgai to izlietošanai.
Valsts
kancelejas
Komunikācijas departaments