Frakciju viedokļi
Pēc 2005.gada
10. marta sēdes
Latvijas radio tiešajā raidījumā
V.Buzajevs
(politisko organizāciju apvienības “Par cilvēka tiesībām vienotā
Latvijā” frakcija):
Šodien Saeimas vairākums atkal
noraidīja PCTVL priekšlikumu ratificēt Vispārējo konvenciju par
nacionālo minoritāšu aizsardzību. Konvenciju Latvija parakstīja
jau 1995.gadā, un tā paredz, lai krievu valoda pašvaldības līmenī
kļūtu līdzīga valsts valodai, lai ielu nosaukumi tiktu dublēti
krievu valodā un tā tālāk. Diemžēl visas latviešu partijas
balsoja pret šo PCTVL priekšlikumu. Visi, izņemot Latvijas Pirmās
partijas deputātus.
PCTVL frakcijas deputāti konsekventi ar Latvijas Pirmo partiju
balsoja par bērnu adopciju un steidzamību Enerģētikas likuma
izskatīšanai.
Latvijas Pirmā partija ir vienīgā latviešu partija, kuru atbalsta
gan Krievijas ārkārtējais un pilnvarotais vēstnieks Latvijā, gan
pareizticīgā baznīca. Un ne tikai tradicionālie kristieši, bet
arī tādas jaunas konfesijas, kuras tautā nepareizi sauc par
sektām, piemēram, tā sauktā “Jaunā paaudze” ar Ļedajeva kungu
priekšgalā. Šīs sektas dievkalpojumā piedalījās arī daudzi
Latvijas Pirmās partijas bijušie ministri un pašvaldību vēlēšanu
sarakstu kandidāti – gan Nils Muižnieks, gan Radzeviča
kungs, gan pats Rīgas pilsētas saraksta līderis Juris Lujāns. Pēc
tam, kad Juris Lujāns apgalvoja, ka arī viņš ir brālīgās sektas
biedrs, gandrīz visi klātesošie atbalstīja Latvijas Pirmo
partiju. Ar krievu tradicionālo un netradicionālo garīdznieku
atbalstu mēs ceram, ka PCTVL un Latvijas Pirmās partijas bloks
Rīgas domē darbosies visu, kā arī krieviski runājošo rīdzinieku
labā.
S.Ķikuste
(frakcija “Jaunais laiks”):
Frakcijas “Jaunais laiks” viedokli
paskaidrošu tuvāk, jo pēc Saeimas
sēdes “Jaunais laiks” iesniegs savus priekšlikumus par
grozījumiem likumprojektā “Grozījumi Civillikumā”. Ieskatoties
koalīcijas valdības deklarācijā,
redzam, ka valsts pamatvērtība ir tās iedzīvotāji un iedzīvotāju
vajadzību nodrošināšana.
Mēs ļoti labi apzināmies, ka demogrāfiskā situācija valstī ir
kritiska. Mirstība gandrīz divas reizes pārsniedz dzimstību.
Notiek arvien lielāka iedzīvotāju migrācija. Latvija ir viena no
valstīm ar visīsāko iedzīvotāju dzīves ilgumu. Apzinoties šo
situāciju, izsakām savu politisko gribu, jo kopīgiem spēkiem esam
ļoti daudz padarījuši. Saeimā tika pieņemti grozījumi
Administratīvo pārkāpumu kodeksā, četras reizes pieaudzis
audžuģimeņu apmācības programmu apguvušo skaits. Tieši pagājušais
gads ir iezīmējies ar ievērojamu vietējo adoptētāju aktivitātes
pieaugumu. Kopīgiem spēkiem esam paaugstinājuši bērnu
piedzimšanas un bērna kopšanas pabalstus; strādā uzturlīdzekļu
garantiju fonds, no kura vairāk nekā 6,5 tūkstošiem nepilngadīgo
bērnu tiek izmaksāti uzturlīdzekļi; jaundzimušo tēviem ir iespēja
10 dienas pēc dzemdībām ņemt apmaksātu atvaļinājumu. Mēs tiešām
esam izdarījuši ļoti daudz.
Arī Bērnu un ģimenes lietu ministrijas prioritātēs ir vietējās
adopcijas veicināšana. Frakcija “Jaunais laiks” uzskata, ka
adopciju uz ārzemēm tomēr nevajadzētu vienkāršot. Demogrāfu
aprēķini liecina, ka šogad pēc visiem pasākumiem, kurus esam
veikuši, kopīgi strādājot gan Saeimā, gan valdībā, demogrāfiskā
situācija uzlabosies par 5%. Šogad dzims aptuveni tūkstoš bērniņu
vairāk nekā citus gadus. Ja paskatāmies Bērnu un ģimenes lietu
ministrijas mājas lapā, tad datu bāzē uz 2005.gada 1.martu ir
ziņas par adoptējamajiem bērniem, kur šis skaitlis jau ir 1052.
Es, protams, saprotu, ka ne jau visi bērni tiks adoptēti uz
ārzemēm, bet, pēc frakcijas “Jaunais laiks” domām, šī situācija
varētu būt kā tajā latviešu tautas pasakā, kad avota ūdens tiek
nests ar cauru sietu. Frakcija iesniegs savus priekšlikumus, jo
mēs domājam, ka bērna adopcijai uz ārzemēm jābūt tikai ārkārtas
gadījumos. “Jaunais laiks” šajā jautājumā izteiks savu viedokli,
iesniedzot priekšlikumus.
V.Agešins
(“Tautas saskaņas partijas” frakcija):
Šodien valdībai tika nodoti
vairāki Tautas saskaņas partijas deputātu jautājumi. Pēdējā laikā
Tautas saskaņas partijas deputātiem, tajā skaitā arī partijas
priekšsēdētājam Jānim Jurkānam, rodas vairākas neskaidrības
sakarā ar iespējamo Latvijas ārpolitikas un iekšpolitikas kursa
maiņu.
Marta sākumā Latvijas Republikas 8.Saeimas Ārlietu komisijas
priekšsēdētājs Kiršteins nāca klajā ar vairākiem paziņojumiem par
to, ka līdzšinējā valdošās koalīcijas deklarētā cittautiešu
integrācijas politika ir jānomaina daļēji ar cittautiešu
asimilāciju un daļēji ar viņu repatriāciju jeb deportāciju pēc
1939.gada Latvijas – Vācijas līguma parauga.
Ņemot vērā, ka šiem paziņojumiem ir ne tikai būtiska
iekšpolitiska nozīme, bet tie norāda arī uz svarīgām iespējamām
pārmaiņām Latvijas ārpolitikā, Tautas saskaņas partijas deputāti
vēlas no valdības saņemt atbildes uz šādiem jautājumiem.
Pirmkārt, ar kurām valstīm Latvija uzsākusi sarunas par
ievērojamu repatriantu uzņemšanu no Latvijas? Kāds ir plānotais
izvešanas jeb izsūtīšanas apjoms? Kādi finanšu līdzekļi no
Latvijas valsts budžeta ir paredzēti šai kampaņai?
Otrkārt, ņemt vērā, ka Latvija, iestājoties Eiropas Savienībā,
Eiropas Komisijai solījusi piekopt sabiedrības integrācijas
politiku bez nelatviešu asimilācijas un deportācijām. Vai Eiropas
Savienības institūcijas ir savlaicīgi informētas par šīm
iespējamām Latvijas ārpolitikas un iekšpolitikas kursa izmaiņām?
Kāda ir Eiropas Komisijas reakcija uz šīm novitātēm?
Un, treškārt, ja minētie paziņojumi ir Kiršteina kunga
pašdarbība, kas nav saskaņota ar ārlietu ministru un citiem
valdības locekļiem, vai ir pamats secinājumam, ka Latvijas valstī
nav vienotas ārpolitikas, jo katrs varas atzars – Valsts
prezidente, Saeima, valdība – rīkojas un sniedz paziņojumus
pēc saviem ieskatiem, nesaskaņojot tos.
Tautas saskaņas partija vēlas norobežoties no Kiršteina kunga
fobijām un paust neapmierinātību ar rīcību, kura liecina par to,
ka šis deputāts ir ļoti slikti sagatavots darbam Saeimas Ārlietu
komisijā.
M.Grīnblats
(frakcija “Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK):
Šodien Saeima pārliecinoši
noraidīja kreiso frakciju deputātu priekšlikumu ratificēt
Vispārējo konvenciju par nacionālo minoritāšu aizsardzību.
Konvencijai bija pievienots, kā to likums prasa, garš saraksts ar
organizācijām, ar kurām deputāti ir konsultējušies, un tur bija
apmēram 10 organizācijas, kuru nosaukumā bija vārds “krievu”.
Iesniedzēji nav pat konsultējušies ar igauņu, lietuviešu, čigānu,
ebreju, ukraiņu un poļu biedrībām. Atbilde ir skaidra – šīs
minoritātes Latvijā jūtas pietiekami mājīgi un labi; Latvijas
likumi atbilst viņu interesēm; ir iespējas uzturēt savas skolas;
kopt savu valodu un kultūru, un nav nekādas vajadzības revidēt
Latvijas likumdošanu.
Mūsu frakcija šonedēļ nosodīja Krievijas teroristisko rīcību,
nogalinot Čečenijas likumīgi ievēlēto prezidentu Mashadovu, kurš
ievēlēts pat pēc Krievijas Federācijas likumiem likumīgās
vēlēšanās. Līdz ar to Krievija parāda, kāda ir tās attieksme pret
tautu pašnoteikšanos. Un diemžēl Krievija ar šo terora aktu arī
stiprina to čečenu pozīcijas, kuri uzskata, ka neatkarības
jautājumi risināmi tikai ar militāriem līdzekļiem un nekādas
pārrunas ar Krieviju nav vedamas. Pamiers ir beidzies, un
Krievijas valdība ir pateikusi, ka tai šis pamiers nav
vajadzīgs.
Šajā nedēļā visu uzmanība pievērsta arī tam, ka gan Igaunijas,
gan Lietuvas prezidents paziņoja: ka 9.maijā viņi paliek savā
zemē kopā ar savu tautu, uzskatot, ka viņu klātbūtne Maskavā
9.maijā nav vēlama. Mūsu frakcija atgādina tikai vienu, ka mūsu
pozīcija bija tāda jau pirms vairākiem mēnešiem. Arī šobrīd mēs
varam teikt, ka iesakām Valsts prezidentei Vairai
Vīķei-Freibergai vēlreiz pārskatīt savu braukšanas plānu uz
Maskavu. Uzskatām, ka viņas darbība, skaidrojot Latvijas vēsturi,
neapšaubāmi, ir pozitīvi vērtējama. Bet 9.maijs Maskavā, kur būs
jāatdod gods Sarkanajai armijai, kura okupējusi Latviju gan
1940.gadā, gan atkārtoti 1945.gadā un kura, kā mēs redzam, mīda
arī tautu pašnoteikšanās tiesības Čečenijā, nav tas labākais
veids, kā risināt starptautiskās politikas jautājumus, tajā
skaitā arī Latvijas okupācijas seku likvidēšanas jautājumus. Mūsu
frakcija savā paziņojumā pauž domu, ka attiecības ar Krieviju
veidojas uz tā pamata, ka Krievija ne tikai nosoda, bet arī
palīdz likvidēt Latvijas okupācijas sekas.
Šodien trešajā lasījumā pieņēma likumprojektu “Grozījumi
Būvniecības likumā”, kurā frakcijas “Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK
deputāte Anna Seile kopā ar citu frakciju deputātiem bija
izstrādājusi un iesniegusi priekšlikumu, ka amatu meistari bez
sertifikāta varētu ne tikai veikt, bet arī vadīt amatniecības
darbus, kas paplašinātu viņu iespējas darba tirgū tieši
būvniecības laukā. Saeima šo priekšlikumu arī atbalstīja.
I.Šlesere
(“Latvijas Pirmās partijas” frakcija):
Šodien es vēlos izteikt
gandarījumu par to, ka šodienas sēdē Saeima atbalstīja tik lielu
ažiotāžu izraisījušo likumprojektu “Grozījumi Civillikumā”. Gribu
vēlreiz uzsvērt, ka bez debatēm tika atbalstīts bērnu un ģimenes
lietu ministra Baštika kunga priekšlikums Civillikumā par to, ka
adopcijas atļaujas par bērnu adopciju uz ārzemēm turpmāk izsniegs
Bērnu un ģimenes lietu ministrija, nevis Tieslietu ministrija.
Nevienam no deputātiem pat nebija iebildumu pret šo priekšlikumu,
kas vēlreiz apliecina, ka nav ne juridisku, ne citādu argumentu,
kas pamatotu tieslietu ministres Āboltiņas apgalvojumu šajā
jautājumā, ka pastāv aizdomas, viedokļi un bažas par kādu cilvēka
personīgu ieinteresētību adopcijā uz ārvalstīm. Tas ir
nožēlojami, ka šie apvainojumi, turklāt balstīti uz anonīmu
vēstuli, ir it kā no Elejas bērnunama darbiniekiem.
Gribu piebilst, ka mēs, Latvijas Pirmās partijas frakcija, esam
saņēmuši vēstuli, kurā Elejas bērnu nama darbinieki pauž sašutumu
par bērnu nama vārda izmantošanu anonīmu apvainojumu izteikšanai.
Elejas bērnunams pauž atbalstu Latvijas Pirmās partijas
prioritātei – nodrošināt katram bērnam tiesības augt ģimenē.
Pirmām kārtām jau Latvijā, bet, ja tas nav iespējams, tad
–ārvalstīs. Bērnu un ģimenes lietu ministrija ir ieguldījusi
lielas pūles, lai nodrošinātu bērniem iespēju augt ģimenēs
Latvijā.
Pagājušajā gadā divas reizes pieaudzis Latvijā adoptēto bērnu
skaits un četras reizes audžuģimeņu skaits. Bet, neraugoties uz
visu ieguldīto darbu, diemžēl ir bērni, kuriem ārvalstu adopcija
ir vienīgā iespēja augt ģimenēs. Tieši tāpēc ministra necienīga
ir tieslietu ministres rīcība reaģēt uz nepārbaudītu un anonīmu
ziņu, diskreditēt šo procesu, jo adopcija ir ļoti jutīga lieta un
jebkuri meli un puspatiesības var nodarīt lielu ļaunumu pavisam
konkrētām bērnu interesēm. Tas apdraud bērnu tiesības uzaugt
ģimeniskā vidē.
Latvijas ārvalstu adopcijas sistēma, pateicoties Bērnu un ģimenes
lietu ministrijas pūlēm, šobrīd pilnībā atbilst bērnu interesēm.
Tā ir caurspīdīga un pakārtota atbilstoši Hāgas konvencijai “Par
starpvalstu adopciju”. Mūsu sistēmu ļoti augstu novērtē citās
Hāgas konvencijas dalībvalstīs un arī visā Eiropā.
Bet Latvijā diemžēl arī no augstu amatpersonu puses ir mēģinājumi
nevis skaidrot šo sistēmu tiem, kas nesaprot, bet radīt aizdomas
un neskaidrības. Tādas tukšas runas par aizdomu ēnām, pastāvošiem
viedokļiem un tā tālāk bojā adopcijas sistēmas reputāciju,
tādējādi kaitējot bērna tiesībām un interesēm dzīvot
ģimenē.
Tāpēc es vēlreiz vēlos izteikt patiesu prieku, ka Saeimas
deputāti tomēr ir respektējuši bērnu intereses un bez iebildumiem
atbalstījuši bērnu un ģimenes lietu ministra priekšlikumu. Es
tikai vēlreiz gribētu apliecināt, ka Latvijas Pirmās partijas
prioritāte ir bērnu un ģimeņu labklājība. Un mēs esam lepni, ka
varam kalpot ģimenēm un bērniem, un kā apliecinājums mūsu
solījumiem ir māmiņu algu ieviešana, jauna vietējā adopcijas
pabalsta ieviešana, pabalsta palielināšana audžuģimenēm, alimentu
fonda izveidošana un bērna piedzimšanas pabalsta palielināšana.
Un tas ir tikai sākums.
Paldies katram Latvijas iedzīvotājam, kas mums ir devis šo
uzticības kredītu un šo iespēju kalpot Latvijas ģimenēm un
Latvijas bērniem. Paldies jums!
A.Ulme
(“Zaļo un Zemnieku savienības” frakcija):
Mūsu bērni ir arī Zaļo un Zemnieku
savienības rūpju lokā. Ne tikai sociālajā jomā, bet arī ar
tiesībām dzīvot kvalitatīvā dzīves vidē. Un viens no mūsu
postulātiem – dabu mēs neesam mantojuši no vecākiem, bet gan
aizņēmušies no saviem bērniem.
Vairāk pastāstīšu par to, ko Zaļo un Zemnieku savienības deputāti
ir darījuši frakcijas un komisiju sēdēs šajā nedēļā.
Vakar notika Vides apakškomisijas sēde, kurā tika izskatīti
jautājumi par vides izglītības lomu vides politikas īstenošanā.
Uz šo sēdi tika aicināti gan nevalstisko organizāciju pārstāvji,
kuri bija ieradušies ļoti kuplā skaitā, gan Izglītības un
zinātnes ministrijas un Vides ministrijas pārstāvji, lai
iedzīvinātu šos “zaļos” likumus, likumus, kas ir vērsti uz mūsu
nākotni un kam ir vajadzīgs sabiedrības atbalsts. Un, lai šis
sabiedrības atbalsts būtu, vides izglītība ir viena no
prioritātēm, kuru realizējot sabiedrībā tiek iegūtas zināšanas,
kuru rezultātā sabiedrība kļūst par vides likumu sargu. Vides
aizsardzības likumdošanā ir vajadzīgs tieši sabiedrības
atbalsts – ne tikai dabas un dažādu dabas pamatņu
aizsardzībā, bet arī ļoti konkrētās jomās, piemēram, atkritumi,
to šķirošana un pārstrāde. Bez sabiedrības atbalsta tikai ar
likumu šī problēma netiks atrisināta, un tas drauds, kas tagad
ir – pilni meži un lauki ar atkritumiem, apkārt pilsētai
atkritumu izgāztuves –, nemazināsies, ja sabiedrība nenāks
palīgā.
Runājot par pārtikas drošību, uzskatu, ka sabiedrības saikne ar
Zaļo un Zemnieku savienību ir ļoti auglīga. Latvijas zemniekiem
tiešām ir iespējas nodrošināt pilsētniekus ar drošu un veselīgu
pārtiku. Lai būtu šī vides izglītība un sabiedrības izpratne, ka
lētāk ir pirkt šo drošo, šeit audzēto pārtiku, nevis lietot tās
nezināmās izcelsmes pārtikas preces, kas pārplūdinājušas mūsu
tirgus un lielveikalus un kuru rezultātā izplatās visdažādākās
infekcijas slimības.
Vakar ZZS frakcijas sēdē skatījām jautājumu par Jelgavas mēra
arestu. Latvijā arvien vairāk noris notikumi, kuros spēka
struktūras, mūsuprāt, tiek izmantotas politisko mērķu
realizēšanā, un tas jau kļūst bīstami. Arī es gatavoju ziņojumu
un domāju griezties Satversmes aizsardzības birojā, lai pārbauda
šīs procedūras, proti, aresta, nepieciešamību attiecībā uz mūsu
ZZS frakcijas pārstāvi Jelgavā Rāviņu.
Nobeigumā gribu pateikt, ka vēlētājiem vēlēšanu gaisotnē
vajadzētu balsot ne tikai par kādu no partijām, bet padomāt arī
par savu nākotni.
M.Bekasovs
(“Latvijas Sociālistiskās partijas” frakcija):
Šodien Saeimā tika pieņemti daudzi
likumprojekti, ko sagatavojusi Aizsardzības un iekšlietu
komisija, tostarp, likumprojekts pirmajā lasījumā –
“Grozījums Personu apliecinošo dokumentu likumā”, kura 16.pantā
paredzēts, ka Ministru kabinets nosaka nederīgu personu
apliecinošu dokumentu to neizpildīto veidlapu veidos, kas
iekļaujami nederīgu dokumentu reģistrā, kā arī nederīgu dokumentu
reģistra izveidošana, izturēšana un izmantošanas kārtību.
Kā arī likumprojekts – “Grozījumi Ugunsdrošības un
ugunsdzēsības likumā”, kurā paredzēts no 2007.gada līdz
2012.gadam papildināt Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta
funkcijas, uzdodot tām organizēt un veikt meža ugunsgrēku
ierobežošanas darbus Latvijas administratīvajās
teritorijās.
Likumprojekts “Grozījums Prokuratūras likumā” paredzēs Latvijas
Republikas pārstāvniecību “Eurojust”, attiecīgo amatpersonu
apstiprināšanu un norīkošanu un sociālās garantijas.
Ģenerālprokurora apstiprināts pārstāvis darbosies saskaņā ar
Latvijas normatīvajiem aktiem, kas regulē prokurora darbību, un
Eiropas Savienības Padomes lēmumu, ar ko izveido “Eurojust”, lai
stiprinātu cīņu pret smagiem noziegumiem.
Februārī Ludzas pilsētas vēlēšanu komisijā tika pieņemts lēmums
izslēgt no deputātu kandidātu saraksta divus mūsu Latvijas
Sociālistiskās partijas kandidātus – Filipu Stroganovu un
Fridiju Bokišu.
Šādu lēmumu bija pieņēmusi Rīgas Centra rajona tiesa.
Administratīvā rajona tiesa pieņēma spriedumu atjaunot deputātu
kandidātu sarakstā minēto Stroganovu un Bokišu. Pēc tam Centrālās
vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs Cimdara kungs Ludzas vēlēšanu
komisijai nosūtīja vēstuli ar priekšlikumu – apstrīdēt
tiesas spriedumu un vēlreiz izslēgt no saraksta Stroganovu un
Boķišu. Latvijas Sociālistiskās partijas 8.Saeimas frakcijas
deputāti uzaicināja Centrālās vēlēšanu komisijas priekšsēdētāju
atnākt uz frakciju un dot paskaidrojumu, kā pieņemts tāds
lēmums, – vai tas ir Centrālās vēlēšanu komisijas vai arī
tas ir Cimdara kunga personīgais viedoklis, un saskaņā ar ko
pieņemts tāds lēmums. Cimdara kungs uz frakcijas sēdi neatnāca.
Tagad frakcija nosūtījusi vēstuli Centrālajai vēlēšanu komisijai
ar lūgumu dot paskaidrojumu rakstiski, kāpēc CVK priekšsēdētājs
iejaucās Ludzas rajona vēlēšanu komisijas darbā.
J.Dalbiņš
(“Tautas partijas” frakcija):
Šodien gribētu varbūt mazāk
pieskarties tam, kas šobrīd notika parlamenta sēdē, bet runāt
tieši par to darbu, ko veica Aizsardzības un iekšlietu komisija
martā un turpinās vēl darīt. Tie ir jautājumi, kuri ir saistīti
ar cilvēka drošības uzlabošanu un drošības nodrošināšanu.
Pirmām kārtām likumprojektu bloks tika skatīts saistībā ar to
cilvēku sociālo garantiju nodrošināšanu, kuri atbild par drošību
valstī, proti, tās ir attiecīgās struktūras Nacionālajos
bruņotajos spēkos, Valsts policijā un citās valsts drošības
iestādēs.
Otrs ļoti būtisks darba kārtības jautājums bija saistīts ar
izdarītajiem pasākumiem, novēršot janvārī notikušās vētras –
orkāna – sekas. Jāteic, ka attiecīgie dienesti savu iespēju
un nodrošinājuma robežās ir ļoti labi darbojušies šo seku
likvidācijā, un jāuzteic Valsts ugunsdzēsības un glābšanas
dienests, Nacionālie bruņotie spēki, kā arī “Latvenergo”
struktūras. Viņu darbs jāuzteic arī par to, ka šo seku novēršanas
gaitā tika konstatēti un fiksēti visi tie jautājumi, kuri vēl
līdz šim nav sakārtoti, un uz šo brīdi Aizsardzības un iekšlietu
komisijā tika ziņots par to, kādas nepieciešamas izmaiņas
likumdošanā ir jāveic, un komisija ir gatava strādāt, lai šīs
likumdošanas izmaiņas tiktu veiktas.
Civilās aizsardzības likumā paredzēts, pirmām kārtām, nodrošināt
civilās aizsardzības pārraudzību attiecīgajā tautsaimniecības
nozarē; izstrādāt rīcības plānu, lai nodrošinātu Valsts civilās
aizsardzības plāna noteikto uzdevumu īstenošanu, kā arī risināt
jautājumus, kas saistīti ar elektroenerģijas piegādes un
lietošanas noteikumiem. Uzdot lietotājiem, kuriem ir nepieciešama
paaugstinātas drošības elektroapgāde, ierīkot autonomos rezerves
barošanas avotus, kā arī pieprasīt piegādātājiem ierīkot rezerves
barošanu. Jāsaka, ka nepieciešams uzstādīt attiecīgos ģeneratorus
slimnīcās, degvielas uzpildes stacijās un citur, lai nodrošinātu
sakarus visā valstī, kas ir ļoti būtiski dažādu ekstremālu
situāciju laikā, un nodrošinātu iedzīvotāju drošību.
Vēl tika strādāts pie likumprojektiem, kas ir saistīti ar
militāro dienestu. Piemēram, likumprojektā “Grozījumi Militārā
dienesta likumā” tika labota norma, kas liedza ieskaitīt militārā
dienesta stāžā obligātajā militārajā dienestā nodienēto laiku, jo
bija parādījies pārrāvums starp viena likuma stāšanos spēkā un
cita likuma darbību.
Aizsardzības un iekšlietu komisija plāno arī nākotnē risināt
jautājumus, kas saistīti ar iedzīvotāju drošības uzlabošanu un
likumprojektu izstrādi. Jāsaka, ka pievērsīsim uzmanību arī tiem
gadījumiem, kuri pēdējā laikā notikuši valstī un saistīti ar
policijas darbinieku reglamenta prasību pārkārtošanu, veicot
aizturēšanu, kā, piemēram, Valmierā notikušajā pusaudža
slepkavības gadījumā. Mēs uzskatām, ka Iekšlietu ministrijas un
policijas vadībai jāveic visi nepieciešamie pasākumi, lai šādas
lietas neatkārtotos; lai tās tiktu izanalizētas, vainīgie sodīti,
kā arī veikts darbs, lai policisti tiktu sagatavoti
profesionālāk. Jo stingrāka vadība, jo lielāka kārtība šinī
struktūrā, jo drošāka ir mūsu valsts.
Saeimas preses dienests