• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 15. marta noteikumi Nr. 186 "Garīgās veselības valsts aģentūras nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.03.2005., Nr. 46 https://www.vestnesis.lv/ta/id/103989

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.187

Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada 29.maija noteikumos Nr.217 "Noteikumi par meža aizsardzības pasākumiem un ārkārtas situāciju izsludināšanu mežā"

Vēl šajā numurā

18.03.2005., Nr. 46

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 186

Pieņemts: 15.03.2005.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.186

Rīgā 2005.gada 15.martā (prot. Nr.14 18.§)

Garīgās veselības valsts aģentūras nolikums

Izdoti saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 8.panta trešo daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Garīgās veselības valsts aģentūra (turpmāk — aģentūra) ir veselības minis­tra pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde.

2. Aģentūras darbības mērķis ir nodrošināt pacientiem augsti kvalificētu un specializētu profesionālo psihiatrisko palīdzību psihisko un uzvedības traucējumu diagnostikā, ārstēšanā, profilaksē un psihiatriskajā rehabilitācijā, kā arī sniegt Veselības ministrijai metodisku un organizatorisku atbalstu garīgās veselības aprūpes politikas veidošanā un īstenošanā.

II. Aģentūras funkcijas, uzdevumi un tiesības

3. Aģentūrai ir šādas funkcijas:

3.1. sniegt ambulatoro un stacionāro medicīnisko palīdzību (arī terciāro aprūpi) personām, kurām konstatētas psihiskās slimības vai uzvedības traucējumi;

3.2. nodrošināt medicīnisku piespiedu līdzekļu izmantošanu specializētajā psihiatriskajā nodaļā ar apsardzi;

3.3. izstrādāt metodiskus ieteikumus psihisko slimību un uzvedības traucējumu ārstēšanai un diagnostikai;

3.4. sniegt informatīvu un konsultatīvu atbalstu valsts pārvaldes institūcijām garīgās veselības aprūpes jautājumos;

3.5. veidot un attīstīt garīgās veselības aprūpes valsts starpnozaru informācijas un monitoringa sistēmu un koordinēt tās darbību;

3.6. sniegt konsultācijas citām ārstniecības iestādēm garīgās veselības aprūpes jautājumos;

3.7. vadīt garīgās veselības aprūpes valsts programmu īstenošanu;

3.8. veikt psihiatrisko rehabilitāciju;

3.9. veikt tiesu psihiatriskās un tiesu psiholoģiskās ekspertīzes;

3.10. nodrošināt klīniskās izglītības bāzi valsts un pašvaldību pasūtījumu izpildei veselības speciālistu sagatavošanā.

4. Aģentūrai ir šādi uzdevumi:

4.1. sniegt augsti kvalificētu un specializētu profesionālo palīdzību iedzīvotājiem psihisko un uzvedības traucējumu diagnostikā, ārstēšanā, profilaksē un psihiatriskajā rehabilitācijā;

4.2. nodrošināt un koordinēt organizatorisko un metodisko darbu Veselības ministrijas politikas īstenošanā garīgās veselības jomā;

4.3. sagatavot informāciju un nodrošināt valsts pārvaldes iestādēm profesionālas konsultācijas garīgās veselības aprūpes jautājumos;

4.4. sniegt informāciju citām ar garīgās veselības jomu saistītajām institūcijām, novērtēt garīgās veselības nozares darbību un attīstības perspektīvu;

4.5. ja nepieciešams, sniegt ārstniecības iestādēm izvērtējumu un konsultatīvu palīdzību garīgās veselības jautājumos;

4.6. koordinēt, pārraudzīt un īstenot valsts programmas un starptautiskus projektus garīgās veselības jomā;

4.7. sniegt pacientiem psihiatriskās rehabilitācijas pakalpojumus;

4.8. nodrošināt sadarbību ar citu medicīnas nozaru speciālistiem;

4.9. atbilstoši normatīvajiem aktiem, noslēgtajiem starptautiskajiem līgumiem un aģentūras kompetencei pārstāvēt Latvijas Republiku ārvalstīs, ieskaitot sadarbību ar starptautiskajām organizācijām, psihiatrijas jautājumos;

4.10. nodrošināt pētniecību garīgās veselības nozarē un sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem, kā arī garīgās veselības jomas starptautisko pārstāvniecību;

4.11. pēc tiesībaizsardzības iestāžu pieprasījuma veikt tiesu psihiatriskās un tiesu psiholoģiskās ekspertīzes ambulatoriski, kā arī stacionārā (psihiatriskajās nodaļās ar apsardzi un bez tās);

4.12. nodrošināt klīnisko bāzi dažādu ārstniecības nozaru speciālistu sagatavošanā garīgās veselības jautājumos.

5. Aģentūrai ir šādas tiesības:

5.1. pieprasīt un bez maksas saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām, kā arī normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no fiziskajām un juridiskajām personām funkciju izpildei nepieciešamo informāciju;

5.2. sniegt publiskos maksas pakalpojumus psihisko slimību un uzvedības traucējumu diagnostikā, ārstēšanā, profilaksē un psihiatriskajā rehabilitācijā.

III. Aģentūras pārvalde

6. Aģentūras darbu vada aģentūras direktors. Aģentūras direktors veic Publisko aģentūru likumā un Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas. Aģentūras direktoram var būt vietnieki.

7. Aģentūrai var būt teritoriālās struktūrvienības. Katra teritoriālā struktūrvienība darbojas saskaņā ar aģentūras direktora apstiprinātu teritoriālās struktūrvienības reglamentu.

IV. Aģentūras konsultatīvā padome

8. Lai veicinātu valsts politikas īstenošanu, starpnozaru sadarbību un izstrādātu priekšlikumus psihiatrijas jautājumu risināšanā, veselības ministrs izveido aģentūras konsultatīvo padomi (turpmāk — konsultatīvā padome).

9. Konsultatīvā padome darbojas saskaņā ar veselības ministra apstiprinātu nolikumu.

10. Konsultatīvajai padomei ir šādi uzdevumi:

10.1. analizēt aģentūras darbības rezultātus un sniegt veselības ministram atzinumus un priekšlikumus par aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģijas (turpmāk — stratēģijas) īstenošanu un aģentūras darbības pilnvei­došanu;

10.2. veicināt aģentūras stratēģijas efektīvu īstenošanu;

10.3. veicināt aģentūras sadarbību ar stratēģijas īstenošanā iesaistītajām institūcijām;

10.4. apkopot un iesniegt aģentūras direktoram priekšlikumus aģentūras funkciju un uzdevumu īstenošanai.

11. Konsultatīvās padomes darbu materiāltehniski nodrošina aģentūra.

V. Aģentūras finanšu līdzekļi un manta

12. Aģentūras finanšu līdzekļus veido:

12.1. valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

12.2. pašu ieņēmumi (arī ieņēmumi par aģentūras sniegtajiem publiska­jiem pakalpojumiem un projektu konkursos piešķirtie līdzekļi);

12.3. ziedojumi, dāvinājumi un ārvalstu finansiālā palīdzība.

13. Aģentūrai Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajā kārtībā ar finanšu ministra atļauju ir tiesības ņemt aizņēmumus un uzņemties saistības. Pirms finanšu ministra atļaujas saņemšanas aģentūra attiecīgā darījuma nosacījumus saskaņo ar Veselības ministriju.

VI. Aģentūras darbības tiesiskuma nodrošināšana un pārskatu sniegšana

14. Aģentūras darbinieku lēmumus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu aģentūras direktoram. Aģentūras direktora pieņemto lēmumu var pārsūdzēt tiesā.

15. Aģentūras direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt Veselības ministrijā. Veselības ministrijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā.

16. Aģentūra sagatavo un sniedz Veselības ministrijai kārtējo un gada pārskatu par aģentūras darbību un finanšu līdzekļu izlietojumu.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Veselības ministrs G.Bērziņš

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada 19.martu.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!