Valsts sekretāru 2005.gada 17.marta sanāksmē
Iekšlietu ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Par materiālās palīdzības
sniegšanu repatriantiem”.
Noteikumu projekts paredz
noteikt kārtību, kādā repatriantiem sniedz materiālo palīdzību.
Materiālo palīdzību repatriantam sniedz Pilsonības un migrācijas
lietu pārvalde (Pārvalde). Materiālo palīdzību sniedz
repatriantam, kurš pārcēlies uz pastāvīgu dzīvi Latvijā un
saņēmis repatrianta statusu apliecinošu dokumentu.
Lai pieprasītu pabalstu ar pārcelšanos uz pastāvīgu dzīvi
saistīto ceļa izdevumu segšanai, repatriants Pilsonības un
migrācijas lietu pārvaldē: iesniedz iesniegumu; uzrāda derīgu
ceļošanas vai citu personu apliecinošu dokumentu; iesniedz
dokumentus, kuri apliecina izdevumus, kas saistīti ar pārcelšanos
uz pastāvīgu dzīvi Latvijā; sniedz informāciju par bankas kontu,
uz kuru pārskaitāms pabalsts.
Repatriantam atlīdzina šādus izdevumus, kas saistīti ar
pārcelšanos uz pastāvīgu dzīvi Latvijā: ceļa (transporta)
izdevumus atbilstoši iesniegto biļešu cenai: ja repatriants
izmantojis dzelzceļa transportu, – saskaņā ar otrās klases tarifa
likmēm. Izdevumus saskaņā ar pirmās klases tarifa likmēm
atlīdzina, ja attiecīgajā maršrutā nav otrās klases vagonu; ja
repatriants izmantojis gaisa transportu, – saskaņā ar ekonomiskās
klases tarifa likmēm; ja repatriants izmantojis ūdens transportu,
– saskaņā ar otrās klases (tūristu klases) tarifa likmēm.
Izdevumus saskaņā ar pirmās klases tarifa likmēm atlīdzina, ja
attiecīgajā maršrutā nav otrās klases kajīšu; ja repatriants
izmantojis sabiedrisko autotransportu (autobusu); kā arī
izdevumus par degvielu, ja repatriants izmantojis personisko
autotransporta līdzekli; izdevumus par autotransporta līdzekļa
apdrošināšanu ceļā pavadītajā laika posmā; izdevumus par bagāžas
pārvadāšanu; izdevumus, kas saistīti ar veselības apdrošināšanu
un apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem ceļā pavadītajā laika
posmā.
Lai pieprasītu ikmēneša pabalstu 90 procentu apmērā no minimālās
darba algas, repatriants Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē:
iesniedz iesniegumu; uzrāda derīgu ceļošanas vai citu personu
apliecinošu dokumentu; sniedz informāciju par bankas kontu, uz
kuru pārskaitāms pabalsts.
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē pieprasa ziņas no
Nodarbinātības valsts dienesta par to, vai repatriants gada laikā
pēc pārcelšanās uz pastāvīgu dzīvi Latvijā ir vērsies
Nodarbinātības valsts dienestā, stājies uzskaitē kā bezdarbnieks
un nav nodrošināts ar darbu. Lai repatriants saņemtu pabalstu
turpmākajos mēnešos, Pārvalde ik mēnesi pieprasa ziņas no
Nodarbinātības valsts dienesta par to, vai repatriants joprojām
nav nodrošināts ar darbu.
Lai pieprasītu materiālo palīdzību, kas nepieciešama repatrianta
nodrošināšanai ar dzīvojamo platību un ar to saistīto jautājumu
risināšanai, līdzekļus adaptācijai un integrācijai, kā arī
materiālo palīdzību citos gadījumos, repatriants Pilsonības un
migrācijas lietu pārvaldē: iesniedz iesniegumu; uzrāda derīgu
ceļošanas vai citu personu apliecinošu dokumentu; iesniedz
dokumentus, kuri apliecina izdevumus vai materiālās palīdzības
sniegšanas nepieciešamību; sniedz informāciju par bankas kontu,
uz kuru pārskaitāma materiālā palīdzība.
Lai izvērtētu materiālās palīdzības sniegšanas nepieciešamību,
Pārvalde izveido konsultatīvu institūciju (padomi), kura darbojas
saskaņā ar Pārvaldes priekšnieka izdotu nolikumu.
Lēmumu par materiālā pabalsta piešķiršanu pēc šo dokumentu
iesniegšanas pieņem Pārvaldes priekšnieks 30 dienu laikā.
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes priekšnieka lēmumu var
apstrīdēt Iekšlietu ministrijā viena mēneša laikā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Ekonomikas, Labklājības, Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu, Veselības ministrijā, Īpašu uzdevumu
ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā;
– pieteica likumprojektu “Grozījums likumā “Par Latvijas
Republikas valsts materiālajām rezervēm””.
Likumprojektā
noteikts, ka valsts aģentūras “Materiālās rezerves” līdzekļu
atlikumu, kas paredzēts valsts materiālo rezervju veidošanai,
izsniegšanai, uzglabāšanai, atjaunināšanai un uzturēšanai,
izlieto nākamajos saimnieciskajos gados.
Valsts materiālās rezerves ir īpašs neaizskarams materiālo
resursu kopums, kura mērķis saskaņā ar likumu ir valsts
tautsaimniecības mobilizācijas gatavības ietvaros nodrošināt
ekonomikas stabilitāti un iedzīvotāju izdzīvošanu ārkārtējās
situācijās. Ņemot vērā to, ka nav iespējams detalizēti plānot
ārkārtējās situācijas, dabas un citas katastrofas, kā arī
nepieciešamos resursus, lai operatīvi reaģētu uz radušos
situāciju, kā arī lai likvidētu ārkārtējo situāciju izraisītās
sekas, valsts materiālajās rezervēs jāparedz finansiālo resursu
kopums, lai nepieciešamības gadījumā varētu laikus veikt valsts
materiālo rezervju resursu iepirkšanu (veidošanu).
Saskaņā ar Publisko aģentūru likumu, kalendārā gada beigās valsts
aģentūras kontā esošo līdzekļu atlikums, kas radies no valsts
aģentūras visu veidu ieņēmumiem iepriekšējos gados (Valsts
aģentūras “Materiālās rezerves” kontā – no valsts materiālo
rezervju resursu realizācijas), izņemot valsts pamatbudžeta
dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem, kuri nav paredzēti valsts
aģentūras ilgtermiņa projektu realizācijai, ja tas nepārsniedz
gada laikā faktiski saņemto līdzekļu apjomu, paliek valsts
aģentūras rīcībā un tiek izlietots nākamajā gadā.
Valsts aģentūrai “Materiālās rezerves” gada beigās kontā esošo
līdzekļu atlikums no valsts materiālo rezervju realizācijas
pārsniegs gada laikā faktiski saņemto līdzekļu apjomu, jo ir
izveidojies naudas līdzekļu uzkrājums no iepriekšējiem gadiem,
kad valsts materiālās rezerves administrēja valsts uzņēmums
“Materiālās rezerves”. Lai šo līdzekļu atlikumu varētu izlietot
nākamajos saimnieciskajos gados valsts materiālo rezervju
veidošanas, atjaunināšanas un uzglabāšanas izdevumu segšanai, ir
nepieciešams izdarīt grozījumu likumā “Par Latvijas Republikas
valsts materiālajām rezervēm”.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Ārlietu, Bērnu un ģimenes lietu, Veselības, Zemkopības
ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas
lietās sekretariātā, Valsts kancelejā.
Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās
sekretariāts
– pieteica likumprojektu “Grozījumi Biedrību un nodibinājumu
likumā”.
2000. gada 29. jūnijā tika pieņemta
Padomes Direktīva Nr. 2000/43/EK, kas ievieš vienādas
attieksmes principu pret personām neatkarīgi no rasu vai etniskās
piederības. Šīs Direktīvas prasības Latvijas Republikai bija
jāpārņem līdz 2004.gada 1.maijam. Atbilstoši Eiropas Kopienu
dibināšanas līguma 10. pantā noteiktajam principam
dalībvalstīm jāveic nepieciešamie pasākumi, lai nodrošinātu no šā
līguma izrietošo pienākumu izpildi. Kopienu tiesa šo normu
tulkojusi tādējādi, ka dalībvalstīm ir pienākums īstenot
direktīvu efektīvu ieviešanu.
Likumprojekta mērķis ir pārņemt Direktīvas prasības un ieviest
efektīvu tiesību aizsardzības mehānismu atšķirīgas attieksmes
pārkāpuma gadījumā. Projekts paredz biedrībām un nodibinājumiem,
kuru mērķis ir vērsts uz cilvēktiesību aizsardzību, piešķirt
tiesības ar aizskartās personas piekrišanu iesniegt iestādē
iesniegumu vai tiesā pieteikumu, lai aizstāvētu privātpersonas
tiesības vai tiesiskās intereses lietās, kas saistītas ar
atšķirīgas attieksmes aizlieguma pārkāpumu. Šādi tiek nodrošināts
efektīvs Direktīvas ieviešanas mehānisms.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Ekonomikas, Labklājības ministrijā, Korupcijas
novēršanas un apkarošanas birojā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kancelejā,
biedrībā “Latvijas pilsoniskā alianse”.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments