• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Nākotne ir zīmolu veikaliem. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 24.03.2005., Nr. 49 https://www.vestnesis.lv/ta/id/104355

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Pārrēķinās pensijas darba devēju apdalītajiem

Vēl šajā numurā

24.03.2005., Nr. 49

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Nākotne ir zīmolu veikaliem

Asas konkurences apstākļos savas pozīcijas nostiprina vietējie tirgotāji

Kā zināms, 2004. gada Latvijas iekšzemes kopprodukta pieauguma struktūrā nozīmīga vieta bijusi tirdzniecībai – šīs nozares pieaugums atbilst 10,1 procentam. Nav šaubu, ka arī turpmāk jo īpaši mazumtirdzniecība būs sfēra, kurā varēs novērot strauju izaugsmi. Acīmredzot pirmām kārtām tā izpaudīsies lielveikalu biznesa tālākā attīstībā. Tomēr jāņem vērā arī Latvijas tirgus pārblīvētība. Konkurences cīņa kļūst aizvien sīvāka un jaunu dalībnieku ienākšanā – aizvien sarežģītāka. Tāpēc interesanti, kā savas pozīcijas tirgū nostiprina jau pazīstamie un rūdītie lielveikalu ķēžu saimnieki.
Pagājušajā piektdienā nozīmīgu soli spēra SIA “Elvi grupa”, Pļavniekos atklājot savu līdz šim lielāko veikalu Rīgā. Veikalu ķēdei pamati likti 2000.gadā, kad darbu sāka “Elvi” pirmais veikals Siguldā. Šobrīd ar “Elvi” zīmolu Latvijā darbojas jau 62 veikali. Vairums šo tirdzniecības vietu pieder dažādiem uzņēmumiem, kurus ar “Elvi” vieno franšīzes līgums, bet daļa veikalu ir pašas “Elvi grupas” īpašums. Uzņēmuma vadība neslēpj nodomus turpināt tīkla paplašināšanu gan galvaspilsētā, gan reģionos.
Pēc “Elvi grupas” mārketinga daļas vadītājas Sanitas Beķeres stāstītā, iedzīvotāju aptauja liecina par “Elvi” zīmola atpazīstamību. Šā gada februārī sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS veica pētījumu “Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumi”. Pētījumā noskaidrots, ka “Elvi” ir pircēju vidū visiecienītākie Latvijas kapitālu pārstāvošie veikali, un sabiedriskā doma tos ierindojusi ceturtajā vietā aiz “Rimi”, “Maxima” un “Saulītes”. S.Beķere uzsvēra, ka ir pilnīgi skaidrs – nākotne pieder tikai zīmolu veikaliem vai tirgotājiem, kuriem izdevies atrast savu, ļoti specifisku tirgus nišu. Tāpēc ikvienam tirgus dalībniekam jādara viss iespējamais sava zīmola atpazīstamības un prestiža nostiprināšanai.
Protams, priekšrocības dod arī zināma specializācija – piemēram, “Elvi” veikalu sortimentā tek akcentēts vietējo produktu piedāvājums. Pēc S.Beķeres domām, jauna veikala atklāšana mikrorajonā ir visnotaļ riskants pasākums lielās konkurences dēļ, bet uzņēmuma vadība to uzskata par savas konkurētspējas pārbaudi. Kā atzina S. Beķere, tuvākā nākotne rādīs, kuriem mazumtirgotājiem izdosies saglabāt savu vietu tirgū apstākļos, kad vērojama lielo uzņēmumu konsolidācija.
“Elvi grupas” valdes priekšsēdētājs Jānis Čerņavskis pastāstīja, ka līdz šā gada beigām plānots “Elvi” veikalu skaitu palielināt līdz 80. Jauni veikali tiks atklāti gan Jelgavā, gan Daugavpilī, gan vairākās citās apdzīvotās vietās, tādējādi konsekventi turpinot reģionu “iekarošanu”.

Juris Bārtulis, “LV”

juris.bartulis@vestnesis.lv

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!