• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par jaunu likumprojektu par skaidras naudas deklarēšanu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 31.03.2005., Nr. 51 https://www.vestnesis.lv/ta/id/104664

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts sekretāru 2005.gada 24.marta sanāksmē

Vēl šajā numurā

31.03.2005., Nr. 51

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par jaunu likumprojektu par skaidras naudas deklarēšanu

Finanšu ministrija ir izstrādājusi un iesniegusi Ministru kabinetā (MK) tālākai izskatīšanai likumprojektu par skaidras naudas deklarēšanu. Šā likumprojekta mērķis ir palīdzēt novērst noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas iespējas. Līdz ar šo likumprojektu MK iesniegti arī grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Krimināllikumā, paredzot atbildību par naudas līdzekļu nedeklarēšanu vai nepatiesu deklarēšanu. Darba grupā, kas izstrādāja likumprojektu, darbojās arī Latvijas Bankas, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas un Tieslietu ministrijas pārstāvji.
Likumprojekts paredz skaidras naudas līdzekļu obligātas deklarēšanas pienākumu fiziskai personai, šķērsojot Latvijas Republikas valsts robežu, kas ir Eiropas Kopienas ārējā robeža, ja naudas līdzekļu apjoms ir ekvivalents 10 000 eirām vai lielāks.
Skaidras naudas līdzekļi šā likuma izpratnē ir:
1) banknotes un monētas, kuras ir laistas apgrozībā un ir likumīgs maksāšanas līdzeklis;
2) šādi finanšu instrumenti:
a) čeki, vekseļi, maksājuma uzdevumi un jebkādi finanšu instrumenti, kas izdoti uz uzrādītāju vai izdoti fiktīvam saņēmējam, vai izdoti tādā formā, ka īpašumtiesības uz šo finanšu instrumentu pāriet līdz ar tā nodošanu citai personai;
b) ceļojumu čeki;
c) neaizpildīti čeki, vekseļi, maksājumu uzdevumi un citi finanšu instrumenti, kuri dod tiesības saņemt naudu, ja tie ir parakstīti, nenorādot naudas saņēmēju.
Likumprojekts nosaka arī deklarācijas veidlapas formu un to, ka kompetentā institūcija likuma ievērošanas kontrolei ir Valsts ieņēmumu dienests. Latvijas Republikas robežšķērsošanas vietās, kurās nav izveidoti muitas kontroles punkti, kompetentās iestādes funkcijas pilda Valsts robežsardze.
Valsts ieņēmumu dienests nodrošinās deklarācijā iekļautās informācijas pieejamību Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienestam. Savukārt Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienests normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā būs tiesīgs iegūto informāciju nosūtīt citu valstu kompetentajām institūcijām vai Eiropas Komisijai.
Pieņemot šo likumprojektu, Latvija būs izpildījusi gan Eiropas Parlamenta un Padomes regulas projektu par kontroli attiecībā uz skaidras naudas ievešanu Kopienā vai izvešanu no tās (pašlaik regulas projekts ir iesniegts Eiropas Parlamentā izskatīšanai galīgajā lasījumā), kā arī starptautisko rekomendāciju prasības ieviest skaidras naudas deklarēšanu uz robežas.
Sagatavotie grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā paredz sodu līdz divsimt latiem par naudas līdzekļu nedeklarēšanu vai nepatiesu deklarēšanu.
Savukārt grozījumi Krimināllikumā paredz personu kriminālatbildību par gada laikā atkārtotu naudas līdzekļu nedeklarēšanu vai nepatiesu deklarēšanu. Paredzētais sods ir brīvības atņemšana uz laiku līdz diviem gadiem vai naudas sods līdz simt minimālajām mēnešalgām. Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas ar noziedzīgi iegūtiem finanšu līdzekļiem vai ja tās izdarījusi organizēta grupa, paredzēta brīvības atņemšana uz laiku līdz pieciem gadiem vai naudas sods līdz divsimt minimālajām mēnešalgām.

Finanšu ministrijas preses dienests
Vēl – šodienas “LV” B6.lpp.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!