Tuvojas automobiļu svētki
No 19. līdz 24.aprīlim Ķīpsalā, Starptautiskās izstāžu rīkotājsabiedrības “BT1” izstāžu centrā, noritēs līdz šim Latvijā lielākā automobiļu izstāde “Auto 2005”. Tajā būs aplūkojami vairāku desmitu Eiropas, Āzijas un Amerikas autobūves uzņēmumu ražotie vieglie un smagie automobiļi.
Aizvadītajā nedēļā preses
konferencē Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA)
prezidents Agris Staņēvičs pauda gandarījumu par izdevušos
sadarbību ar “BT1”, norādot, ka ar izstāžu rīkotājsabiedrības
atbalstu izstādes sagatavošana kļuvusi daudz profesionālāka. Šis
faktors ļauj cerēt, ka šogad pasākumam būs gan kvalitatīvi, gan
kvantitatīvi augstāks līmenis. A.Staņēvičs pastāstīja, ka šāgada
izstāde iecerēta kā klasisks autosalons, atšķirībā no
aizvadītajiem gadiem, kad tai drīzāk piemita automobiļu
gadatirgus raksturs. Taču izstādes mērķis ir iepazīstināt
interesentus gan ar dažādu automobiļu jaunākajiem modeļiem, gan
arī to iegādes iespējām. LPAA prezidents uzsvēra, ka izstādes
tālejošais uzdevums ir mudināt Latvijas iedzīvotājus dot
priekšroku jaunu, nevis lietotu automobiļu iegādei – šādu izvēli
pamato vairāki argumenti, to skaitā arī satiksmes drošības
faktori. A. Staņēvičs izteica pārliecību, ka izstāde kļūs par
svētkiem gan autotirgotājiem, gan viņu klientiem un visiem
autotehnikas cienītājiem.
Arī izstādes ģenerālsponsora SIA “Hanza Līzings” direktore Irīna
Pīgozne norādīja, ka mūsu valstī jauno spēkratu tirdzniecībai ir
ļoti lielas attīstības iespējas. Par to liecina skaitļi: Latvijā
uz katriem 1000 iedzīvotājiem reģistrēti 4 jauni automobiļi,
kaimiņvalstī Igaunijā – 11. Turklāt jāņem vērā, ka abām valstīm
vēl tāls ceļš ejams, lai sasniegtu citu ES valstu rādītājus –
Ungārijā uz katru tūkstoti iedzīvotāju ir 17 jauni pirkti
automobiļi, Slovēnijā – 28, bet Lielbritānijā – 44 spēkrati. I.
Pīgozne uzsvēra, ka viņas vadītais uzņēmums šogad rēķinās ar
ievērojamu noslēgto līzinga darījumu apjoma pieaugumu. Uz to ļauj
cerēt līdzšinējās tendences auto iegādes finansējuma izvēlē,
proti, fakts, ka no katrām piecām šogad pārdotajām jaunajām
automašīnām četras pirktas, izmantojot līzingu. Protams,
līdzdalība valsts iedzīvotāju automobiļu parka palielināšanā
nozīmē atbildību, tāpēc “Hanza Līzings” turpinās jau pērn sekmīgi
realizēto “Ceļa skolas” programmu. I.Pīgozne pastāstīja, ka šogad
programmas ietvaros ar ceļu satiksmes drošības pamatiem tiks
iepazīstināti ap 200 skolu audzēkņi, bet turpmākos trīs gadus
šādas zināšanas plānots sniegt visiem Latvijas 3.un 4. klašu
skolēniem.
LPAA valdes priekšsēdētājs Olafs Ozols atzina, ka finansiālu
iemeslu dēļ dalība šāgada izstādē diemžēl ies secen vairāku marku
automobiļu dīleriem un importētājiem. Tas izskaidrojams ar dažu
autobūves kompāniju nevēlēšanos vai nespēju atbalstīt savu
spēkratu dīleru piedalīšanos pasākumā, bet patstāvīgi izpildīt
Starptautiskās autoražotāju asociācijas prasības dīleri nevar.
O.Ozols uzsvēra, ka autodīleru un importētāju pārstāvji
starptautiskā līmenī cīnās, lai turpmāk sev nepieciešamo atbalstu
nodrošinātu, jo tādas tiesības dīleriem dod to veiktās
ievērojamās investīcijas autotirdzniecības infrastruktūras
izveidē.
“BT1” ģenerāldirektors Viesturs Tīle pastāstīja, ka izstāžu
kompleksa telpas šogad izmantotas burtiski līdz pēdējam
kvadrātcentimetram, kas dod cerības uz ievērojamu apmeklētāju
pieplūdumu. V.Tīle arī norādīja, ka aktuālā degvielas cenu kāpuma
kontekstā jauna automobiļa iegāde dod iespēju samazināt
izdevumus, jo vairumam jauno automodeļu raksturīga degvielas
ekonomija. Izstādes rīkotāji cer, ka šogad pasākumu apmeklēs ap
100 000 cilvēku. Izstāde “Auto 2005” tiek rīkota reizi divos
gados, un līdz šim lielākais apmeklētāju skaits bijis 75 000.
Juris Bārtulis, “LV”