Ministru kabineta 2005.gada 12.aprīļa sēdē
Pieņemti “Noteikumi par kopējo
apjomu jaudu uzstādīšanai 2005.gadā un konkrēto apjomu katram
elektroenerģijas ražošanas veidam, ja elektroenerģijas ražošanai
izmanto reģeneratīvos energoresursus”.
Noteikumi nosaka
kopējo apjomu jaudu uzstādīšanai 2005.gadā un konkrēto apjomu
katram elektroenerģijas ražošanas veidam, ja elektroenerģijas
ražošanai izmanto reģeneratīvos energoresursus.
Kopējais apjoms jaudu uzstādīšanai 2005.gadā, ja elektroenerģijas
ražošanai izmanto reģeneratīvos energoresursus, ir 23 megavati.
Konkrētais apjoms katram elektroenerģijas veidam ir šāds:
hidroenerģija (ūdens potenciālā enerģija) – nulle megavatu; vēja
enerģija – nulle megavatu; enerģija, kas iegūta no biomasas vai
koksnes, – 20 megavatu; enerģija, kas iegūta no sadzīves
atkritumiem vai to pārstrādes produktiem (biogāze), – trīs
megavati; saules, jūras viļņu un ģeotermālā enerģija – nulle
megavatu.
Pieteikumi jaudu uzstādīšanai 2005.gadā šajos noteikumos
noteiktajos apjomos jāiesniedz Ekonomikas ministrijā līdz
2005.gada 31.maijam.
Pieņemti noteikumi “Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un
tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi”.
Noteikumi
nosaka kārtību, kādā veicama transportlīdzekļu tehniskā
ekspertīze sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās
atbildības obligātajā apdrošināšanā (tehniskā ekspertīze) un
tehnisko ekspertu (eksperts) sertificēšana tehnisko ekspertīžu
veikšanai.
Ekspertus sertificē, lai: noteiktu eksperta atbilstību šajos
noteikumos noteiktajām prasībām; veiktu sertificēto ekspertu
uzskaiti. Persona var pretendēt uz sertifikāta iegūšanu, ja tā
atbilst šādām prasībām: izglītība: profesionālā vidējā vai
profesionālā augstākā izglītība, kas saistīta ar sauszemes
transportlīdzekļiem, vai profesionālā vidējā vai augstākā
izglītība un eksperta darba stāžs ne mazāks kā trīs gadi; darba
pieredze: tehniskajā ekspertīzē – ne mazāk kā gads vai ar
sauszemes transportlīdzekļiem saistītā inženierdarbā – ne mazāk
kā pieci gadi, kā arī pamatzināšanas un profesionālās zināšanas
autotehniskajā jomā – transportlīdzekļu konstrukcija,
ekspluatācijas materiāli, transportlīdzekļu remonta tehnoloģija,
transportlīdzekļu virsbūvju deformāciju novēršanas tehnoloģija un
remonta iekārtas; prasme strādāt ar datoru; iemaņas
fotografēšanā, kas nodrošina transportlīdzekļu bojājumu
atbilstošu attēlojumu; valsts valodas zināšanas atbilstoši Valsts
valodas likumā noteiktajām prasībām; transportlīdzekļu tehniskās
terminoloģijas pārzināšana; svešvalodu prasmes līmenis, kas
nodrošina tehniskās terminoloģijas lietojumu svešvalodās,
strādājot ar Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja
apstiprinātajām speciālajām datorprogrammām un ar sauszemes
transportlīdzekļu bojājumu novērtēšanas tehniskajām
rokasgrāmatām.
Saņemt sertifikātu nav tiesīga persona, kura ir izdarījusi tīšu
noziedzīgu nodarījumu un kurai sodāmība nav dzēsta vai noņemta
likumā noteiktajā kārtībā.
Persona, kura vēlas iegūt sertifikātu, iesniedz Transportlīdzekļu
apdrošinātāju birojā rakstisku iesniegumu (ar norādi
“Sertificēšanas komisijai”) un šādus dokumentus: pases kopiju
(uzrāda oriģinālu vai notariāli apliecinātu kopiju); izglītības
dokumentu kopijas (uzrāda oriģinālus vai notariāli apliecinātas
kopijas); profesionālās darbības aprakstu; apliecinājumu, ka
pretendents nav izdarījis tīšu noziedzīgu nodarījumu vai ka tam
sodāmība ir dzēsta vai noņemta likumā noteiktajā kārtībā; divas
fotogrāfijas.
Sertificēšanas procesā ir iesaistīta ekspertu sertificēšanas
komisija un Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.
Sertificēšanas process ir objektīvs un neatkarīgs. Sertificēšanas
komisija: izskata iesniegumus par sertifikāta piešķiršanu,
sertifikāta atkārtotu izsniegšanu vai sertifikāta anulēšanu un
sniedz attiecīgus atzinumus; izskata iesniegumus par ekspertu
darbības pārkāpumiem un sniedz attiecīgus atzinumus; izvērtē
eksperta darbību sertifikāta derīguma termiņa laikā un sniedz
attiecīgus atzinumus; pārbauda un novērtē pretendentu zināšanas
saskaņā ar sertificēšanas pārbaudes noteikumiem un sniedz
attiecīgus atzinumus; izvērtē citus ar sertificēšanu saistītus
jautājumus.
Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs: pamatojoties uz
attiecīgajiem sertificēšanas komisijas atzinumiem, pieņem lēmumus
par sertifikāta piešķiršanu, sertifikāta atkārtotu izsniegšanu,
sertifikāta darbības apturēšanu, sertifikāta anulēšanu vai par
atteikumu piešķirt sertifikātu; pieņem citus ar sertificēšanu
saistītus lēmumus; nodrošina sertificēšanas procesa
dokumentēšanu.
Sertificēšanas komisijas sastāvā ir deviņi locekļi: divi
Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja pārstāvji, trīs
Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja kopsapulces ieteikti
apdrošinātāju pārstāvji un pa vienam pārstāvim no Latvijas
Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas, Latvijas Autoinženieru
asociācijas, Rīgas Tehniskās universitātes un Latvijas Pilnvaroto
autotirgotāju asociācijas ieteikta automobiļu remonta uzņēmuma.
Persona var būt sertificēšanas komisijas sastāvā, ja tai ir
vismaz piecu gadu tehniskā eksperta darba stāžs. Sertificēšanas
komisijas sastāvu no sertificēšanas komisijas locekļu kandidātiem
apstiprina Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja
kopsapulce.
Noteikumi izstrādāti, par pamatu ņemot Ministru kabineta
1997.gada 15.jūlija noteikumus Nr.252 “Noteikumi par
transportlīdzekļu tehnisko ekspertīzi sauszemes transportlīdzekļu
īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātajā
apdrošināšanā”.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Komerclikuma spēkā stāšanās
kārtības likumā”.
Likumprojekts paredz svītrot uzdevumu
Ministru kabinetam līdz 2004.gada 31.decembrim izstrādāt
aroddarbības likumprojektu, tā vietā paredzot uzdevumu izstrādāt
un līdz 2005.gada 1.septembrim iesniegt Saeimai likumprojektu,
kurā noteiks individuālo uzņēmumu, zemnieku un zvejnieku
saimniecību turpmāko statusu. Tiks risināts jautājums, kādas
iespējas var piedāvāt mazajiem individuālajiem uzņēmumiem,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi likumā “Par
aviāciju””.
Likumprojektā tiks noteikts deleģējums
Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā veidā tiek piešķirta
atļauja izmantot Latvijas gaisa telpu publisko funkciju veikšanai
paredzētiem ārvalstu gaisakuģiem 1944.gada 7.decembra
“Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju” 3.panta
izpratnē.
Noteiktās kārtības pamatā būs noteikts informācijas daudzums, kas
būs jāiekļauj pieprasījuma deklarācijā, lai tiktu izvērtēts un
pieņemts lēmums par atļaujas izsniegšanu vai aizliegšanu šiem
ārvalstu gaisakuģiem, tai skaitā gaisakuģiem, kas tiks izmantoti
militārajām vajadzībām vai arī ko, pildot savus dienesta
pienākumus, izmanto vienīgi valstu vadītāji, nacionālo parlamentu
vadītāji, valdību vadītāji, valdību locekļi un starptautisko
organizāciju vadītāji.
Pieņemts rīkojums “Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā”, kurā iekļauti 508 pilsonības
pretendenti, tajā skaitā 47 viņu nepilngadīgie bērni. Sarakstā
iekļautās personas atbilst visām Pilsonības likuma
prasībām.
No 461 pilsonības pretendenta 74% ir krievi, 8% – baltkrievi, 10%
– ukraiņi, kā arī lietuvieši, poļi un citas tautības.
20% pilsonības pretendentu ir pamata, 57% – vidējā, 22% –
augstākā izglītība.
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 90 613
personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3016; 1997.gadā – 2992;
1998.gadā – 4439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637, 2002.gadā – 9844; 2003.gadā – 10 049;
2004.gadā – 16 064; 2005.gadā – 5261 persona.
Pieņemts rīkojums “Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā”, kurā iekļauti 545 pilsonības
pretendenti, tajā skaitā 48 viņu nepilngadīgie bērni. Sarakstā
iekļautās personas atbilst visām Pilsonības likuma
prasībām.
No 497 pilsonības pretendentiem 66% ir krievi, 12% – baltkrievi,
11% – ukraiņi, kā arī lietuvieši, poļi un citas tautības.
16% pilsonības pretendentu ir pamata, 59% – vidējā, 24% –
augstākā izglītība.
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 90 613
personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3016; 1997.gadā – 2992;
1998.gadā – 4439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637, 2002.gadā – 9844; 2003.gadā – 10 049;
2004.gadā – 16 064; 2005.gadā – 5261 persona.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā organizē un veic pasažieru
starptautiskos pārvadājumus ar autobusiem, atklāj, groza un slēdz
maršrutus un izsniedz starptautiskajos līgumos paredzētās
atļaujas”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā organizē un
veic pasažieru starptautiskos pārvadājumus ar autobusiem, atklāj,
groza un slēdz maršrutus un izsniedz starptautiskajos līgumos
paredzētās atļaujas pārvadājumiem starp Latviju un valstīm, kas
nav Eiropas Savienības dalībvalstis.
Pasažieru starptautiskos pārvadājumus ar autobusiem Latvijas
teritorijā veic Latvijā vai citās valstīs reģistrēti pārvadātāji,
kas saskaņā ar Latvijas vai attiecīgo valstu normatīvajiem aktiem
ir saņēmuši speciālu atļauju (licenci) pasažieru
starptautiskajiem komercpārvadājumiem.
Satiksmes ministrijas izsniegtās atļaujas pasažieru regulārajiem
starptautiskajiem pārvadājumiem ar autobusiem (atļauja) ir
paredzētas pārvadājumiem Latvijas teritorijā.
Satiksmes ministrs izveido pasažieru starptautisko pārvadājumu
konsultatīvo padomi. Padomes sastāvā ir septiņi cilvēki – trīs
Satiksmes ministrijas pārstāvji un četri autopārvadātāju
asociāciju pārstāvji. Padomes uzdevums ir sniegt Satiksmes
ministrijai atzinumus par pārvadātāju un to iesniegto iesniegumu
atbilstību šo noteikumu noteiktajām prasībām un priekšlikumus par
šo noteikumu noteikto prasību izpildi. Padomes atzinumiem ir
konsultatīvs raksturs.
Starptautiskajos pasažieru pārvadājumos (uz Latviju un no
Latvijas) izmanto autobusus, kuru tehniskās prasības atbilst
Nolīgumā par pasažieru neregulārajiem starptautiskajiem
pārvadājumiem ar autobusiem (INTERBUS) noteiktajām prasībām, ja
Latvijai saistošajos starptautiskajos līgumos par
autopārvadājumiem nav noteikts citādi. Veicot pasažieru regulāros
starptautiskos pārvadājumus ar autobusiem, katram pasažierim ir
nodrošināta sēdvieta. Autobusā ir ne mazāk kā 16 sēdvietu.
Satiksmes ministrijas pilnvarotās amatpersonas lēmumus, kas
saistīti ar šo noteikumu izpildes nodrošināšanu, pārvadātājs var
apstrīdēt, iesniedzot iesniegumu Satiksmes ministrijas valsts
sekretāram. Valsts sekretāra lēmumus pārvadātājs var pārsūdzēt
tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Pieņemti noteikumi “Medus bišu pārraudzības kārtība”, kuri
nosaka medus bišu (Apis mellifera L.) pārraudzības
kārtību.
Pārraudzību veic: bišu saimēs, kuras ir reģistrētas normatīvajos
aktos par dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrēšanu un
dzīvnieku apzīmēšanu noteiktajā kārtībā; bišu saimēs, kurās bišu
mātēm ir piešķirts identitātes numurs saskaņā ar bišu audzētāju
organizācijas (organizācija) izstrādāto bišu ciltsdarba programmu
(programma).
Pārraudzību veic fiziskā persona, kura atbilst vienam no šādiem
kritērijiem: ir dravas īpašnieks vai viņa pilnvarota persona, ja
attiecīgā persona ir beigusi bišu pārraudzības kursus, saņēmusi
apliecību pārraudzības veikšanai savā dravā un reģistrējusies
Ciltsdarba valsts inspekcijā; ir saņēmusi sertifikātu
pārraudzības veikšanai savā dravā un/vai pakalpojumu sniegšanai
citās dravās normatīvajos aktos par fizisko personu sertifikāciju
noteiktajā kārtībā. Ja pārraudzību neveic dravas īpašnieks, viņš
vai viņa pilnvarota persona slēdz līgumu ar sertificētu
pārraugu.
Pārraudzības gads sākas 1.februārī un beidzas nākamā gada
31.janvārī. Pārraudzībā kārto šādu dokumentāciju: bišu mātes
reģistrācijas kartīti (kartīte); bišu māšu reģistrācijas žurnālu
(žurnāls); bišu mātes izcelsmes sertifikātu (sertifikāts).
Kartītē norāda šādus datus par bišu māti: identitātes numuru;
marķējumu (numuru un/vai krāsu); pasugas vai hibrīda nosaukumu;
dzimšanas datumu; mātes identitātes numuru un, ja zināms, tēva
(trana) mātes identitātes numuru; atrašanās vietu (novietnes
reģistrācijas numuru un nosaukumu, stropa numuru); datumu, kurā
konstatē miršanu vai izspietošanu. Kartīti aizpilda, kad bišu
māte sākusi dēt, un novieto stropā virs saimes. Pārvietojot bišu
māti uz citu stropu, kartīti pārvieto līdzi bišu mātei un novieto
stropā virs jaunās saimes. Žurnālā par katru bišu māti norāda
attiecīgās kartītes datus un darba bišu un tranu morfoloģisko
mērījumu rezultātus saskaņā ar programmu. Sertifikātā norāda tā
izdevējiestādi, bišu mātes īpašnieku un attiecīgās kartītes
datus.
Organizācija izsniedz sertifikātu, ja bišu māte tiek pārdota, lai
ievietotu saimē, kurā tiek veikta pārraudzība. Nopirktas bišu
mātes kartīti papildina vai izraksta no jauna, izmantojot
sertifikātā norādītos datus. Organizācijas pārstāvis identificē
ataudzēšanai nopirktās bišu mātes un noņem bišu paraugus
morfoloģisko pazīmju noteikšanai.
Dravas īpašniekam ir šādas tiesības: pieprasīt Ciltsdarba valsts
inspekcijai pārbaudīt sertificēta pārrauga darbu; saņemt
sertificēta pārrauga konsultācijas ar pārraudzību saistītajos
jautājumos.
Dravas īpašniekam ir šādi pienākumi: nodrošināt pārraudzībai
atbilstošus apstākļus un datu pieejamību pārbaudes veicējiem;
pildīt sertificēta pārrauga norādījumus; piedalīties pārraudzībā;
laikus sniegt pieprasīto informāciju sertificētam pārraugam un
Ciltsdarba valsts inspekcijai.
Pieņemts rīkojums “Par kandidatūras apstiprināšanu
Starptautiskās Krimināltiesas tiesneša amatam”.
Ministru
kabinets apstiprināja Anitas Ušackas kandidatūru Starptautiskās
Krimināltiesas tiesneša amatam.
Ārlietu ministrijai apstiprināšanu Starptautiskās Krimināltiesas
tiesneša amatam uzdots pēc Starptautiskās Krimināltiesas tiesnešu
vēlēšanu un tiesnešu kandidatūru iesniegšanas termiņa
izsludināšanas paziņot Starptautiskās Krimināltiesas dalībvalstu
asamblejas sekretariātam par Latvijas Republikas izvirzīto
kandidatūru Starptautiskās Krimināltiesas tiesneša amatam.
Pieņemts rīkojums “Par 2. pasaules karā nogalināto Liepājas
ebreju piemiņas memoriāla būvniecību Šķēdes kāpās,
Liepājā”.
Rīkojums izstrādāts saskaņā ar Aizsargjoslu
likumu, kurā noteikts, ka, ja ir paredzēts celt valsts nozīmes
infrastruktūras un inženierkomunikāciju objektus, kuri nav
paredzēti vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā, apbūve
krasta kāpu aizsargjoslā un pludmalē ir pieļaujama tikai ar
Ministru kabineta ikreizēju rīkojumu. Savukārt likumā “Par
ietekmes uz vidi novērtējumu”, noteikts, ka ēku un būvju
būvniecībai, rekonstrukcijai, renovācijai un restaurācijai
Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes krasta kāpu
aizsargjoslā ir nepieciešams veikt ietekmes uz vidi sākotnējo
izvērtējumu.
Rīkojums paredz atļaut būvēt Otrajā pasaules karā nogalināto
Liepājas ebreju piemiņas memoriālu un nepieciešamo infrastruktūru
Šķēdes kāpās, Liepājā, Lībiešu ielā 37/53, Baltijas jūras krasta
kāpu aizsargjoslā.
Rīkojuma projekts izstrādāts, pamatojoties uz Liepājas pilsētas
domes iesniegumu Ministru kabinetam un Vides ministrijai.
Otrā pasaules kara laikā Šķēdes kāpās tika nogalināts ap 7000
Liepājas ebreju. Lai iemūžinātu šo cilvēku piemiņu, atklātais
sabiedriskais fonds “Liepājas ebreju mantojums” ir piedāvājis
rekonstruēt esošo piemiņas vietu un izveidot Otrajā pasaules karā
nogalināto Liepājas ebreju piemiņas memoriālu. Ir uzsākta
detālplānojuma projekta izstrāde teritorijai Šķēdes kāpās.
Pieņemts rīkojums “Par Latvijas Nacionālās aizsardzības
akadēmijas rektoru”.
Saskaņā ar Latvijas Nacionālās
aizsardzības akadēmijas Satversmi, kā arī ņemot vērā aizsardzības
ministra ieteikumu, brigādes ģenerālis Kārlis Krēsliņš atcelts no
Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas rektora amata.
Saskaņā ar Augstskolu likumu, kā arī ņemot vērā aizsardzības
ministra ieteikumu, pulkvežleitnants Gunārs Upītis apstiprināts
par Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas rektora vietas
izpildītāju.
Pieņemts rīkojums “Par Apvienoto Nāciju Organizācijas
Pretkorupcijas konvenciju”.
Ministru kabinets nolēma
atbalstīt Apvienoto Nāciju Organizācijas Pretkorupcijas
konvencijas projektu. Latvijas Republikas pagaidu pilnvarotais
lietvedis Apvienoto Nāciju Organizācijā (Ņujorkā) pilnvarots
parakstīt konvenciju. Konvenciju pēc parakstīšanas paredzēts
iesniegt apstiprināšanai Saeimā.
Likumprojekts paredz pievienoties Konvencijai, kas vērsta uz to,
lai veicinātu un atbalstītu pasākumus efektīvākai un
rezultatīvākai korupcijas novēršanai un apkarošanai, veicinātu
starptautisko sadarbību un tehnisko palīdzību cīņā pret korupciju
un tās novēršanā, tajā skaitā nelikumīgi iegūtā īpašuma (finanšu
līdzekļu) atgūšanā.
Konvencijā noteikti preventīvie pasākumi cīņā pret korupciju
valsts un privātajā sektorā, piesaistot sabiedrību šo pasākumu
īstenošanā. Definēti valsts amatpersonas noziedzīgie nodarījumi,
kā arī noziedzīgi nodarījumi, kas saistīti ar noziedzīgi iegūto
līdzekļu legalizāciju, noteikti liecinieku, ekspertu un cietušo
aizsardzības pasākumi, kā arī uzsvērta nepieciešamība noteikt
normatīvajos aktos iespēju iesaldēt, izņemt un konfiscēt īpašumu,
kas iegūts pretlikumīgi, kā arī vērsties tiesā par minētā īpašuma
(arī nelikumīgi iegūto finanšu līdzekļu) atgūšanu.
Pieņemts rīkojums “Par Z.Grinpauka pārcelšanu no Izglītības
valsts inspekcijas vadītāja amata Aizsardzības ministrijas
Zinātnes koordinācijas nodaļas vadītāja amatā”.
Ministru
kabinets ir iepazinies ar izglītības un zinātnes ministres Inas
Druvietes sniegto informāciju: komisijas (izveidota ar izglītības
un zinātnes ministra 2005.gada 8.marta rīkojumu Nr.141–p)
2005.gada 11.marta atzinumu; Valsts civildienesta pārvaldes
viedokli par Zigfrīda Grinpauka pārcelšanu no Izglītības valsts
inspekcijas vadītāja amata Aizsardzības ministrijas Zinātnes
koordinācijas nodaļas vadītāja amatā (Valsts civildienesta
pārvaldes 2005.gada 23.marta vēstule Nr.08/1002 izglītības un
zinātnes ministrei I.Druvietei); Aizsardzības ministrijas
viedokli par Z.Grinpauka pārcelšanu no Izglītības valsts
inspekcijas vadītāja amata Aizsardzības ministrijas Zinātnes
koordinācijas nodaļas vadītāja amatā (Aizsardzības ministrijas
valsts sekretāra 2005.gada 16.marta vīza uz Izglītības un
zinātnes ministrijas 2005.gada 16.marta vēstules Nr.1–17/315);
Izglītības valsts inspekcijas vadītāja Z.Grinpauka viedokli par
pārcelšanu Aizsardzības ministrijas Zinātnes koordinācijas
nodaļas vadītāja amatā (Izglītības valsts inspekcijas 2005.gada
15.marta vēstule Nr.1–13/151).
Ministru kabinets secina: lai nodrošinātu Izglītības valsts
inspekcijas uzdevumu (Izglītības likuma 20.pants) efektīvu
izpildi, sabiedrības uzticību civildienestam un Valsts pārvaldes
iekārtas likuma 10.pantā minēto valsts pārvaldes principu (t.sk.
tiesiskuma principa, privātpersonu tiesību samērīgas ievērošanas
principa, labas pārvaldības principa) ievērošanu Izglītības
valsts inspekcijā, ir pamats piemērot Valsts civildienesta likuma
14.panta trešo daļu un 37.panta pirmo, otro un ceturto
daļu.
Ministru kabinets uzskata, ka ir tiesisks pamats Izglītības
valsts inspekcijas vadītāja Z.Grinpauka pārcelšanai citā viņa
izglītībai (Latvijas Universitāte, pedagoģijas maģistra grāds) un
profesionālajām iemaņām atbilstošā ierēdņa amatā. Tā kā saskaņā
ar Valsts civildienesta pārvaldes un Izglītības un zinātnes
ministrijas viedokli, Z.Grinpauka izglītībai un profesionālajām
iemaņām atbilstoša vakanta vieta ir Aizsardzības ministrijas
Zinātnes koordinācijas nodaļas vadītāja amats (amata apraksts
apstiprināts ar Aizsardzības ministrijas 2004.gada 28.decembra
rīkojumu Nr.949–pn), Ministru kabinets uzskata, ka minētais
amats, neraugoties uz Z.Grinpauka izteiktajiem iebildumiem pret
pārcelšanu Aizsardzības ministrijas Zinātnes koordinācijas
nodaļas vadītāja amatā, atbilst Z.Grinpauka izglītībai un
profesionālajām iemaņām.
Ņemot vērā šajā rīkojumā minēto informāciju un minētos
secinājumus, nolemts: atbalstīt Z.Grinpauka pārcelšanu no
Izglītības valsts inspekcijas vadītāja amata Aizsardzības
ministrijas Zinātnes koordinācijas nodaļas vadītāja amatā,
saglabājot iepriekšējo atalgojumu; Valsts civildienesta pārvaldei
pārcelt Z.Grinpauku no Izglītības valsts inspekcijas vadītāja
amata Aizsardzības ministrijas Zinātnes koordinācijas nodaļas
vadītāja amatā.
Ņemot vērā to, ka atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma
33.panta pirmajai daļai par Izglītības valsts inspekcijas
vadītāja pienākumu izpildītāju kļūst Izglītības valsts
inspekcijas vadītāja vietniece V.Puiše, Z.Grinpaukam saskaņā ar
Valsts civildienesta likuma 42.pantu jānodrošina lietvedības
dokumentu un materiālu, kā arī materiālo vērtību nodošana
Izglītības valsts inspekcijas vadītāja vietniecei V.Puišei.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments