Par drošākām un reālāk īstenojamām prasībām autotransporta pakalpojumos
Procedūra:
koplēmums, otrais lasījums
Debates: 2005.gada 11.aprīlī
Balsojums: 2005.gada 13.aprīlī
Eiropas Parlaments 13.aprīlī
pieņēma ieteikumus divu direktīvu projektiem par sociālajām
normām autotransporta pakalpojumu nozarē. Helmūta Markova
(Vācija), sagatavotais ziņojums atspoguļo Parlamenta un Padomes
domstarpības šādos jautājumos: šoferu atpūtas periodu ilgums,
vienoti noteikumi par sodiem, ceļu kontrole. Paredzams, ka sekos
samierināšanas procedūra starp Padomi un Parlamentu (trešais
lasījums).
Parlaments prasa, lai jaunu kravas auto obligāto aprīkošanu ar
tahogrāfiem atliktu uz vēlāku laiku, nekā direktīvas projektā
plāno Komisija. Deputāti uzskata, ka paredzētajā termiņā
(2005.gada augustā) dalībvalstis vēl nebūs paspējušas ieviest
izpildes noteikumus. Jaunajiem auto jābūt aprīkotiem, sākot ar
2006.gada augustu, bet no 2007.gada augusta digitālajiem
tahogrāfiem jābūt visos automodeļos, ko izmanto uz ceļiem.
Deputāti iesaka, ka par regulāru ikdienas atpūtas periodu
jāuzskata 12 stundas, lai gan Padome bija ieteikusi noteikt
vienpadsmit. Šo periodu var sadalīt četrās daļās, no kurām
pirmajām trim jābūt vismaz vienu stundu ilgām un pēdējai — vismaz
8 stundu ilgai. Parlaments arī iesaka, lai būtu obligāta vismaz
45 minūšu atpūta ik pēc četrarpus stundām.
Deputāti atbalsta vienotus noteikumus sodiem par pārkāpumiem,
tostarp transportlīdzekļa apstādināšanu uz laiku, kas
nepieciešams pārkāpuma cēloņa novēršanai.
Pēc deputātu domām, “transportlīdzekļa vadīšanas laikā” jāietver
arī laiks, kas nepieciešams, lai transportlīdzekļa vadītājs
nokļūtu līdz norīkojuma vietai vai transportlīdzeklim, ja šādi
veiktā maršruta garums ir vairāk nekā 100 km. Tas novērstu
situāciju, kad, piemēram, transportlīdzekļa vadītājs pats
aizbrauc ar automašīnu līdz vietai 600 km attālumā, kur pārņem
autobusa vadīšanu, kas tam paredzēts, un bez pietiekami garām
pauzēm brauc ar autobusu atpakaļ vēl 600 km, tādējādi ievērojot
minimālos transportlīdzekļa vadīšanas un atpūtas laikposmus, taču
patiesībā pārkāpjot tos.