Valsts sekretāru 2005.gada 14.aprīļa sanāksmē
Finanšu ministrija
– pieteica likumprojektu “Eiropas Savienības Kohēzijas fonda
projektu vadības likums”.
Pašreiz Kohēzijas fonda vadību
Latvijā nosaka Ministru kabineta noteikumi par kārtību, kādā
sagatavo, apstiprina, īsteno un uzrauga no Eiropas Savienības
Kohēzijas fonda līdzekļiem finansētos projektus. Taču pašreiz
spēkā esošajos normatīvajos aktos nav noteikts deleģējums
Ministru kabinetam izdot ārējus normatīvos aktus par Kohēzijas
fonda projektu vadības jautājumiem, kā arī konstatētas citas
nepilnības esošajā regulējumā.
Likumprojekta mērķis ir izveidot efektīvu un caurskatāmu Eiropas
Savienības Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas kārtību tā
finansēto vides un transporta infrastruktūras projektu
īstenošanai Latvijā.
Likumprojekts nosaka Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistīto
institūciju funkcijas, projektu sagatavošanas, apstiprināšanas,
īstenošanas un uzraudzības kārtību, ciktāl to nenosaka Eiropas
Savienības tiesību akti. Likumprojektā iekļauts arī deleģējums
Ministru kabinetam izdot normatīvus aktus šajā jomā.
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Ārlietu, Bērnu un ģimenes
lietu, Ekonomikas, Izglītības un zinātnes, Kultūras, Labklājības,
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes, Veselības,
Vides ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātā, Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kancelejā, biedrībā
“Sabiedriskās politikas centrā PROVIDUS”, Latvijas Zaļajā
kustībā;
– pieteica noteikumu projektu “Galvojumu sniegšanas un
uzraudzības kārtība”.
Noteikumu projekts paredz noteikt
kārtību, kādā finanšu ministrs valsts vārdā sniedz galvojumus
saskaņā ar gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikto galvojuma
summu par kredīta ņēmēja finanšu saistībām, un kārtību, kādā tiek
uzraudzīta projekta realizācija un galvoto saistību
izpilde.
Galvojumus valsts budžetā plāno saskaņā ar Ministru kabinetā
apstiprināto Valsts investīciju programmu un komercdarbības
atbalsta programmām, kā arī studiju un studējošo
kreditēšanai.
Juridiskā persona, par kuras saistībām sniegs galvojumu, iesniedz
Finanšu ministrijā šajos noteikumos paredzētos dokumentus līdz
saimnieciskā gada 15.oktobrim. Ja pēc attiecīgā datuma
gadskārtējā valsts budžeta likumā ir izdarīti grozījumi, kas
paredz jaunu galvojumu sniegšanu, minētos dokumentus iesniedz pēc
likuma par attiecīgiem grozījumiem stāšanās spēkā, bet ne vēlāk
kā līdz saimnieciskā gada 1.decembrim.
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Ekonomikas, Satiksmes,
Veselības, Zemkopības ministrijā, Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts
kancelejā;
– pieteica noteikumu projektu “Noteikumi par sadarbību
sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības
obligātās apdrošināšanas informācijas apmaiņas
jomā”.
Noteikumu projekts izstrādāts, pamatojoties uz
Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības
obligātās apdrošināšanas likumu. Projekts nosaka
Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja, apdrošināšanas
sabiedrību, Ceļu satiksmes drošības direkcijas, Iekšlietu
ministrijas Informācijas centra, Iekšlietu ministrijas Pilsonības
un migrācijas lietu pārvaldes Iedzīvotāju reģistra, Valsts
policijas, Valsts robežsardzes, Valsts tehniskās uzraudzības
aģentūras, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras un Veselības
obligātās apdrošināšanas valsts aģentūras sadarbību sauszemes
transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās
apdrošināšanas informācijas apmaiņas jomā.
Noteikumu projektā minētās sadarbības informācijas apmaiņas jomā
mērķis ir: nodrošināt civiltiesiskās atbildības obligātās
apdrošināšanas darbībai nepieciešamo datu sagatavošanu un
uzkrāšanu sadarbības dalībnieku datu apstrādes sistēmās un
elektronisko datu apmaiņu starp sadarbības dalībniekiem; palīdzēt
cietušajām personām, kuras pretendē saņemt apdrošināšanas
atlīdzību, pēc iespējas ātrāk saņemt apdrošināšanas
atlīdzību.
Noteikts, ka katrs šo sadarbības dalībnieks nodrošina datu
sagatavošanu un iekļaušanu tā administrētajā datu apstrādes
sistēmā, kā arī šīs datu apstrādes sistēmas uzturēšanu.
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Iekšlietu, Labklājības,
Satiksmes, Veselības, Zemkopības ministrijā, Īpašu uzdevumu
ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē.
Iekšlietu ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Noteikumi par pabalstu bēglim
un personai, kurai piešķirts alternatīvais
statuss”.
Noteikumu projekts paredz noteikt kārtību,
kādā bēglim piešķir un izmaksā pabalstu, kas sedz uzturēšanās
izmaksas un valsts valodas apguvei nepieciešamās izmaksas, un
kārtību, kādā personai, kurai piešķirts alternatīvais statuss,
piešķir un izmaksā pabalstu, kas sedz uzturēšanās izmaksas, kā
arī minēto pabalstu apmēru.
Pabalsta veidi un apmērs: personai, kurai piešķirts alternatīvais
statuss, un bēglim izmaksā pabalstu, kas sedz uzturēšanās
izmaksas Latvijas Republikā. Pabalstu nosaka: pilngadīgai
personai – valsts noteiktās minimālās mēnešalgas apmērā;
nepilngadīgai personai – 30 % apmērā no valsts noteiktās
minimālās mēnešalgas; bēglim no septiņu gadu vecuma piešķir
pabalstu latviešu valodas apguvei. Pabalstu nosaka apmērā, kas
sedz latviešu valodas mācību faktiskās izmaksas, bet ne vairāk kā
35 latus mēnesī.
Noteikumu projekts paredz samazināt privātpersonas iesniedzamās
informācijas apjomu, kas nepieciešams, lai saņemtu valsts
pārvaldes pakalpojumu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Labklājības, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātā, Valsts kancelejā.
– pieteica noteikumu projektu “Kārtība, kādā Latvijas
Republikā notiek bēgļa ģimenes atkal apvienošana, kā arī tās
personas ģimenes atkalapvienošana, kurai piešķirts alternatīvais
statuss”.
Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā notiek
bēgļa ģimenes atkalapvienošana, un kārtību, kādā tiek iesniegts
un izskatīts tās personas lūgums par ģimenes atkalapvienošanu,
kurai piešķirts alternatīvais statuss, kā arī izsniegtas
uzturēšanās atļaujas ģimenes locekļiem.
Ģimene var atkalapvienoties, ja tā ir izveidota pirms personas
ierašanās Latvijas Republikā un persona par to ir informējusi
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Bēgļu lietu departamentu
pirms lēmuma pieņemšanas par bēgļa vai alternatīvā statusa
piešķiršanu.
Izstrādātais noteikumu projekts paredz samazināt privātpersonas
iesniedzamās informācijas apjomu, kas nepieciešams, lai saņemtu
valsts pārvaldes pakalpojumu.
No 1998. gada Latvijā bēgļa statuss piešķirts 8 personām,
alternatīvo statusu saņēmušas 9 personas. Iepriekšējā laika
periodā neviena persona, kurai piešķirts bēgļa vai alternatīvais
statuss, nav iesniegusi nepieciešamos dokumentus, lai varētu tikt
izskatīts jautājums par ģimenes atkalapvienošanu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Labklājības, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātā, Valsts kancelejā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments