Jaunie pavāri “Karotītes” olimpiādē
Foto: Gatis Dieziņš, A.F.I. |
14.aprīlī Rīgas Tūrisma un
tirdzniecības skolā noritēja pirmā Latvijas jauno pavārmeistaru
olimpiāde, kuras mērķis ir topošo ēdienu gatavotāju padziļināta
izglītošana. Olimpiādi rīko “Karotīte” jeb preču zīme
“Kvalitatīvs produkts Latvija”, kuras patronese ir Valsts
prezidente Vaira Vīķe–Freiberga.
Latvijā pavāri profesionālās iemaņas iegūst vairāk nekā 20
specializētajās izglītības iestādēs.
Bieži vien tieši ēšanas un ēdināšanas paražas vislabāk raksturo
zemi, tautu un tās tradīcijas. Bet, gatavojot nacionālos ēdienus,
pavāra goda lieta ir izmantot pašu zemē augušo un ražoto. Pavāru
prasme un zināšanas ir izšķirošais faktors, kas ļauj ēdieniem
pareizi izvēlēties Latvijas labākos, ar “karotītes” zīmi marķētos
produktus.
Olimpiādes pirmajā kārtā jaunieši, kas apgūst pavāra profesiju,
izdomāja unikālas brokastis. Savukārt otrajā kārtā viņi sacentās
par galveno balvu – apmaksātu ekskursiju visai klasei uz
vienu ražotni “Kvalitatīvs produkts Latvija”.
Žūrija vērtēja ne vien jauno profesionāļu jaunrades spējas, bet
arī spēju produktu vērtēt ekonomiski, aprēķinot receptē norādīto
izmantojamo produktu svara un cenas attiecības. Katram konkursa
darbam bija nosaukums un devīze. Tika vērtētas arī konkursanta
dotības sava darba reklamēšanā un prezentēšanā.
Galveno balvu – iespēju kopā ar saviem kursa biedriem aizbraukt
uz Rūjienas saldējuma rūpnīcu – ieguva Ingus Feldmanis no Rīgas
Tūrisma un tirdzniecības skolas. Ingus pagatavoja paša radītajām
receptēm “Karstā rupjmaizes uzkoda” un“Rupjmaizes deserts”
atbilstošus ēdienus.
Apbalvošanas laikā tika nolasīts Valsts prezidentes Vairas
Vīķes-Freibergas novēlējums olimpiādes dalībniekiem.
V.Vīķe-Freiberga jauno pavāru konkursa finālistiem novēlēja,
“kļūstot par atzītiem pavārmākslas meistariem, turpināt
lietderīgi izmantot Latvijā ražotus un “Karotītes” zīmi ieguvušus
produktus”. Prezidente arī atzina: “Divus gadus, kopš esmu
kļuvusi par Latvijas lauksaimniecības un pārtikas produktu tirgus
veicināšanas programmas patronesi, ar prieku konstatēju, ka
ievērojami pieaudzis to cilvēku skaits, kuri pazīst un izvēlas
produktus ar “Karotītes” zīmi, un ir palielinājies to produktu
apjoms, kuriem šī zīme piešķirta.”
Ieva Jaunozola, Mārketinga padomes mārketinga speciāliste