Uz deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes
Ministrs G.Bērziņš
Uz jaut.nr.64 – dok. nr.4109
Par valsts akciju
sabiedrības “Liepājas psihoneiroloģiskā slimnīca” un valsts
sabiedrības ar ierobežotu atbildību
“Liepājas Onkoloģiskā slimnīca” apvienošanu
Veselības ministrija ir saņēmusi Latvijas Republikas Saeimas Tautas saskaņas partijas frakcijas jautājumus par valsts akciju sabiedrības “Liepājas Psihoneiroloģiskā slimnīca” un valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Liepājas Onkoloģiskā slimnīca” apvienošanu un sniedz šādas atbildes:
1) Kāpēc Veselības ministrija
pēkšņi mainījusi sākotnējos plānus par LPS kā specializēta
stacionāra saglabāšanu Kurzemes reģionā un par LOC pievienošanu
Liepājas pilsētas Centrālajai slimnīcai? – lēmums par valsts
akciju sabiedrības “Liepājas Psihoneiroloģiskā slimnīca” un
valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Liepājas Onkoloģiskā
slimnīca” apvienošanu tika pieņemts, jo slimnīcām ir vienota
infrastruktūra, vienota ģeogrāfiskā atrašanās vieta un slimnīcu
apvienošana neietekmēs slimnīcu darbību onkoloģijā un
psihiatrijā.
2) Vai divu tik atšķirīga profila slimnīcu apvienošana vienā
neizraisīs medicīnisko pakalpojumu apjoma un kvalitātes
pasliktināšanos abu slimnīcu pacientiem? Vai iespējamā
administratīvo izmaksu samazināšana ir pietiekams arguments no
pacientu tiesību ievērošanas viedokļa riskantai rīcībai? – divu
tik atšķirīga profila slimnīcu apvienošana vienā neizraisīs
medicīnisko pakalpojumu apjoma un kvalitātes pasliktināšanos, jo
tas tiešā veidā neietekmēs ārstniecības procesu, tieši otrādi,
optimāla abu slimnīcu rīcībā esošo ārstniecisko resursu
izmantošana uzlabos veselības aprūpi. Administratīvo izmaksu
samazināšana neietekmē ārstniecības kvalitāti, tieši pretēji,
atbrīvojas finanšu resursi, kurus ir iespējams novirzīt veselības
aprūpes kvalitātes uzlabošanai.
3) Ja slimnīcu apvienošanas rezultātā to darbības nodrošināšanai
vairs nebūs vajadzīgas kādas ēkas vai zemesgabali, tad lūdzu
norādīt, kā plānots izmantot atbrīvojušos īpašumus? – ja nebūs
vajadzīgas kādas ēkas vai zemesgabali, tad tos varēs iznomāt vai
atsavināt normatīvajos aktos noteiktā kārtībā, jo rīcībai ar
valsts mantu ir jābūt likumīgai un efektīvai. Jau pašlaik daļa no
slimnīcu īpašumiem tiek iznomāta.
4) Kāda uzņēmējdarbības forma izraudzīta apvienotajai slimnīcai,
un vai notiks vienas slimnīcas pievienošana otrai slimnīcai, vai
jaunas kapitālsabiedrības izveidošana divu likvidēto sabiedrību
vietā? – apvienotā slimnīca būs valsts sabiedrība ar
ierobežotu atbildību un saskaņā ar 2005.gada 15.februārī ārkārtas
akcionāru sapulcē un ārkārtas dalībnieku sapulcē pieņemto lēmumu
valsts akciju sabiedrību “Liepājas Psihoneiroloģiskā slimnīca”
pievieno valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Liepājas
Onkoloģiskā slimnīca”, mainot valsts sabiedrības ar ierobežotu
atbildību “Liepājas Onkoloģiskā slimnīca” firmu uz valsts
sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Piejūras slimnīca”.
5) Kādā apjomā un formā tiks turpinātas darba attiecības ar abu
bijušo slimnīcu darbiniekiem – saskaņā ar 2005.gada 15.februārī
ārkārtas akcionāru un ārkārtas dalībnieku sapulcē nolemto valsts
akciju sabiedrības “Liepājas Psihoneiroloģiskā slimnīca”
darbinieki turpina darba tiesiskās attiecības valsts sabiedrībā
ar ierobežotu atbildību “Piejūras slimnīca”. Tā kā valsts
sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Liepājas Onkoloģiskā
slimnīca” mainīsies tikai firma (valsts sabiedrība ar ierobežotu
atbildību “Piejūras slimnīca”), tad attiecībā uz šajā slimnīcā
strādājošiem darbiniekiem nekādas izmaiņas nenotiks.
6) Vai ir plānots saglabāt pašlaik esošo gultu skaitu abu
slimnīcu pacientiem un pašlaik abu slimnīcu sniegto pakalpojumu
apjomu? – ir plānots saglabāt pašlaik esošo gultu skaitu abu
slimnīcu pacientiem un pašlaik abu slimnīcu sniegto pakalpojumu
apjomu.
7) Vai lēmums par LPS un LOS apvienošanu ir saskaņots ar Kurzemes
reģiona pašvaldībām? Kāds konkrēti ir katra šī reģiona rajona,
kuri izmanto abu slimnīcu pakalpojumus, viedoklis par
apvienošanu? – abas slimnīcas pieder valstij, un normatīvie
akti neprasa saskaņot lēmumus par kapitālsabiedrību
reorganizāciju ar pašvaldībām. Liepājas pilsētas pašvaldība ir
informēta par plānotajām izmaiņām, pašvaldības pārstāvis ir
piedalījies darba grupas, kurā tika izskatīts jautājums par
strādājošo paralēlo struktūrvienību (ārstniecības un
palīgdienesti) darba optimizāciju un cilvēkresursu un tehnoloģiju
racionālu izmantošanu, darbā.
8) Vai medicīniskās palīdzības uzlabošanai Kurzemes reģiona
iedzīvotājiem nebija iespējams kāds cits risinājums bez abu
minēto slimnīcu administratīvās apvienošanas? – apvienošana
(reorganizācija) ir iespēja ietaupīt līdzekļus, kurus iespējams
novirzīt ārstnieciskā procesa uzlabošanai. Jebkurai rīcībai ar
valsts mantu vai kapitāla daļām jābūt likumīgai, efektīvai un
lietderīgai, jo situācijā, kad veselības aprūpē hroniski trūkst
līdzekļu, ir jāmeklē jebkuri ceļi, kā saimniekot efektīvāk esošo
līdzekļu ietvaros.
2005.gada 27.aprīlī Veselības
ministrs G.Bērziņš