Latvija stiprina savas pozīcijas Lietuvā
Biedrība “Mārketinga padome” rīko Latvijas pārtikas uzņēmumu pārstāvniecību 14.starptautiskajā pārtikas industrijas, rūpniecības tehnoloģiju un iepakojuma izstādē “AgroBalt 2005”, kas no 5. līdz 7.maijam norisināsies Viļņā, Lietuvā.
Izstādes galvenās tēmas ir
pārtikas produkti, arī īpaši veselīgi un ekoloģiski tīri
produkti, kā arī eksotiski un ekskluzīvi produkti, ēdienu
piedevas, diētiskā un bērnu pārtika, alkoholiskie un
bezalkoholiskie dzērieni, tabakas izstrādājumi, veikalu un
restorānu iekārtas, iepakojuma iekārtas un materiāli, pārtikas
rūpniecības tehnoloģijas.
Savu produkciju izstādes apmeklētājiem demonstrēs SIA “Matss”,
SIA “Pure Food”, a/s “Rīgas piensaimnieks”, kooperatīvā
sabiedrība “Tērbatietis”, SIA “Baltās naktis”, SIA “DIKK”, kā arī
bioloģiskie lauksaimnieki. Lai atvieglotu mūsu ražotāju
piedalīšanos šajā izstādē, arī šogad biedrība “Mārketinga padome”
organizē Latvijas pārstāvniecības stendu. Latvijas pārtikas
uzņēmumu dalība izstādē “AgroBalt 2005” iekļauta Latvijas
Republikas Zemkopības ministrijas 2005.gada Lauksaimniecības
tirgus veicināšanas programmas ietvaros atbalstīto izstāžu
sarakstā, tādējādi stenda dalībniekiem tiek subsidēti 50 procenti
no ekspozīcijas platības īres maksas. Savukārt 6.maijā ražotāji
oficiālajā pieņemšanā Latvijas vēstniecībā Lietuvā tiksies ar jau
esošajiem un potenciālajiem sadarbības partneriem.
Mūsu valsts šajā izstādē jau tradicionāli tiek pārstāvēta ar
koncepciju “Growing Green in Latvia” (“Zaļi audzēts
Latvijā”), kas demonstrē, ka mūsu valstī ražotie pārtikas
produkti ir gan audzēti, gan pārstrādāti dabai un cilvēkam
draudzīgā veidā.
Jau tradicionāli starptautiskajā pārtikas konkursā piedalās arī
divi Latvijas pārtikas ražotāji a/s “Rīgas piensaimnieks” un SIA
“Baltās naktis”, kuru produkcija jau saņēmusi daudzus augstus
novērtējumus gan par izcilu kvalitāti, gan oriģinalitāti.
Zemkopības ministrijas apkopotie dati liecina, ka Lietuva ir
nozīmīgākā Latvijas eksporta partnere, tāpēc piedalīšanās
starptautiskajā izstādē “AgroBalt 2005”ir būtiska, lai stiprinātu
esošās pozīcijas tirgū un veidotu jaunas sadarbības iespējas.
2004.gada 12 mēnešos Lietuvā realizēti 19,7 procenti no kopējā
Latvijas pārtikas eksporta apjoma.
Ieva
Jaunozola,
Mārketinga padomes mārketinga speciāliste