Pārtikas ražotāji izcīna zelta medaļas
Latvijas ražotāji starptautiskajā izstādē “AgroBalt 2005” rīkotajā pārtikas konkursā saņēmuši divas zelta medaļas.
Zelta medaļas konkursa komisija
piešķīra a/s “Rīgas piensaimnieks” jogurtam “Sirds lieta” un SIA
“Baltās naktis” rudzu cepumiem “Mario”.
Mārketinga padomes direktore Ingūna Gulbe pauž gandarījumu par
Latvijas pārtikas uzņēmumu atkārtoto uzvaru. Viņasprāt, šie
panākumi ir mērķtiecīga, sistemātiski plānota un rūpīga darba
rezultāti. Viena uzvara ir panākums, bet pozīciju noturēšana –
jau nopietns izaicinājums, uzskata Mārketinga padomes
direktore.
Konkursa mērķis bija atbalstīt pārtikas produktu kvalitātes
celšanu un attīstīt lauksaimniecības un pārtikas ražošanas
sektoru.
Pārtikas un iepakojuma grupā konkursā piedalījās 43 dažādu valstu
dalībnieki, kuru produkcija jau agrāk apstiprināta un pierādīta.
Galvenie vērtēšanas kritēriji produktiem, kas tika pārstāvēti
konkursā, bija: produkta kvalitāte, tās atbilstība likumiem un
normatīvajiem aktiem, sastāvs un bioloģiskā vērtība,
tehnoloģiskais raksturojums, produkta iepakojums, inovācijas
pakāpe, Lietuvā un starptautiskajās izstādēs iegūtie apbalvojumi.
Kā produkta pozīcijas tirgū raksturojošs lielums tika izvērtēti
produkta eksporta apjomi un to prognozes.Kopumā tika piešķirtas
12 medaļas un 10 diplomi.
Starptautiskajā pārtikas konkursā piedalījās divi Latvijas
pārtikas ražotāji ar sešiem produktiem.
Kā Latvijas produktu konkurētspējīgie aspekti tiek vērtēti:
spēcīgā un oriģinālā produktu koncepcija, vietējo izejvielu
izmantošana un pārdomāta pieeja produktu virzībā.
Kā jau iepriekš ziņots, Latviju starptautiskajā izstādē “AgroBalt
2005” pārstāv SIA “Matss”, SIA “Pure food”, a/s “Rīgas
piensaimnieks”, KS “Tērbatietis”, SIA “Baltās naktis”, SIA “DIKK”
un Latvijas Bioloģiskās lauksaimniecības organizāciju
apvienība.
Kā “LV” jau rakstīts vakardienas numurā, Latvija šajā izstādē
tiek pārstāvēta ar koncepciju “Growing Green in Latvia”, kas
demonstrē, ka mūsu valstī ražotie pārtikas produkti ir gan
audzēti, gan pārstrādāti dabai un cilvēkam draudzīgā veidā.
Ieva
Jaunozola,
Mārketinga padomes mārketinga speciāliste