Ministru kabineta 2005.gada 10.maija sēdē
Pieņemti noteikumi “Valsts un
pašvaldību mantas atsavināšanas likuma piemērošanas
noteikumi”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā iesniedz
un izskata Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likuma
4.panta ceturtajā daļā minēto personu ierosinājumus, kā arī
noraida šos ierosinājumus, noskaidro iestāžu vajadzību pēc citām
iestādēm nevajadzīgās mantas un nosaka valsts mantas turētāja
maiņas kārtību. Attiecīgā ministrija dod atļauju atsavināt valsts
kustamo mantu, ņemot vērā mantas veidu un vērtību. Attiecīgais
ministrs dod atļauju atsavināt no Eiropas Savienības strukturālās
politikas pirmsiestāšanās finanšu instrumenta PHARE programmas
līdzekļiem finansēto projektu īstenošanas gaitā vai rezultātā
iegūto nekustamo īpašumu vai kustamo mantu projekta
galasaņēmējam, kas nav valsts vai pašvaldības iestādes pakļautībā
vai pārraudzībā esoša institūcija.
Akceptēts likumprojekts “Muzeju likums”. Likuma mērķis ir
noteikt muzeja funkcijas, valsts un sabiedrības attiecības muzeju
jomā, kā arī nodrošināt muzeju darbību, lai sekmētu Latvijas
kultūras mantojuma saglabāšanu un attīstības iespējas. Likums
attiecas uz publiskiem muzejiem, kā arī akreditētiem privātajiem
muzejiem.
Likumprojektā noteikts, ka muzejs ir sabiedrībai pieejama
izglītojoša un zinātniskās pētniecības institūcija, kuras
uzdevums ir atbilstoši muzeja darbības specifikai vākt, saglabāt
un popularizēt sabiedrībā dabas, materiālās un nemateriālās
kultūras vērtības, kā arī sekmēt to izmantošanu sabiedrības
izglītošanai un attīstībai.
Muzejs veic šādas funkcijas: materiālās un nemateriālās
kultūras vai dabas vērtību uzkrāšana, dokumentēšana un
saglabāšana; muzeja krājuma un ar to saistītās informācijas
zinātniskā pētniecība; sabiedrības izglītošana, materiālās
un nemateriālās kultūras un dabas vērtību popularizēšana,
veidojot ekspozīcijas un izstādes, kā arī izmantojot citus ar
muzeja darbību saistītus izglītošanas un popularizēšanas
veidus.
Likumprojektā noteikta Ministru kabineta kompetence muzeju jomā.
Ministru kabinets: lemj par valsts muzeju un to filiāļu
dibināšanu; apstiprina Muzeju valsts pārvaldes nolikumu; nosaka
kārtību, kādā akreditējami valsts, pašvaldību, autonomie un
privātie muzeji; nosaka Nacionālā muzeju krājuma veidošanas,
papildināšanas, uzskaites, saglabāšanas un finansēšanas kārtību,
darbību ar tajā esošajiem priekšmetiem un kolekcijām, kā arī
kārtību, kādā priekšmetu var atsavināt un izņemt no Nacionālā
muzeju krājuma.
Likumprojektā noteikta Kultūras ministrijas kompetence muzeju
jomā. Kultūras ministrija: izstrādā valsts stratēģiju un
īsteno valsts politiku muzeju jomā; koordinē valsts muzeju
starptautiskos sadarbības projektus, kā arī informē citu publisko
tiesību juridisko personu un privātpersonu muzejus par
starptautisko sadarbību; piešķir akreditētajiem muzejiem
īpašu kultūrvēsturisku, tēlotājmākslas un citu nacionāli nozīmīgu
projektu un programmu īstenošanai valsts budžetā speciāli
paredzētos līdzekļus; izveido Latvijas Muzeju padomi un
apstiprina tās nolikumu; veido Nacionālā krājuma
kopkatalogu.
Likumprojektā precizēta muzeju klasifikācija pēc juridiskā
statusa, saskaņojot to ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu un
dalot muzejus publiskajos un privātajos. Publisko muzeju grupa
ietver valsts, pašvaldību un autonomos muzejus. Atbilstoši
jaunajai klasifikācijai tiek precizēti tie Muzeju likuma panti,
kuros muzeju darbību nosaka to piederība attiecīgai grupai.
Pieņemti noteikumi “Administratīvo pārkāpumu lietās izņemto
mantu un dokumentu glabāšanas, realizācijas un iznīcināšanas
kārtība, kā arī realizētās vai iznīcinātās mantas atlīdzināšanas
kārtība”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā: institūcijas (amatpersonas),
kurām ir tiesības administratīvo pārkāpumu lietās izņemt mantu un
dokumentus, nodod glabāšanā izņemto mantu un
dokumentus; atbildīgā institūcija (amatpersona) pieņem
lēmumu par tādas izņemtās mantas nodošanu realizācijai vai
iznīcināšanai, kura ātri bojājas un kuru nevar nodot glabāšanā
vai kuras ilgstoša glabāšana rada zaudējumus valstij. Kā
arī tiek realizēta vai iznīcināta izņemtā
manta; institūcija, kura izņemto mantu realizējusi vai
iznīcinājusi, atlīdzina mantas īpašniekam, atdodot tādas pašas
sugas un kvalitātes mantu vai arī samaksājot vērtību, kāda
realizētajai vai iznīcinātajai mantai būtu bijusi atlīdzināšanas
brīdī.
Izņemtos dokumentus un mantu, ko nav iespējams glabāt kopā ar
administratīvā pārkāpuma lietu, kā arī izņemto mantu, kura ātri
bojājas un kuru nevar nodot glabāšanā vai kuras ilgstoša
glabāšana rada zaudējumus valstij, atbildīgā institūcija
(amatpersona) ar pamatotu lēmumu nodod glabāšanai, realizācijai
vai iznīcināšanai valsts aģentūrai “Materiālās rezerves”.
Šie noteikumi neattiecas uz personu un to tiesisko statusu
apliecinošiem dokumentiem.
Atbildīgā institūcija
(amatpersona) pieņem pamatotu lēmumu par šajos noteikumos minētās
izņemtās mantas nodošanu iznīcināšanai: ja manta atzīta par
izplatīšanai nederīgu saskaņā ar pārtikas apriti regulējošiem
normatīvajiem aktiem; ja paredzamie realizācijas izdevumi
pārsniedz paredzamos ieņēmumus.
Ja atbildīgajai institūcijai (amatpersonai) nepietiek
informācijas, lai pieņemtu pamatotu lēmumu par izņemto mantu
realizāciju vai iznīcināšanu, atbildīgā institūcija (amatpersona)
var pieaicināt speciālistus vai ekspertus.
Izņemtās mantas uzglabā, realizē vai iznīcina saskaņā ar
atbilstošās jomas regulējošiem normatīvajiem aktiem, ievērojot
vides aizsardzības prasības. Darbības ar izņemto mantu, kas
pakļauta pārtikas un veterinārajai uzraudzībai, veic Pārtikas un
veterinārā dienesta uzraudzībā.
Valsts aģentūra “Materiālās rezerves” (aģentūra) izņemto mantu
realizē šādi: realizē pati vai slēdz līgumu ar komersantu
vai institūciju par izņemtās mantas realizāciju; pārdod
izņemto mantu izsolēs, kuras organizē saskaņā ar aģentūras
vadītāja apstiprinātiem izsoles noteikumiem, vai slēdz līgumu ar
komersantu vai institūciju par izņemtās mantas realizāciju
izsolēs. Izsoli rīko obligāti, ja izņemtās mantas kopējā vērtība
pārsniedz 10 000 latu. Šis nosacījums neattiecas uz izņemto
mantu, kas ātri bojājas, kā arī uz izņemto mantu, kura ātri
bojājas, kā arī izņemto mantu, kuru nevar realizēt vai kuras
paredzamie realizācijas izdevumi pārsniedz paredzamos
realizācijas ieņēmumus, nodod valsts vai pašvaldības iestādēm
izlietošanai. Ja uz izņemto mantu piesakās vairākas iestādes,
priekšroka ir tai iestādei, kura pieteikusies pirmā. Valsts un
pašvaldības iestādes, kas saņēmušas izņemto mantu, izdara
attiecīgus ierakstus grāmatvedības reģistros.
Aģentūra vismaz piecas darbdienas pirms paredzēta izņemtās mantas
realizācija vai iznīcināšana ievieto sludinājumu plašsaziņas
līdzekļos (obligāti interneta mājas lapā un vietējā laikrakstā),
uzaicinot pieteikties izņemtās mantas īpašnieku vai tā pilnvarotu
pārstāvi, kā arī citas ieinteresētās personas.
Aģentūra izveido īpašu depozīta kontu to ieņēmumu ieskaitīšanai,
kas gūti, realizējot izņemto mantu, un kontrolē, lai ieņēmumi
tiktu iemaksāti depozītu kontā. Ieņēmumi, kas gūti, realizējot
izņemto mantu, glabājas šajā kontā līdz galīgā lēmuma pieņemšanai
administratīvā pārkāpuma lietā.
Pieņemts rīkojums “Par A.Betheru”. Saskaņā ar likumu “Par
interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”, Arildam
Betheram atļauts savienot valsts akciju sabiedrības
“Privatizācijas aģentūra” padomes locekļa amatu ar valsts akciju
sabiedrības “Latvijas valsts meži” padomes locekļa amatu.
Pieņemts rīkojums “Par līdzfinansējumu pašvaldību sporta un
publiskajām būvēm”.
Lai nodrošinātu iespēju Nacionālo
bruņoto spēku karavīriem attīstīt fizisko sagatavotību, kā arī
popularizētu sportu Latvijas iedzīvotāju vidū, nolemts,
pamatojoties uz likumu “Par valsts budžetu 2005.gadam”, 2005.gadā
no Aizsardzības ministrijai paredzētajiem valsts budžeta
programmas “Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO”
līdzekļiem pašvaldību sporta un publisko būvju būvniecībai
novirzīt līdzfinansējumu šādā apmērā: Lielvārdes novada domei
sporta centra būvniecībai un aprīkojumam – 200 000
latu; Sakas novada domei Pāvilostas vidusskolas sporta zāles
būvniecībai – 30 000 latu; Preiļu novada domei Preiļu
2.vidusskolas trenažieru zāles izbūvei – 30 000 latu.
Aizsardzības ministrijai uzdots noslēgt līgumus ar šajā rīkojumā
minētajām iestādēm par līdzdalību attiecīgo sporta un publisko
būvju būvniecībā un minēto būvju turpmāko izmantošanu Nacionālo
bruņoto spēku vajadzībām.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā pazudušu personu tuvi
radinieki dod rakstveida piekrišanu salīdzināmo paraugu un ziņu
iekļaušanai DNS nacionālajā datu bāzē un to
apstrādei”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā pazudušu
personu tuvi radinieki dod rakstveida piekrišanu salīdzināmo
paraugu un ziņu iekļaušanai DNS nacionālajā datu bāzē un to
apstrādei.
Piekrišanu salīdzināmo paraugu un ziņu iekļaušanai DNS
nacionālajā datu bāzē un to apstrādei pazudušu personu tuvi
radinieki (vecāki un bērni) dod, rakstiski aizpildot protokolu
par pazudušu personu tuvu radinieku salīdzināmo paraugu
iesniegšanu iekļaušanai DNS nacionālajā datu bāzē
(pielikums).
Salīdzināmos paraugus no nepilngadīga bērna var ņemt tikai pēc tā
likumīgā aizbildņa rakstiskas piekrišanas.
Pieņemti “Noteikumi par tukšo materiālo nesēju un
reproducēšanai izmantojamo iekārtu atlīdzības lielumu un tās
iekasēšanas, atmaksāšanas, sadales un izmaksas
kārtību”.
Noteikumi nosaka atlīdzības lielumu par
tukšajiem materiālajiem nesējiem un reproducēšanai izmantojamām
iekārtām (atlīdzība), tās iekasēšanas, atmaksāšanas un izmaksas
kārtību, kā arī kārtību, kādā atlīdzība tiek proporcionāli
sadalīta starp autoriem, izpildītājiem un fonogrammu un filmu
producentiem.
Atlīdzību iekasē, sadala un izmaksā viena mantisko tiesību
kolektīvā pārvaldījuma organizācija, kas saņēmusi Kultūras
ministrijas atļauju (organizācija).
Atlīdzību par tukšajiem materiālajiem nesējiem maksā šādā apmērā
(atlīdzības lielumu nosaka kā individuālu likmi par vienu
vienību): audiokasetes – 0,03 lati; videokasetes – 0,06
lati; minidiski (MD) – 0,03 lati; CD-R, CD-RW – 0,10
latu; DVD-R, DVD-RW – 0,20 latu.
Atlīdzību par reproducēšanai izmantojamām iekārtām maksā šādā
apmērā (atlīdzības lielumu nosaka kā individuālu likmi par vienu
vienību): audiomagnetofons ar audiokasešu ieraksta funkciju,
radio ar audiokasešu ieraksta funkciju, audiomagnetofons ar
audiokasešu un CD ieraksta funkciju, radio ar audiokasešu un
CD ieraksta funkciju, radio ar CD ieraksta funkciju, radio
ar MD ieraksta funkciju, CD atskaņotājs ar ieraksta
funkciju, MD atskaņotājs ar ieraksta funkciju,
MP3 atskaņotājs ar integrētu cieto disku – 1 lats;
videomagnetofons ar videokasešu ieraksta funkciju, televizors ar
videokasešu ieraksta funkciju – 1 lats; DVD atskaņotājs
ar ieraksta funkciju, televizors ar DVD ieraksta
funkciju – 1 lats; satelītu uztvērējs ar datu ieraksta
iespējām – 1 lats; jebkurš CD rakstītājs, kas
pievienojams datoram, – 1 lats; jebkurš DVD rakstītājs,
kas pievienojams datoram, – 1 lats.
Organizācija reģistrē maksātāju reģistrā tukšo materiālo nesēju
un reproducēšanai izmantojamo iekārtu izgatavotājus, tajā skaitā
komersantus, kas komplektē datorus Latvijā (izgatavotājs), un
komersantus, kas ieved Latvijā tukšos materiālos nesējus vai
reproducēšanai izmantojamās iekārtas (ievedējs), norādot personas
nosaukumu un juridisko adresi. Organizācija maksātāju reģistrā
ietverto informāciju aktualizē katru mēnesi un uztur to publiski
pieejamu.
Ja izgatavotājs vai ievedējs izved no Latvijas neizmantotus
tukšos materiālos nesējus vai reproducēšanai izmantojamās
iekārtas, izgatavotājs vai ievedējs par tiem nemaksā atlīdzību
vai saņem atlīdzību atpakaļ, ja tā ir samaksāta.
Organizācija izveido profesionālo lietotāju reģistru, norādot
personas nosaukumu un juridisko adresi. Organizācija profesionālo
lietotāju reģistrā ietverto informāciju aktualizē katru mēnesi un
uztur to publiski pieejamu. Profesionālo lietotāju reģistrā
reģistrē: raidorganizācijas, kas tukšos materiālos nesējus vai
reproducēšanai izmantojamās iekārtas ieved vai iegādājas no
ievedēja vai izgatavotāja un izmanto profesionālā
darbībā; komersantus, kas tukšos materiālos nesējus vai
reproducēšanai izmantojamās iekārtas ieved vai iegādājas no
ievedēja vai izgatavotāja un izmanto darbu un blakustiesību
objektu reproducēšanai komerciālos nolūkos; komersantus un valsts
vai pašvaldību iestādes (aģentūras), kas tukšos materiālos
nesējus un reproducēšanai izmantojamās iekārtas lieto savā
darbībā, neizmantojot tos reproducēšanai personiskām vajadzībām
un neatsavinot tos.
Kultūras ministrijai ir tiesības iepazīties ar organizācijas un
mantisko tiesību kolektīvā pārvaldījuma organizāciju (kas pārstāv
autorus, izpildītājus, fonogrammu producentus un filmu
producentus) grāmatvedības dokumentiem, kas attiecas uz
atlīdzības iekasēšanu, sadali un izmaksu, kā arī ar to
saistītajiem administratīvajiem izdevumiem.
Personas, kurām bija pienākums maksāt atlīdzību līdz šo noteikumu
spēkā stāšanās dienai, bet to nav samaksājušas, parādu maksā
atbilstoši tiem nosacījumiem, kas bija spēkā parāda rašanās
brīdī.
Par spēku zaudējušiem atzīti Ministru kabineta
2004.gada 27.aprīļa noteikumi Nr.443 “Noteikumi par nesēja
atlīdzības lielumu un tās iekasēšanas, sadales un izmaksas
kārtību”.
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas
Parlamenta un Padomes 2001.gada 22.maija Direktīvas 2001/29/EK
par dažu autortiesību un blakustiesību aspektu saskaņošanu
informācijas sabiedrībā.
Pieņemti noteikumi “Latvijas elektroniskās pārvaldes
koordinācijas padomes nolikums”.
Latvijas elektroniskās
pārvaldes koordinācijas padome (padome) ir konsultatīva
institūcija, kuras mērķis ir veicināt elektroniskās pārvaldes
(e-pārvalde) stratēģisko vadlīniju aktualizēšanu un e-pārvaldes
projektu realizēšanu. Padome reizi gadā noteiktā kārtībā iesniedz
Ministru kabinetā pārskatu par savu darbību.
Nolikums nosaka padomes funkcijas, uzdevumus un tiesības. Padomei
ir šādas funkcijas: koordinēt un organizēt ar e-pārvaldi saistīto
jautājumu risināšanu; informēt valsts un pašvaldību institūcijas
par aktivitātēm e-pārvaldes jomā.
Lai nodrošinātu funkciju izpildi, padome veic šādus uzdevumus:
sniedz atzinumus un ieteikumus ar e-pārvaldi saistītajos
jautājumos e-pārvaldi realizējošām valsts pārvaldes iestādēm;
iesaka Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās
sekretariātam izmaiņas Latvijas e-pārvaldes programmā; sagatavo
priekšlikumus ar e-pārvaldi saistīto jautājumu risināšanai;
sagatavo ieteikumus Informācijas sabiedrības nacionālajai padomei
par lēmumu pieņemšanu attiecībā uz e-pārvaldes jautājumiem;
sniedz atzinumus par e-pārvaldes projektu atbilstību e-pārvaldes
stratēģijai; sniedz atzinumus par investīciju nepieciešamību un
sadalījumu e-pārvaldes projektiem iekļaušanai Valsts investīciju
programmas projektā; izskata jautājumus un sniedz atzinumus
valsts un pašvaldību institūcijām par atsevišķu e-pakalpojumu
atbilstību e-pārvaldes principiem un to iekļaušanu e-pakalpojumu
grozā; sniedz ieteikumus valsts un pašvaldību institūcijām par
izmaiņām e-pārvaldes projektu vadībā un finansējumā; iesaka
Ministru kabinetam nelietderīgu projektu pārtraukšanu un jaunu
projektu uzsākšanu.
Padomei ir šādas tiesības: uzaicināt atbildīgās personas sniegt
pārskatu par ar e-pārvaldi saistīto projektu izpildes gaitu;
pieprasīt un bez maksas saņemt no visām valsts un pašvaldību
institūcijām nepieciešamo informāciju, kas saistīta ar
e-pārvaldes izveidi; uzaicināt speciālistus un ekspertus
piedalīties padomes sēdēs ar padomdevēja tiesībām.
Padomes sastāvā ir: īpašu uzdevumu ministrs elektroniskās
pārvaldes lietās (padomes priekšsēdētājs); Īpašu uzdevumu
ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta vadītājs
(padomes priekšsēdētāja vietnieks); Aizsardzības ministrijas
pilnvarots pārstāvis; Ārlietu ministrijas pilnvarots pārstāvis;
Ekonomikas ministrijas pilnvarots pārstāvis; Finanšu ministrijas
pilnvarots pārstāvis; Iekšlietu ministrijas pilnvarots pārstāvis;
Izglītības un zinātnes ministrijas pilnvarots pārstāvis; Bērnu un
ģimenes lietu ministrijas pilnvarots pārstāvis; Īpašu uzdevumu
ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta pilnvarots
pārstāvis; Kultūras ministrijas pilnvarots pārstāvis; Labklājības
ministrijas pilnvarots pārstāvis; Reģionālās attīstības un
pašvaldības lietu ministrijas pilnvarots pārstāvis; Satiksmes
ministrijas pilnvarots pārstāvis; Tieslietu ministrijas
pilnvarots pārstāvis; Veselības ministrijas pilnvarots pārstāvis;
Valsts kancelejas pilnvarotais pārstāvis; Vides ministrijas
pilnvarots pārstāvis; Zemkopības ministrijas pilnvarots
pārstāvis; Latvijas Pašvaldību savienības pilnvarots pārstāvis;
Valsts ieņēmumu dienesta pilnvarots pārstāvis; Latvijas Lielo
pilsētu asociācijas pilnvarots pārstāvis.
Akceptēti likumprojekti “Grozījums likumā “Par priekšvēlēšanu
aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām”” un “Grozījums likumā “Par
priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas
Parlamenta vēlēšanām””.
Likumprojektā noteikts, ka
Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā pašvaldības aprēķina un
iekasē maksu par aģitācijas materiālu izvietošanu.
Ministru kabineta 2004.gada 19.oktobra noteikumi Nr.859
“Noteikumi par maksu, kuru pašvaldība iekasē par aģitācijas
materiālu izvietošanu pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām, Saeimas
vēlēšanām un pašvaldību vēlēšanām” nosaka maksu, kuru pašvaldība
iekasē par aģitācijas materiālu izvietošanu publiskās vietās
pirms vēlēšanām, aprēķina formulu, kurā ir iekļauts zonas
koeficients (mainīgais no 0,1 līdz 10, kuru pašvaldība ir tiesīga
noteikt ar domes (padomes) lēmumu). Līdz ar šāda normatīvā
regulējuma spēkā esamību nepieciešams precizēt likumus, paredzot
deleģējumu pašvaldībām.
Izskatīts jautājums par Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas
komisijas padomes locekļa amata pretendentu.
Saskaņā ar
likumu “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” Ministru
kabinets atbalstīja konkursa kārtībā izraudzīto Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisijas locekļa amata pretendenti Daigu
Iļjanovu.
Valsts kancelejai uzdots nosūtīt protokollēmumu Saeimai, kura
iecels amatā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes locekli.
Pieņemti noteikumi “Valsts aģentūras “Maksātnespējas
administrācija” nolikums”.
Valsts aģentūra
“Maksātnespējas administrācija” ir tieslietu ministra pārraudzībā
esoša valsts iestāde. Aģentūras darbības mērķis ir nodrošināt
valsts politikas īstenošanu maksātnespējas procesa jautājumos,
aizsargāt darbinieku intereses to darba devēju maksātnespējas
gadījumos un likumā noteiktajā kārtībā īstenot valsts un
sabiedrības interešu aizsardzību maksātnespējas jautājumos.
Saskaņā ar likumu “Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību
maksātnespēju” valsts aģentūra “Maksātnespējas administrācija”
uzrauga administratoru darbību maksātnespējas procesā. Lai
nodrošinātu šo uzdevumu, minētais likums paredz Maksātnespējas
aģentūrai šādas funkcijas: sagatavot un sertificēt
administratorus, pēc nejaušības principa izvēlēties un ieteikt
administratorus tiesai, kā arī apmierināt darbinieku prasījumus
no darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļiem atbilstoši
likumam “Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas
gadījumā”.
Likums “Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas
gadījumā” paredz, ka Maksātnespējas administrācija ir darbinieku
prasījumu garantiju fonda līdzekļu turētājs un rīkotājs. Minētais
likums uzdod Maksātnespējas administrācijai pieņemt un izskatīt
maksātnespējīgo darba devēju administratoru pieteikumus par
darbinieku prasījumu apmierināšanu, apstiprināt no darbinieku
prasījumu garantiju fonda līdzekļiem izmaksājamās summas un
apmierināt darbinieku prasījumus. Likums paredz, ka
Maksātnespējas administrācija realizē kreditora tiesības pret
maksātnespējīgo darba devēju darbinieku prasījumu
apmierināšanai.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā valsts aģentūra
“Maksātnespējas administrācija” izvēlas un iesaka tiesai
maksātnespējas procesa administratora
kandidātu”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā valsts
aģentūra “Maksātnespējas administrācija” (Maksātnespējas
administrācija) izvēlas un iesaka tiesai maksātnespējas procesa
administratora kandidātu konkrētam maksātnespējas procesam.
Maksātnespējas administrācija maksātnespējas procesa
administratora kandidāta izvēli konkrētam maksātnespējas procesam
nodrošina pēc nejaušības principa, izveidojot piecus atsevišķus
maksātnespējas procesa administratoru pretendentu sarakstus
atbilstoši attiecīgās apgabaltiesas darbības teritorijai.
No maksātnespējas procesa administratoru vidus, kuri līdz
2005.gada 1.jūnijam elektroniskā veidā izteikuši gribu pildīt
administratora pienākumus attiecīgās apgabaltiesas darbības
teritorijā, tiek izveidots maksātnespējas procesa administratoru
pretendentu saraksts atbilstoši pieteikuma iesniegšanas secībai.
Maksātnespējas procesa administrators ir tiesīgs pieteikties
vienlaikus pildīt administratora pienākumus vairākās
apgabaltiesas darbības teritorijās.
Pēc tiesas lēmuma par maksātnespējas lietas ierosināšanu
saņemšanas attiecīgais parādnieks, tā nosaukuma (firmas)
alfabētiskā secībā tiek reģistrēts attiecīgās apgabaltiesas
darbības teritorijas maksātnespējas subjektu (parādnieku)
aktuālajā sarakstā.
Maksātnespējas procesa administratoru pretendentu saraksts ir
elektroniskā veidā apkopots ziņu kopums par maksātnespējas
procesa administratoriem, kuri izteikuši gribu pildīt
maksātnespējas procesa administratora pienākumus attiecīgās
apgabaltiesas darbības teritorijā, un tas ir publiski pieejams
Maksātnespējas administrācijas interneta mājas lapā.
Maksātnespējas subjektu (parādnieku) aktuālais saraksts ir
elektroniskā veidā apkopots ziņu kopums par parādniekiem
attiecīgās apgabaltiesas darbības teritorijā, pret kuriem ir
ierosināta maksātnespējas lieta un attiecībā uz kuriem
nepieciešams veikt maksātnespējas procesa administratora
kandidāta izvēli. Maksātnespējas subjektu (parādnieku) aktuālais
saraksts tiek veidots katru darba dienu, un tas ir publiski
pieejams Maksātnespējas administrācijas interneta mājas
lapā.
Lai nodrošinātu šajos noteikumos minēto dokumentu iesniegšanu
elektroniskā veidā, maksātnespējas procesa administrators noslēdz
attiecīgu sadarbības līgumu ar Maksātnespējas administrāciju.
Iesniedzot šajos noteikumos minētos dokumentus elektroniskā
veidā, maksātnespējas procesa administrators paraksta vietā
izmanto sadarbības līgumā noteikto individuālo kodu.
Maksātnespējas procesa administrators ir tiesīgs jebkurā laikā
izstāties no attiecīgās apgabaltiesas darbības teritorijas
maksātnespējas procesa administratoru pretendentu saraksta,
nosūtot Maksātnespējas administrācijai attiecīgu
pieteikumu.
Maksātnespējas procesa administrators, kurš līdz 2005.gada
1.jūnijam nav izteicis gribu veikt maksātnespējas procesa
administratora pienākumus vai šo noteikumu noteiktajā kārtībā
izstājies no maksātnespējas procesa administratoru pretendentu
saraksta, ir tiesīgs jebkurā laikā elektroniskā veidā nosūtīt
Maksātnespējas administrācijai pieteikumu par tā iekļaušanu šo
noteikumu 3.punktā minētajā sarakstā. Attiecīgajā gadījumā
Maksātnespējas administrācija minēto personu reģistrē pieteikuma
iesniegšanas secībā maksātnespējas procesa administratoru
pretendentu saraksta beigās.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Patērētāju tiesību
aizsardzības likumā”.
Likumprojekts papildināts,
nosakot patērētāja tiesības, ja prettiesiski izmantota viņa
maksājumu karte. Patērētājam, ja prettiesiski izmantota viņa
maksājumu karte, ir tiesības prasīt kredītiestādei, kas
patērētājam izsniegusi maksājumu karti, attiecīgā maksājuma
atcelšanu vai prettiesiski debitētās summas atlīdzināšanu.
Ja patērētājs apgalvo, ka viņa maksājumu karte ir tikusi
prettiesiski izmantota, un ja kredītiestāde, kas patērētājam
izsniegusi maksājumu karti, nevar pierādīt, ka attiecīgais
maksājums ir ticis apstiprināts ar identifikācijas kodu vai kādu
citu identifikācijas pierādījumu vai ka patērētājs ir rīkojies
nevērīgi vai prettiesiski, kredītiestāde atlīdzina prettiesiski
debitēto summu.
Kredītiestāde, kas patērētajam ir izsniegusi maksājumu karti, ir
atbildīga par kļūdām vai paviršību, ko tā pieļāvusi, sniedzot
pakalpojumu saistībā ar patērētājam izsniegto maksājuma
karti.
Likumprojekts izstrādāts, lai pārņemtu ES Direktīvas 2002/65/EK
un ES Direktīvas 97/7/EK 8. pantu prasības, kuri nosaka
patērētāju tiesības, gadījumos, ja prettiesiski izmantota viņu
maksājumu karte.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments