• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Pār Baltijas jūru ar lielāko prāmi. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 19.09.2000., Nr. 325/326 https://www.vestnesis.lv/ta/id/10791

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursi

Vēl šajā numurā

19.09.2000., Nr. 325/326

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Pār Baltijas jūru ar lielāko prāmi

Vakar, 18.septembrī, Rīgas pasažieru ostā (RPO) pietauvojās lielākais pasažieru kuģis šajā sezonā — "Silja Serenade", ar kuru Rīgā ieradās gandrīz divi tūkstoši pasažieru. Pusi dienas viņiem bija iespēja apskatīt Rīgu, bet pēcpusdienā kuģis devās atceļā uz Helsinkiem.

"Silja Serenade" ir viens no trim lielākajiem Somijas kompānijai "Silja Line" piederošajiem pasažieru kuģiem (kopumā tai šobrīd pieder astoņi šādi kuģi). Tā garums pārsniedz 200 metrus, platums — 35 metrus. Tā kā mūsu valstī interese par prāmju satiksmi Baltijas jūrā joprojām ir ļoti liela, kompānijas "Silja Line" vadība piedāvāja plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem iespēju iepazīties ar kuģi, ekskursijas noslēgumā uz kapteiņa tiltiņa sarīkojot improvizētu preses konferenci.

Kā pastāstīja "Silja Serenade" kruīza menedžeris Peters Rozenbroijers, brauciens uz Rīgu ir čārtera reiss, turklāt tālākais šāda veida reiss, kādus kuģis parasti mēdz veikt. Tas spēj uzņemt aptuveni 2800 pasažieru un apmēram 400 mašīnu. To kuģu kategorijā, kuri pārvadā gan pasažierus, gan viņu automašīnas, kompānijas "Silja Line" prāmji ir lielākie pasaulē. Ziemā prāmju satiksmi pārsvarā izmanto skandināvi, bet vasarā pasažieru sastāvs ir internacionāls.

P.Rozenbroijers informēja, ka prāmis ir desmit gadu vecs, tas būvēts Somijā, Turku pilsētā, kuģu būvētavā "Vartsila". Šī ir prāmja trešā vizīte Rīgā, pirms tam tas mūsu valsts galvaspilsētā iegriezies pagājušajā un aizpagājušajā vasarā. Jautāts, kad "Silja Serenade" plāno ierasties Rīgā nākamreiz, P.Rozenbroijers atbildēja, ka ļoti pieprasīti ir kruīzi starp Helsinkiem un Stokholmu un, rīkojot ceļojumus uz Rīgu, kuģis tiek atrauts no sava tiešā maršruta. Tālab saprotams, ka braucieniem uz Rīgu būtu grūti nodrošināt prāmī pilnu pasažieru skaitu vairāk nekā reizi gadā, bet vismaz reizi gadā kuģis Rīgā ieradīšoties noteikti.

Skaidrojot, kāpēc Tallinas virzienā dodas nesalīdzināmi vairāk prāmju nekā uz mūsu valsts galvaspilsētu, P.Rozenbroijers norādīja, ka tā tas esot pirmām kārtām tāpēc, ka Tallina atrodas tuvāk Helsinkiem nekā Rīga, jo attālumu starp Igaunijas un Somijas galvaspilsētām iespējams veikt pusotras stundas laikā. Mazsvarīgi nav arī tas, ka Tallina salīdzinājumā ar Rīgu ir lētāka, un Somijas iedzīvotāji turp bieži dodas iepirkties. Tomēr viņš piebilda, ka nepieciešamo pasažieru skaitu braucieniem uz Rīgu ir viegli nokomplektēt un visas kajītes vienmēr ir pilnas, lai gan lielāka attāluma dēļ biļetes līdz Rīgai maksā dārgāk nekā līdz Tallinai.

Savukārt RPO prezidents Zigmārs Priede, stāstot par citu pasažieru prāmju iespējamo iegriešanos Rīgā, informēja, ka gada beigās — Ziemassvētkos — plānota vēl divu kompānijas "Silja Line" kuģu ierašanās mūsu valsts galvaspilsētā. Bet, runājot par nākamo gadu, kas ir Rīgas jubilejas gads, Z.Priede pauda cerību, ka sadarbībā ar tūrisma firmām un kuģu aģentēšanas kompānijām izdosies palielināt "Silja Line" pasažieru prāmju ienācienu skaitu Rīgā.

Jautāts par lielo kompāniju plāniem attiecībā uz prāmju satiksmes paplašināšanu Rīgas virzienā, RPO prezidents pastāstīja, ka šajās kompānijās tikko ir sākusies nākamā gada plānu izstrāde, un tās rezultāti kļūs zināmi tikai novembrī vai decembrī. Viņš gan atzina, ka viena no lielajām Skandināvijas valstu kompānijām veic padziļinātu Latvijas tirgus izpēti, tomēr neko vairāk neatklāja, jo šī informācija esot konfidenciāla.

Z.Priede arī norādīja, ka, viņaprāt, lielo kompāniju ienākšana Rīgā diemžēl ir ļoti problemātiska, jo Latvija vienpadsmit gadu laikā tā arī nav spērusi pietiekami nopietnu pirmo soli ceļā uz prāmju satiksmes veidošanu pirmām kārtām ar Skandināvijas valstīm. Pasažieru prāmju izmantošana līnijā Rīga—Stokholma ir finansiāli ļoti ietilpīgs projekts ar augstu riska pakāpi, un, lai tā būtu rentabla, jāpaveic liels darbs — jānodrošina attiecīga pasažieru un kravu plūsma. Kamēr tas nav izdarīts, nevar runāt par tik lielu kuģu regulāru satiksmi uz Rīgu, turklāt, kā rāda līdzšinējā pieredze, izmantojot prāmjus ar Krievijas karogu, mēs nekādi nespēsim iegūt Skandināvijas valstu uzticību prāmju satiksmes nodrošināšanā starp Ziemeļvalstīm un Latvijas galvaspilsētu, uzsvēra Z.Priede.

K1.JPG (22830 BYTES) K2.JPG (26494 BYTES) K3.JPG (33016 BYTES)
K4.JPG (22042 BYTES)  

Somijas kuģis "Silja Serenade" Daugavā vakar 18.augustā; prāmja kapteiņa komandtiltiņš; šādi izskatās viena no daudzajām prāmja viesu zālēm; prāmja kruīza menedžers Peters Rozenbroijers un Rīgas pasažieru ostas prezidents Zigmārs Priede      Foto: Māris Kaparkalējs, "LV"

Gita Kronberga, "LV" nozares redaktore

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!