Ministru kabineta noteikumi Nr.326
Rīgā 2005.gada 10.maijā (prot. Nr.28 20.§)
Latvijas elektroniskās pārvaldes koordinācijas padomes nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 13.pantu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Latvijas elektroniskās pārvaldes koordinācijas padome (turpmāk– padome) ir konsultatīva institūcija, kuras mērķis – veicināt elektroniskās pārvaldes (turpmāk–e-pārvalde) stratēģisko vadlīniju aktualizēšanu un e-pārvaldes projektu īstenošanu.
2.Padome reizi gadā noteiktā kārtībā iesniedz Ministru kabinetā pārskatu par tās darbību.
II. Padomes funkcijas, uzdevumi un tiesības
3.Padomei ir šādas funkcijas:
3.1.koordinēt un organizēt ar e-pārvaldi saistīto jautājumu risināšanu;
3.2.informēt valsts un pašvaldību institūcijas par darbībām e-pārvaldes jomā.
4.Lai nodrošinātu funkciju izpildi, padome veic šādus uzdevumus:
4.1.sniedz valsts pārvaldes iestādēm, kuras īsteno e-pārvaldi, atzinumus un ieteikumus ar e-pārvaldi saistītajos jautājumos;
4.2.iesniedz Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātā priekšlikumus par grozījumiem Latvijas e-pārvaldes programmā;
4.3.sagatavo priekšlikumus ar e-pārvaldi saistīto jautājumu risināšanai;
4.4.sagatavo ieteikumus Informācijas sabiedrības nacionālajai padomei lēmumu pieņemšanā par e-pārvaldes jautājumiem;
4.5.sniedz atzinumus par e-pārvaldes projektu atbilstību e-pārvaldes stratēģijai;
4.6.sniedz atzinumus par investīciju nepieciešamību un sadalījumu e-pārvaldes projektiem, kurus paredzēts iekļaut Valsts investīciju programmas projektā;
4.7.izskata jautājumus un sniedz atzinumus valsts un pašvaldību institūcijām par atsevišķu e-pakalpojumu atbilstību e-pārvaldes principiem un to iekļaušanu e-pakalpojumu grozā;
4.8.sniedz ieteikumus valsts un pašvaldību institūcijām par izmaiņām e-pārvaldes projektu vadībā un finansējumā;
4.9.iesaka Ministru kabinetam pārtraukt nelietderīgus projektus un uzsākt jaunu projektu īstenošanu.
5.Padomei ir šādas tiesības:
5.1.uzaicināt atbildīgās personas sniegt pārskatu par to projektu izpildes gaitu, kuri saistīti ar e-pārvaldi;
5.2.pieprasīt un bez maksas saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām nepieciešamo informāciju, kas saistīta ar e-pārvaldes izveidi;
5.3.uzaicināt speciālistus un ekspertus piedalīties padomes sēdēs ar padomdevēja tiesībām.
III. Padomes struktūra un vadība
6.Padomes sastāvā ir:
6.1.īpašu uzdevumu ministrs elektroniskās pārvaldes lietās (padomes priekšsēdētājs);
6.2.Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta vadītājs (padomes priekšsēdētāja vietnieks);
6.3.Aizsardzības ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.4.Ārlietu ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.5.Ekonomikas ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.6.Finanšu ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.7.Iekšlietu ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.8.Izglītības un zinātnes ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.9.Bērnu un ģimenes lietu ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.10.Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta pilnvarots pārstāvis;
6.11.Kultūras ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.12.Labklājības ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.13.Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.14.Satiksmes ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.15.Tieslietu ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.16.Veselības ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.17.Valsts kancelejas pilnvarots pārstāvis;
6.18.Vides ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.19.Zemkopības ministrijas pilnvarots pārstāvis;
6.20.Latvijas Pašvaldību savienības pilnvarots pārstāvis;
6.21.Valsts ieņēmumu dienesta pilnvarots pārstāvis;
6.22.Latvijas lielo pilsētu asociācijas pilnvarots pārstāvis.
7.Īpašu uzdevumu ministrs elektroniskās pārvaldes lietās norīko padomes sekretāru. Padomes sekretārs nav padomes loceklis.
8.Padomes personālsastāvu apstiprina Ministru kabinets.
IV. Padomes darba organizācija un lēmumu pieņemšana
9.Padomes sēdes ir slēgtas. Tās vada padomes priekšsēdētājs, bet viņa prombūtnes laikā – priekšsēdētāja vietnieks.
10.Padomes priekšsēdētājs:
10.1.sagatavo un apstiprina padomes sēdes darba kārtību;
10.2.sasauc un vada padomes sēdes;
10.3.paraksta padomes lēmumus, sēžu protokolus un citus padomes dokumentus.
11.Padomes priekšsēdētājs var pilnvarot padomes priekšsēdētāja vietnieku sagatavot un apstiprināt padomes sēdes darba kārtību.
12.Padomes sēdes sasauc ne retāk kā reizi ceturksnī vai divu nedēļu laikā pēc tam, kad saņemts vismaz triju padomes locekļu ierosinājums sasaukt padomes ārkārtas sēdi.
13.Padomes sekretārs vismaz piecas darbdienas pirms padomes sēdes nosūta padomes locekļiem uzaicinājumu uz sēdi un sēdes darba kārtību. Nepieciešamos dokumentus padomes locekļiem nosūta elektroniskā veidā.
14.Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās padomes priekšsēdētājs vai – viņa prombūtnes laikā – priekšsēdētāja vietnieks un ne mazāk kā puse no padomes locekļiem.
15.Jautājumus izskatīšanai padomes sēdē ir tiesīgs ierosināt jebkurš padomes loceklis.
16.Padome lēmumus pieņem, atklāti balsojot, ar klātesošo padomes locekļu vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss.
17.Padomes sēdes protokolē. Protokolā ieraksta darba kārtības jautājumus un pieņemtos lēmumus, kā arī norāda personas, kuras ir piedalījušās sēdē, un personas, kuras ir ziņojušas par attiecīgo jautājumu. Protokolu paraksta sēdes vadītājs un padomes sekretārs.
18.Padomes sēžu protokolu oriģinālu glabāšanu nodrošina padomes sekretārs.
19.Ja padomes loceklis nepiekrīt padomes lēmumam, viņam ir tiesības izteikt savu viedokli rakstiski un lūgt to pievienot sēdes protokolam.
20.Padomes locekļi sekmē padomes lēmumu izpildi valsts pārvaldes iestādēs un institūcijās, kuras viņi pārstāv.
21.Padomes sekretārs piecu darbdienu laikā pēc padomes sēdes nosūta elektroniski sēdes protokola projektu visiem padomes locekļiem. Padomes locekļi triju darbdienu laikā pēc protokola projekta saņemšanas elektroniski informē padomes sekretāru par saskaņojumu vai nosūta komentārus. Pēc protokola parakstīšanas tā kopiju nosūta visiem padomes locekļiem.
22.Padomes darbu materiāltehniski nodrošina Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāts atbilstoši valsts budžetā kārtējam gadam paredzētajiem līdzekļiem.
Ministru prezidents A.Kalvītis
Īpašu uzdevumu ministrs elektroniskās pārvaldes lietās J.Reirs
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada 18.maiju.