Ministru kabineta 2005.gada 31.maija sēdē
Pieņemti “Noteikumi par
hidrometeoroloģijas dienestu darbību valsts apdraudējuma
gadījumā”, kuri nosaka hidrometeoroloģijas dienestu darba
plānošanu un hidrometeoroloģijas dienestu darba kārtību valsts
apdraudējuma gadījumā.
Valsts aģentūra “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūra” šo noteikumu izpratnē ir vienīgais valsts atbildīgais
hidrometeoroloģijas dienests.
Ja tiek izsludināts izņēmuma stāvoklis, vispārēja vai daļēja
mobilizācija, aģentūra hidrometeoroloģijas informācijas
iegūšanas, prognozēšanas un izplatīšanas jautājumos tiek pakļauta
Nacionālo bruņoto spēku komandierim, bet, ja tiek izsludināts
karastāvoklis, – Nacionālo bruņoto spēku virspavēlniekam.
Ja tiek izsludināts izņēmuma stāvoklis vai karastāvoklis,
aizsardzības ministrs iesniedz Ministru kabinetā priekšlikumus
par klasificētas hidrometeoroloģiskās informācijas
uzskaitījumu.
Ja tiek izsludināts izņēmuma stāvoklis vai karastāvoklis,
hidrometeoroloģijas dienestu darbu plāno Nacionālo bruņoto spēku
štābs un aģentūra.
Nacionālo bruņoto spēku štābs plāno: pasākumus Nacionālo
bruņoto spēku, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas un citu
sabiedroto bruņoto spēku nodrošināšanai ar hidrometeoroloģisko
informāciju; mobilizācijas pieprasījumus aģentūrai un citiem
hidrometeoroloģijas dienestiem – nodrošinājumam ar
hidrometeoroloģisko informāciju valsts apdraudējuma gadījumā;
kopīgi ar aģentūru un citiem dienestiem – sadarbības pasākumus ar
Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalstu bruņoto spēku
hidrometeoroloģiskajiem dienestiem valsts apdraudējuma
gadījumā; pasākumus klasificētas hidrometeoroloģiskās
informācijas aizsardzībai valsts apdraudējuma gadījumā.
Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra
plāno: pasākumus Nacionālo bruņoto spēku mobilizācijas
pieprasījumos noteikto uzdevumu izpildei; pasākumus
aģentūras darbības standartizēšanai attiecībā uz
hidrometeoroloģisko nodrošinājumu saskaņā ar Ziemeļatlantijas
līguma organizācijas vienošanos standartizācijas
jautājumos; aģentūras materiāltehnisko nodrošinājumu darbam
valsts apdraudējuma gadījumā; pasākumus civilās aizsardzības
sistēmas nodrošināšanai ar hidrometeoroloģisko informāciju valsts
apdraudējuma gadījumā.
Ja tiek izsludināta ārkārtēja situācija, Latvijas Vides,
ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra: turpina nodrošināt
valsts pārvaldes iestādes, pašvaldības un iedzīvotājus ar
hidrometeoroloģisko informāciju bez ierobežojumiem un
nepārtrauktā režīmā; pēc Ārkārtējo situāciju valsts operatīvās
komisijas vai Valsts operatīvās medicīniskās komisijas
pieprasījuma papildus sniedz to darbībai nepieciešamo
hidrometeoroloģisko informāciju; pēc Katastrofu medicīnas
centra pieprasījuma sniedz ārkārtējo medicīnisko situāciju
pārvaldīšanai nepieciešamo hidrometeoroloģisko informāciju.
Ja tiek izsludināts izņēmuma stāvoklis vai karastāvoklis,
Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra: pārtrauc
hidrometeoroloģiskās informācijas apmaiņu ar citu valstu un
starptautisko organizāciju radniecīgajām institūcijām, izņemot
Ziemeļatlantijas līguma organizāciju un citu sabiedroto
hidrometeoroloģijas dienestus; nodrošina klasificētas
hidrometeoroloģiskās informācijas aizsardzību; diennakts darba
režīmā nodrošina laika apstākļu novērojumus ar Nacionālo bruņoto
spēku štābu saskaņotajās aģentūras pārziņā esošajās hidroloģiskā
un meteoroloģiskā tīkla stacijās; kā arī nepārtrauktā darba
režīmā nodrošina Iekšlietu ministriju, Nacionālos bruņotos spēkus
un to vienības, kā arī – pēc pieprasījuma – Ziemeļatlantijas
līguma organizāciju un citu sabiedroto bruņotos spēkus ar
hidrometeoroloģisko informāciju pa šādiem informācijas blokiem:
civilās aizsardzības sistēmas darbības nodrošināšanai
nepieciešamā hidrometeoroloģiskā informācija saskaņā ar šo
noteikumu 1.pielikumu; aeronavigācijai nepieciešamā
hidrometeoroloģiskā informācija saskaņā ar šo noteikumu
2.pielikumu; jūras navigācijai nepieciešamā hidrometeoroloģiskā
informācija saskaņā ar šo noteikumu 3.pielikumu; sauszemes
operāciju plānošanai un norisei nepieciešamā hidrometeoroloģiskā
informācija saskaņā ar šo noteikumu 4.pielikumu; brīdināšanas
sistēmai par masu iznīcināšanas ieroču pielietošanu nepieciešamā
hidrometeoroloģiskā informācija saskaņā ar šo noteikumu
5.pielikumu; pēc Nacionālo bruņoto spēku štāba pieprasījuma
sagatavo un piegādā Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem klimatisko
apstākļu aprakstus interešu teritorijām.
Ja tiek izsludināta ārkārtēja situācija, izņēmuma stāvoklis vai
karastāvoklis, aģentūra nekavējoties brīdina Ziemeļatlantijas
līguma organizācijas un citus sabiedroto hidrometeoroloģijas
dienestus par definētiem laikapstākļiem Latvijas Republikā un
interešu teritorijās.
Pieņemti noteikumi “Studējošā personas lietas noformēšanas un
aktualizēšanas kārtība”, kuri nosaka kārtību, kādā augstskola
noformē un aktualizē studējošā personas lietu.
Par lietvedību augstskolā atbildīgā persona studējošā personas
lietu izveido pēc personas imatrikulācijas, papildina un
aktualizē studiju gaitā un pabeidz pēc studējošā
eksmatrikulācijas.
Par lietvedību attiecīgajā augstskolas struktūrvienībā atbildīgā
persona (struktūrvienības lietvedis) studiju kartē norāda šādas
ziņas: studējošā personas dati (vārds, uzvārds, personas
kods, studenta apliecības numurs vai imatrikulācijas
kods); studējošā deklarētās dzīvesvietas adrese; dati
par iepriekš iegūto izglītību (vispārējā vidējā, profesionālā
vidējā vai augstākā izglītība, izglītības iegūšanas
gads); iestājpārbaudījumi (nosaukums un vērtējums), uz kuru
pamata studējošais imatrikulēts; kā arī: studiju programmas
nosaukums; studiju programmas klasifikācijas
kods; imatrikulācijas dati (rīkojuma numurs un
datums); licencē un akreditācijas lapā norādītais studiju
programmas ilgums; studiju veids (pilna/nepilna laika
studijas) un forma (klātienes/neklātienes studijas); finansējuma
veids (līguma ar studējošo datums un numurs), atbrīvojumi no
studiju maksas (ja tādi ir), ziņas par studiju finansēšanas veida
izmaiņām; ziņas par studiju programmas maiņu (rīkojumu
numuri un datumi); ziņas par studiju pārtraukšanu un
atsākšanu (rīkojumu numuri un datumi); ziņas par studiju
gaitu pa semestriem (apgūtie studiju kursi un prakses, to apjoms
kredītpunktos, vērtējums, pārbaudījuma datums, mācībspēka uzvārds
un iniciālis, akadēmiskais amats un grāds); ziņas par citā
augstskolā apgūtajiem studiju kursiem un to atzīšanu; kā arī
ziņas par akadēmiskā grāda, zinātniskā grāda, profesionālā grāda
un/vai profesionālās kvalifikācijas iegūšanu (bakalaura,
maģistra, doktora vai kvalifikācijas darba nosaukums, darba
vadītāja un recenzenta vārds, uzvārds, akadēmiskais amats un
grāds, darba aizstāvēšanas datums, kredītpunkti, vērtējums, gala
pārbaudījumu vai valsts pārbaudījumu nosaukums, akadēmisko,
zinātnisko vai profesionālo grādu vai kvalifikācijas piešķīrēja
institūcija, piešķirtā grāda vai kvalifikācijas nosaukums,
vērtējums, datums un lēmuma numurs); izsniegtā diploma
nosaukums, sērija un numurs; eksmatrikulācijas dati
(rīkojuma numurs un datums).
Augstskolas senāta noteiktajā kārtībā studiju kartē atļauts
norādīt arī šajos noteikumos neminētas ziņas un studējošā
personas lietā papildus Augstskolu likuma 46.panta septītajā daļā
noteiktajiem dokumentiem atļauts iekļaut arī citus dokumentus
(piemēram, vispārējās vidējās izglītības sertifikātu kopijas,
dokumentu kopijas, kas apliecina personas uzvārda vai vārda
maiņu).
20 dienu laikā pēc imatrikulācijas struktūrvienības
lietvedis studiju kartē ieraksta datus, uz kuru pamata
studējošais ir imatrikulēts. 20 dienu laikā pēc semestra beigām
struktūrvienības lietvedis studiju kartē ieraksta pārbaudījumu
rezultātus, kas atbilst ierakstiem pārbaudījumu protokolos, kurus
parakstījis eksaminējošais mācībspēks vai mācībspēki.
Struktūrvienības lietvedis atbilstoši studiju procesa norisei,
studējošā vai personas iesniegumiem, valsts pārvaldes institūciju
lēmumiem un faktiskajai rīcībai aktualizē studiju karti, ir
atbildīgs par studiju kartē norādīto ziņu pareizību un akadēmiskā
gada beigās ar parakstu apliecina datu un ziņu pareizību.
Mēneša laikā pēc studējošā eksmatrikulācijas dekāns (vai nodaļas
vadītājs, ja atbilstoši Augstskolu likuma 24.panta otrajai daļai
fakultāte nav izveidota) un par lietvedību augstskolā atbildīgā
persona paraksta studiju karti.
Ja akadēmiskā izziņa izsniegta, pamatojoties uz eksmatrikulētās
personas rakstisku iesniegumu, studējošā personas lietā to
ievieto pēc studējošā eksmatrikulācijas. Akadēmisko izziņu
paraksta augstskolas rektors. To apstiprina ar augstskolas
zīmogu. Akadēmiskajā izziņā ietver šādas ziņas: studiju
programmas nosaukums; apgūtā studiju kursa
nosaukums; mācībspēka vārds, uzvārds, akadēmiskais vai
zinātniskais grāds un akadēmiskais amats; studiju kursa
apjoms kredītpunktos; studiju kursa apjoms Eiropas kredītu
pārneses sistēmas (European Credit Transfer System
(ECTS)) punktos; vērtējums; pārbaudījuma
datums.
Studējošajiem, kuri imatrikulēti līdz šo noteikumu spēkā stāšanās
dienai, augstskola studējošā personas lietu noformē atbilstoši
šiem noteikumiem līdz 2005.gada 1.decembrim.
Pieņemti noteikumi “Noteikumi par detālplānojuma izstrādes
līgumu un detālplānojuma izstrādes un finansēšanas kārtību”,
kuri nosaka detālplānojuma izstrādes un tās finansēšanas kārtību,
kā arī līgumā par detālplānojuma izstrādi iekļaujamos
nosacījumus.
Detālplānojuma sastāvdaļas, tā izstrādes un sabiedriskās
apspriešanas, spēkā stāšanās, grozīšanas, apturēšanas, likumības
izvērtēšanas un ievērošanas pārraudzības kārtība vietējās
pašvaldības līmenī noteikta Teritorijas plānošanas likumā un
Ministru kabineta 2004.gada 19.oktobra noteikumos Nr.883
“Vietējās pašvaldības teritorijas plānošanas noteikumi”.
Lai uzsāktu detālplānojuma izstrādi, fiziskā vai juridiskā
persona – detālplānojuma izstrādes ierosinātājs – iesniedz
iesniegumu vietējās pašvaldības domē (padomē). Iesniegumā
norāda: teritoriju, kurai nepieciešams izstrādāt
detālplānojumu; detālplānojuma izstrādes nepieciešamības
pamatojumu; detālplānojuma izstrādātāju.
Vietējās pašvaldības dome (padome) mēneša laikā pēc
detālplānojuma izstrādes ierosinātāja iesnieguma saņemšanas
izvērtē ierosinājuma atbilstību vietējās pašvaldības teritorijas
plānojumam un, ja ierosinājums atbilst vietējās pašvaldības
teritorijas plānojumam, pieņem lēmumu par detālplānojuma
izstrādes uzsākšanu un līguma slēgšanu.
Ja ierosinājums neatbilst teritorijas plānojumam, vietējās
pašvaldības dome (padome) pieņem pamatotu lēmumu par atteikumu
uzsākt detālplānojuma izstrādi, kā arī noslēgt līgumu, un nosūta
detālplānojuma izstrādes ierosinātājam. Minēto lēmumu var
pārsūdzēt administratīvajā tiesā.
Ja detālplānojuma izstrādi finansē detālplānojuma izstrādes
ierosinātājs, vietējās pašvaldības domes (padomes) lēmumā
papildus Ministru kabineta 2004.gada 19.oktobra noteikumu Nr.883
“Vietējās pašvaldības teritorijas plānošanas noteikumi” 58.punktā
noteiktajam norāda detālplānojuma teritoriju atbilstoši īpašuma
struktūras aprakstam un grafiskā veidā, kā arī detālplānojuma
izstrādes ierosinātāju, ar kuru tiks slēgts līgums. Lēmumam
pievieno līguma projektu.
Līgumā norāda: teritoriju, kurai izstrādā detālplānojumu;
detālplānojuma izstrādes finansēšanas apmēru; detālplānojuma
izstrādes vadītāju; pušu tiesības un pienākumus; pušu
atbildību.
Ja detālplānojumu izstrādā vietējā pašvaldība, detālplānojuma
izstrādei nepieciešamos finanšu līdzekļus detālplānojuma
izstrādes ierosinātājs ieskaita vietējās pašvaldības
pamatbudžetā. Minētos finanšu līdzekļus ieskaita pa daļām. 10
darbdienu laikā pēc līguma noslēgšanas veic avansa maksājumu
50 % apmērā. Atlikušo summu detālplānojuma izstrādes
ierosinātājs ieskaita vietējās pašvaldības pamatbudžetā pēc
detālplānojuma spēkā stāšanās.
Ja detālplānojumu izstrādā vietējā pašvaldība, maksu par
sniegtajiem pakalpojumiem no ierosinātāja iekasē atbilstoši
pašvaldības domes (padomes) lēmumā noteiktajam cenrādim.
Ja detālplānojumu neizstrādā vietējā pašvaldība,
detālplānojuma izstrādes ierosinātājam ir tiesības izvēlēties
detālplānojuma izstrādātāju.
Akceptēts likumprojekts “Aizsargātu pakalpojumu sniedzēja
tiesību aizsardzības likums”.
Likumprojekta mērķis ir nodrošināt aizsargāta pakalpojuma, kas
pamatojas uz ierobežotu piekļuvi, aizsardzību no neatļautas tā
izmantošanas komerciāliem mērķiem, lietojot nelegālas sistēmas,
un aizsargāt pakalpojuma sniedzēja likumīgās tiesības, vienlaikus
neierobežojot ierobežotas piekļuves sistēmu brīvu apriti tirgū.
Likumprojekts nosaka darbības, kuras ir aizliegtas aizsargāta
pakalpojuma aizsardzības nolūkos, uzraudzības iestādes un šo
iestāžu tiesības un pienākumus. Likumprojektā ņemtas vērā Eiropas
Parlamenta un Padomes 1998.gada 20.novembra direktīvas 98/84/EK
“Par tiesisku aizsardzību pakalpojumiem, kas pamatojas uz
ierobežotu piekļuvi vai nodrošina to” prasības.
Šā likuma ievērošanu atbilstoši kompetencei uzrauga Valsts
policija, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Nacionālā
radio un televīzijas padome. Uzraudzību veic, pamatojoties uz
pakalpojuma sniedzēja iesniegumu, uzraudzības iestādes iniciatīvu
vai citas institūcijas ziņojumu.
Aivis Freidenfelds, Ministru kabineta preses sekretārs