• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Uz deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.06.2005., Nr. 91 https://www.vestnesis.lv/ta/id/109962

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Armēnijas parlamentāriešu vizīti Saeimā

Vēl šajā numurā

09.06.2005., Nr. 91

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Uz deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes

Ministrs A.Šlesers

Uz jaut. nr.66 – dok.nr.4247

Par atteikumu dot atļauju Tunisijas firmai “Karthago Airlines” veikt čarterreisus uz Latviju

Atbildot uz Jūsu 2005.gada 18.maija vēstuli Nr.8/7-2/198, paskaidroju, ka Tunisijas firma “Karthago Airlines” neprasīja atļauju čarterreisiem ar Tunisijas pasažieriem no Tunisijas uz Latviju, bet gan ar Latvijas pasažieriem no Latvijas uz Tunisiju.

1. Atteikuma pamatā pēc būtības ir katras valsts pienākums likumīgo iespēju robežās aizstāvēt savas valsts un iedzīvotāju ekonomiskās intereses. Likumiskais pamats ir: likuma “Par aviāciju” 5.panta 1.daļa, 6.panta 1.daļa, 84.pants, saskaņā ar likuma “Par aviāciju” 84.pantu Aviācijas departamenta apstiprinātais Nolikums par neregulāriem komerclidojumiem (publicēts: Vēstnesis, 11.07.1996.) un Valdības deklarācijas sadaļas [Satiksme] 8. un 9.punkts.
2. Latvijas čarterpārvadājumu tirgū nepastāv monopols. Čarterpārvadājumus uz trešajām valstīm veic gan “AirBaltic” gan “Latcharter”. Savukārt Eiropas Savienības robežās, tajā skaitā uz Latviju, čarterlidojumus bez ierobežojumiem veic Eiropas Savienības pārvadātāji.
3. Tā kā starp Latviju un Tunisiju nepastāv nekādas starpvaldību vienošanās aviācijas jomā, bet Tunisijas aviokompānijas pieprasītie lidojumi nav tādi, kuru veikšanai atļauja automātiski izrietētu no spēkā esošiem starptautiskiem tiesību aktiem un Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju, Tunisijas pusei nav nekāda pamata sūdzēt Latviju tiesā.
4. Eiropas Savienībā nav ierobežojumu dalībvalstu savstarpējiem čarterlidojumiem, taču katras valsts iekšējais tirgus joprojām tiek regulēts attiecībā gan uz trešo valstu pārvadātājiem, gan uz neregulārajiem lidojumiem uz trešajām valstīm. Pagājušajā gadā uzsāktā aviācijas liberalizācijas politika ir ļāvusi ienākt Latvijas tirgū jaunām aviokompānijām, krasi samazinot biļešu cenas, padarot lidojumus pieejamākus daudz plašākam iedzīvotāju lokam un veicinot arvien jaunu tiešo reisu atklāšanu. Latvija ir gatava atvērt un liberalizēt arī neregulāro aviācijas pārvadājumu tirgu, taču šajā jomā mums ir jānodrošina vienlīdzīgas iespējas visiem pārvadātājiem, kas darbojas noteiktajā tirgū, – gan ārvalstu, gan vietējiem. Ņemot vērā pieaugušo interesi par čarterlidojumiem uz tūrisma reģioniem ārpus Eiropas Savienības, esmu nolēmis jau tuvākajā laikā uzsākt sarunas, lai līdz šī gada beigām tiktu noslēgtas divpusējās vienošanās, kas nodrošina vienādus nosacījumus gan to valstu pārvadātājiem, kuri izteiks vēlmi darboties Latvijā, gan tām Latvijas aviosabiedrībām, kuras vēlēsies strādāt ar trešajām valstīm.
Ar cieņu

satiksmes ministrs A.Šlesers

Rīgā 2005.gada 20.maijā

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!