• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Aizvien lielāks ir pieprasījums pēc profesionālās orientācijas pakalpojumiem. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 10.06.2005., Nr. 92 https://www.vestnesis.lv/ta/id/110133

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Eiropas Komisija uzslavē Latvijas Universitāti

Vēl šajā numurā

10.06.2005., Nr. 92

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Aizvien lielāks ir pieprasījums pēc profesionālās orientācijas pakalpojumiem

SKOLA.PNG (108343 bytes)
Aģentūras pakalpojumus visvairāk saņēmuši skolēni
Foto: Arnis Blumbergs, “LV”

Arvien vairāk cilvēku izmanto Profesionālās karjeras izvēles valsts aģentūras (PKIVA) piedāvātos pakalpojumus un konsultējas, lai tiktu skaidrībā par to, kur tālāk mācīties un kāda būtu piemērotākā profesija.
Aizvien pieaugošais PKIVA klientu skaits liecina, ka iedzīvotāji ir kļuvuši aktīvāki un atbildīgāki par savas dzīves un karjeras veidošanu, uzskata labklājības ministre Dagnija Staķe. Pērn aģentūra sniegusi pakalpojumus vairāk nekā 38 tūkstošiem cilvēku (gadu iepriekš – aptuveni 36 tūkstošiem), informē Labklājības ministrijas Komunikācijas departaments.
Ministre arī paudusi gandarījumu, ka, pateicoties PKIVA un Nodarbinātības valsts aģentūras sadarbībai, visvairāk aģentūras pakalpojumus izmantojuši tieši bezdarbnieki. Šo cilvēku skaits ir pieaudzis gandrīz divas reizes, proti, aizvadītajā gadā – astoņi tūkstoši.
Visvairāk konsultāciju sniegts Latgales reģiona bezdarbniekiem (36,1% no kopējā reģionālā pakalpojumu saņēmēju skaita). Tomēr PKIVA direktore G.Pavāre uzsvērusi, ka vairāk šādu pakalpojumu būtu jāsniedz arī Kurzemes un Rīgas reģionos, jo tur ir daudz potenciālo klientu.
Pēc PKIVA datiem, visaktīvākās (67,2% no aģentūras klientiem) pagājušajā gadā bijušas sievietes. Tāpēc aģentūra plānojusi attīstīt pakalpojumus, kas varētu vairāk saistīt tieši vīriešus, piemēram, izveidot datorspēles par savas karjeras plānošanu, kā arī pēc mēneša nodrošināt pakalpojumu pieejamību internetā.
Konsultācijas un informāciju par izglītības iespējām ļoti aktīvi izmantojuši vecāki pēc bērna kopšanas atvaļinājuma, apliecinot savu vēlmi iespējami drīzāk atgriezties darba tirgū. Viņu skaits no 118 2003.gadā pieaudzis līdz 692 aizvadītajā gadā. Arī pirmspensijas vecuma cilvēki vairāk sākuši interesēties par PKIVA pakalpojumiem.
Pēdējos piecos gados aģentūras pakalpojumus visvairāk (61%) saņēmuši skolēni. 2000.gadā – vienpadsmit tūkstoši, bet pērn viņu skaits jau sasniedza 23 tūkstošus. Aģentūras direktore to skaidro ar skolēnu interesi par profesijas un mācību iestādes izvēli.

Uzziņai

Profesionālās karjeras izvēles valsts aģentūra (PKIVA) ir Labklājības ministrijas padotības iestāde, kura kopš pērnā gada 1.jūlija darbojas kā valsts aģentūra. Tā sniedz konsultācijas izglītības un profesijas izvēlē, profesionālās piemērotības noteikšanā, profesionālās izaugsmes alternatīvu meklēšanā un karjeras ceļu plānošanā, kā arī informāciju par izglītības iespējām dažādu līmeņu iestādēs. Latvijā darbojas pieci reģionālie informācijas un konsultāciju centri un 15 rajonu konsultāciju kabineti.

“LV” informācija

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!