Viss reklāmas tirgus vienos vākos
Latvijas reklāmas uzņēmumu sadarbībā tapis līdz šim apjomīgākais nozares informatīvais izdevums.
Vakar Latvijas Reklāmas asociācija
(LRA) iepazīstināja ar nule klajā laisto “Latvijas reklāmas
gadagrāmatu 2005/06”, kas radīta sadarbībā ar uzņēmumu “Latvijas
tālrunis”. Izdevuma 312 lappusēs rodama informācija par mūsu
valsts reklāmas tirgu un tā dalībniekiem. Kopš 1996.gada Latvijā
izdoti vairāki reklāmas uzņēmumu katalogi, taču jaunais izdevums
informācijas apjoma un daudzveidības ziņā pārspēj visus analogus.
“Latvijas reklāmas gadagrāmatā” ietvertas gan detalizētas ziņas
par dažādu specializāciju reklāmas uzņēmumiem, gan nozares tirgus
statistika un nākotnes prognozes. Interesanti, ka grāmatas
izveides procesā sadarbojušies uzņēmumi, kas ikdienā ir
konkurenti, un izdevumā publicētie ekspertu viedokļi, vērtējot
nozares attīstību, nereti ir atšķirīgi.
LRA prezidents Henrijs Bukavs pauda gandarījumu par izdevušos
produktu un norādīja, ka Latvijas reklāmas industrijai labi
piestāv šāds apjomīgs un solīds izdevums. Gadagrāmatas
aktualitāti atzina arī SIA “Media Pool” direktors Valdis
Tilgalis, kurš uzsvēra reklāmas aģentūru skaita straujo
palielināšanos. To apliecina arī fakts, ka gadagrāmatā ietverta
informācija par vairāk nekā 3000 uzņēmumiem.
Latvijas reklāmas tirgum raksturīga konsekventa izaugsme – pērn
tas palielinājies par 8,9 procentiem salīdzinājumā ar 2003.gadu,
bet naudas izteiksmē tirgus apjoms sasniedza 82,86 miljonus latu.
Šobrīd mūsu valsts reklāmas tirgus apjoma ziņā ir priekšpēdējā
vietā Eiropā, apsteidzot tikai Igauniju. Šis rādītājs liecina, ka
nozarei vēl arvien ir labas attīstības iespējas. Savukārt
reklāmas biznesa devums valsts ekonomikā atbilst 1,02 procentiem
no iekšzemes kopprodukta, un šajā ziņā Latvija ieņem devīto vietu
Eiropā. Jāpiebilst, ka reklāma Latvijā uzskatāma par ļoti jaunu
uzņēmējdarbības nozari, jo tās attīstība sākusies tikai īsi pirms
valsts neatkarības atjaunošanas vienlaikus ar pirmajiem tirgus
ekonomikas aizmetņiem.
“Latvijas reklāmas gadagrāmatas” izveide bija viens no LRA
galvenajiem šāgada mērķiem, bet turpmāk plānots šādu grāmatu
izdot ik gadus.
Juris Bārtulis,
“LV”
juris.bartulis@vestnesis.lv