Top tūrisma mārketinga stratēģija
Iecerēts, ka topošā stratēģija novērsīs lidzšinējās kļūdas un veicinās tūristu pieplūdumu Foto: Māris Kaparkalējs, “LV” |
Tūrisma attīstības valsts aģentūra
(TAVA) izstrādā Latvijas tūrisma mārketinga stratēģiju
2006.–2010.gadam, kas kalpos par pamatu tūrisma mārketinga
aktivitāšu organizēšanai un valsts tūrisma tēla veidošanai.
Stratēģijas pamatprincipu izstrādē TAVA aicinājusi līdzdarboties
reģionālos pārstāvjus, tūrisma profesionāļus un augstskolu
mācībspēkus, skaidro aģentūras pārstāve Linda Spārniņa.
Līdz šim TAVA mārketinga aktivitātes vairāk balstījušās uz
piedāvājuma un pieprasījuma bāzi, un tām bijis salīdzinoši
fragmentārs raksturs. Topošā stratēģija ļaus mārketinga
aktivitātes sistematizēt, stiprināt valsts kopējo tēlu un
attīstīt tos tūrisma veidus un produktus, kas mūsu valstij būtu
veiksmīgākie.
Stratēģijas pamatā būs valstu klasifikācija trīs kategorijās –
augsti prioritārās valstis, prioritārās valstis un perspektīvās
valstis. Katrai grupai tiks izstrādāta atšķirīga pieeja ienākošā
tūrisma veicināšanā un valsts tūrisma tēla popularizēšanā.
Lai stratēģija būtu saskaņota ar visu tūrisma nozarē iesaistīto
sektoru interesēm, TAVA rīkoja sanāksmes ar reģionālajām tūrisma
asociācijām, tūrisma industrijas pārstāvjiem un augstskolu
pasniedzējiem.
Reģionālie pārstāvji galvenokārt uzsvēra nepieciešamību attīstīt
ne tikai Rīgu un tās apkārtnē esošos objektus, bet pievērst
uzmanību arī ienākošā un vietējā tūrisma veicināšanai Latvijas
reģionos, norāda L.Spārniņa. Tūrisma profesionāļi uzsvēra
sadarbību starp valsts un privāto sektoru kā vienu no galvenajiem
priekšnoteikumiem veiksmīgas tūrisma attīstības nodrošināšanā.
Savukārt augstskolu mācībspēki akcentēja pētījumu bāzes
nepieciešamību stratēģijas izstrādē, kā arī pastāvīgu darbu pie
izpētes un stratēģijas pielāgošanas tirgus izmaiņām.
Kā uzsvēris TAVA direktors Uldis Vītoliņš, stratēģijas izstrādē
ar savu viedokli aicinātas piedalīties visas tūrismā iesaistītās
puses, tāpēc zināmā mērā tā uzskatāma par nozares kopīgu
projektu. Šobrīd TAVA aktīvi darbojas dokumenta izstrādē.
Iecerēts, ka stratēģijas prezentācija varētu notikt
27.jūlijā.
“LV” informācija