Lēmums par atbildes sniegšanu uz deputātu jautājumiem 2005. gada 22. jūnijā
Saeimas Prezidijs nolemj:
Izziņot jautājumu, uz kuru tiks sniegta atbilde 2005.gada 22.jūnijā pēc Saeimas sēdes:
Deputātu B.Cileviča, A.Bartaševiča, A.Vidavska, V.Agešina un V.Orlova jautājums izglītības un zinātnes ministrei I.Druvietei (jautājumu reģistra nr.67)
“Par Satversmes tiesas
sprieduma lietā Nr.2004–18–0106 izpildi”
(pilns
jautājuma teksts pielikumā).
(Atbildes dok.nr.4441)
Saeimas priekšsēdētājas vietā
Saeimas priekšsēdētājas biedre V.Muižniece
Rīgā 2005.gada 20.jūnijā
Pielikums
“Par Satversmes tiesas sprieduma lietā Nr.2004–18–0106 izpildi”
Cien I.Druvietes kundze!
Satversmes tiesa savā 2005.gada
13.maija spriedumā lietā Nr.2004–18–0106 “Par izglītības likuma
pārejas noteikumu 9.punkta 3. apakšpunkta atbilstību Latvijas
Republikas Satversmes 1., 91. un 114.pantam, Eiropas
Cilvēktiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas
1.protokola 2.panta un tās 14.pantam (saistībā ar 1.protokola
2.pantu), Starptautiskā pakta par pilsoniskajām un politiskajām
tiesībām 26.panta un 27.pantam, Starptautiskās konvencijas par
visu veidu rasu diskriminācijas izskaušanu 5. pantam, Konvencijas
par bērnu tiesībām 2. un 30.pantam, kā arī Vīnes konvencijas par
starptautisko līgumu tiesībām 18.pantam” konstatēja apstrīdētās
Izglītības likuma normas neatbilstību LR Satversmes
112.pantam.
Satversmes tiesa spriedumā atzīmē, ka valstī nav izveidots
efektīvs mehānisms, ar kura palīdzību varētu konstatēt
izglītošanas procesa kvalitātes izmaiņas, jo šobrīd kontroles
mehānisms galvenokārt vērsts uz kvantitatīva rakstura datu
iegūšanu.
Satversmes tiesa atzīmē, ka “kopš 1996./97.mācību gada nav veikti
sistemātiski pētījumi par mazākumtautību izglītības kvalitātes
izmaiņām. Līdz ar to var rasties tāda situācija, ka jebkuras
izglītības sistēmā ieviestās pārmaiņas nesasniedz savu mērķi un
izglītošanas process zaudē jēgu”.
Šajā sakarā lūdzam Jūs atbildēt uz šādiem jautājumiem:
1. Kādas organizatoriskas izmaiņas ir veiktas Izglītības un
zinātnes ministrijā, lai novērstu Satversmes tiesas spriedumā
konstatētos trūkumus izglītošanas procesā?
2. Vai Izglītības un zinātnes ministrijā ir izstrādāta pētījumu
metodika, lai varētu konstatēt izmaiņas izglītošanas procesa
kvalitātē, it īpaši mazākumtautību izglītības iestādēs? Kad tiks
sākti šādi pētījumi?
3. Kādi grozījumi būtu nepieciešami Izglītības likumā, lai
izpildītu Satversmes tiesas spriedumu daļā par izglītības
kvalitātes nodrošināšanu atbilstoši Latvijas Republikas
Satversmes 112.pantam?
LR 8.Saeimas deputāti:
B.Cilevičs, A.Bartaševičs,
A.Vidavskis, V.Agešins, V.Orlovs
2005.gada 15.jūnijā