• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Nokļūt līdz Jūrmalai - ar ērtībām un bez tām. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.07.2005., Nr. 110 https://www.vestnesis.lv/ta/id/112532

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

600 000 pensijas 3000 pastnieku somās

Vēl šajā numurā

14.07.2005., Nr. 110

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Nokļūt līdz Jūrmalai – ar ērtībām un bez tām

Saules dāsnums vilināt vilina brīvdienu izklaides un veldzi meklēt ūdens tuvumā. Izvēloties atpūtas vietu, bieži priekšroka tiek dota tieši jūras krastam. Kaut pēdējo gadu laikā atpūtnieku skaits aug arī citās Rīgas jūras līča pludmalēs, līdera vieta joprojām pieder Jūrmalai. Kāds ir vispiemērotākais – ātrākais, lētākais un parocīgākais – veids, lai nokļūtu Jūrmalā, ir vērts padomāt pirms došanās ceļā.

IELA.PNG (105106 bytes)
Pieprasījums pēc maršruta “mikriņiem”, neraugoties uz karsto sauli, ir liels. Brauktgribētājiem jābruņojas ar pacietību, stāvot rindā no pusstundas līdz stundai
Foto: Māris Kaparkalējs, “LV”

Jāņem vērā, ka gribētāju nokļūt jūras krastā nedēļas nogalēs ir daudz vairāk nekā darba dienās. Tādēļ, izvēloties jebkuru sabiedriskā transporta veidu, nāksies paciest sen zināmas neērtības – rindas un saspiestību.

Elektrovilciena nekomfortablais lētums

Ar nožēlu jāsecina, ka elektrovilcieni līnijā Rīga – Tukums joprojām kursē četru vagonu sastāvā. Akciju sabiedrības “Pasažieru vilciens” Mārketinga un stratēģiskās attīstības daļas vadītājs Edgars Kreits stāsta, ka uzņēmuma rīcībā tāpat kā aizvadītajā gadā ir 23 ritošie sastāvi un tie visi atrodas uz līnijām. “Strādājam bez rezervēm. Jūrmalas līnijā, operatīvi reaģējot uz laika prognozēm, diennaktī tiek norīkoti 54 elektrovilcieni. Pēdējās brīvdienās kursēja 58. Ja salīdzina ar gada citiem mēnešiem, šajā līnijā diennaktī kursē tikai 46 elektrovilcieni.”
Pieprasītākais laiks nokļūšanai uz Jūrmalu ir no pulksten 12 līdz 14, savukārt atpakaļceļā sastrēgumstundas ir no 18 līdz 20.
E.Kreits secina, ka cerēt uz izmaiņām šovasar ir veltīgi. “A/s “Pasažieru vilciens” tagad ir bezzaudējumu kompānija. Pēc iestāšanās Eiropas savienībā (ES) uzņēmums vairs nesaņem subsīdijas no VAS “Latvijas dzelzceļš”, tāpēc zaudējumus par pasažieru pārvadājumiem sedz valsts. Pēdējās valsts investīcijas vagonu un ritošā sastāva rekonstrukcijai bija piešķirtas 2002.gadā. Tie bija 3,1 miljons latu. Modernizācijas projektu 86 vagonu rekonstrukcijai par ES Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzekļiem, domājams, varēs sākt īstenot 2006.gada janvārī.”
Sarunā ar a/s “Pasažieru vilciens” amatpersonu noskaidrojās, ka Jūrmalas līnijas elektrovilciena vagonu skaitu pasažieru pieprasītākajā laikā palielināt nav iespējams, jo uzņēmumam vienkārši nav tehniskā kārtībā esošu rezerves vagonu. Tas nozīmē, ka, nebraucot no galastacijas vienā vai otrā virzienā, bet vēloties iekāpt kādā vidusposma stacijā, pasažieri “karstajās” stundās riskē palikt uz perona un gaidīt nākamo, aiznākamo vai pat aizaiznākamo vilcienu. Savukārt pārpildītajos vagonos nokļuvušajiem nāksies pasvīst, kājās stāvot, un izbaudīt līdzbraucēju neapmierinātību par garām spraukšanos. Šīs neērtības, pēc E.Kreita vārdiem, esot paciešamas biļešu demokrātisko cenu dēļ.

Maršruta mikroautobusa plusi un mīnusi

Jūrmalā var ērti nokļūt arī ar maršruta mikroautobusu, ja vien ir pacietība nostāvēt gandrīz stundu rindā. Tā ir bieži sastopama situācija ne vien brīvdienās, bet arī saulainās darba dienās. Pieprasījums pēc maršruta “mikriņiem”, kas trīs līnijās Rīga – Dubulti, Rīga – Sloka, Rīga – Jaunķemeri uz Jūrmalu kursē teju ik pa desmit minūtēm, neraugoties uz karsto sauli un vienmuļo stāvēšanu līkloču rindā, ir liels. Arī biļetes cena pagaidām palikusi nemainīga – 50 santīmi. Jāpiebilst arī, ka elektrovilciena biļešu cena par braucienu Rīga – Majori izmaksā tikpat cik brauciens ar maršruta mikroautobusu.
Tikušam transportā, pasažierim atliek vien priecāties par sēdvietu un mierīgu prātu pārlaist zināmās transporta sastrēgumu vietas uz tiltiem. Savukārt kājās stāvētāji ērti nejutīsies, jo brauktgribētāju ir ļoti daudz, tādēļ nāksies braucienu pārciest kā siļķēm mucā. Transporta sastrēgumi pirms Lielupes tilta uz maršruta mikrobusiem neattiecas, ja vien satiksmi ceļa posmā līdz tam nav nobloķējis kāds satiksmes negadījums.
Līdzīgi kā vilcienu līnijās arī pieprasījums pēc “mikriņiem” ir ievērojami lielāks “karstajās” stundās. Tad arī iekāpšana transportā ārpus galastacijas būs līdzvērtīga veiksmei loterijā.

Personīgā auto diskrētais šarms

Arvien vairāk ģimeņu izvēlas braukšanu līdz jūrai ar personīgo transportu. Lai gan Lielupes tilts un jaunais caurlaižu punkts ar 12 jauniem biļešu automātiem un jaunu braukšanas kārtību ir nodots ekspluatācijā, pēdējā nedēļas nogale pierādīja, ka pirms tilta joprojām veidojas sastrēgumi. Par to, ka “korķis” izveidojies jau pie “Siemens” ledus halles, svētdien ap pusdienas laiku ziņoja vairākas radiostacijas, brīdinot neizvēlēties šo braukšanas maršrutu nokļūšanai Jūrmalā.
Jūrmalas domes Sabiedrisko attiecību dienesta vadītājs Edmunds Imša kā sastrēguma vienīgo iemeslu minēja uz autoceļa piecas gandrīz vienlaikus notikušās autoavārijas. Garajā rindā gaidot, vairākām mašīnām bija pārkarsuši dzinēji, tādējādi veidojot vēl liekus ceļa nosprostojumus. Šie faktori kavēja satiksmi un mašīnu plūsmas virzību cauri caurlaižu punktam.
Kāda sastrēguma aculieciniece, kas pirmdien vērsās “LV” redakcijā, stāstīja, ka sastrēgumi uz ceļa bija arī pēc avarējušo automašīnu novākšanas no braukšanas joslām. Par sastrēguma iemeslu sieviete nosauca neefektīvo iebraukšanas biļešu iegādes kārtību. Domes pārstāvis E.Imša “LV” šo iemeslu noliedza. “Lai nekavētu autovadītāju, pie katra automāta strādā darbinieks, kas saņem iebraukšanas maksu – vienu latu – un pretī izsniedz jau sagatavotu biļeti.” E.Imša uzsvēra, ka caurlaižu punktā visu diennakti dežurē pašvaldības policija. Tās uzdevums ir novērst sastrēgumu veidošanos un regulēt vienmērīgu satiksmes plūsmu cauri biļešu automātu joslām. “Vienlaikus darbojas gan 12 jaunie, gan pieci vecie biļešu automāti. Pieļaujam, ka autovadītāji vēl nav īsti pieraduši pie jaunās caurlaižu kārtības un tos mulsina vecie biļešu automāti. Šonedēļ plānojam vecos automātus noņemt, lai satiksme būtu maksimāli efektīva.”

JURMALA1.PNG (154482 bytes)
Foto: Toms Kalniņš, A.F.I.

Neapmierinātību par mašīnu plūsmas regulējumu pirms caurlaižu punkta svētdien bija tiesīgi izteikt arī autobraucēji, kas vēlējās nogriezties uz apvedceļa Ventspils virzienā. Jūrmalas virzienā braucošo mašīnu plūsma bija nobloķējusi arī malējo, uz apvedceļu novirzošo joslu, tādējādi sastrēgumā bija spiesti iegult arī visi tie, kam ceļa mērķis bija, piemēram, Ventspils. Aculieciniece stāstīja, ka automašīnu plūsma normāli virzījās vienīgi pa kreiso joslu, pa kuru pārvietojas sabiedriskais transports un automašīnas ar pastāvīgajām Jūrmalas caurlaidēm.
Iebraucot ar personīgo transportu Jūrmalā, iebraukšanas biļete ir vienlaikus atļauja novietot automašīnu pilsētas bezmaksas autostāvvietās vai stāvēšanai atļautās vietās. “Šonedēļ domes Drošības un kārtības jautājumu komitejas sēdē ir paredzēts pārrunāt gan sastrēguma problēmas pirms Lielupes tilta, gan pārskatīt un izvērtēt apstāšanās un stāvēšanas aizlieguma zīmju izvietojumu pilsētas teritorijā,” stāstīja E.Imša. Runātājs neiebilda, ka automašīnas novietošanas iespēja ielu malās brīvdienās varētu būt apgrūtinoša, jo pilsētas autostāvvietās vietas visu Jūrmalas viesu automašīnām nepietiek. Ierobežotas ir arī četru ekskluzīvo maksas autostāvvietu iespējas. E.Imša norādīja, ka Jūrmalas domes priekšsēdētāja Inese Aizstrauta aicinājusi pašvaldības policiju atpūtas sezonā nebūt birokrātiskiem burta kalpiem un par nebūtiskiem pārkāpumiem iebraucējus nesodīt.
Aprēķinot brauciena ar personīgo transportu izmaksas vienā virzienā, summu veido iebraukšanas maksa (viens lats) un degvielas cena. Salīdzinājumā ar elektrovilciena vai maršruta mikroautobusa biļešu cenām tas ir dārgāk un, kā pierādīja svētdienas pieredze, nekādas ekonomijas nav arī laika ziņā.

Rāmais veloprieks

Īpaši nesteidzoties un izbaudot gar vēl padomju laikā izbūvētā Rīgas – Jūrmalas veloceliņa malām esošos dabas skatus, divriteņu īpašnieki apmēram stundas laikā no Pārdaugavas var nokļūt Lielupes stacijā. Velobraucēju skaits ar katru gadu pieaug, un aktīvos atpūtniekus pedāļus minam Jūrmalas virzienā un atpakaļ, īpaši brīvdienās var vērot pa elektrovilciena logu, kamēr sliežu ceļš rit paralēli veloceliņa līkločiem.
Veloceliņš vijas pa vientuļām vietām, vairākās vietās šķērso priežu mežu. Zinātāji iesaka labāk braukt bariņos, bet nebraukt pa vienam, īpaši vakara stundās. Bez šaubām, šis ir vislētākais un arī veselīgākais veids, kā nokļūt Jūrmalā.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!