• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Draudzīgākā šofera meklējumos. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 15.07.2005., Nr. 111 https://www.vestnesis.lv/ta/id/112676

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Rīgu rotās jaunas velosipēdu novietnes

Vēl šajā numurā

15.07.2005., Nr. 111

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Draudzīgākā šofera meklējumos

Vakar, 14.jūlijā, Rīgas starptautiskajā autoostā atklāja Satiksmes ministrijas rīkoto akciju “Draudzīgākais autobusa šoferis”. Šīs akcijas laikā pasažieri var vērtēt tālsatiksmes (starprajonu) autobusa šoferu darbu un attieksmi pret pasažieriem četrās kategorijās: precīzākais, izpalīdzīgākais, korektākais un smaidīgākais.

SLESERS.PNG (103618 bytes)
Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers vēlas noskaidrot, kāpēc pasažieri kritizē sabiedriskā transporta vadītājus
Foto: Aigars Jansons, A.F.I.

Akcija tiek rīkota, lai pievērstu lielāku sabiedrības uzmanību autobusu šoferu darbam. Daudz tiek runāts par nelaimes gadījumiem un šoferu nolaidību, taču apzinīgie un izpalīdzīgie autobusu vadītāji ir atstāti novārtā. Akcijas rīkotāji vēlas uzlabot pasažieru pārvadājumu kvalitāti un drošību. Pasažieriem ir jādod iespēja izteikties ne tikai problēmu gadījumā, bet arī atzinīgi novērtēt autobusa šoferu darbu.
Akcijas organizatori uzskata, ka šoferiem jābūt pieklājīgākiem, uzmanīgākiem un atsaucīgākiem. Ir jāpievērš pastiprināta uzmanīga cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, grūtniecēm un jaunajām māmiņām. Arī neparedzētu starpgadījumu laikā paskaidrot pasažieriem notiekošo, informēt par iespējamo autobusa kavēšanās laiku.

Arī pasažieriem jāmainās

Turpretī šoferiem par akciju ir dažādi viedokļi. Daļa “LV” pauda viedokli, ka tās laikā vadītāji centīsies parādīt sevi no labākās puses, būs atsaucīgāki un laipnāki, vairāk uzmanības pievērsīs pasažieru vajadzībām. Ir šoferi, kas uzskata, ka situācija akcijas laikā uzlabosies, taču pēc akcijas izmaiņas vairs nebūs jūtamas. Sarunā izskanēja arī viedoklis, ka tieši pasažieriem būtu jāmaina sava izturēšanās pret autobusu vadītājiem. Šoferi diendienā saskaras ar lielu skaitu cilvēku, viņu kaprīzēm, nepieklājību un nekaunību. Gadās iereibušie, kas uzvedas agresīvi, nevēlas iegādāties biļetes un traucē darbu. Viens no profesionāļiem uzskata, ka sabiedrībai vajadzētu paaugstināt kultūras līmeni un tikai tad pieprasīt atsaucību un laipnību no citiem.

Trūkst autobusa vadītāju

Pašlaik Latvijā starprajonu maršrutos pasažierus apkalpo trīsdesmit četras kompānijas, un vienas dienas laikā tiek veikti aptuveni divi tūkstoši reisu. Gada laikā tālsatiksmes maršrutos vidēji tiek pārvadāti deviņpadsmit miljoni pasažieru, kurus apkalpo tikai piecsimt līdz sešsimt piecdesmit autobusu. Sabiedriskā transporta uzņēmumos trūkst gandrīz piecsimt autobusa šoferu. Satiksmes ministrijas Pasažieru pārvadājumu departamenta direktors Adrians Ļublins norādīja, ka šoferu trūkums skaidrojams ar zemo atalgojumu. Lai uzlabotu situāciju, ir plānots Nodarbinātības valsts aģentūrā iesniegt prasību nodrošināt bezmaksas kursus, kuros bezdarbnieki varētu iegūt D kategorijas vadītāju apliecības.

Uzziņai:

• Akcija ilgs līdz 30.septembrim.
• Tās laikā visos tālsatiksmes maršrutu autobusos tiks izvietoti apdrukāti baneri ar “kabatām”, kurās atradīsies informatīvie kuponi. Uz tiem ir norādīts telefons – automātiskais atbildētājs – 7028028, e-pasta adrese akcija_soferis@sam.gov.lv un pasta adrese šoferu novērtējumam un ieteikumiem – LR Satiksmes ministrija, Gogoļa iela 3, Rīga, LV-1743, ar norādi akcijai “Draudzīgākais autobusa šoferis”.
• Informatīvajos kuponos ir arī informācija par pasažieru tiesībām.

Egija Daukste

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!