Valsts sekretāru 2005.gada 28.jūlija sanāksmē
Aizsardzības ministrija
– pieteica noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 1995.gada 25.aprīļa noteikumos
Nr.121 “Noteikumi par kārtību, kādā civilā aviācija un militārā
aviācija izmanto lidlaukus””.
Noteikumu projekts nosaka,
ka civilā aviācija militārās aviācijas lidlauku var izmantot, ja
lidlauks aprīkots un atbilst tām standartu prasībām, kuras
noteiktas ICAO dokumentos, likumā “Par aviāciju” un citos
normatīvajos aktos, šādos gadījumos: ja avarējis civilās
aviācijas gaisa kuģis; nelaimes gadījumos cietušo meklēšanai un
glābšanai; medicīniskās palīdzības sniegšanai iedzīvotājiem;
dabas stihiju un avārijas seku likvidēšanai; aviācijas sporta
aktivitātēm, ja aviācijas sporta biedrībai ir noslēgts līgums ar
Aizsardzības ministriju par militārās aviācijas lidlauka
izmantošanu.
Noteikumi papildināti, paredzot iespēju aviācijas sporta
biedrībām aviācijas sporta attīstības nolūkos izmantot militāros
lidlaukus bez atlīdzības.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu,
Iekšlietu, Satiksmes un Veselības ministrijā.
Iekšlietu ministrija
– pieteica likumprojektu
“Grozījumi likumā “Par policiju””.
Likumprojekts paredz
terminoloģiski saskaņot likumā “Par policiju” lietotos terminus
ar Komerclikumā lietotajiem terminiem un Kriminālprocesa likumā
lietotajiem terminiem, kā arī izslēdz no likuma normas, kas
attiecas uz Drošības policijas darbinieku sociālajām
garantijām.
Saskaņā ar Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likuma pārejas
noteikumiem Ministru kabinets izstrādā un iesniedz projektus par
nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos. Likumā “Par policiju”
tiek lietots termins “uzņēmums” un “uzņēmējsabiedrība”, kas pēc
sava juridiskā satura neatbilst Komerclikumā lietotajam terminam
“komersants”. Savukārt Komerclikumā lietotais termins
“komersants” neaptver visu privāto tiesību juridisko personu
loku, kura izsmeļošs uzskaitījums Valsts policijai ir
nepieciešams savu pienākumu veikšanai un tiesību realizēšanai.
2005.gada 1.oktobrī stāsies spēkā Kriminālprocesa likums, saskaņā
ar kuru nepieciešams precizēt likumā “Par policiju” lietoto
terminoloģiju.
Pieņemtie grozījumi Valsts drošības iestāžu likumā nosaka visu
valsts drošības iestāžu, tajā skaitā Drošības policijas,
darbinieku sociālās garantijas, kas dublējas ar likumā “Par
policiju” paredzētajām.
Likumprojekts paredz Valsts policijas nodrošināšanu ar dienesta
telpām. Dzelzceļa, gaisa un ūdens transporta valsts
kapitālsabiedrībās izvietotās Valsts policijas struktūrvienības
ar telpām nodrošina attiecīgā valsts kapitālsabiedrība. Šajā
gadījumā policijas dienesta ēku ekspluatācijas izdevumus sedz
attiecīgā valsts kapitālsabiedrība.
Likumprojekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Bērnu un
ģimenes lietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu un
Satiksmes ministrijā, Ģenerālprokuratūrā, Valsts kancelejā.
Izglītības un zinātnes ministrija
– pieteica noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 2000.gada 22.augusta noteikumos
Nr.296 “Noteikumi par profesionālo un amata pienākumu veikšanai
nepieciešamo valsts valodas zināšanu apjomu un valodas prasmes
pārbaudes kārtību””.
Kā norāda Izglītības un zinātnes
ministrija, ievērojot Izglītības satura un eksaminācijas centra
jaunā modeļa izstrādi valsts valodas prasmes pārbaudes norises
kārtībā, kas sāk darboties ar šī gada septembri, nepieciešami
grozījumi noteikumos.
Grozījumi noteikumos paredz, ka Valsts valodas prasmes pārbaudē
izvērtē personas valsts valodas prasmi atbilstoši konkrētajā
profesijā vai amatā nepieciešamajam valsts valodas prasmes
līmenim.
Grozījumi nosaka, ka darba devējs saskaņā ar Profesiju
klasifikatoru veido savas institūcijas amatu un profesiju
sarakstu, kurā norādīti šiem amatiem un profesijām atbilstošie
valsts valodas prasmes līmeņi un pakāpes.
Grozījumi nosaka, ka trešā līmeņa A pakāpē persona spēj brīvi
sarunāties, diskutēt, izteikt viedokli gan par ikdienas, gan ar
profesiju vai amatu saistītām tēmām, lasa un saprot dažāda satura
un sarežģītības tekstus, spēj uzrakstīt dažādus lietišķos rakstus
(rekomendācijas, raksturojumus, oficiālas vēstules u.c.), kā arī
citus tekstus. Trešā līmeņa B pakāpē persona spēj pilnīgi brīvi
sazināties gan par ikdienas, gan ar profesiju vai amatu saistītām
tēmām, spēj veidot sarunu atbilstoši situācijai, spēj variēt
valodas izteiksmes līdzekļus, spēj uzrakstīt ar iestādes vai
uzņēmuma pārvaldi saistītus dokumentus.
Noteikumi papildināti, nosakot, ka, piesakoties uz valsts valodas
prasmes pārbaudi, iesniegumā persona norāda sev nepieciešamo
valsts valodas prasmes līmeni.
Grozījumi nosaka, ka komisija izvērtē personas runātprasmi,
lasītprasmi un rakstītprasmi kopumā un nosaka tai atbilstošo
valsts valodas prasmes līmeni un pakāpi. Valsts valodas prasmes
pārbaude nav nokārtota, ja persona atsakās to kārtot kādā no
prasmēm (runātprasme, lasītprasme un rakstītprasme).
Grozījumi nosaka, ka, ierodoties pārbaudes telpā, persona uzrāda
personas apliecību vai pasi. Pirms valsts valodas prasmes
pārbaudes persona nodod komisijas sekretāram savu iepriekš iegūto
valsts valodas prasmes apliecību, ja tāda ir. Ja valsts valodas
prasmes apliecība ir nozaudēta, persona uzrāda komisijai
publikāciju laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, kurā ir paziņots par
apliecības nozaudēšanu.
Noteikumi papildināti, nosakot, ja personai ir iepriekš
izsniegta, nozaudēta vai nozagta valsts valodas prasmes apliecība
un pirms valsts valodas prasmes pārbaudes persona to nevar
uzrādīt komisijas sekretāram vai uzrādīt publikāciju laikrakstā
“Latvijas Vēstnesis”, kurā ir paziņots par apliecības
nozaudēšanu, persona netiek pielaista pie valsts valodas prasmes
pārbaudes. Laikraksta “Latvijas Vēstnesis” publikācijā norādāms
valsts valodas prasmes apliecības numurs, vārds, uzvārds un
izdošanas datums, kā arī norāde par to, ka apliecība ir
nederīga.
Noteikumu projekts paredz, ka darba devējs un izziņas iestādes
var pārliecināties par darbinieka uzrādītās valsts valodas
prasmes apliecības autentiskumu Valsts valodas centrā (ja tā ir
izdota līdz 2001.gada 31.janvārim) un Izglītības satura un
eksaminācijas centrā (ja tā ir izdota pēc 2001.gada 1.februāra).
Ja darba devējam uzrādītā valsts valodas prasmes apliecība
neatbilst Izglītības un satura eksaminācijas centra izsniegtajai,
darba devējs to nodod Izglītības satura un eksaminācijas centram,
kas pieņem lēmumu par valsts valodas prasmes apliecības
anulēšanu.
Grozījumi noteikumos paredz, ka Valsts valodas prasmes pārbaudē
atļauts izmantot tikai komisijas izsniegtus valsts valodas
prasmes pārbaudes materiālus. Valsts valodas prasmes pārbaudes
materiālus aizpilda ar pildspalvu. Personu, kura pārkāpusi
pārbaudes noteikumus, komisija nekavējoties izraida no pārbaudes
telpām. Valsts valodas prasmes pārbaude sastāv no rakstveida un
mutvārdu daļas. Rakstveida daļā novērtē personas lasītprasmi un
rakstītprasmi. Mutvārdu daļā novērtē personas runātprasmi. Ja
persona nenokārto valsts valodas prasmes līmeņa pārbaudi, uz kuru
ir pieteikusies, tad spēkā esoša ir iepriekš normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā izsniegtā valsts valodas prasmes
apliecība.
Noteikumi papildināti, paredzot, ka persona, kura nenokārto
pārbaudi, drīkst kārtot to atkārtoti ne agrāk kā pēc viena mēneša
no pārbaudes dienas.
Grozījumi nosaka, ka pirms valsts valodas prasmes pārbaudes
persona parakstās protokolā, apliecinot, ka piekrīt valsts
valodas prasmes pārbaudes kārtības noteikumiem. Noteikumi
papildināti, nosakot, ka pēc valsts valodas prasmes pārbaudes
persona parakstās protokolā, apliecinot saņemtos valsts valodas
prasmes pārbaudes rezultātus.
Noteikumi papildināti, nosakot, ka atkārtoti valsts valodas
prasmes apliecību izsniedz par maksu, kas nepārsniedz tās
izgatavošanas, izsniegšanas un nosūtīšanas izdevumus. Uz
atkārtoti izsniegtas apliecības raksta: “IZSNIEGTA ATKĀRTOTI”.
Atkārtoti valsts valodas prasmes apliecību var iegūt Izglītības
satura un eksaminācijas centrā, uzrādot publikāciju laikrakstā
“Latvijas Vēstnesis”.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu,
Ārlietu, Bērnu un ģimenes lietu, Iekšlietu un Labklājības
ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas
lietās sekretariātā;
– pieteica noteikumu projektu
“Noteikumi par valsts valodas zināšanu apjomu un valsts valodas
prasmes pārbaudes kārtību ārzemniekiem, kas ir tiesīgi pieprasīt
pastāvīgās uzturēšanās atļauju”.
Noteikumu projekts
paredz noteikt valsts valodas zināšanu apjomu un valsts valodas
prasmes pārbaudes kārtību Imigrācijas likuma 24.panta pirmās
daļas 2., 3., 6. un 7.punktā minētajiem ārzemniekiem
(ārzemnieks).
Valsts valodas prasmes pārbaude nav jākārto personām, kuras
pamatizglītību, vidējo vai augstāko izglītību ieguvušas latviešu
valodā, kā arī personām, kuras ir beigušas akreditētu izglītības
programmu izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem.
Ārzemnieka valsts valodas prasmi apliecina: valsts valodas
prasmes pārbaudes komisijas izsniegta attiecīgās pakāpes valsts
valodas prasmes apliecība; dokuments par pamatizglītības, vidējās
vai augstākās izglītības ieguvi latviešu valodā.
Komisijas izveido Izglītības satura un eksaminācijas centrs, un
tās darbojas saskaņā ar Izglītības satura un eksaminācijas centra
apstiprinātu nolikumu.
Valsts valodas zināšanu apjoms atbilst trim valodas prasmes
līmeņiem: pirmais (zemākais) līmenis; otrais (vidējais) līmenis;
trešais (augstākais) līmenis. Katram valsts valodas prasmes
līmenim ir divas pakāpes – A un B pakāpe.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu,
Ārlietu, Bērnu un ģimenes lietu, Iekšlietu, Labklājības
ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas
lietās sekretariātā;
– pieteica noteikumu projektu
“Centralizēto profesionālās kvalifikācijas eksāmenu norises
kārtība”.
Noteikumu projekts nosaka centralizēto
profesionālās kvalifikācijas eksāmenu (eksāmens) saturu un
norises kārtību. Eksāmens šo noteikumu izpratnē ir valsts
pārbaudes darbs, kas kārtojams, apgūstot arodizglītības,
profesionālās vidējās izglītības vai profesionālās
tālākizglītības programmu, lai iegūtu otrā vai trešā līmeņa
profesionālo kvalifikāciju.
Eksāmena mērķis ir pārbaudīt izglītojamā zināšanas un prasmes
atbilstoši valsts arodizglītības standartam vai valsts
profesionālās vidējās izglītības standartam, profesionālās
kvalifikācijas pamatprasībām un profesionālās darbības
pamatuzdevumiem Profesiju klasifikatorā noteiktajām
profesijām.
Eksāmenu otrā līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguvei ir
tiesības kārtot personai, kura, apgūstot attiecīgu akreditētu
profesionālās izglītības programmu, ir saņēmusi galīgo vērtējumu
– atzīmi vai “ieskaitīts” – visos mācību priekšmetos,
praktiskajās mācībās un kvalifikācijas praksē.
Eksāmenu trešā līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguvei ir
tiesības kārtot personai, kura, apgūstot profesionālās vidējās
izglītības vai attiecīgu profesionālās tālākizglītības akreditētu
programmu, ir saņēmusi galīgo vērtējumu – atzīmi, ne mazāku par
“4 – gandrīz viduvēji”, vai “ieskaitīts” visos programmas mācību
priekšmetos, praktiskajās mācībās un kvalifikācijas praksē.
Eksternis (persona, kura sasniegusi 18 gadu vecumu un
pašizglītības veidā apgūst noteiktu profesionālās izglītības
programmu) iegūst tiesības kārtot eksāmenu, noslēdzot līgumu ar
akreditētu profesionālās izglītības iestādi, kura īsteno
attiecīgo profesionālās izglītības programmu, un atbilstoši šiem
noteikumiem nokārtojot programmā noteiktos mācību priekšmetus,
praktiskās mācības un kvalifikācijas praksi.
Izglītības un zinātnes ministrijas Profesionālās izglītības
centrs (mākslas, mūzikas un horeogrāfijas jomā – Kultūras
ministrijas Valsts kultūrizglītības centrs; turpmāk – centrs)
sadarbībā ar izglītības iestādēm un Profesionālās izglītības un
nodarbinātības trīspusējās sadarbības apakšpadomi (PINTSA)
izstrādā eksāmena programmu, kurā norādīti eksāmena mērķi,
eksāmena uzbūve, teorētiskās un praktiskās daļas apraksti,
izpildei paredzētais laiks, pārbaudāmie mācību satura elementi,
veicamie uzdevumi, vērtēšanas kritēriji un kārtība.
Eksāmena teorētiskās daļas kārtošanu var uzsākt pēc atbilstoša
galīgā vērtējuma saņemšanas mācību priekšmetos un praktiskajās
mācībās, praktisko daļu – pēc galīgā vērtējuma saņemšanas
kvalifikācijas praksē.
Eksāmenu organizē akreditēta profesionālās izglītības iestāde vai
akreditēts eksaminācijas centrs.
Komisija ir tiesīga ierosināt piešķirt tikai tās profesionālās
kvalifikācijas, kas ir paredzētas izglītības programmā.
Profesionālo kvalifikāciju piešķir, ja eksāmena vērtējums nav
mazāks par “5 – viduvēji”. Personām, kuras saņēmušas eksāmenā
vērtējumu – atzīmi, ne mazāku kā “5 – viduvēji”, – atkārtoti
kārtot eksāmenu vērtējuma paaugstināšanai nav atļauts.
Personas, kuras saņēmušas eksāmenā vērtējumu – atzīmi, mazāku kā
“5 – viduvēji”, – vai nav to kārtojušas bez attaisnojoša iemesla,
ir tiesīgas divu gadu laikā atkārtoti kārtot eksāmenu atbilstoši
apgūtajai izglītības programmai.
Eksaminētajām personām ir tiesības iesniegt centrā apelāciju par
eksāmena norisi un eksāmena vērtējumu triju darbdienu laikā pēc
eksāmena. Centrs izskata apelāciju un par pieņemto lēmumu informē
attiecīgo personu desmit dienu laikā no apelācijas iesniegšanas
dienas.
Paredzēts noteikt, ka minētie noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada
1.janvāri.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Iekšlietu, Kultūras un Labklājības ministrijā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē;
– pieteica noteikumu projektu
“Kārtība, kādā izsniedzami profesionālās pilnveides un
profesionālās ievirzes izglītību apliecinoši
dokumenti”.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai
Finanšu, Tieslietu, Bērnu un ģimenes lietu, Iekšlietu, Kultūras
un Labklājības ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības
padomē.
Satiksmes ministrija
– pieteica likumprojektu
“Grozījums Ceļu satiksmes likumā”.
Likumprojekts tiek
papildināts ar pantu, kurš nosaka transportlīdzekļu apkalpes
locekļu darba laika ilgumu.
Projekts paredz, ka transportlīdzekļu apkalpes locekļu vidējais
nedēļas darba laiks, ievērojot, ka nedēļa ir laikposms starp
plkst. 00.00 pirmdienā un plkst. 24.00 svētdienā, nedrīkst
pārsniegt 48 stundas.
Transportlīdzekļa apkalpes locekli var nodarbināt virs noteiktā
vidējā nedēļas darba laika, pagarinot maksimālo nedēļas darbu
laiku līdz 60 stundām, ievērojot, ka četru mēnešu periodā
vidējais nedēļas darba laiks nepārsniedz 48 stundas.
Darba devējs, vienojoties ar darbinieku pārstāvjiem, var mainīt
vidējo nedēļas darba laiku un maksimālo nedēļas darba laiku,
ievērojot, ka vidējā nedēļas 48 stundu darba laika aprēķināšanas
periods nepārsniedz secīgus sešus mēnešus.
Ja transportlīdzekļa apkalpes loceklis veic darbu no plkst. 01.00
līdz 05.00, darba laiks diennaktī nedrīkst pārsniegt 10 stundas.
Darba devējs, vienojoties ar darbinieku pārstāvjiem, var mainīt
minēto nakts laikposmu no plkst. 00.00 līdz 07.00.
Likumprojekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas
un Labklājības ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības
padomē, Valsts kancelejā;
– pieteica likumprojektu
“Grozījums Autopārvadājumu likumā”.
Grozījums
Autopārvadājumu likumā izstrādāts, pamatojoties uz Ministru
kabineta sēdē doto uzdevumu izstrādāt likumprojektu, lai
paredzētu deleģējumu valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību
“Autotransporta direkcija” izsniegt starptautiskās
autopārvadājumu atļaujas.
Likumprojekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu un
Ekonomikas ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē,
Valsts kancelejā.
Zemkopības ministrija
– pieteica noteikumu projektu
“Grozījumi Sēklu aprites likumā”, kuru paredzēts izdot Satversmes
81.panta kārtībā.
Kā norāda Zemkopības ministrija,
2004.gada 22.decembrī pieņemta Eiropas Savienības Padomes
direktīva 2004/117/EK, kas groza direktīvas 66/401/EEK,
66/402/EEK, 2002/54/EK, 2002/55/EK un 2002/57/EK attiecībā uz
oficiālā uzraudzībā veiktajām pārbaudēm un trešās valstīs ražotu
sēklu līdzvērtību. Direktīvas pārņemšanas termiņš ir 2005.gada
1.oktobris. Direktīva paredz sēklu sertificēšanas procedūras –
lauku apskati, sēklu paraugu ņemšanu un sēklu novērtēšanu – veikt
oficiālā uzraudzībā un nosaka prasības, kuras jāievēro
dalībvalstij, nodrošinot to sēklu sertifikāciju, kuras novāktas
trešajā valstī.
Direktīva ir pieņemta sēklu sertifikācijas vienkāršošanai, lai
nedublētu sēklu sertificēšanas procedūras, kas ir būtiski svarīgi
valstīm, kur ir lielas sēklaudzēšanas un sēklu sagatavošanas
firmas (jo tās pašas veic lauku apskati un sēklu novērtēšanu
pirms oficiālajām apskatēm un oficiālās sēklu novērtēšanas).
Latvijā sēklu sertifikāciju veic tikai Valsts augu aizsardzības
dienests, un šeit nav tādu sēklaudzēšanas komersantu, kuri būtu
gatavi tuvāko divu trīs gadu laikā veikt sēklu sertifikāciju
oficiālā uzraudzībā. Ņemot vērā iepriekšminēto, kā arī to
apstākli, ka dalībvalsts pati var izvēlēties, vai veikt sēklu
sertifikāciju tikai oficiāli vai pārņemt arī otro iespēju – veikt
to oficiālā uzraudzībā, sēklu sertificēšanas kārtību grozīt nav
nepieciešams.
Tomēr likumā nav normas, kas ļautu sertificēt tās sēklas, kuras
novāktas valstīs, kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstis, bet
kurām ar Eiropas Savienības Padomes lēmumu piešķirta ekvivalence
lauku apskatē un sēklu ražošanā; kas ļautu sertificēt tās sēklas,
kuras ir audzētas no citu dalībvalstu ievestajām sēklām un kuras
šajās dalībvalstīs ir sertificētas oficiālā uzraudzībā. Likumā
Valsts augu aizsardzības dienestam nav noteiktas jaunas
funkcijas, kuras jāveic sakarā ar sēklu aprites nodrošināšanu
Eiropas Savienībā.
Noteikumu projekts paredz direktīvas prasību pilnīgu pārņemšanu
un nosaka:
• sēklu sertifikācijas iespēju tām sēklām, kuras novāktas
valstīs, kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstis, bet kurām ar
Eiropas Padomes lēmumu piešķirta ekvivalence lauku apskatē un
sēklu ražošanā;
• iespēju sertificēt tās sēklas, kuras ir audzētas no citu
dalībvalstu ievestajām sēklām un kuras šajās dalībvalstīs
sertificētas oficiālā uzraudzībā.
Noteikumu projekts nosaka jaunas funkcijas Valsts augu
aizsardzības dienestam: organizēt vai veikt šķirnes atšķirīguma,
viendabīguma un stabilitātes pārbaudi; sertificēt sēklas ar
pazeminātu dīgtspēju; veikt šķirnes sēklu standarta paraugu
uzturēšanu.
Noteikumu projekts nosaka arī šķirņu uzturētāja definīciju un
pienākumus.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu un
Ekonomikas ministrijā, Valsts kancelejā. Saskaņojumi jāsniedz
līdz 4.augustam;
– pieteica noteikumu projektu
“Kārtība, kādā 2005.gadā piešķir, administrē un uzrauga valsts
atbalstu meža ilglaicīgo funkciju stabilizācijai privātos
mežos”.
Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā
2005.gadā piešķir, administrē un uzrauga valsts atbalstu meža
ilglaicīgo funkciju stabilizācijai privātos mežos (atbalsts).
Atbalstu piešķir, administrē un uzrauga Lauku atbalsta
dienests.
Atbalstu piešķir, saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām
prasībām par Meža attīstības fondu un pamatojoties uz Meža
attīstības fonda līdzekļu sadalījumu 2005.gadam.
Atbalsta kopējais apjoms ir 100 000 latu, to skaitā: 30 lati par
hektāru silā, mētrājā un lānā; 40 lati par hektāru pārējos meža
augšanas apstākļu tipos.
Uz atbalstu var pretendēt fiziskās personas, kuras ir meža
īpašnieki vai tiesiskie valdītāji (pretendents), ja: pretendents
2005.gadā ir veicis jaunaudžu kopšanu mežaudzēs, kas ir
atjaunotas, sējot vai stādot, un atzītas par atjaunotām no 2000.
līdz 2004.gadam (ieskaitot); kopš mežaudzes atzīšanas par
atjaunotu nav notikusi valdošās koku sugas maiņa; koptā mežaudze
atbilst normatīvajos aktos par meža atjaunošanu noteiktajām
prasībām.
Lai saņemtu atbalstu, pretendents līdz 2005.gada 10.novembrim
iesniedz Lauku atbalsta dienesta reģionālajā lauksaimniecības
pārvaldē: iesniegumu atbalsta saņemšanai par jaunaudžu kopšanu;
Valsts meža dienesta atjaunotās mežaudzes (jaunaudzes) kopšanas
pārbaudes pārskatu (turpmāk – pārskats), kurā mežaudze atzīta par
izkoptu.
Pretendents var saņemt atbalstu ne vairāk kā par 3 hektāriem
šajos noteikumos minētajiem nosacījumiem atbilstoši koptu
mežaudžu platību savā valdījumā esošajos mežos attiecīgās
mežniecības teritorijā.
Lauku atbalsta dienests izvērtē pretendentam izmaksājamo kopējo
atbalsta apjomu, ievērojot šo noteikumu nosacījumus, kā arī
saņemto Valsts meža dienesta pārskatu, un pretendentam izmaksā
aprēķināto atbalsta summu.
Mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas Valsts meža dienesta
amatpersona dabā pārbauda izkopto mežaudzi un atbilstoši
normatīvajos aktos noteiktajām prasībām sastāda pārskatu, tajā
norādot, vai attiecīgā mežaudze atbilst vai neatbilst atbalsta
saņemšanas nosacījumiem.
Lauku atbalsta dienests: pieņem iesniegumus par atbalsta
piešķiršanu; 15 darbdienu laikā pēc pretendenta dokumentu
saņemšanas izvērtē tos un pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu
vai atteikumu piešķirt atbalstu. Ja iesniegtajos dokumentos
norādītā informācija ir neprecīza vai nepilnīga, Lauku atbalsta
dienests rakstiski pieprasa papildu informāciju, atliekot
jautājuma izskatīšanu līdz nepieciešamās informācijas saņemšanai.
Ja pieņemts lēmums par atteikumu piešķirt atbalstu, Lauku
atbalsta dienests rakstiski informē par to atbalsta pretendentu
un norāda atteikuma iemeslu. Kā arī līdz 2005.gada 10.decembrim
apkopo saņemtos iesniegumus un proporcionāli samazina vai
palielina atbalsta apjomu, ievērojot šo noteikumu nosacījumus;
nepārsniedzot piešķirto kopējo finansējumu, līdz 2005.gada
30.decembrim izmaksā pretendentam atbalstu bezskaidras naudas
norēķinu veidā.
Pretendents Lauku atbalsta dienesta lēmumu par atbalsta atteikumu
var apstrīdēt un pārsūdzēt Lauku atbalsta dienesta likumā
noteiktajā kārtībā.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu un
Vides ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē,
Valsts kancelejā. Saskaņojumi jāsniedz līdz 5.augustam.
Valsts kancelejas komunikācijas departaments