Izglītība ārpus skolas
Augusts ir mēnesis, kad skolēni un viņu vecāki gatavojas jaunajam mācību gadam. Tiek arī domāts, ko bērns varētu darīt no skolas brīvajā laikā.
Foto: Boriss Koļesņikovs, A.F.I. |
Ir plašas iespējas: teātra spēles
nodarbības, zīmēšanas pulciņi, deju studijas, trenēšanās dažādos
sporta veidos, jogas nodarbības un vēl daudz dažādu variantu.
Taču ne vienmēr vecāki ir pietiekami informēti par šīm iespējām,
savukārt izglītības iestādēm nepietiek līdzekļu, lai ar reklāmas
starpniecību šo informāciju sniegtu. Lai situāciju uzlabotu, jau
otro gadu Rīgā savu artavu dod universālveikals
“Stockmann”, kura telpās ir iekārtota informējoša
izstāde.
Tajā pieejama informācija pagaidām par 26 interešu izglītības
iestādēm. Veselu mēnesi jebkurš interesents varēs uzzināt, ko tās
piedāvā un kā tās var atrast. Akcijas laikā varēs arī vērot šo
skolu audzēkņu sagatavotos priekšnesumus – vizītkartes, kas
sniegs ieskatu viņu praktiskajā darbībā.
Interešu izglītība nav obligāta, taču nevar noliegt tās
nozīmīgumu personības attīstībā un arī iegūto prasmju noderību
dzīvē ārpus skolas. Rīgas Mākslas skolas direktore Dina Lūse
saka: “Mēs visi piedzimstam talantīgi. Cik liels ir talants, tas
izkristalizējas vēlāk. Svarīgi ir dot bērniem un jauniešiem
iespēju sevi parādīt un iemācīt nebaidīties izpausties. Tas
noderēs jebkurā dzīves jomā un jebkurā profesijā.”
Rīgas domes Izglītības, jaunatnes un sporta departamenta
direktora vietniece jaunatnes jautājumos Dina Vīksna norāda, ka
pagājušajā mācību gadā dažādās interešu izglītības programmās
bijuši iesaistīti 47 procenti no visu Rīgas skolēnu skaita. Ir
skolēni, kuri darbojas vairākos pulciņos, taču ir arī tādi, kuri
nedarbojas nevienā no tiem. Tādēļ, pēc D.Vīksnas sacītā, ir
jānoskaidro to skolēnu vēlmes, kuri šajā ziņā ir pasīvi, un
jāatrod viņus interesējošas nodarbības.
D.Vīksna piezīmē, ka joprojām vislielākā interese ir par
lietišķās mākslas pulciņiem, piemēram, zīmēšanu, veidošanu, ādas
apstrādi. Popularitātes ziņā neatpaliek arī mūzikas nodarbības un
dejas.
Kate Rūķēna