Atjaunota dzelzceļa vēstures daļa
Vakar svinīgi atklāja Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja brīvdabas ekspozīciju.
Viens no vizuāli krāšņākajiem eksponātiem – dīzeļlokomotīve TEP 60 |
Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers un LDz valdes priekšsēdētājs Andris Zorgevics sabiedrības apskatei nodod veco dzelzceļa tehniku |
Ekspozīcijas izveide ir muzeja
kompleksa iekārtošanas noslēguma posms. 1996.gadā pēc
ekspozīcijas pārcelšanas no Gogoļa ielas 3 uz agrākajām dzelzceļa
remontdarbnīcām Uzvaras bulvārī Pārdaugavā tika sākts intensīvs
mūsu valsts dzelzceļa vēstures izpētes darbs. Ar aktīvu akciju
sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” (LDz) atbalstu iekārtotas muzeja
telpas, savākts vairāk nekā 14 000 ekspozīcijas vienību. Protams,
liela uzmanība pievērsta ritošā sastāva vienību restaurācijai.
Kolekcijā ir 28 šādi eksponāti, taču vairums no tiem muzeja
rīcībā nonāca ļoti sliktā tehniskā stāvoklī. 2004. un 2005.gadu
mijā muzeja speciālisti kopā ar LDz struktūrām un remonta
uzņēmumiem izstrādāja ritošā sastāva komplektācijas, saglabāšanas
un eksponēšanas koncepciju, kuras īstenošanas rezultāti vakar
tika nodoti publiskai apskatei. Jāpiebilst, ka šogad svinama
Latvijas dzelzceļa 86.jubileja.
Ekspozīcijā lieliski restaurēta un krāsota atgriezusies tvaika
lokomotīve TE 036, elektrolokomotīve VL 26, dīzeļlokomotīve TEP
60 un sliežu ceļu lāgošanas un blīvēšanas mašīna VPR 1200.
Pēdējais eksponāts atceļojis no Daugavpils Dzelzceļa remonta
servisa. Protams, tehnika aplūkojama tās dabiskajā vidē – uz
sliežu ceļiem, kuriem līdzās ir arī elegants perons.
Jauno ekspozīciju atklāja satiksmes ministrs Ainārs Šlesers un
LDz valdes priekšsēdētājs Andris Zorgevics, piedaloties arī
citiem LDz darbiniekiem un muzeja pārstāvjiem. A.Zorgevics
uzsvēra uzņēmuma un muzeja kolektīvu lielo ieguldījumu jaunās
ekspozīcijas sagatavošanā un norādīja – ar šo darbu tiek pausta
cieņa pret aizgājušo gadu dzelzceļa darbinieku veikumu. Viņš arī
izteica pārliecību, ka ievērojami pieaugs muzeja apmeklētāju
skaits. Šobrīd muzeju ik mēnesi apmeklē vidēji 500 cilvēki.
Juris Bārtulis,
“LV”
juris.bartulis@vestnesis.lv
Sevišķi daudz pūļu ieguldīts tvaika lokomotīves TE 036 atjaunošanā Foto: Boriss Koļesņikovs, “LV” |