Lietavas ceļu būvi nekavēs
Lietavas apgrūtina braukšanu, taču būtiski neapdraud ceļu stāvokli un būvdarbu gaitu Foto: Normunds Mežiņš, A.F.I. |
Ieilgušās lietavas rada problēmas
ne vien lauksaimniekiem , bet arī autovadītājiem – braukšanas
apstākļi jūtami pasliktinājušies gan daudzviet Rīgā, gan citās
Latvijas pilsētās un apdzīvotās vietās. Taču ceļu remontus un
būvi lietus būtiski nekavēs. Arī ceļu tīklam nodarītie zaudējumi
nav lieli.
Valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” Sabiedrisko
attiecību un mārketinga daļas vadītāja Daiga Mežapuķe skaidro, ka
bažām par lietavu ietekmi uz ceļa darbu norisi nav īsta pamata.
Proti, vairumu darbu – ceļu klātnes izveidi, telekomunikāciju
līniju ierīkošanu, caurteču izbūvi, stabiņu uzstādīšanu un ceļa
nogāzes nostiprināšanu – iespējams veikt arī lietus laikā. Lietus
neļauj veikt vienīgi asfaltbetona seguma klāšanu. Savukārt,
piemēram, Saulkrastu apvedceļa būvdarbi vēl nav īsti sākti. Ar
SIA “ACB” parakstītais līgums paredz, ka ceļš tiks izbūvēts 26
mēnešos, un šobrīd uzņēmums veic sagatavošanas darbus, piemēram,
izveidojot stāvlaukumus tehnikai. Paredzēts, ka ceļš būs 20,1
kilometru garš un 11,5 metrus plats un tā kompleksā ietilps arī
17 dažādas satiksmes būves, piemēram, tilti un gājēju tuneļi.
Tiks izveidots arī 6,7 kilometrus garš celiņš gājējiem un
velosipēdistiem. Šobrīd projekta īstenošanas gaita ļauj ticēt, ka
visi iecerētie darbi tiks paveikti atbilstoši plānam.
D.Mežapuķe sacīja, ka galvenajiem valsts ceļiem, visticamāk,
nedraud arī izskalošanas un nogruvumu briesmas, jo, ceļus
projektējot, paredzētas pietiekami efektīvas lietus ūdens
novadīšanas iespējas. Varbūt zināmā mērā apdraudēti varētu būt
vienīgi atsevišķi 2.šķiras ceļi. Šobrīd situācija uz galvenajiem
autoceļiem uzskatāma par normālu, jo nopietni bojājumi vakar
konstatēti tikai divās vietās. Vidzemē vienā no 1. šķiras ceļa
Līgatne-Skrīveri posmiem ūdeņi izskalojuši tilta atbalsta sienu,
tāpēc “Latvijas Valsts ceļu” speciālisti līdz remontdarbu
pabeigšanai šajā vietā uzstādījuši ātruma ierobežojuma zīmi.
Konstatēts, ka ap simt kubikmetriem zemes izskalots arī ceļa
Cēsis-Vecpiebalga-Madona 25. kilometrā. Iespējams, ka dažviet
postījumi nodarīti arī ceļu caurtekām, sacīja D.Mežapuķe.
Juris Bārtulis, “LV”