• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Spriež par iebraukšanas maksu Rīgas centrā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.08.2005., Nr. 130 https://www.vestnesis.lv/ta/id/114617

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Šodien, 18.augustā

Vēl šajā numurā

18.08.2005., Nr. 130

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Spriež par iebraukšanas maksu Rīgas centrā

Lai samazinātu transporta intensitāti, Rīgas vēsturiskajā centrā tiks ieviesta iebraukšanas maksa, paredzēts Rīgas attīstības plānā 2006.–2018.gadam. Stratēģiskā ietekmes uz vides novērtējuma izstrādātāji – Rīgas vides centrs “Agenda 21” – atzinuši, ka šāds risinājums uzlabos gaisa kvalitāti Rīgas centrā, “Latvijas Vēstnesi” informēja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Pilsētplānošanas pārvaldes Attīstības plānu vadības nodaļas vadītājs Andis Kublačovs.
Teritorija, kurā par iebraukšanu būs jāmaksā, vēl nav precizēta, bet paredzams, ka tā būs Daugavas labā krasta teritorija, ko ietver dzelzceļa loks. Tātad aptuvenā robeža ir Valmieras, Pērnavas un Skanstes ielas. A.Kublačovs norādīja, ka šāda teritorija izvēlēta tādēļ, ka tā ir dabiskā centra robeža un kontrolēt iebraukšanu tajā būtu samērā vienkārši. Vēl nav izlemts, vai maksas teritorijai tiks pieskaitīti arī Rīgas Centrāltirgum pieguļošie rajoni.
Paredzams, ka tie, kas nevēlēsies maksāt par iebraukšanu centrā, varēs novietot automašīnu autostāvvietās ārpus maksas teritorijas. Tiks domāts arī par papildu sabiedrisko transportu šo cilvēku nogādāšanai Rīgas centrā.
Iebraukšanas maksa netiks iekasēta, izmantojot tādu maksas automātu sistēmu, kāda ir iebraucot Jūrmalā, jo pierādījies, ka šāda sistēma ārkārtīgi kavē automašīnu plūsmu. Efektīvāka sistēma ir izveidota Londonā, kuras paraugam, iespējams, sekos Rīga. Londonas centrā iebraucošie auto tiek nofotografēti, un autovadītājam mēneša beigās tiek atsūtīts rēķins, pastāstīja A.Kublačovs.
Rīgas centra iedzīvotājiem nebūs jāmaksā par braukšanu šajā teritorijā, bet centrā strādājošajiem varētu būt jāiegādājas īpaši abonementi. Vienlaikus paredzēts arī paaugstināt maksu par automašīnu novietošanu ielu malās, lai veicinātu to novietošanu autostāvvietās. Šādā veidā paredzēts atbrīvot ielas straujākai transporta plūsmai.
Rīgas vides centra “Agenda 21” pārstāvis Oļģerts Nikodemus informēja, ka iebraukšanas maksas ieviešana neapšaubāmi samazinās transporta plūsmu un tāpēc no atmosfēras piesārņojuma viedokļa vērtējama pozitīvi. Tomēr viņš atzina, ka maksas ieviešana ir vienkāršāk īstenojamais risinājums piesārņojuma samazināšanai, bet iedzīvotājiem tas varētu sagādāt problēmas. A.Kublačovs savukārt solīja, ka tiks veikta plaša sabiedrības informēšana, lai veicinātu iedzīvotāju izpratni un atbalstu šīs idejas ieviešanai.
Rīgas attīstības plāna 2006.–2018.gadam sabiedriskā apspriešana risināsies no 5.septembra līdz 17.oktobrim. Tās ietvaros Rātsnamā varēs apskatīt plānu, kā arī notiks vairākas tikšanās un foruma diskusijas. A.Kublačovs paredz, ka plāna galīgā apstiprināšana un atbilstošu pašvaldības saistošo noteikumu pieņemšana notiks ne agrāk kā nākamā gada sākumā.

Ieva Ušča

KARTE.JPG (148527 bytes)

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!