Taksofoniem desmit gadu
Jau desmit gadus Latvijā darbojas telekaršu taksofoni. “Lattelekom” preses sekretāre Maija Celmiņa pastāstīja, ka taksofonus vairāk izmanto Rīgā, Ventspilī un Liepājā. Iecienītākie taksofoni Rīgā ir pie “Laimas” pulksteņa un pretim viesnīcai “Reval Hotel Latvija”, bet no rajoniem Cēsu rajonā, Jaunpiebalgā; Alūksnē, Mobilo strēlnieku bataljonā; Jūrmalā, Turaidas ielā; Liepājā, M.Ķempes ielā un Ventspilī, Lidotāju ielā. Vasarā vairāk ir mobilo un starptautisko sarunu, bet ziemā – vietējo.
Taksofonus visvairāk izmanto Rīgā, Ventspilī un Liepājā Foto: Māris Kaparkalējs, “LV” |
Akcija piesaista
Laikā no 23. līdz 26.augustam
“Lattelekom” atzīmē taksofonu desmito jubileju. Par godu svētkiem
risinās akcija “Maksā 10 santīmu un runā, kamēr mute sausa”.
Akcijas laikā no taksofoniem veikto sarunu ilgums vidēji ir
pieaudzis par 305%, informēja M.Celmiņa.
Svinot jubileju, no 1.jūnija līdz 31.augustam turpinās akcija
“Maksā 10 santīmu un runā, kamēr mute sausa”. Cilvēki var zvanīt
no jebkura taksofona, runāt, cik ilgi vēlas, un maksāt par to
tikai 10 santīmus. Lauku rajonos izdarīto zvanu skaits ir
pieaudzis par 26% un uz pusi ir palielinājies zvana vidējais
ilgums. Savukārt pilsētās zvanu skaits ir pieaudzis par 8,4% un
tikai par trešdaļu palielinājies zvanu vidējais ilgums.
Garākās sarunas rekords līdz šim sasniegts Jaunpiebalgā, kur pa
taksofonu runāts četras stundas un divdesmit piecas minūtes.
Populārākais taksofons savukārt atrodas Alūksnē, Mobilo
strēlnieku bataljonā, un no tā veikto sarunu ilgums bieži vien
pārsniedz vairākas stundas.
Taksofonus lietojam retāk
Pirmo taksofonu Latvijā uzstādīja
1995.gadā Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā, tajā laikā tika
izdotas arī pirmās 500 telekartes. Šā gada beigās Latvijā jau
darbojās tūkstoš taksofonu, un bija pārdots vairāk nekā
četrdesmit pieci tūkstoši telekaršu. Šobrīd Latvijā uzstādīti
3922 taksofoni, no tiem 1625 atrodas Rīgā. Desmit gados ir
pārdoti nepilni desmit miljoni telekaršu ar aptuveni simt
piecdesmit veidu dizainu un izdotas arī septiņpadsmit karšu
sērijas.
M.Celmiņa atklāja, ka katru gadu vandālisma dēļ uzņēmumam tiek
nodarīti zaudējumi vairāk nekā desmit tūkstošu latu vērtībā.
Visbiežāk vandālisms notiek svētku vai garāku brīvdienu
laikā.
Līdz ar citu saziņas līdzekļu izmantošanu taksofonu lietošana
pēdējos gados samazinās, tomēr akciju laikā zvanu skaits no
taksofoniem atkal strauji pieaug.
“LV” informācija