• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Pārmija dzelzceļam un biznesa attīstībai. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.08.2005., Nr. 136 https://www.vestnesis.lv/ta/id/115311

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sacenšas sēņu lasītāji

Vēl šajā numurā

30.08.2005., Nr. 136

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Pārmija dzelzceļam un biznesa attīstībai

Izgatavota pēdējā pārmija Austrumu–rietumu koridora sliežu ceļa modernizācijas projekta pirmajam posmam.

SLIEDES.JPG (23527 bytes)
Foto:Gatis Dieziņš, A.F.I.

Minētā valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” (LDz) projekta īstenošanas gaitā paredzēts nomainīt 760 pārmijas, no kurām 390 jau piegādātas. 26.augustā nosūtot savu kārtējo ražojumu pasūtītājam, Austrijas kompānijas “VAE GmbH” meitasuzņēmums SIA “VAE – Rīga” ļauj pabeigt šo būtisko dzelzceļa modernizācijas posmu. Pārmijas tika izgatavotas saskaņā ar līgumu, ko 2003.gada pavasarī LDz noslēdza ar “VAE – Rīga”. Līguma summa bija 12,2 miljoni latu. Atlikušā pārmiju skaita piegādātājs tiks izvēlēts konkursā, ko “Latvijas dzelzceļš” izsludināja šā gada 17.augustā.
Austrumu–rietumu dzelzceļa koridors savieno Latvijas austrumu robežu ar Rīgas, Liepājas un Ventspils ostām. Koridorā ietilpstošo līniju kopgarums ir apmēram 1100 kilometru, un vilcienu kustību šajos sliežu ceļos nodrošina vairāk nekā 3000 pārmiju. Sliežu ceļa modernizācijai piesaistīts Eiropas Savienības strukturālās politikas pirmsiestāšanās finanšu instrumenta ISPA (Instrument for Structural Policies for Pre-Accession) līdzfinansējums.
Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers uzsvēra tieši ES fonda lielo nozīmi projekta īstenošanā un pauda pārliecību, ka sliežu ceļa modernizācija ir svarīga ne tikai Latvijai, bet arī kaimiņvalstīm. Ministrs norādīja, ka investīcija infrastruktūrā ļaus līdztekus tranzītam attīstīt arī distribūcijas un loģistikas biznesu.
Pasaulē lielākā pārmiju ražošanas uzņēmuma “VAE GmbH” prezidents doktors Marks Kadura atgādināja, ka “VAE – Rīga” darbība tika sākta pirms desmit gadiem – laikā, kad vairums ārvalstu uzņēmēju neticēja Latvijas ekonomikas nākotnei. Tagad, sacīja M.Kadura, iespējams pārliecināties par uzņēmuma saimnieku tālredzīgumu. Iepriecinoša bija Austrijas investora uzslava Latvijas iestāžu darbam – to M.Kadura vērtēja kā nebirokrātisku un uzņēmējdarbību veicinošu. Protams, ne mazums līdzekļu investēts “VAE – Rīga” attīstībā, lai uzņēmums spētu konkurēt starptautiskā līmenī. Aizvadīto gadu laikā Rīgā izgatavotas 1500 pārmijas, kuras tiek izmantotas ne tikai Latvijā, bet arī Lietuvā, Igaunijā, Polijā, Baltkrievijā un Somijā. M.Kadura uzsvēra, ka par panākto jāpateicas arī ražotnē strādājošo cilvēku čaklumam. Ievērības cienīgs ir fakts, ka, neskaitot uzņēmuma izveides posmu, to vienmēr vadījuši Latvijas ļaudis. “VAE GmbH” prezidents ar gandarījumu norādīja, ka ieguldītie līdzekļi devuši labumu arī Latvijas valstij un sabiedrībai, un rezumēja – šajā valstī ir vērts investēt.

Juris Bārtulis, “LV”
juris.bartulis@vestnesis.lv

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!