• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par iespējām iekasēt piemaksu pie lidmašīnu biļetēm. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.09.2005., Nr. 140 https://www.vestnesis.lv/ta/id/115680

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts sekretāru 2005.gada 1.septembra sanāksmē

Vēl šajā numurā

05.09.2005., Nr. 140

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par iespējām iekasēt piemaksu pie lidmašīnu biļetēm

1.septembrī publicētajā Eiropas Komisijas personāla darba dokumentā iekļauta analīze par to, kā Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis varētu izmantot solidāras iemaksas par lidmašīnu biļetēm kā avotu attīstības atbalstam, lai labāk izpildītu saistības, kas ietvertas Tūkstošgades attīstības mērķos. Dokuments jāskata kopsakarā ar Eiropadomes jūnija sanāksmes lēmumiem divkāršot atbalstu attīstībai un darīt to labāk un straujāk. Darba dokumentā pēc Ekonomikas un finanšu ministru padomes lūguma iekļauta tehniskā analīze divām iespējām, ko finanšu ministri varētu tālāk izskatīt: obligātas vai brīvprātīgas pasažieru iemaksas pēc kopīgas ES shēmas, kurā brīvprātīgi piedalītos dalībvalstis. Koordinēta ES pieeja būtu kā Eiropas solidaritātes vēsts jaunattīstības valstīm un atvieglinātu, arī vienkāršotu šā pasākuma darbību aviopārvadātājiem un pasažieriem, kā arī nodrošinātu Eiropas Kopienas dibināšanas līguma noteikumu ievērošanu.
1.septembrī publicētā Eiropas Komisijas personāla darba dokumenta mērķis ir palīdzēt dalībvalstīm, radot pamatu, uz kura tālāk veidot jaunus instrumentus, ar kuriem finansēt savas saistības aizjūras zemju attīstības atbalstam. Tagad dalībvalstīm ir jāpieņem lēmumi šajā jautājumā pirms ANO Ģenerālās asamblejas šā mēneša sanāksmes. Dokumentā analizēti divi galvenie scenāriji, pēc kuriem varētu realizēt piemaksu pie lidmašīnu biļetēm:
• brīvprātīgi obligātais – dalībvalstu brīvprātīga piedalīšanās starptautiskā shēmā, kas valsts līmenī ieviestu obligātu iekasēšanu no pasažieriem;
• brīvprātīgi brīvprātīgais – dalībvalstu brīvprātīga piedalīšanās starptautiskā shēmā, kas valsts līmenī ieviestu brīvprātīgas pasažieru iemaksas.
Šā gada jūnijā Eiropas Savienība jau nolēma palielināt savas budžeta saistības attīstības atbalstam no 46 miljardiem eiro 2006. gadā līdz aptuveni 66 miljardiem eiro 2010.gadā. Eiropas Savienība nolēma arī vēl vairāk pastiprināt politikas vienotību un nosūtīt vismaz pusi no palielinātā atbalsta Aizsahāras Āfrikai – reģionam, kurā visgrūtāk ir sasniegt Tūkstošgades attīstības mērķus. Eiropas Savienība joprojām ir pasaulē lielākā palīdzības dāvātāja attīstībai un jaunattīstības valstu lielākā tirdzniecības partnere.
Lai gan dokumentā atgādināts, ka Kopienas likumi neliedz dalībvalstīm vienpusēji ieviest nodevas par lidmašīnu biļetēm, tajā arī uzsvērts, ka nodevas un/vai brīvprātīgas iemaksas koordinētai ieviešanai ir zināmas priekšrocības. Konkrēti – koordinācija ES līmenī mazinātu varbūtējās nelabvēlīgās sekas. Piemēram, kopīga struktūra pasākuma ieviešanu padarītu vieglāku aviosabiedrībām. Koordinēta pieeja arī palīdzētu nodrošināties pret Eiropas Kopienas dibināšanas līguma uzlikto pienākumu nepildīšanu.

EK pārstāvniecība Latvijā

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!