• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par kopējiem standartiem ES atgriešanās jomā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.09.2005., Nr. 142 https://www.vestnesis.lv/ta/id/115940

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Latvijas ostu konkurētspēju Eiropas Savienībā

Vēl šajā numurā

07.09.2005., Nr. 142

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par kopējiem standartiem ES atgriešanās jomā

Situācija Eiropas Savienībā atgriešanās jomā

1.septembrī Eiropas Komisija pieņēma direktīvas priekšlikumu par kopējiem standartiem atgriešanās jomā. Šā priekšlikuma kontekstā termins “atgriešanās” attiecināms tikai uz tām personām, kuras Eiropas Savienībā (ES) uzturas nelegāli. Tās ir personas, kuras neatbilst vai vairs neatbilst ES dalībvalstu ieceļošanas, atrašanās vai uzturēšanās nosacījumiem vai nu tādēļ, ka tās ir ieceļojušas nelegāli vai ir palikušas valsts teritorijā, lai gan to vīzas vai uzturēšanās atļaujas termiņš ir beidzies, vai arī tādēļ, ka to patvēruma pieprasījums galu galā ir noraidīts. Šīm personām nav tāda juridiskā statusa, kas tām ļautu palikt, un tām ir jāliek atstāt attiecīgās dalībvalsts teritorija. Var būt gadījumi, kad nelegālie migranti vai noraidītie patvēruma meklētāji piekrīt atgriezties labprātīgi. Tas, protams, ir jāatbalsta. Tomēr, ja apstākļi to prasa, dalībvalstīm jābūt iespējai trešo valstu piederīgos piespiest ievērot savu pienākumu atgriezties.
Pašreiz dalībvalstu tiesību normas nelegāli uzturošos trešo valstu piederīgo atgriešanās jomā ir ļoti atšķirīgas. Atšķiras gan dažādu dalībvalstu lietotā terminoloģija, gan materiālās tiesību normas, kas piemērojamas attiecībā uz atgriešanos, izraidīšanu, piespiedu līdzekļiem, pagaidu apcietināšanu un atpakaļuzņemšanu. Tas rada sarežģījumus situācijās, kad iesaistīta vairāk nekā viena dalībvalsts. (Piemēram, ja persona, par kuru konstatēts, ka tā nelegāli uzturas A dalībvalstī, tiek aizturēta B dalībvalstī – vai šai personai būtu jādod otra iespēja B dalībvalstī apstrīdēt sev piemērojamo atgriešanos, tostarp izmantojot tiesiskās aizsardzības līdzekļus, tādējādi radot labvēlīgākās tiesas meklēšanas risku?) Turklāt tas rada nevienmērīgu nelegālo imigrantu plūsmu un īpatsvaru dažādās ES dalībvalstīs (viņi var dot priekšroku tām dalībvalstīm, kurās ir visbrīvākās tiesību normas), kā arī sliktu iespaidu pārējā pasaulē attiecībā uz ES centieniem efektīvi apkarot nelegālo imigrāciju. Ja šajā jomā nebūs kopēju pamatnoteikumu un terminoloģijas, tālāks saskaņošanas darbs, balstoties uz dalībvalstu savstarpēju uzticēšanos vienai otras tiesību sistēmām, būs grūts vai pat neiespējams.

Procesi skaitliskā izteiksmē

Ir grūti iegūt ticamu aplēsi par nelegālo imigrantu skaitu, kuri ir nelegāli ieceļojuši vai nelegāli uzturas dalībvalstu teritorijā. Tomēr ir pieejami dažādi dati, kas var palīdzēt izprast un izdarīt secinājumus par nelegālo imigrāciju ES. Eiropas Komisijas dienestu apkopotie dati, gatavojot priekšlikumu par Eiropas Atgriešanās fonda izveidi, liecina, ka 2004.gadā 25 valstu Eiropas Savienībā tika izdoti 650 000 atgriešanās lēmumi un notika 164 000 piespiedu un 48 000 labprātīgas atgriešanās. Eiropas valstu tendences atgriešanās jomā ir dažādas. Ļoti iespējams, ka migrācijas spiediens nākamajās desmitgadēs pieaugs, ņemot vērā ekonomisko un politisko situāciju daudzās valstīs, no kurām izceļo, kā arī ņemot vērā demogrāfiskās prognozes. Sagaidāms, ka nelegālās migrācijas plūsmas arī turpmāk būs ievērojamas, kamēr vien saglabāsies “atgrūšanas” faktori trešajās valstīs un “pievilkšanas” faktori ES.
Organizēti kriminālās noziedzības tīkli ir tieši ieinteresēti nelegālajā migrācijā. Cilvēku kontrabanda un tirdzniecība visā Eiropā ir kļuvusi par nozīmīgu viņu darbības jomu. Kopējai atgriešanās politikai ir jābūt neatņemamai nelegālās migrācijas apkarošanas sastāvdaļai. Ja nelegālajiem migrantiem izdodas palikt ES, pat ja attiecībā uz viņiem ir izdots atgriešanās lēmums, tas apdraud ES migrācijas politikas uzticamību un tiesiskumu. Šāda situācija vēl vairāk kavētu nepieciešamās, labi pārvaldītas migrācijas politikas izstrādi, kuru plaši atbalstītu dalībvalstīs. Šī situācija arī varētu novest pie ksenofobijas palielināšanās, un to kā argumentu varētu izmantot ekstrēmas dalībvalstu pretmigrācijas kustības.

Politiskais un juridiskais konteksts

Eiropas Komisija savā 2001.gada 15.novembra Paziņojumā par kopēju politiku nelegālās imigrācijas jomā norādīja, ka atgriešanās politika ir neatņemama un būtiska nelegālās migrācijas apkarošanas sastāvdaļa. Atgriešanās politikai jābalstās uz trim elementiem: kopējiem principiem, kopējiem standartiem un kopējiem pasākumiem. Savukārt 2002.gada 10.aprīļa Zaļajā grāmatā par Kopienas atgriešanās politiku bija sīkāk aplūkots atgriešanās jautājums kā neatņemama vispusīgas Kopienas imigrācijas un patvēruma politikas sastāvdaļa. Tajā bija uzsvērta nepieciešamība tuvināt dalībvalstu tiesību normas un uzlabot sadarbību atgriešanās jomā, kā arī iekļauti vairāki iespējamie elementi attiecībā uz turpmāk izstrādājamo tiesību akta priekšlikumu un standartiem, lai sāktu plašu apspriešanos starp ieinteresētajām pusēm.
Sekojošajā Eiropas Komisijas 2002.gada 14.oktobra Paziņojumā par Kopienas politiku nelikumīgi uzturošos personu atgriešanās jomā bija ņemti vērā šā publiskās apspriešanās procesa rezultāti un ieskicēta konkrēta turpmākās darbības programma, ar īpašu uzsvaru uz vispusīgu pieeju. Tajā bija skaidri teikts, ka “… lai Kopienas darbības būtu iespējami iedarbīgas, tām ir harmoniski jāiekļaujas patiesā migrācijas jautājumu pārvaldības procesā, kam nepieciešama kristālskaidra legālās imigrācijas kanālu un legālo imigrantu situācijas konsolidācija, efektīva un dāsna patvēruma sistēma, balstoties uz ātrām procedūrām, lai nodrošinātu pieeju patiesai aizsardzībai tiem, kam tā vajadzīga, un intensīvu dialogu ar trešām valstīm, kas arvien biežāk tiks aicinātas par partneriem migrācijas jautājumu risināšanā”. Balstoties uz šo paziņojumu, Padome 2002.gada 28.novembrī pieņēma Atgriešanās rīcības programmu, kurā tā aicināja uzlabot dalībvalstu sadarbību, aktivizēt sadarbību ar trešajām valstīm un noteikt kopējus standartus, lai atvieglotu praktisko atgriešanās procesu.
Visbeidzot Hāgas programmā, ko Briseles Eiropas dome pieņēma 2004.gada 4. – 5.novembrī, atkal tika minēts šis jautājums un skaidri aicināts noteikt kopējus standartus attiecībā uz personām, kas atgriežamas humānā veidā, pilnībā ievērojot to cilvēktiesības un cieņu. Tā aicināja Eiropas Komisiju 2005.gadā iesniegt priekšlikumu.

Priekšlikuma saturs

Šā priekšlikuma mērķis ir noteikt skaidrus, pārskatāmus un taisnīgus kopējos noteikumus attiecībā uz atgriešanos, izraidīšanu, piespiedu līdzekļiem, pagaidu apcietināšanu un atpakaļuzņemšanu, pilnībā ievērojot attiecīgo personu cilvēktiesības un pamatbrīvības. Šajā nolūkā minētajā priekšlikumā cita starpā:
• nosaka noteikumu, ka nelegālā uzturēšanās ir jāpārtrauc, izmantojot taisnīgu un pārskatāmu procedūru;
• atbalsta labprātīgās atgriešanās principu, iekļaujot vispārīgu noteikumu, ka principā ir jānosaka “laika posms, kurā jāizceļo”;
• iedibina saskaņotu divu posmu procedūru, kurā pirmais posms ir atgriešanās lēmuma pieņemšana un vajadzības gadījumā otrais posms – izraidīšanas rīkojums, tādējādi zināmā mērā pielīdzinot pašreiz atšķirīgās dalībvalstu sistēmas;
• risina to nelegāli uzturošos personu situāciju, kuras nevar izraidīt;
• nosaka procedurālo garantiju pamatkopumu;
• ierobežo piespiedu pasākumu izmantošanu, uz to attiecinot samērīguma principu, un nosaka pamatgarantijas piespiedu atgriešanās īstenošanai;
• piešķir Eiropas dimensiju dalībvalstu atgriešanās pasākumu sekām, iedibinot atpakaļuzņemšanas aizliegumu, kas piemērojams visā ES;
• atalgo labprātīgu pakļaušanos (ieskaitot iespēju atcelt atpakaļuzņemšanas aizliegumu) un soda nepakļaušanos (ieskaitot iespēju pagarināt atpakaļuzņemšanas aizliegumu);
• ierobežo pagaidu apcietināšanas izmantošanu (maksimālais laika posms – seši mēneši), uz to attiecinot samērīguma principu, un nosaka pamatgarantijas tās piemērošanai;
• pievēršas situācijām, kurās trešās valsts piederīgais, uz kuru attiecas vienā dalībvalstī izdots izraidīšanas rīkojums vai atgriešanās lēmums, tiek aizturēts citas dalībvalsts teritorijā.

Likumdošana Padomē un Parlamentā

Šā tiesību akta priekšlikuma pamats ir EK Līguma 63.panta 3.punkta b) apakšpunkts un līdz ar to tam piemēro koplēmuma procedūru.

Saikne starp šo direktīvu un ierosināto Atgriešanās fondu

Gan Atgriešanās fonds, gan ierosinātā direktīva būs vispusīgas ES atgriešanās politikas neatņemamas sastāvdaļas. Ierosinātā direktīva papildinās Atgriešanās fondu tādā ziņā, ka līdz ar to dalībvalstu vidū tiks iedibināta vienveidīga interpretācija un kopēji standarti attiecībā uz to, kam var piemērot atgriešanās procedūru un kā īstenot atgriešanās pasākumus.

Tehniskie aspekti un finanšu instrumenta atjaunināšana

Eiropas Komisija ir uzsākusi Eiropas Atgriešanās fonda izveides sagatavošanu. Kopš 2005.gada 24.augusta ir izsludināts konkurss attiecībā uz sagatavošanās pasākumiem 2005.gadam (15 miljoni eiro). Sagatavošanās pasākumu mērķis ir atbalstīt dalībvalstu centienus atgriešanās pārvaldības uzlabošanai visos aspektos, piedāvājot līdzfinansējumu konkrētām darbībām, piemēram, labprātīgas atgriešanās programmām, piespiedu atgriešanās plāniem, kā arī kopēju izraidīšanas reisu organizēšanai un realizēšanai. Vēlāk tiks izsludināti 2006.gada sagatavošanās pasākumi (arī 15 miljoni eiro).
Līdztekus Padomē sāk izskatīt lēmuma priekšlikumu, ar kuru izveido Eiropas Atgriešanās fondu laika posmam no 2008.  līdz 2013.gadam, kā daļu no vispārīgās programmas “Solidaritāte un migrācijas plūsmu pārvaldība” (ko Komisija iesniedza Padomei 2005.gada aprīlī). Šā instrumenta pamatmērķis ir veicināt integrētas atgriešanās pārvaldību. Finansējuma bāzes summa Fonda īstenošanai no 2008. līdz 2013.gadam būs 759 miljoni eiro.

 

Izraidīšanas un atgriešanās lēmumu statistika

1. Datu avoti

Pašreiz Eiropas Komisijas dienesti atgriešanās jomā izmanto divus dažādus datu kopumus:

1.1. CIREFI dati (apkopo Statistikas birojs sadarbībā ar dalībvalstīm)

CIREFI izraidīto ārvalstnieku definīcija ir šāda:
“Personas, uz kurām neattiecas Kopienu tiesību akti un kuras tiek atgrieztas trešajā valstī pēc tam, kad tās ir nelegāli ieceļojušas valstī, nelegāli uzturējušās valstī vai citu iemeslu dēļ.”
Šīs kategorijas nodalīšanas mērķis ir reģistrēt datus par to trešo valstu piederīgo skaitu, kuri ir faktiski izraidīti uz trešo valsti. Izraidīšana uz citu dalībvalsti (piemēram, Dublinas konvencijas gadījumā) netiek ņemta vērā. Skaitļiem būtu jāatspoguļo tie gadījumi, kuros attiecībā uz izraidīto personu ir konstatēts, ka tai jāpiemēro izraidīšana. Tomēr šī definīcija ietver tos gadījumus, kad persona ir izraidīta “citu iemeslu dēļ”, ņemot vērā, ka izraidīšanas pamatā var būt citi iemesli (noziedzīgas darbības, drošības apsvērumi), kas nav tieši saistīti ar personas imigrācijas statusu. Šīs kategorijas datos var būt ietverti labprātīgas izceļošanas gadījumi, ja tā notiek, lai izpildītu oficiālu izceļošanas rīkojumu. Ja tas iespējams, statistikas dati var būt sadalīti atkarībā no izraidīšanas veida – sauszemes, gaisa vai jūras.

1.2. Īpašais pieprasījums dalībvalstīm priekšlikuma par Atgriešanās fondu sagatavošanas procesā

Eiropas Komisijas dienesti 2005.gada sākumā dalībvalstīm lūdza sniegt datus par labprātīgas un piespiedu atgriešanās gadījumu skaitu, kā arī atgriešanās lēmumu skaitu. Šie dati tika iekļauti Komisijas dienestu darba dokumentā, kas tika pievienots priekšlikumam par pamatprogrammas “Solidaritāte un migrācijas plūsmu pārvaldība” izveidi (kurā savukārt ietverts priekšlikums par Atgriešanās fondu).
Atsevišķos gadījumos dalībvalstis datus neiesniedza, un Eiropas Komisijai nācās veikt aplēses. Tā kā pašreiz Kopienas tiesībās vēl nav “labprātīgas atgriešanās”, “piespiedu atgriešanās” vai “atgriešanās lēmuma” definīciju, dati tika apkopoti, balstoties uz pieejamo informāciju vai datu krājumiem. Šie dati netika statistiski pārbaudīti, tādēļ tie jāinterpretē piesardzīgi.

2. Dati par izraidīšanu

CIREFI dati par 25 ES dalībvalstīm liecina par pieaugumu no 242 237 gadījumiem 2002.gadā līdz 245 579 gadījumiem 2003.gadā. Pēc tam seko ievērojams samazinājums, jo 2004.gadā tika izraidīti 199 949 ārvalstnieki.
Īpašā pieprasījuma dati par izraidīšanu nedaudz atšķiras. Summējot labprātīgas un piespiedu atgriešanās datus, 2002. un 2003.gada skaitļi ir par 5 – 10% mazāki nekā CIREFI apkopotie, savukārt, 2004.gada skaitļi ir par 5% lielāki nekā CIREFI dati.
Jebkurā gadījumā, salīdzinot 2002. un 2003.gada skaitļus, ir novērojama pieauguma tendence, savukārt, salīdzinot 2003. un 2004.gada skaitļus – samazinājuma tendence. Gada vidējais skaitlis laika posmā no 2002. līdz 2004.gadam, balstoties uz CIREFI datiem, bija 229 255, savukārt, balstoties uz īpašā pieprasījuma datiem, – 220 792. Tādējādi, ņemot vērā abu datu kopumu skaitļus, gada vidējais rādītājs būtu aptuveni 225 000.

2002

2003

2004

CIREFI

242237

245579

199949

Īpašais
pieprasījums

220419

230038

211920

3. Dati par atgriešanās lēmumiem

Attiecībā uz atgriešanās lēmumiem ir pieejami tikai īpašā pieprasījuma dati.

2002

2003

2004

Īpašais
pieprasījums

668497

667832

649810

Skaitļi ir visai stabili, taču, salīdzinot 2003. un 2004.gadu, ir neliels samazinājums – mazāk nekā 3%.

4. Izraidīšanas datu un atgriešanās lēmumu datu salīdzinājums

Attiecībā uz 2002. – 2004.gada periodu par izraidīšanas gadījumu gada vidējo rādītāju pieņemot 225 000 un tajā pašā periodā par atgriešanās lēmumu gada vidējo rādītāju pieņemot 662 046, skaidri redzams, ka izraidīšanas gadījumu un atgriešanās lēmumu attiecība ir tuva 1 : 3.
Tādējādi var secināt, ka tikai viena trešdaļa atgriešanās lēmumu tiek faktiski izpildīti un noved pie izraidīšanas.

5. Situācija pēc statistikas regulas stāšanās spēkā

Ierosinātās Regulas par Kopienas statistiku attiecībā uz migrāciju un starptautisko aizsardzību 7.pantā noteikts:
7.pants
Statistika attiecībā uz atgriešanos
1. Dalībvalstis iesniedz Eiropas Komisijai (Eurostat) statistiku attiecībā uz trešo valstu pavalstnieku skaitu, kuri atgriežas savās izcelsmes, tranzīta vai citās trešajās valstīs vai nu brīvprātīgi, vai piespiedu kārtā pēc administratīva vai tiesas lēmuma, vai akta, kas uzliek pienākumu atgriezties, un kas sadalīta pēc vecuma un dzimuma, un pēc minēto personu pavalstniecības.
2. Šā panta 1.punktā minētā statistika attiecas uz viena kalendārā gada pārskata periodiem un to iesniedz Eiropas Komisijai (Eurostat) desmit mēnešu laikā pēc pārskata gada beigām. Pirmais pārskata gads ir 2006.gads.

Izraidīšanas un atgriešanās lēmumu statistika

Īpašā pieprasījuma rezultātā iegūtie dati

(Atgriešanās lēmumu skaits)

2002

2003

2004

Kopā

Austrija

23.750

22.641

15.511

61.902

Beļģija

53.215

52.169

50.000

155.384

Dānija

8.000

8.000

8.000

24.000

Somija

 3.526

3.456

3.800

10.782

Francija

49.124

55.938

50.000

155.062

Vācija

143.000

143.000

143.000

429.000

Grieķija

29.602

29.542

29.776

88.920

Īrija

 2.465

2.425

2.866

7.756

Itālija

94.995

70.147

70.320

235.462

Luksemburga

 1.000

1.000

1.000

3.000

Nīderlande

 62.000

62.000

62.000

186.000

Portugāle

 2.000

2.000

2.000

6.000

Spānija

56.130

69.773

66.419

192.322

Zviedrija

18.497

22.656

27.876

69.029

Apvienotā Karaliste

70.000

70.000

70.000

210.000

Kipra

1.300

1.300

1.400

4.000

Čehija

25.496

29.366

25.317

80.179

Igaunija

1.000

1.000

1.000

3.000

Ungārija

7.233

7.878

6.911

22.022

Latvija

362

709

286

1.357

Lietuva

556

823

775

1.357

Malta

1.949

970

1.319

4.238

Polija

5.796

5.531

4.275

15.062

Slovēnija

6.256

3.917

3.110

13.283

Slovākija

 1.245

1.591

2.849

5.685

ES-25

668.497.494

667.832

649.810

1.986.139

Avots: dalībvalstis
1. Gadījumā, ja dalībvalsts nebija iesniegusi datus, Eiropas Komisija veica aplēses. Atsevišķi skaitļi var būt koriģēti, lai ņemtu vērā citus statistikas datus (piemēram, to personu skaitu, kuras saņem negatīvu lēmumu attiecībā uz patvērumu).
2. Pašreiz Kopienas tiesībās nav atgriešanās lēmuma definīcijas. Dati apkopoti, balstoties uz pieejamo informāciju un datu krājumiem.

Īpašā pieprasījuma rezultātā iegūtie dati

(Labprātīga atgriešanās un piespiedu atgriešanās)

Labprātīga atgriešanās

Piespiedu atgriešanās

2002

2003

2004

Kopā

2002

2003

2004

Kopā

Austrija

785

1.023

1.162

2.970

11.592

11.171

9.943

32.706

Beļģija

3.321

2.814

3.286

9.421

11.727

11.262

8.497

31.486

Dānija

2.530

2.014

2.130

6.674

390

408

244

1.042

Somija

 700

700

600

2000

1.623

1.910

1.853

5.386

Francija

761

947

854

2.562

10.067

11.692

12.000

33.759

Vācija

11.774

11.646

9.961

33.381

29.036

26.487

21.614

77.137

Grieķija

 0

0

0

0

11.628

14.518

14.884

41.030

Īrija

 506

762

611

1.879

 521

590

599

1.710

Itālija

2.641

8.126

7.678

18.445

25.226

19.729

17.200

62.155

Luksemburga

190

610

325

1.125

44

98

56

198

Nīderlande

2.068

2.912

3.714

8.694

19.002

19.468

15.304

53.774

Portugāle

171

115

226

512

524

562

448

1.534

Spānija

798

604

992

2.394

26.434

27.788

27.600

81.822

Zviedrija

6.756

8.815

10.196

25.767

1.592

2.258

2.601

5531

Apvienotā
Karaliste

 895

1.755

1.325

3.975

14.205

19.630

16.918

50.753

Kipra

0

0

0

0

2.497

3.115

2.801

8.413

Čehija

423

231

327

981

811

386

110

1.307

Igaunija

 378

280

235

893

26

68

61

155

Ungārija

4.336

3.225

3.346

10.907

1.759

1.604

865

4.228

Latvija

20

20

20

60

150

150

150

450

Lietuva

0

0

0

0

312

376

206

894

Malta

1.254

931

704

2.889

223

200

200

623

Polija

479

2

45

526

4.303

4.643

4.473

13.419

Slovēnija

1.856

608

461

2.925

2.840

3.114

2.246

8.200

Slovākija

 40

104

148

292

1205

1487

2701

5393

ES-25

42.682

48.244

48.346

139.272

177.737

181.794

163.574

523.105

Avots: dalībvalstis
1. Gadījumā, ja dalībvalsts nebija iesniegusi datus, Eiropas Komisija veica aplēses. Atsevišķi skaitļi var būt koriģēti, lai ņemtu vērā citus statistikas datus (piemēram, to personu skaitu, kuras saņem negatīvu lēmumu attiecībā uz patvērumu).
2. Pašreiz Kopienas tiesībās nav atgriešanās lēmuma definīcijas. Dati apkopoti, balstoties uz pieejamo informāciju un datu krājumiem.

CIREFI dati

(Kopējais izraidīto ārvalstnieku skaits laikā no 2002. līdz 2004. gadam)

 
 

Absolūtos skaitļos

Indeksēti skaitļi (2004 = 100)

2002

2003

2004

2002

2003

2004

Beļģija

10.352

9.996

9.647

107

104

100

Dānija

1.627

3.100

3.093

53

100

100

Vācija

31.311

30.176

26.807

117

113

100

Grieķija

45.299

40.930

35.942

126

114

100

Spānija

26.257

26.757

27.364

96

98

100

Francija

10.015

11.692

15.672

64

75

100

Īrija

:

:

:

:

:

:

Itālija

33.289

31.013

27.402

121

113

100

Luksemburga

:

:

41

:

:

100

Nīderlande

22.579

23.206

5.564

406

417

100

Austrija

9.858

11.070

9.408

105

118

100

Portugāle

1.991

2.798

3.507

57

80

100

Somija

2.223

2.773

2.775

80

100

100

Zviedrija

6.854

7.355

11.714

59

63

100

Apvienotā Karaliste

15.100

21.380

:

:

:

:

ES-15

216.755

222.246

178.936

Čehija

4.873

2.602

1.528

319

170

100

Igaunija

255

171

101

252

169

100

Kipra

2.932

3.307

2.982

98

111

100

Latvija

197

375

234

84

160

100

Lietuva

487

846

306

159

276

100

Ungārija

3.602

4.804

3.980

91

121

100

Malta

952

847

680

140

125

100

Polija

6.847

5.879

6.042

113

97

100

Slovēnija

4.268

3.209

2.632

162

122

100

Slovākija

1.069

1.293

2.528

42

51

100

ES-10

25.482

23.333

21.013

ES-25

242.237

245.579

199.949

Bulgārija

722

814

1.271

57

64

100

Rumānija

333

500

650

51

77

100

Islande

9

18

18

50

100

100

Norvēģija

7.849

8.672

5.439

144

159

100

Piezīmes:
Nav datu par 2003. - 2004. gadu
M5: Īrija, Luksemburga, Nīderlande, Apvienotā Karaliste

CIREFI dati

Izraidītie ārvalstnieki, desmit lielākās grupas pēc valstiskās piederības

 
 

No ES-25 izraidītie ārvalstnieki

2002

2003

2004

Albānija

48.043

40.792

35.074

Rumānija

17.762

27.158

25.899

Maroka

26.012

23.317

20.466

Nav zināma

16.515

22.512

Ukraina

11.090

10.829

12.303

Dienvidslāvijas Federatīvā Republika *)

11.925

11.087

Turcija

11.441

11.418

8.597

Bulgārija

11.177

10.190

8.369

Polija

8.830

9.491

Krievijas Federācija

6.490

6.588

Serbija un Melnkalne

5.961

Alžīrija

5.608

5.460

Moldovas Republika

4.258

Cita

73.834

72.295

66.974

Kopā

242.237

245.579

199.949

10 lielākās kopā

168.403

173.284

132.975

% no kopsummas

69.52

70.56

66.50

*) no 2003. gada februāra nosaukums mainīts uz Serbija un Melnkalne
Piezīmes:
Nav datu par 2003. un 2004.gadu
M5: Īrija, Luksemburga, Nīderlande, Apvienotā Karaliste

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!