Par kopējiem standartiem ES atgriešanās jomā
Situācija Eiropas Savienībā atgriešanās jomā
1.septembrī Eiropas Komisija
pieņēma direktīvas priekšlikumu par kopējiem standartiem
atgriešanās jomā. Šā priekšlikuma kontekstā termins
“atgriešanās” attiecināms tikai uz tām personām, kuras
Eiropas Savienībā (ES) uzturas nelegāli. Tās ir personas, kuras
neatbilst vai vairs neatbilst ES dalībvalstu ieceļošanas,
atrašanās vai uzturēšanās nosacījumiem vai nu tādēļ, ka tās ir
ieceļojušas nelegāli vai ir palikušas valsts teritorijā, lai gan
to vīzas vai uzturēšanās atļaujas termiņš ir beidzies, vai arī
tādēļ, ka to patvēruma pieprasījums galu galā ir noraidīts. Šīm
personām nav tāda juridiskā statusa, kas tām ļautu palikt, un tām
ir jāliek atstāt attiecīgās dalībvalsts teritorija. Var būt
gadījumi, kad nelegālie migranti vai noraidītie patvēruma
meklētāji piekrīt atgriezties labprātīgi. Tas, protams, ir
jāatbalsta. Tomēr, ja apstākļi to prasa, dalībvalstīm jābūt
iespējai trešo valstu piederīgos piespiest ievērot savu pienākumu
atgriezties.
Pašreiz dalībvalstu tiesību normas
nelegāli uzturošos trešo valstu piederīgo atgriešanās jomā ir
ļoti atšķirīgas. Atšķiras gan dažādu dalībvalstu lietotā
terminoloģija, gan materiālās tiesību normas, kas piemērojamas
attiecībā uz atgriešanos, izraidīšanu, piespiedu līdzekļiem,
pagaidu apcietināšanu un atpakaļuzņemšanu. Tas rada sarežģījumus
situācijās, kad iesaistīta vairāk nekā viena dalībvalsts.
(Piemēram, ja persona, par kuru konstatēts, ka tā nelegāli
uzturas A dalībvalstī, tiek aizturēta B dalībvalstī – vai šai
personai būtu jādod otra iespēja B dalībvalstī apstrīdēt sev
piemērojamo atgriešanos, tostarp izmantojot tiesiskās
aizsardzības līdzekļus, tādējādi radot labvēlīgākās tiesas
meklēšanas risku?) Turklāt tas rada nevienmērīgu nelegālo
imigrantu plūsmu un īpatsvaru dažādās ES dalībvalstīs (viņi var
dot priekšroku tām dalībvalstīm, kurās ir visbrīvākās tiesību
normas), kā arī sliktu iespaidu pārējā pasaulē attiecībā uz ES
centieniem efektīvi apkarot nelegālo imigrāciju. Ja šajā jomā
nebūs kopēju pamatnoteikumu un terminoloģijas, tālāks
saskaņošanas darbs, balstoties uz dalībvalstu savstarpēju
uzticēšanos vienai otras tiesību sistēmām, būs grūts vai pat
neiespējams.
Procesi skaitliskā izteiksmē
Ir grūti iegūt ticamu aplēsi par
nelegālo imigrantu skaitu, kuri ir nelegāli ieceļojuši vai
nelegāli uzturas dalībvalstu teritorijā. Tomēr ir pieejami dažādi
dati, kas var palīdzēt izprast un izdarīt secinājumus par
nelegālo imigrāciju ES. Eiropas Komisijas dienestu apkopotie
dati, gatavojot priekšlikumu par Eiropas Atgriešanās fonda
izveidi, liecina, ka 2004.gadā 25 valstu Eiropas Savienībā
tika izdoti 650 000 atgriešanās lēmumi un notika
164 000 piespiedu un 48 000 labprātīgas atgriešanās. Eiropas
valstu tendences atgriešanās jomā ir dažādas. Ļoti iespējams, ka
migrācijas spiediens nākamajās desmitgadēs pieaugs, ņemot vērā
ekonomisko un politisko situāciju daudzās valstīs, no kurām
izceļo, kā arī ņemot vērā demogrāfiskās prognozes. Sagaidāms, ka
nelegālās migrācijas plūsmas arī turpmāk būs ievērojamas, kamēr
vien saglabāsies “atgrūšanas” faktori trešajās valstīs un
“pievilkšanas” faktori ES.
Organizēti kriminālās noziedzības tīkli ir tieši ieinteresēti
nelegālajā migrācijā. Cilvēku kontrabanda un tirdzniecība visā
Eiropā ir kļuvusi par nozīmīgu viņu darbības jomu. Kopējai
atgriešanās politikai ir jābūt neatņemamai nelegālās migrācijas
apkarošanas sastāvdaļai. Ja nelegālajiem migrantiem izdodas
palikt ES, pat ja attiecībā uz viņiem ir izdots atgriešanās
lēmums, tas apdraud ES migrācijas politikas uzticamību un
tiesiskumu. Šāda situācija vēl vairāk kavētu nepieciešamās, labi
pārvaldītas migrācijas politikas izstrādi, kuru plaši atbalstītu
dalībvalstīs. Šī situācija arī varētu novest pie ksenofobijas
palielināšanās, un to kā argumentu varētu izmantot ekstrēmas
dalībvalstu pretmigrācijas kustības.
Politiskais un juridiskais konteksts
Eiropas Komisija savā 2001.gada
15.novembra Paziņojumā par kopēju politiku nelegālās imigrācijas
jomā norādīja, ka atgriešanās politika ir neatņemama un būtiska
nelegālās migrācijas apkarošanas sastāvdaļa. Atgriešanās
politikai jābalstās uz trim elementiem: kopējiem principiem,
kopējiem standartiem un kopējiem pasākumiem. Savukārt 2002.gada
10.aprīļa Zaļajā grāmatā par Kopienas atgriešanās politiku bija
sīkāk aplūkots atgriešanās jautājums kā neatņemama vispusīgas
Kopienas imigrācijas un patvēruma politikas sastāvdaļa. Tajā bija
uzsvērta nepieciešamība tuvināt dalībvalstu tiesību normas un
uzlabot sadarbību atgriešanās jomā, kā arī iekļauti vairāki
iespējamie elementi attiecībā uz turpmāk izstrādājamo tiesību
akta priekšlikumu un standartiem, lai sāktu plašu apspriešanos
starp ieinteresētajām pusēm.
Sekojošajā Eiropas
Komisijas 2002.gada 14.oktobra Paziņojumā par Kopienas politiku
nelikumīgi uzturošos personu atgriešanās jomā bija ņemti vērā šā
publiskās apspriešanās procesa rezultāti un ieskicēta konkrēta
turpmākās darbības programma, ar īpašu uzsvaru uz vispusīgu
pieeju. Tajā bija skaidri teikts, ka “… lai Kopienas darbības
būtu iespējami iedarbīgas, tām ir harmoniski jāiekļaujas patiesā
migrācijas jautājumu pārvaldības procesā, kam nepieciešama
kristālskaidra legālās imigrācijas kanālu un legālo imigrantu
situācijas konsolidācija, efektīva un dāsna patvēruma sistēma,
balstoties uz ātrām procedūrām, lai nodrošinātu pieeju patiesai
aizsardzībai tiem, kam tā vajadzīga, un intensīvu dialogu ar
trešām valstīm, kas arvien biežāk tiks aicinātas par partneriem
migrācijas jautājumu risināšanā”. Balstoties uz šo paziņojumu,
Padome 2002.gada 28.novembrī pieņēma Atgriešanās rīcības
programmu, kurā tā aicināja uzlabot dalībvalstu sadarbību,
aktivizēt sadarbību ar trešajām valstīm un noteikt kopējus
standartus, lai atvieglotu praktisko atgriešanās procesu.
Visbeidzot Hāgas programmā, ko Briseles Eiropas dome
pieņēma 2004.gada 4. – 5.novembrī, atkal tika minēts šis
jautājums un skaidri aicināts noteikt kopējus standartus
attiecībā uz personām, kas atgriežamas humānā veidā, pilnībā
ievērojot to cilvēktiesības un cieņu. Tā aicināja Eiropas
Komisiju 2005.gadā iesniegt priekšlikumu.
Priekšlikuma saturs
Šā priekšlikuma mērķis ir noteikt
skaidrus, pārskatāmus un taisnīgus kopējos noteikumus attiecībā
uz atgriešanos, izraidīšanu, piespiedu līdzekļiem, pagaidu
apcietināšanu un atpakaļuzņemšanu, pilnībā ievērojot attiecīgo
personu cilvēktiesības un pamatbrīvības. Šajā nolūkā minētajā
priekšlikumā cita starpā:
• nosaka noteikumu, ka
nelegālā uzturēšanās ir jāpārtrauc, izmantojot taisnīgu un
pārskatāmu procedūru;
• atbalsta labprātīgās atgriešanās principu, iekļaujot vispārīgu
noteikumu, ka principā ir jānosaka “laika posms, kurā
jāizceļo”;
• iedibina saskaņotu divu posmu procedūru, kurā pirmais posms ir
atgriešanās lēmuma pieņemšana un vajadzības gadījumā otrais posms
– izraidīšanas rīkojums, tādējādi zināmā mērā pielīdzinot pašreiz
atšķirīgās dalībvalstu sistēmas;
• risina to nelegāli uzturošos personu situāciju, kuras nevar
izraidīt;
• nosaka procedurālo garantiju pamatkopumu;
• ierobežo piespiedu pasākumu izmantošanu, uz to attiecinot
samērīguma principu, un nosaka pamatgarantijas piespiedu
atgriešanās īstenošanai;
• piešķir Eiropas dimensiju dalībvalstu atgriešanās pasākumu
sekām, iedibinot atpakaļuzņemšanas aizliegumu, kas piemērojams
visā ES;
• atalgo labprātīgu pakļaušanos (ieskaitot iespēju atcelt
atpakaļuzņemšanas aizliegumu) un soda nepakļaušanos (ieskaitot
iespēju pagarināt atpakaļuzņemšanas aizliegumu);
• ierobežo pagaidu apcietināšanas izmantošanu (maksimālais laika
posms – seši mēneši), uz to attiecinot samērīguma principu,
un nosaka pamatgarantijas tās piemērošanai;
• pievēršas situācijām, kurās trešās valsts piederīgais, uz kuru
attiecas vienā dalībvalstī izdots izraidīšanas rīkojums vai
atgriešanās lēmums, tiek aizturēts citas dalībvalsts
teritorijā.
Likumdošana Padomē un Parlamentā
Šā tiesību akta priekšlikuma pamats ir EK Līguma 63.panta 3.punkta b) apakšpunkts un līdz ar to tam piemēro koplēmuma procedūru.
Saikne starp šo direktīvu un ierosināto Atgriešanās fondu
Gan Atgriešanās fonds, gan ierosinātā direktīva būs vispusīgas ES atgriešanās politikas neatņemamas sastāvdaļas. Ierosinātā direktīva papildinās Atgriešanās fondu tādā ziņā, ka līdz ar to dalībvalstu vidū tiks iedibināta vienveidīga interpretācija un kopēji standarti attiecībā uz to, kam var piemērot atgriešanās procedūru un kā īstenot atgriešanās pasākumus.
Tehniskie aspekti un finanšu instrumenta atjaunināšana
Eiropas Komisija ir uzsākusi
Eiropas Atgriešanās fonda izveides sagatavošanu. Kopš 2005.gada
24.augusta ir izsludināts konkurss attiecībā uz sagatavošanās
pasākumiem 2005.gadam (15 miljoni eiro). Sagatavošanās pasākumu
mērķis ir atbalstīt dalībvalstu centienus atgriešanās pārvaldības
uzlabošanai visos aspektos, piedāvājot līdzfinansējumu konkrētām
darbībām, piemēram, labprātīgas atgriešanās programmām, piespiedu
atgriešanās plāniem, kā arī kopēju izraidīšanas reisu
organizēšanai un realizēšanai. Vēlāk tiks izsludināti 2006.gada
sagatavošanās pasākumi (arī 15 miljoni eiro).
Līdztekus Padomē sāk izskatīt lēmuma priekšlikumu, ar kuru
izveido Eiropas Atgriešanās fondu laika posmam no 2008.
līdz 2013.gadam, kā daļu no vispārīgās programmas
“Solidaritāte un migrācijas plūsmu pārvaldība” (ko Komisija
iesniedza Padomei 2005.gada aprīlī). Šā instrumenta pamatmērķis
ir veicināt integrētas atgriešanās pārvaldību. Finansējuma bāzes
summa Fonda īstenošanai no 2008. līdz 2013.gadam būs
759 miljoni eiro.
Izraidīšanas un atgriešanās lēmumu statistika
1. Datu avoti
Pašreiz Eiropas Komisijas dienesti atgriešanās jomā izmanto divus dažādus datu kopumus:
1.1. CIREFI dati (apkopo Statistikas birojs sadarbībā ar dalībvalstīm)
CIREFI izraidīto
ārvalstnieku definīcija ir šāda:
“Personas, uz kurām neattiecas Kopienu tiesību akti un kuras
tiek atgrieztas trešajā valstī pēc tam, kad tās ir nelegāli
ieceļojušas valstī, nelegāli uzturējušās valstī vai citu iemeslu
dēļ.”
Šīs kategorijas nodalīšanas mērķis ir
reģistrēt datus par to trešo valstu piederīgo skaitu, kuri ir
faktiski izraidīti uz trešo valsti. Izraidīšana uz citu
dalībvalsti (piemēram, Dublinas konvencijas gadījumā) netiek
ņemta vērā. Skaitļiem būtu jāatspoguļo tie gadījumi, kuros
attiecībā uz izraidīto personu ir konstatēts, ka tai jāpiemēro
izraidīšana. Tomēr šī definīcija ietver tos gadījumus, kad
persona ir izraidīta “citu iemeslu dēļ”, ņemot vērā, ka
izraidīšanas pamatā var būt citi iemesli (noziedzīgas darbības,
drošības apsvērumi), kas nav tieši saistīti ar personas
imigrācijas statusu. Šīs kategorijas datos var būt ietverti
labprātīgas izceļošanas gadījumi, ja tā notiek, lai izpildītu
oficiālu izceļošanas rīkojumu. Ja tas iespējams, statistikas dati
var būt sadalīti atkarībā no izraidīšanas veida – sauszemes,
gaisa vai jūras.
1.2. Īpašais pieprasījums dalībvalstīm priekšlikuma par Atgriešanās fondu sagatavošanas procesā
Eiropas Komisijas dienesti
2005.gada sākumā dalībvalstīm lūdza sniegt datus par labprātīgas
un piespiedu atgriešanās gadījumu skaitu, kā arī atgriešanās
lēmumu skaitu. Šie dati tika iekļauti Komisijas dienestu darba
dokumentā, kas tika pievienots priekšlikumam par pamatprogrammas
“Solidaritāte un migrācijas plūsmu pārvaldība” izveidi (kurā
savukārt ietverts priekšlikums par Atgriešanās
fondu).
Atsevišķos gadījumos dalībvalstis datus
neiesniedza, un Eiropas Komisijai nācās veikt aplēses. Tā kā
pašreiz Kopienas tiesībās vēl nav “labprātīgas atgriešanās”,
“piespiedu atgriešanās” vai “atgriešanās lēmuma” definīciju, dati
tika apkopoti, balstoties uz pieejamo informāciju vai datu
krājumiem. Šie dati netika statistiski pārbaudīti, tādēļ tie
jāinterpretē piesardzīgi.
2. Dati par izraidīšanu
CIREFI dati par 25 ES
dalībvalstīm liecina par pieaugumu no 242 237 gadījumiem
2002.gadā līdz 245 579 gadījumiem 2003.gadā. Pēc tam seko
ievērojams samazinājums, jo 2004.gadā tika izraidīti 199 949
ārvalstnieki.
Īpašā pieprasījuma dati par izraidīšanu
nedaudz atšķiras. Summējot labprātīgas un piespiedu atgriešanās
datus, 2002. un 2003.gada skaitļi ir par 5 – 10% mazāki
nekā CIREFI apkopotie, savukārt, 2004.gada skaitļi ir par
5% lielāki nekā CIREFI dati.
Jebkurā gadījumā,
salīdzinot 2002. un 2003.gada skaitļus, ir novērojama
pieauguma tendence, savukārt, salīdzinot 2003. un 2004.gada
skaitļus – samazinājuma tendence. Gada vidējais skaitlis laika
posmā no 2002. līdz 2004.gadam, balstoties uz CIREFI datiem, bija
229 255, savukārt, balstoties uz īpašā pieprasījuma datiem,
– 220 792. Tādējādi, ņemot vērā abu datu kopumu skaitļus,
gada vidējais rādītājs būtu aptuveni 225 000.
2002 |
2003 |
2004 |
|
CIREFI |
242237 |
245579 |
199949 |
Īpašais |
220419 |
230038 |
211920 |
3. Dati par atgriešanās lēmumiem
Attiecībā uz atgriešanās lēmumiem ir pieejami tikai īpašā pieprasījuma dati.
2002 |
2003 |
2004 |
|
Īpašais |
668497 |
667832 |
649810 |
Skaitļi ir visai stabili, taču, salīdzinot 2003. un 2004.gadu, ir neliels samazinājums – mazāk nekā 3%.
4. Izraidīšanas datu un atgriešanās lēmumu datu salīdzinājums
Attiecībā uz 2002. –
2004.gada periodu par izraidīšanas gadījumu gada vidējo rādītāju
pieņemot 225 000 un tajā pašā periodā par atgriešanās lēmumu
gada vidējo rādītāju pieņemot 662 046, skaidri redzams, ka
izraidīšanas gadījumu un atgriešanās lēmumu attiecība ir tuva 1 :
3.
Tādējādi var secināt, ka tikai viena trešdaļa
atgriešanās lēmumu tiek faktiski izpildīti un noved pie
izraidīšanas.
5. Situācija pēc statistikas regulas stāšanās spēkā
Ierosinātās Regulas par Kopienas
statistiku attiecībā uz migrāciju un starptautisko aizsardzību
7.pantā noteikts:
7.pants
Statistika attiecībā uz atgriešanos
1. Dalībvalstis iesniedz Eiropas Komisijai (Eurostat) statistiku
attiecībā uz trešo valstu pavalstnieku skaitu, kuri atgriežas
savās izcelsmes, tranzīta vai citās trešajās valstīs vai nu
brīvprātīgi, vai piespiedu kārtā pēc administratīva vai tiesas
lēmuma, vai akta, kas uzliek pienākumu atgriezties, un kas
sadalīta pēc vecuma un dzimuma, un pēc minēto personu
pavalstniecības.
2. Šā panta 1.punktā minētā statistika attiecas uz viena
kalendārā gada pārskata periodiem un to iesniedz Eiropas
Komisijai (Eurostat) desmit mēnešu laikā pēc pārskata gada
beigām. Pirmais pārskata gads ir 2006.gads.
Izraidīšanas un atgriešanās lēmumu statistika
Īpašā pieprasījuma rezultātā iegūtie dati
(Atgriešanās lēmumu skaits)
2002 |
2003 |
2004 |
Kopā |
|
Austrija |
23.750 |
22.641 |
15.511 |
61.902 |
Beļģija |
53.215 |
52.169 |
50.000 |
155.384 |
Dānija |
8.000 |
8.000 |
8.000 |
24.000 |
Somija |
3.526 |
3.456 |
3.800 |
10.782 |
Francija |
49.124 |
55.938 |
50.000 |
155.062 |
Vācija |
143.000 |
143.000 |
143.000 |
429.000 |
Grieķija |
29.602 |
29.542 |
29.776 |
88.920 |
Īrija |
2.465 |
2.425 |
2.866 |
7.756 |
Itālija |
94.995 |
70.147 |
70.320 |
235.462 |
Luksemburga |
1.000 |
1.000 |
1.000 |
3.000 |
Nīderlande |
62.000 |
62.000 |
62.000 |
186.000 |
Portugāle |
2.000 |
2.000 |
2.000 |
6.000 |
Spānija |
56.130 |
69.773 |
66.419 |
192.322 |
Zviedrija |
18.497 |
22.656 |
27.876 |
69.029 |
Apvienotā Karaliste |
70.000 |
70.000 |
70.000 |
210.000 |
Kipra |
1.300 |
1.300 |
1.400 |
4.000 |
Čehija |
25.496 |
29.366 |
25.317 |
80.179 |
Igaunija |
1.000 |
1.000 |
1.000 |
3.000 |
Ungārija |
7.233 |
7.878 |
6.911 |
22.022 |
Latvija |
362 |
709 |
286 |
1.357 |
Lietuva |
556 |
823 |
775 |
1.357 |
Malta |
1.949 |
970 |
1.319 |
4.238 |
Polija |
5.796 |
5.531 |
4.275 |
15.062 |
Slovēnija |
6.256 |
3.917 |
3.110 |
13.283 |
Slovākija |
1.245 |
1.591 |
2.849 |
5.685 |
ES-25 |
668.497.494 |
667.832 |
649.810 |
1.986.139 |
Avots: dalībvalstis
1. Gadījumā, ja dalībvalsts nebija iesniegusi datus, Eiropas
Komisija veica aplēses. Atsevišķi skaitļi var būt koriģēti, lai
ņemtu vērā citus statistikas datus (piemēram, to personu skaitu,
kuras saņem negatīvu lēmumu attiecībā uz patvērumu).
2. Pašreiz Kopienas tiesībās nav atgriešanās lēmuma definīcijas.
Dati apkopoti, balstoties uz pieejamo informāciju un datu
krājumiem.
Īpašā pieprasījuma rezultātā iegūtie dati
(Labprātīga atgriešanās un piespiedu atgriešanās)
Labprātīga atgriešanās |
Piespiedu atgriešanās |
||||||||
2002 |
2003 |
2004 |
Kopā |
2002 |
2003 |
2004 |
Kopā |
||
Austrija |
785 |
1.023 |
1.162 |
2.970 |
11.592 |
11.171 |
9.943 |
32.706 |
|
Beļģija |
3.321 |
2.814 |
3.286 |
9.421 |
11.727 |
11.262 |
8.497 |
31.486 |
|
Dānija |
2.530 |
2.014 |
2.130 |
6.674 |
390 |
408 |
244 |
1.042 |
|
Somija |
700 |
700 |
600 |
2000 |
1.623 |
1.910 |
1.853 |
5.386 |
|
Francija |
761 |
947 |
854 |
2.562 |
10.067 |
11.692 |
12.000 |
33.759 |
|
Vācija |
11.774 |
11.646 |
9.961 |
33.381 |
29.036 |
26.487 |
21.614 |
77.137 |
|
Grieķija |
0 |
0 |
0 |
0 |
11.628 |
14.518 |
14.884 |
41.030 |
|
Īrija |
506 |
762 |
611 |
1.879 |
521 |
590 |
599 |
1.710 |
|
Itālija |
2.641 |
8.126 |
7.678 |
18.445 |
25.226 |
19.729 |
17.200 |
62.155 |
|
Luksemburga |
190 |
610 |
325 |
1.125 |
44 |
98 |
56 |
198 |
|
Nīderlande |
2.068 |
2.912 |
3.714 |
8.694 |
19.002 |
19.468 |
15.304 |
53.774 |
|
Portugāle |
171 |
115 |
226 |
512 |
524 |
562 |
448 |
1.534 |
|
Spānija |
798 |
604 |
992 |
2.394 |
26.434 |
27.788 |
27.600 |
81.822 |
|
Zviedrija |
6.756 |
8.815 |
10.196 |
25.767 |
1.592 |
2.258 |
2.601 |
5531 |
|
Apvienotā |
895 |
1.755 |
1.325 |
3.975 |
14.205 |
19.630 |
16.918 |
50.753 |
|
Kipra |
0 |
0 |
0 |
0 |
2.497 |
3.115 |
2.801 |
8.413 |
|
Čehija |
423 |
231 |
327 |
981 |
811 |
386 |
110 |
1.307 |
|
Igaunija |
378 |
280 |
235 |
893 |
26 |
68 |
61 |
155 |
|
Ungārija |
4.336 |
3.225 |
3.346 |
10.907 |
1.759 |
1.604 |
865 |
4.228 |
|
Latvija |
20 |
20 |
20 |
60 |
150 |
150 |
150 |
450 |
|
Lietuva |
0 |
0 |
0 |
0 |
312 |
376 |
206 |
894 |
|
Malta |
1.254 |
931 |
704 |
2.889 |
223 |
200 |
200 |
623 |
|
Polija |
479 |
2 |
45 |
526 |
4.303 |
4.643 |
4.473 |
13.419 |
|
Slovēnija |
1.856 |
608 |
461 |
2.925 |
2.840 |
3.114 |
2.246 |
8.200 |
|
Slovākija |
40 |
104 |
148 |
292 |
1205 |
1487 |
2701 |
5393 |
|
ES-25 |
42.682 |
48.244 |
48.346 |
139.272 |
177.737 |
181.794 |
163.574 |
523.105 |
Avots: dalībvalstis
1. Gadījumā, ja dalībvalsts nebija iesniegusi datus, Eiropas
Komisija veica aplēses. Atsevišķi skaitļi var būt koriģēti, lai
ņemtu vērā citus statistikas datus (piemēram, to personu skaitu,
kuras saņem negatīvu lēmumu attiecībā uz patvērumu).
2. Pašreiz Kopienas tiesībās nav atgriešanās lēmuma definīcijas.
Dati apkopoti, balstoties uz pieejamo informāciju un datu
krājumiem.
CIREFI dati
(Kopējais izraidīto ārvalstnieku skaits laikā no 2002. līdz 2004. gadam)
|
Absolūtos skaitļos |
Indeksēti skaitļi (2004 = 100) |
||||
2002 |
2003 |
2004 |
2002 |
2003 |
2004 |
|
Beļģija |
10.352 |
9.996 |
9.647 |
107 |
104 |
100 |
Dānija |
1.627 |
3.100 |
3.093 |
53 |
100 |
100 |
Vācija |
31.311 |
30.176 |
26.807 |
117 |
113 |
100 |
Grieķija |
45.299 |
40.930 |
35.942 |
126 |
114 |
100 |
Spānija |
26.257 |
26.757 |
27.364 |
96 |
98 |
100 |
Francija |
10.015 |
11.692 |
15.672 |
64 |
75 |
100 |
Īrija |
: |
: |
: |
: |
: |
: |
Itālija |
33.289 |
31.013 |
27.402 |
121 |
113 |
100 |
Luksemburga |
: |
: |
41 |
: |
: |
100 |
Nīderlande |
22.579 |
23.206 |
5.564 |
406 |
417 |
100 |
Austrija |
9.858 |
11.070 |
9.408 |
105 |
118 |
100 |
Portugāle |
1.991 |
2.798 |
3.507 |
57 |
80 |
100 |
Somija |
2.223 |
2.773 |
2.775 |
80 |
100 |
100 |
Zviedrija |
6.854 |
7.355 |
11.714 |
59 |
63 |
100 |
Apvienotā Karaliste |
15.100 |
21.380 |
: |
: |
: |
: |
ES-15 |
216.755 |
222.246 |
178.936 |
|||
Čehija |
4.873 |
2.602 |
1.528 |
319 |
170 |
100 |
Igaunija |
255 |
171 |
101 |
252 |
169 |
100 |
Kipra |
2.932 |
3.307 |
2.982 |
98 |
111 |
100 |
Latvija |
197 |
375 |
234 |
84 |
160 |
100 |
Lietuva |
487 |
846 |
306 |
159 |
276 |
100 |
Ungārija |
3.602 |
4.804 |
3.980 |
91 |
121 |
100 |
Malta |
952 |
847 |
680 |
140 |
125 |
100 |
Polija |
6.847 |
5.879 |
6.042 |
113 |
97 |
100 |
Slovēnija |
4.268 |
3.209 |
2.632 |
162 |
122 |
100 |
Slovākija |
1.069 |
1.293 |
2.528 |
42 |
51 |
100 |
ES-10 |
25.482 |
23.333 |
21.013 |
|||
ES-25 |
242.237 |
245.579 |
199.949 |
|||
Bulgārija |
722 |
814 |
1.271 |
57 |
64 |
100 |
Rumānija |
333 |
500 |
650 |
51 |
77 |
100 |
Islande |
9 |
18 |
18 |
50 |
100 |
100 |
Norvēģija |
7.849 |
8.672 |
5.439 |
144 |
159 |
100 |
Piezīmes:
Nav datu par 2003. - 2004. gadu
M5: Īrija, Luksemburga, Nīderlande, Apvienotā Karaliste
CIREFI dati
Izraidītie ārvalstnieki, desmit lielākās grupas pēc valstiskās piederības
|
No ES-25 izraidītie ārvalstnieki |
||
2002 |
2003 |
2004 |
|
Albānija |
48.043 |
40.792 |
35.074 |
Rumānija |
17.762 |
27.158 |
25.899 |
Maroka |
26.012 |
23.317 |
20.466 |
Nav zināma |
16.515 |
22.512 |
|
Ukraina |
11.090 |
10.829 |
12.303 |
Dienvidslāvijas Federatīvā Republika *) |
11.925 |
11.087 |
|
Turcija |
11.441 |
11.418 |
8.597 |
Bulgārija |
11.177 |
10.190 |
8.369 |
Polija |
8.830 |
9.491 |
|
Krievijas Federācija |
6.490 |
6.588 |
|
Serbija un Melnkalne |
5.961 |
||
Alžīrija |
5.608 |
5.460 |
|
Moldovas Republika |
4.258 |
||
Cita |
73.834 |
72.295 |
66.974 |
Kopā |
242.237 |
245.579 |
199.949 |
10 lielākās kopā |
168.403 |
173.284 |
132.975 |
% no kopsummas |
69.52 |
70.56 |
66.50 |
*) no 2003. gada februāra
nosaukums mainīts uz Serbija un Melnkalne
Piezīmes:
Nav datu par 2003. un 2004.gadu
M5: Īrija, Luksemburga, Nīderlande, Apvienotā Karaliste