• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 7. septembra rīkojums Nr. 600 "Par Valsts maršrutu tīkla aģentūras izveidošanas koncepciju". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.09.2005., Nr. 144 https://www.vestnesis.lv/ta/id/116175

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.665

Autoostu reģistrācijas kārtība

Vēl šajā numurā

09.09.2005., Nr. 144

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 600

Pieņemts: 07.09.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.600

Rīgā 2005.gada 7.septembrī (prot. Nr.50 33.§)

Par Valsts maršrutu tīkla aģentūras izveidošanas koncepciju

 

1.Atbalstīt Valsts maršrutu tīkla aģentūras izveidošanas koncepcijas (turpmāk — koncepcija) kopsavilkumā ietverto risinājuma 2.variantu.

2.Noteikt Satiksmes ministriju par atbildīgo institūciju koncepcijas īstenošanā.

3. Satiksmes ministrijai sagatavot un satiksmes ministram līdz 2005.gada 1.oktobrim iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā tiesību aktu projektus par attiecīgiem grozījumiem šādos normatīvajos aktos, kas nepieciešami koncepcijas īstenošanai:

3.1. Autopārvadājumu likumā;

3.2.Ministru kabineta 2002.gada 26.februāra noteikumos Nr.84 “Pasažieru regulāro autopārvadājumu iekšzemes maršrutu atklāšanas, grozīšanas, slēgšanas un atļauju izsniegšanas kārtība”;

3.3.Ministru kabineta 2003.gada 23.decembra noteikumos Nr.759 “Noteikumi par valsts vai pašvaldības dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumiem”;

3.4.Ministru kabineta 2002.gada 29.oktobra noteikumos Nr.484 “Dzelzceļa pasažieru pārvadājumu maršrutu atklāšanas, grozīšanas vai slēgšanas kārtība un vilcienu kustības sarakstu apstiprināšanas kārtība”;

3.5.Ministru kabineta 1999.gada 2.novembra noteikumos Nr.370 “Noteikumi par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā”.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Satiksmes ministrs A.Šlesers

 

(Ministru kabineta

2005.gada 7.septembra rīkojums Nr.600)

Valsts maršrutu tīkla aģentūras izveidošanas koncepcijas

kopsavilkums

1. Situācijas apraksts

Ar Ministru kabineta 2004.gada 29.septembra rīkojumu Nr.704 apstiprinātās Sabiedriskā transporta attīstības pamatno­stādnes 2005.–2014.gadam (turpmāk — pamatnostādnes) paredz līdz 2007.gadam reformēt sabiedriskā transporta sistēmu (administrēšanas un finansēšanas modeļa reforma).

Satiksmes ministrijai ir dots uzdevums līdz 2006.gada 1.janvārim izveidot Valsts maršrutu tīkla aģentūru, bet reģionālā līmeņa pašvaldībām līdz 2006.gada 30.jūnijam — attiecīgas pašvaldību institūcijas.

Eiropas Savienībā sabiedriskā trans­porta darbību nosaka Padomes 1969.gada 26.jūnija Regula (EEK) Nr.1191/69 par dalībvalstu darbību sakarā ar to pienākumiem, kas izriet no sabiedrisko pakalpojumu jēdziena pārvadājumos pa dzelzceļiem, autoceļiem un iekšējiem ūdensceļiem (turpmāk — Regula 1191/69). Regula 1191/69 nosaka institūciju tiesības un pienākumus, lai iedzīvotājiem nodrošinātu pietiekamus sabiedriskā transporta pakalpojumus (institūcija slēdz sabiedrisko pakalpojumu līgumu ar pārvadātāju un kompensē pārvadātājam zaudējumus), kompensāciju aprēķināšanas kārtību un procesuālas darbības. Pastāv iespēja, ka bez sabiedriskā transporta pārvaldes institucionālās reformas Latvijā pilnībā netiks ievērotas Eiropas Savienības (turpmāk — ES) sabiedriskā transporta darbību regulējošo tiesību aktu prasības, jo esošā Satiksmes ministrijas administratīvā spēja nevarēs nodrošināt tik apjomīga un komplicēta ES tiesiskajā regulējumā iekļautā mehānisma administrēšanu centrālajā aparātā. Tāpēc Eiropas Komisija varētu Latvijai piemērot sankcijas, un ir iespējama tiesvedība Eiropas Kopienu Tiesā.

Valsts maršrutu tīkla aģentūras funkcijas:

• noteikt sabiedriskā transporta pieprasījumu (noteikt iedzīvotājiem nepieciešamā sabiedriskā transporta apjomu);

• izstrādāt projektu sabiedriskā transporta pakalpojumu pieprasījuma apmierināšanai (izstrādāt vienotu maršrutu tīklu un pakalpojumu apjomu tajā dažādiem transporta veidiem);

• izvēlēties valstij izdevīgāko pakalpojumu sniedzēju (organizēt konkursu, izstrādāt konkursa nolikumu, veikt pretendentu atlasi, izvērtēt pieteikumus, pieņemt lēmumu par maršruta apkalpošanas tiesību piešķiršanu);

• noslēgt ar pārvadātāju sabiedrisko pakalpojumu līgumu saskaņā ar Regulu 1191/69, uzraudzīt tā nosacījumu izpildi (uzraudzīt, vai pārvadātājs nodrošina pakalpojumu atbilstoši līgumā noteiktajai kvalitātei un apjomam, kā arī pakalpojuma sniegšanas efektivitāti);

• aprēķināt un kompensēt pārvadātājam ar sabiedrisko pakalpojumu līguma izpildi saistītos zaudējumus (administrēt dotācijas).

2. Risinājuma varianti

Lai izveidotu Valsts maršrutu tīkla aģentūru, iespējami divi risinājuma varianti.

1.variants

Satiksmes ministrijas pārraudzībā izveidot jaunu institūciju — Valsts maršrutu tīkla aģentūru.

Izveidojot Valsts maršrutu tīkla aģentūru, Satiksmes ministrijā tiks samazināts personāla skaits (par divām līdz četrām ierēdņu vietām). Tādējādi atbrīvosies finanšu resursi pārējo Satiksmes ministrijas funkciju pilnvērtīgākai īstenošanai un būs iespēja novirzīt aģentūras finansēšanai 9075,94 latus no nozares vadības finansējuma.

Finansējuma avoti:

A variants

Aģentūras uzturēšanas izdevumus segt no valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem.

B variants

Aģentūras uzturēšanas izdevumus segt no Satiksmes ministrijas valsts budžeta programmas “Sabiedriskais transports” līdzekļiem, atvēlot aģentūras uzturēšanai ne vairāk kā 3 procentus gadā.

2.variants

Neveidot Satiksmes ministrijas pārraudzībā jaunu institūciju — Valsts maršrutu tīkla aģentūru, bet paplašināt Autotransporta direkcijas funkcijas. Jau 2005.gadā Autotransporta direkcijai daļēji tiktu nodota Valsts maršrutu tīkla aģentūrai piekrītošo funkciju veikšana — jauna maršrutu tīkla projekta un konkursu organizēšanai nepieciešamās dokumentācijas izstrāde. Lai veiktu Valsts maršrutu tīkla aģentūrai piekrītošās funkcijas, Autotransporta direkcijai papildus būs nepieciešami 26 darbinieki.

Pēc tam kad tiks apstiprināti ar funkciju deleģēšanu saistītie tiesību akti (2005.gada 4.ceturksnis, 2006.gada 1.ceturksnis), Autotransporta direkcijai tiks deleģētas visas Valsts maršrutu tīkla aģentūrai piekrītošās funkcijas.

Izveidojot Valsts maršrutu tīkla aģentūru, Satiksmes ministrijā tiks samazināts personāla skaits (par divām līdz četrām ierēdņu vietām). Tādējādi atbrīvosies finanšu resursi pārējo Satiksmes ministrijas funkciju pilnvērtīgākai īstenošanai un Valsts maršrutu tīkla aģentūrai piekrītošo funkciju finansēšanai būs iespēja novirzīt 9075,94 latus no nozares vadības finansējuma.

Funkciju nodrošināšanai finansējumu paredzēt no Satiksmes ministrijas valsts budžeta programmas “Sabiedriskais transports” līdzekļiem.

Satiksmes ministrs A.Šlesers

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!