Latvijas uzņēmuma eksporta plāni
Akciju sabiedrība “Rīgas Piensaimnieks” (RP) atklājusi jaunu loģistikas centru, kura būvniecība bija uzņēmuma investīciju un attīstības projekta sastāvdaļa.
Foto: Toms Kalniņš, A.F.I. |
Loģistikas centra atklāšana notika
starptautiskās izstādes “Riga Food 2005” ietvaros
pagājušajā nedēļā. Tajā piedalījās Baltijas un Polijas zemkopības
ministriju pārstāvji. Lai apliecinātu savu vēlmi sadarboties
eksporta un lauksaimniecības attīstības veicināšanā, viesi kopīgi
atklāja simbolisku ceļa rādītāju, kas norāda uz attālumu
kilometros līdz šo valstu galvaspilsētām.
Ar jaunā loģistikas centra atklāšanu noslēdzies RP investīciju un
attīstības projekts, kurā ietilpa arī specializētās augļu
saldējuma ražotnes izveide un noliktavu kompleksa būvniecība.
Kopējās projekta izmaksas sasniedza 2,3 miljonus latu, no kuriem
daļa ir Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļi. No tiem aptuveni
miljons latu ieguldīti centra būvniecībā.
Jaunā loģistikas centra darbība palielinās ražoto preču apstrādes
apjomus un uzlabos to kvalitāti. Pēc uzņēmuma datiem, centra
pirmajās darbības nedēļās nosūtītās produkcijas apjoms ievērojami
palielinājies un audzis arī apkalpoto klientu skaits. Jaunās
iekārtas palīdzēs nogādāt saražotās preces arī sadarbības
partneriem ārvalstīs.
RP produkcija veido ievērojamu daļu no Latvijas eksportēto preču
apjoma un nokļūst 23 pasaules valstīs. Uzņēmuma vadība uzsvēra
nule atklātā centra lomu produkcijas eksporta veicināšanā. RP
valdes priekšsēdētājs Arvīds Ušča norādīja: “Loģistikas centra
izveide ir daļa no RP ambiciozajiem plāniem eksporta arēnā.” Viņš
pastāstīja, ka uzņēmuma eksportu šogad paredzēts palielināt no 25
līdz 30 procentiem, produkciju sūtot gan uz Baltijas, gan citām
ES valstīm. Pirmie produkcijas sūtījumi septembra sākuma
aizceļojuši uz veikaliem Latvijā, kā arī uz Eiropas
mazumtirdzniecības tīkliem “Aldi” un “Facta”.
A.Ušča atzina, ka apzināti ir tikai lielie tīkli un daudzkārt arī
uzņēmuma vadībai nav zināms, kādās mazumtirdzniecības ķēdēs viņu
produkcija nokļūst.
Daudz saražoto preču nokļūst Igaunijas tirgū. Savukārt Krievijas
tirgū nokļuvušās preces veido tikai 3–4 procentus eksporta.
A.Ušča pastāstīja, ka darījumus ar Krieviju apgrūtina ar to
saistītais risks – nereti ir sarežģīti panākt norēķinus par
piegādāto produkciju. Tomēr uzņēmuma vadība cer, ka nākotnē
tirgus situācija Krievijā stabilizēsies un eksportu uz austrumu
kaimiņvalsti varēs palielināt.
Jānis Nicmanis