Valsts sekretāru 2005.gada 8.septembra sanāksmē
Satiksmes ministrija
– pieteica noteikumu projektu
“Kārtība, kādā pieprasāma un iegūstama transportlīdzekļu un to
vadītāju valsts reģistra informācija”.
Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā pieprasāma un nododama
atklātībai transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā
(reģistrs) esošā informācija, pieejamās informācijas apjomu, kā
arī personas, kurām informācija nepieciešama darba vai dienesta
funkciju veikšanai.
Reģistrā esošā informācija ir vispārpieejama informācija, ja
šajos noteikumos vai citos normatīvajos aktos par informācijas
apriti nav noteikts citādi.
Ceļu satiksmes drošības direkcija informāciju no reģistra var
izsniegt rakstiski, kā arī izmantojot elektroniskos datu nesējus,
tiešsaistes datu pārraidi vai tālruni.
Informācija par fiziskajai personai piederošu transportlīdzekli,
identificējot personas datus, ir ierobežotas pieejamības
informācija. Minēto informāciju (rakstiski, izmantojot
elektroniskos datu nesējus vai tiešsaistes datu pārraidi) ir
tiesības iegūt: tiesībaizsardzības iestādēm; valsts un pašvaldību
iestādēm; zvērinātiem tiesu izpildītājiem, zvērinātiem
notāriem, zvērinātiem advokātiem, veicot amata
pienākumus; sertificētiem administratoriem maksātnespējas
lietās attiecībā uz parādnieka pārstāvjiem; kredītiestādēm
(piemēram, finanšu līzinga sabiedrībām) un apdrošināšanas
sabiedrībām par fizisku personu, ar kuru tās dibina, groza vai
izbeidz līgumsaistības; Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju
birojam tā darbības nodrošināšanai.
Ja persona informāciju pieprasa, pamatojoties uz iesniegumu,
iesniegumā norāda: informācijas pieprasītāja vārdu, uzvārdu un
personas kodu (juridiskajai personai – nosaukumu un reģistrācijas
numuru); informācijas nepieciešamības pamatojumu un informācijas
izmantošanas mērķi; nepieciešamās informācijas apjomu un
izsniegšanas veidu; personas vārdu, uzvārdu un personas kodu, par
kuru tiek lūgta informācija. Iesniegumā norādītās informācijas
patiesumu informācijas pieprasītājs apliecina ar parakstu.
Izmantojot tiešsaistes datu pārraidi, reģistrā iekļauto
informāciju izsniedz, pamatojoties uz rakstisku vienošanos starp
Ceļu satiksmes drošības direkciju un informācijas saņēmēju, kurā
norāda ziņas par informācijas pieprasītāju, izsniedzamās
informācijas apjomu, informācijas izmantošanas mērķi, ziņas par
konkrēto personu, kas pieprasa informāciju, un citas ziņas, kas
nepieciešamas informācijas pieprasīšanai un izsniegšanai.
Fiziskā persona rakstiski informāciju par tai piederošiem
transportlīdzekļiem ir tiesīga bez maksas saņemt ne biežāk kā
divas reizes gadā. Fiziskā persona, saņemot informāciju, uzrāda
personu apliecinošu dokumentu vai transportlīdzekļa vadītāja
apliecību. Ja informāciju saņem informācijas pieprasītāja
(fiziskas personas) pilnvarota persona, tā uzrāda notariāli
apliecinātu pilnvaru un personu apliecinošu dokumentu vai
transportlīdzekļa vadītāja apliecību.
Juridiskās personas pārstāvis, saņemot informāciju, uzrāda
personu apliecinošu dokumentu vai transportlīdzekļa vadītāja
apliecību un dokumentu, kas apliecina informācijas saņēmēja
(juridiskas personas) pārstāvības tiesības.
Ceļu satiksmes drošības direkcijas atteikumu izsniegt reģistrā
iekļauto informāciju persona var apstrīdēt Satiksmes ministrijā.
Satiksmes ministrijas lēmumu normatīvajos aktos par
administratīvo procesu noteiktajā kārtībā var pārsūdzēt
tiesā.
Par spēku zaudējušiem paredzēts atzīt Ministru kabineta 2004.gada
13.jūlija noteikumus Nr.586 “Kārtība, kādā pieprasāma un
iegūstama transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra
informācija”.
Noteikumu projekts no dots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Iekšlietu, Vides ministrijā, Īpašu uzdevumu
ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātā;
– pieteica noteikumu projektu
“Kārtība, kādā valsts akciju sabiedrība “Elektronisko sakaru
direkcija” nodrošina no elektronisko sakaru komersantiem saņemto
datu par izsaucēja atrašanās vietu apstrādi, uzturēšanu un tālāku
nodošanu”.
Noteikumu projekts paredz noteikt kārtību,
kādā: valsts akciju sabiedrība “Elektronisko sakaru direkcija”
(direkcija) nodrošina no elektronisko sakaru komersantiem, kas
nodrošina publiski pieejamus balss telefonijas pakalpojumus
(komersants), saņemto datu par izsaucēja atrašanās vietu
apstrādi, uzturēšanu un tālāku nodošanu Valsts ugunsdzēsības un
glābšanas dienestam, Valsts policijai, valsts drošības iestādēm,
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, neatliekamās
medicīniskās palīdzības un gāzes avārijas dienestiem, kā arī
numura “112” dienestam (operatīvie dienesti). Komersanti tehnisko
iespēju robežās nodrošina izsaucēja atrašanās vietas datu
nodošanu direkcijai. Atrašanās vietas dati tiek nodoti
elektroniskā veidā, datu elektronisko formātu nosaka
direkcija.
Noteikumi ir piemērojami datu par publiskā fiksētā un mobilā
telefona tīkla izsaucēja atrašanās vietu, ja publiskā fiksētā
telefona tīkla un publiskā mobilā telefona tīkla izsaucējs veic
izsaukumu uz numuriem “01”, “02”, “03”, “04”, vai “112”, uz
valsts drošības iestāžu numuriem (numurus nosaka valsts drošības
iestādes), kā arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam
(numuru nosaka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs, un
savienojums ir noticis).
Atrašanās vietas informācijas datu bāzes (turpmāk – datu bāze),
kas satur informāciju par publisko fiksēto telefona tīkla un
publisko mobilo telefona tīkla galiekārtas atrašanās vietu,
ģeogrāfiskām koordinātēm, galiekārtas pieslēguma adresi,
uzturēšanai, komersantu nodotā informācija atbilst ierobežotas
pieejamības informācijas statusam.
Katrs no operatīvajiem dienestiem veido savu pieslēgumu
direkcijas datu bāzei. Datu apmaiņa starp operatīvajiem
dienestiem un direkciju tiek nodrošināta saskaņā ar līgumu, kuru
slēdz direkcija un operatīvie dienesti. Līgumā tiek paredzēti
noteikumi par pārsūtāmās informācijas drošību, piemērotāko
tehnisko risinājumu un tā ieviešanu datu apmaiņai, kā arī citi
organizatoriskie jautājumi.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu,
Aizsardzības, Ekonomikas, Iekšlietu, Veselības, Vides ministrijā,
Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās
sekretariātā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisijā, Valsts kancelejā.
Tieslietu ministrija
– pieteica noteikumu projektu
“Kārtība, kādā Latvijas Zvērinātu notāru padome sniedz pārskatu
par zvērinātu notāru veiktajām darbībām”.
Noteikumu projekts paredz noteikt kārtību, kādā Latvijas
Zvērinātu notāru padome sniedz pārskatu par zvērinātu notāru
veiktajām darbībām.
Latvijas Zvērinātu notāru padome iesniedz tieslietu ministram
pārskatu līdz kārtējā gada 1.augustam par laiku no 1.janvāra līdz
31.jūnijam un līdz kārtējā gada 1.februārim par laiku no 1.jūlija
līdz 31.decembrim.
Pārskatā tiek norādīta šāda informācija: pārskata periods; amata
vieta. Attiecīgajā amata vietā: taisīto notariālo aktu skaits;
apliecināto parakstu skaits; uzsākto mantojuma lietu skaits;
pārējo darbību skaits; visu veikto amata darbību skaits. Pārskats
tiek iesniegts elektroniskā veidā un rakstveidā.
Pārskatā norādāmā informācija ir nepieciešama, lai būtu iespējams
konstatēt izmaiņas veikto notariālo darbību skaitā attiecīgajā
apvidū, līdz ar ko būtu iespējams nodrošināt iedzīvotājus ar
pietiekamu notariālo palīdzību, palielinot zvērinātu notāru amata
vietu skaitu attiecīgajā apvidū.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Bērnu un ģimenes
lietu ministrijā;
– pieteica likumprojektu
“Grozījumi likumā “Par darbinieku aizsardzību darba devēja
maksātnespējas gadījumā””.
Kā norāda Tieslietu
ministrija, likumā “Par darbinieku aizsardzību darba devēja
maksātnespējas gadījumā” līdz šim ir iestrādāti noteikumi, kas
nepieciešami, lai izpildītu Padomes 1980.gada 20.oktobra
Direktīvu 80/987/EEK par dalībvalstu tiesību aktu tuvināšanu
attiecībā uz darbinieku aizsardzību to darba devēja
maksātnespējas gadījumā. Direktīva 80/987/EEK neparedz regulējumu
darbinieku aizsardzībai pārrobežu maksātnespējas procesa
gadījumā, līdz ar to arī likumā nav iestrādāti noteikumi, kas
regulētu minēto jautājumu. Eiropas Parlamenta un Padomes
2002.gada 23.septembra Direktīvas 2002/74/EK, ar ko grozīta
Direktīva 80/987/EEK par dalībvalstu tiesību aktu tuvināšanu
attiecībā uz darbinieku aizsardzību to darba devēja
maksātnespējas gadījumā, mērķis ir papildināt Direktīvu
80/987/EEK ar noteikumiem, kas paredz vienotu kārtību, kādā
dalībvalstīm jāaizsargā maksātnespējīgo darba devēju darbinieku
intereses pārrobežu maksātnespējas procesa gadījumā.
Likumprojekts reglamentēs vispārīgos noteikumus darbinieku
prasījumu segšanai no garantiju fonda līdzekļiem maksātnespējīgo
darba devēju pārrobežu maksātnespējas procesa gadījumos, kad par
darbinieku prasījumu apmierināšanu ir atbildīga tās dalībvalsts
garantiju institūcija, kuras teritorijā darbinieki veic vai
parasti veic darbu attiecīgā laika posmā.
Likumprojekts nodots saskaņošanai Finanšu, Ārlietu, Bērnu un
ģimenes lietu, Ekonomikas, Labklājības ministrijā, Īpašu uzdevumu
ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kancelejā.
Aivis Freidenfelds, Ministru kabineta preses sekretārs