2005. gada 8. septembra stenogramma
Sēdi vada Latvijas Republikas 8. Saeimas priekšsēdētājas biedrs Jānis Straume.
Sēdes
vadītājs.
Labrīt, godātie kolēģi! Lūdzu, ieņemiet
vietas! Sāksim šā gada rudens sesijas pirmo sēdi.
Pirmā sadaļa – “Par saņemtajiem Satversmes 81.panta kārtībā
izdotajiem Ministru kabineta noteikumiem”.
Saeimas Prezidijs ierosina Satversmes 81.panta kārtībā izdotos
Ministru kabineta noteikumus nr.521 “Grozījumi Imigrācijas
likumā” nodot Aizsardzības un iekšlietu komisijai un noteikt,
ka tā ir atbildīgā komisija. Debatēt neviens nevēlas. Lūdzu
zvanu! Balsosim par noteikumu nodošanu komisijai. Lūdzu
rezultātu! Par – 59, pret un atturas – nav.
Likumprojekts komisijai nodots.
Mums ir jānosaka priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam
lasījumam. Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātei Lindai
Mūrniecei.
L.Mūrniece (JL).
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 20.septembris.
Sēdes vadītājs.
20.septembris. Iebildumu nav.
Paldies.
Saeimas Prezidijs ierosina Satversmes 81.panta kārtībā izdotos
Ministru kabineta noteikumus nr.539 “Grozījumi Likumā par
Valsts cilvēktiesību biroju” nodot Cilvēktiesību un
sabiedrisko lietu komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā
komisija. Lūdzu zvanu! Balsosim par noteikumu nodošanu komisijai.
Lūdzu rezultātu! Par – 71, pret – 1, neviens neatturas.
Komisijai likumprojekts nodots.
Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātei Circenei.
I.Circene (JL).
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 20.septembris.
Sēdes vadītājs.
20.septembris. Paldies.
Saeimas Prezidijs ierosina Satversmes 81.panta kārtībā izdotos
Ministru kabineta noteikumus nr.611 “Grozījumi Tiesu
izpildītāju likumā” nodot Juridiskajai komisijai un noteikt,
ka tā ir atbildīgā komisija. Lūdzu zvanu! Balsosim par noteikumu
nodošanu komisijai.
Lūdzu rezultātu! Par – 76, pret – nav, atturas –
1. Likumprojekts komisijai nodots.
Par priekšlikumu iesniegšanas termiņu lūdzu ieslēgt mikrofonu
deputātam Jaunupam!
E.Jaunups (JL).
30.septembris.
Sēdes vadītājs.
Termiņš nedrīkst būt garāks par 15
dienām.
E.Jaunups.
16.septembris.
Sēdes vadītājs.
16.septembris. Paldies. Iebildumu
nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Satversmes 81.panta kārtībā izdotos
Ministru kabineta noteikumus nr.614 “Grozījums likumā “Par
Valsts zemes dienestu”” nodot Tautsaimniecības, agrārās,
vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka tā ir
atbildīgā komisija.
Atklājam debates. Nevēlaties debatēt? Lūdzu ieslēgt mikrofonu
deputātam Jaunupam!
E.Jaunups (JL).
Lūdzu noteikt Juridisko komisiju kā atbildīgo komisiju!
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par grozījuma
likumā “Par Valsts zemes dienestu” nodošanu Tautsaimniecības,
agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un Juridiskajai
komisijai, nosakot Juridisko komisiju kā atbildīgo komisiju!
Lūdzu rezultātu! Par – 61, pret – 9, atturas – 7.
Likumprojekts komisijām nodots.
Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Jaunupam!
E.Jaunups (JL).
Priekšlikumu iesniegšanas termiņu lūdzu noteikt
16.septembri.
Sēdes vadītājs.
Paldies! Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Satversmes 81.panta kārtībā izdotos
Ministru kabineta noteikumus nr.635 “Grozījumi Augstskolu
likumā” nodot Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai un
noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.
Atklājam debates. Vladimirs Buzajevs. Lūdzu!
V.Buzajevs (PCTVL).
Cienījamais Prezidij! Godātie kolēģi! Valdošajai koalīcijai ir
diezgan dīvaina attieksme pret izglītību vēl no laika, kad
desmiti tūkstoši krievu skolēnu cenšas piedalīties likumdošanas
procesā. Piemēram, jūnija beigās mēs steidzamā kārtībā, praktiski
bez apspriešanas, pieņēmām grozījumus Vispārējās izglītības
likumā. Vēl vairāk. Šodien mēs apspriežam grozījumus Augstskolu
likumā, kuri jau ir spēkā. No pirmā acu uzmetiena šeit viss ir
kārtībā. No likumprojekta anotācijas var saprast, ka notikušas
konsultācijas ar Latvijas Studentu apvienību, Latvijas Koledžu
asociāciju, Rektoru padomi un Augstākās izglītības padomi.
Minētās organizācijas atbalstīja izstrādāto noteikumu
projektu.
Godātie kolēģi! Es gribu dot jums informāciju, kādā veidā šīs
konsultācijas ir notikušas. Teiksim, 23.augustā Rektoru padomes
sēdes darba kārtībā bija iekļauts jautājums “Grozījumi Augstskolu
likumā”. Un cienījamie rektori tikai sēdes laikā uzzināja, ka
tieši 23.augustā attiecīgie Ministru kabineta noteikumi tika
pieņemti, nu un piedzimis dokuments, Ribentropa un Molotova
cienīgs. Teiksim, likumprojekta 8.pants: “Izglītības un zinātnes
ministram ir tiesības izdot rīkojumu par augstskolas vai koledžas
ārkārtas akreditāciju, akreditācijas laiku, akreditācijas
atcelšanu vai anulēšanu.” Vai patiešām šeit viss ir
kārtībā?
Godātie kolēģi! Akreditācija augstskolai vai koledžai tiek
piešķirta pēc rūpīgas augstskolas vai koledžas darbības
pārbaudes, kurā iesaistīti profesionāli augstākās izglītības
eksperti no dažādām valstīm, kā arī Latvijas Republikas
akadēmiskās sabiedrības un citu ieinteresēto pušu
pārstāvji – Augstākās izglītības padome, Akreditācijas
komisija un tā tālāk. Tādēļ lēmumu par akreditācijas atcelšanu
vai anulēšanu vajadzētu pieņemt nevis vienpersonīgi, bet pēc
saskaņošanas ar Augstākās izglītības padomi un Akreditācijas
komisiju. Un tikai pēc tam ne izdot rīkojumu, bet griezties tiesā
par akreditācijas atcelšanu vai anulēšanu.
Tā ir demokrātija. Tā ir demokrātija, bet likumprojektā nav pat
demokrātijas imitācijas. Totalitārā režīma tipiskas pazīmes. Bez
tam neregulēts un pat pasliktināts jautājums ar absolventiem,
kuri pabeidza vidusskolu pirms trim gadiem vai agrāk un
nenokārtoja centralizētos eksāmenus, jo šādu eksāmenu vispār
nebija, un tā tālāk.
Tikai augstāk minētais ir pietiekami, lai noraidītu šos
noteikumus un dotu iespēju cienītai Inai Druvietes kundzei
atgriezties pamatdarbā un rūpīgi pētīt latviešu valodu un
folkloru.
Paldies par uzmanību, un lūdzu balsot “pret”!
Sēdes vadītājs.
Nākamajam vārds deputātam Jānim
Strazdiņam.
Deputāts Strazdiņš nevēlas runāt. Debates slēdzu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par noteikumu “Grozījumi Augstskolu likumā”
nodošanu komisijai! Lūdzu rezultātu! Par – 73, pret –
6, atturas – 5. Likumprojekts komisijai nodots.
Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Strazdiņam.
J.Strazdiņš (ZZS).
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 23.septembris.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt. Paldies.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Par 1996.gada 22.oktobra Konvenciju par
jūrnieku darba laiku un kuģu apkalpes komplektēšanu” nodot
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijai, nosakot, ka Ārlietu komisija ir atbildīgā
komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījums likumā “Par nodokļiem un
nodevām”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un
Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija.
Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Par 1970.gada 30.oktobra Konvenciju par
apkalpes telpām (papildu noteikumi)” nodot Ārlietu komisijai
un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijai un noteikt, ka Ārlietu komisija ir atbildīgā
komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Jūras kodeksā” nodot
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.
Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Jaunupam!
E.Jaunups (JL).
Lūdzu noteikt Juridisko komisiju kā atbildīgo komisiju!
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par
likumprojekta nodošanu Tautsaimniecības, agrārās, vides un
reģionālās politikas komisijai un Juridiskajai komisijai,
nosakot, ka Juridiskā komisija ir atbildīgā komisija. Lūdzu
rezultātu! Par – 77, pret – 1, neviens neatturas.
Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi likumā “Par transportlīdzekļu
ikgadējo nodevu”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Biedrību un nodibinājumu likumā”
nodot Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija ir atbildīgā komisija.
Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības
likumā” nodot Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijai un noteikt, ka Tautsaimniecības, agrārās, vides un
reģionālās politikas komisija ir atbildīgā komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Civillikumā” nodot Cilvēktiesību
un sabiedrisko lietu komisijai un Juridiskajai komisijai nosakot,
ka Juridiskā komisija ir atbildīgā komisija..
“Pret” vēlas runāt deputāts Jānis Šmits. Lūdzu!
J.Šmits (LPP).
Godātie kolēģi! Jūsu priekšā ir likumprojekts “Grozījumi
Civillikumā”.
Kāds ir šī likumprojekta iesniegšanas mērķis, ja mēs lasām
anotācijā? Šī likumprojekta mērķis ir pārņemt Eiropas Padomes
direktīvas prasības, kas nodrošina efektīvu aizsardzību pret
diskrimināciju.
Ja mēs lūkojamies uz šo nemākulīgi un pavirši sagatavoto
projektu, mums acīs krīt divas lietas.
Pirmkārt, kāda ir šīs direktīvas jēga? Šīs direktīvas jēga ir
vienādas attieksmes princips pret personām neatkarīgi no viņu
rasu vai etniskās piederības. Un, ja mēs lūkojamies no otras
puses, mēs redzam tā saucamās integrācijas lietu ministrijas
Sekretariāta vadītās darba grupas patvaļīgo vēlmi ierakstīt
likumprojektā to, kas nemaz nav paredzēts šajās Eiropas Padomes
direktīvas prasībās. Un proti, paplašināt direktīvā prasīto rasu
diskriminācijas aizliegšanu, attiecinot to arī uz citiem
diskriminācijas veidiem.
Es gribētu jautāt – kas tas ir? Nevainīgs joks, nekompetence
vai arī apzināta ļaunprātība? Ir patiešām ļoti grūti atbildēt uz
šo jautājumu. Bet tas noteikti norāda uz vairākām būtiskām
lietām. Un proti, pirmais ir tas, ka acīmredzot, ministrs
Latkovskis ir aizmirsis, ka viņa vadītā tā saucamās integrācijas
lietu ministrijas Sekretariāta pamatuzdevums ir veidot saskaņu
sabiedrībā, kā arī rūpēties par to, lai invalīdi, cilvēki ar
īpašām vajadzībām tiktu integrēti sabiedrībā. Bet tā vietā
ministra kungs izvēlas un cilā jautājumus, kas, gluži pretēji,
nevis vieno, bet gan šķeļ sabiedrību un veicina tajā spriedzi. Es
gribētu tikai atgādināt, ka homoseksuālisms ir tas, ko noraida
82% mūsu Latvijas sabiedrības.
Kā vēl vienu nekompetenci es varētu minēt arī 23.jūlijā notikušo
konferenci šajās sekretariāta telpās, kur rupji tika pārkāpta
Satversme, kas paredz, ka valsts ir šķirta no baznīcas, un arī
ļaunprātīgi tika izmantoti administratīvie resursi, kurā tika
runāts nevis par augšminētajām prioritātēm, bet gan par
homoseksuālām attiecībām, attiecībām starp baznīcu un
homoseksuālistiem un tā tālāk. Kas tas ir? Izsakoties ar kāda
vieda teologa vārdiem – “mums ir darīšana ar vienas interešu
grupas rafinētu cīņu par savu mērķu sasniegšanu”.
Šis likumprojekts ir nesagatavots. Šis likumprojekts ir
sasteigts. Es tikai gribu atgādināt kolēģiem: ka, ja mēs runājam
par šo diskriminācijas aizlieguma normu ieviešanu likumdošanā,
tad 11 valstis Eiropas Savienībā vēl joprojām ir atturējušās
ieviest savā likumdošanā šīs diskriminācijas aizlieguma normas.
Un es nedomāju, ka Latvija būs gudrāka, piemēram, par Vāciju,
Itāliju, Portugāli, Grieķiju, Austriju vai arī citām
valstīm.
Un tieši tādēļ Latvijas Pirmā partija aicina šo likumprojektu
neatbalstīt, tā iesniegšanu komisijai, sūtīt atpakaļ uz Ministru
kabinetu pārstrādāšanai un iesniegt to kvalitatīvā veidā vēlreiz
Saeimā.
Paldies par uzmanību.
Sēdes vadītājs.
Ingrīda Circene. Lūdzu!
I.Circene (JL).
Labrīt, kolēģi! Šis bija ļoti liels pārsteigums, ka Cilvēktiesību
un sabiedrisko lietu komisijas pārstāvis, kāpjot tribīnē,
nostājas pret minoritātēm.
Es domāju, ka jums ir jāpadomā par to, kādā komisijā kurš
deputāts ieņem attiecīgo lomu. Attiecīgais projekts –
“Grozījumi Civillikumā” – ievieš Eiropas Savienības tiesības
atbilstoši terminoloģijai un pierādījuma pienākuma iekļaušanu.
Ļoti skaidri tiek pateikts, kas šeit tiek ieviests.
Sagatavojot šo likumprojektu, mums ir jāņem vērā, kas notiek
Latvijā. Pēdējo mēnešu notikumi skaidri parāda, ka Latvijā
sabiedrībā diemžēl ir problēmas ar iecietību pret citādi
domājošiem un citādas minoritātes pārstāvošiem cilvēkiem.
(Starpsaucieni.) Mums pasaulē un Latvijā tiek izstrādātas
koncepcijas, tiek izstrādātas stratēģijas, taču diemžēl mums ir
problēmas ar pašu attieksmi un iecietību pret pārējiem
sabiedrības locekļiem.
Tādēļ es jums lūdzu vērsties pret liekulību un aizstāvēt
cilvēktiesības visos to veidos.
Paldies!
Sēdes vadītājs.
Paldies. Viens deputāts ir runājis
“pret”, viens – “par”. Lūdzu zvanu! Balsosim par
likumprojekta “Grozījumi Civillikumā” nodošanu komisijām! Lūdzu
rezultātu! Par – 49, pret – 30, atturas – 4.
Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Valsts civildienesta likumā”
nodot Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija ir atbildīgā komisija.
“Pret” vēlas runāt deputāts Vladimirs Buzajevs. Lūdzu.
V.Buzajevs (PCTVL).
Cienījamais Prezidij! Godātie kolēģi! Šis likumprojekts –
“Grozījumi Valsts civildienesta likumā” – ir no tās pašas
pretdiskriminācijas paketes, kurā bija arī cits nobalsotais
skandalozais likumprojekts “Grozījumi Civillikumā”. Un viss, ko
runāja no šīs tribīnes abi debatētāji, pilnā mērā attiecas arī uz
grozījumiem Valsts civildienesta likumā. Tur nav neviena vārda
par seksuālo minoritāšu diskrimināciju, bet pašā likumā ir
aizliegums visiem nepilsoņiem ieņemt attiecīgos amatus. Viena
trešdaļa nodokļu maksātāju ir acīmredzami diskriminēta, un nekādu
priekšlikumu uzlabot situāciju un novērst diskrimināciju nav. Un
visas šīs runas par to, ka mēs esam Eiropā un esam gatavi
pilnveidot savu likumdošanu, ir pilnīgi tukšas runas un neatbilst
realitātei. Viss šis “seksuālais skandāls” ir tikai iemesls, lai
novērstu Latvijas un starptautiskās sabiedrības uzmanību no
tiešiem, rupjiem un masveida cilvēktiesību pārkāpumiem, kas
notiek šobrīd Latvijā.
Lūdzu neatbalstīt šo likumprojektu!
Sēdes vadītājs.
“Par” neviens runāt nevēlas. Lūdzu
zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Valsts civildienesta
likumā” nodošanu komisijām! Lūdzu rezultātu! Par – 80,
pret – nav, atturas – 3. Likumprojekts komisijām
nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi likumā “Par sociālo drošību””
nodot Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un Sociālo un
darba lietu komisijai un noteikt, ka Sociālo un darba lietu
komisija ir atbildīgā komisija. Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Likumā par Valsts cilvēktiesību
biroju” nodot Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai,
nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija. Deputāti neiebilst.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Par Partnerības un sadarbības nolīgumu, kas
izveido partnerību starp Eiropas Kopienām un to dalībvalstīm, no
vienas puses, un Tadžikistānas Republiku, no otras puses”
nodot Ārlietu komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā
komisija.
Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Bibliotēku likumā” nodot Izglītības,
kultūras un zinātnes komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā
komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Obligāto eksemplāru likums” nodot
Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai un noteikt, ka tā ir
atbildīgā komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījums likumā “Par nodokļiem un
nodevām”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un
noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.
Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Imigrācijas likumā” nodot
Aizsardzības un iekšlietu komisijai un noteikt, ka tā ir
atbildīgā komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Darba likumā” nodot Sociālo un
darba lietu komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā
komisija.
Deputāti iebildumus neceļ. Likumprojekts komisijai nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījums Obligātā militārā dienesta
likumā” nodot Aizsardzības un iekšlietu komisijai un noteikt,
ka tā ir atbildīgā komisija.
Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi likumā “Par autoceļiem”” nodot
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Eiropas Savienības struktūrfondu vadības
likums” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir
atbildīgā komisija.
Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Rasnačam!
Dz.Rasnačs (TB/LNNK).
Lūdzu nodot arī Eiropas lietu komisijai.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst. Likumprojekts
tiek nodots arī Eiropas lietu komisijai.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Ieroču aprites likumā” nodot
Aizsardzības un iekšlietu komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā
komisija.
Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā” nodot Juridiskajai komisijai un noteikt, ka tā ir
atbildīgā komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi likumā “Par izdienas pensijām
Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām
dienesta pakāpēm”” nodot Sociālo un darba lietu komisijai un
noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Dzelzceļa likumā” nodot
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Nacionālās drošības likumā” nodot
Aizsardzības un iekšlietu komisijai un noteikt, ka tā ir
atbildīgā komisija.
Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Par Konvenciju par specializēto aģentūru
privilēģijām un imunitātēm” nodot Ārlietu komisijai, nosakot,
ka tā ir atbildīgā komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Standartizācijas likumā” nodot
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.
Nav iebildumu.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi likumā “Par bīstamo iekārtu tehnisko
uzraudzību”” nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un
reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā
komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projektu
vadības likums” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai
un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.
Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Kastēnam!
O.Kastēns (LPP).
Lūdzu šo likumprojektu nodot arī Eiropas lietu komisijai.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Preču un pakalpojumu loteriju
likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai,
nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija. Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi likumā “Par Latvijas Republikas
Zemessardzi”” nodot Aizsardzības un iekšlietu komisijai un
noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu
likumā” nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās
politikas komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Augu šķirņu aizsardzības likumā”
nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Nav
iebildumu.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi likumā “Par apdrošināšanu bezdarba
gadījumam”” nodot Sociālo un darba lietu komisijai un
noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Par Nolīgumu starp Eiropas Savienības
dalībvalstīm par militārā un civilā personāla statusu, kas
norīkots darbam Eiropas Savienības iestādēs, štāba un spēku
statusu, kuri ir pieejami Eiropas Savienībai saistībā ar tādu
uzdevumu sagatavošanu un izpildi, kas minēti Līguma par Eiropas
Savienību 17.panta otrajā daļā, tostarp mācībām, un par
dalībvalstu militārā un civilā personāla statusu, kas, lai
darbotos šajā jomā, ir nodots Eiropas Savienības rīcībā”
nodot Aizsardzības un iekšlietu komisijai un Ārlietu komisijai un
noteikt, ka Ārlietu komisija ir atbildīgā komisija. Deputāti
piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina deputātu Grīnblata, Straumes, Rasnača,
Dobeļa, Tabūna un citu deputātu iesniegto likumprojektu
“Grozījumi likumā “Par nacionālās pretošanās kustības dalībnieka
statusu”” nodot Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai
un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.
“Par” runās deputāts Māris Grīnblats.
M.Grīnblats (TB/LNNK).
Godātie deputāti! Kāds ir šo nelielo grozījumu mērķis? Grozījumu
mērķis nav būtiski mainīt to personu kategoriju, kurai var
piešķirt nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statusu, kaut
arī es dažas tādas piezīmes jau dzirdēju, bet gan noskaidrot
dažas lietas, jo ir vairākas personas, kas nesekmīgi staigā gar
pašvaldību un valsts iestāžu durvīm, nevarot atrast vietu, kur
pieņems galīgo lēmumu par šīs pretošanās kustības dalībnieka
statusa piešķiršanu. Pašreizējā kārtība nosaka, ka var būt trīs
pamati, uz kuriem šo statusu pašvaldības piešķir, tātad izziņa no
kādas arhīva vai valsts iestādes, otrām kārtām – tiesas
spriedums, un trešām kārtām – Tieslietu ministrijas
atzinums.
Kā mēs esam pārliecinājušies, runājot ar vairākiem cilvēkiem,
kuri šo statusu mēģina iegūt, reizēm praksē tiek interpretēts tā,
ka bez kādas izziņas būtu vajadzīgs arī Tieslietu ministrijas
atzinums. Tā, piemēram, persona, kas pie mums ir griezusies ar
veselu virkni uzrādītu dokumentu, tajā skaitā Satversmes
aizsardzības biroja Totalitārisma seku dokumentēšanas centra
rīcībā apkopoti dokumenti, kuru apkopojošā lapā ir minēti šādi
fakti, ka šī dokumentēšanas centra rīcībā ir ziņas, “ka jūs esat
bijusi nacionālistiskas organizācijas vai grupas dalībnieks”, kas
veica antisociālistisku, antikonstitucionālu darbību PSRS
teritorijā, tajā skaitā persona, kuru arestējusi Valsts drošības
komiteja, tajā skaitā persona, kura izplatījusi ideoloģiski
kaitīgus dokumentus, kas vērsti uz PSRS politiskās un ekonomiskās
sistēmas graušanu. Tomēr pēc garākas sarakstes Tieslietu
ministrijas atbildīgie darbinieki sniedz izvairīgu un faktiski
negatīvu atbildi. Šajā sakarībā mēs redzam, ka lieta būtu
vienkāršojama, un mūsu variants likuma 4.pantam ir tāds, ka
pašvaldība piešķir šo statusu, balstoties uz Latvijas Valsts
arhīvu vai citu valstu arhīvu izsniegtajiem dokumentiem par
darbošanos nacionālās pretošanās kustībā, tātad, vai šādi fakti
ir vai nav, vai arī uz tiesas spriedumu.
Savukārt 4.panta otrajā daļā noteikt, ka gadījumos, ja nav ne
arhīvu dokumentu vai izziņas, vai nav tiesas sprieduma, tad šādu
statusu var piešķirt, pamatojoties uz Tieslietu ministrijas
atzinumu. Lai šis atzinums nebūtu tātad obligāts visos
gadījumos.
Attiecībā uz 2.pantu ir veiktas nelielas redakcionālas izmaiņas.
Uzskatām, ka attiecībā uz pašreizējo panta redakciju ir nelielas
neskaidrības, jo, ja persona ir bijusi notiesāta un reabilitēta
pirms 1961.gada 1.janvāra, tad varētu domāt, ka tai šis statuss
tāpēc nepienākas. Tāpat vairākas citas neskaidrības.
Esmu dzirdējis arī jautājumu, ka ar šī 2.panta trešo daļu mēs
gribētu pārāk paplašināt šo pretošanās kustības dalībnieku
statusu, kas būtu nepieļaujami no valsts budžeta viedokļa.
Atbildu vēlreiz. Priekšlikuma iesniedzējiem tādu mērķu nav, jo,
neapšaubāmi, 3.punkts gan esošajā, gan tagadējā redakcijā runā
par šādu Latvijas Republikas neatkarības atjaunošanas idejas
propagandēšanu, izplatot nelegālo presi. Par nelegālo presi
runāts, protams, gan 60., gan 70.gados. Tai pašā laikā,
neapšaubāmi, Atmodas laika prese nebija nelegāla prese. Līdz ar
to arī organizācijas, kas bija masveida, kā Latvijas Tautas
fronte, Latvijas Nacionālā neatkarības kustība, mūsuprāt, nekādi
neietilpst kategorijā, ka tās būtu bijušas saistītas ar nelegālās
preses izplatīšanu, jo šajā periodā, protams, valdīja cita
kārtība. Ja ir vajadzīgi kādi precizējumi, tie tiks izdarīti
otrajā un trešajā lasījumā. Mūsuprāt, šie grozījumi nāktu par
labu dažiem cilvēkiem vai dažiem desmitiem cilvēku, kuri,
mūsuprāt, neapšaubāmi pēc savas biogrāfijas ir šo statusu
pelnījuši. Diemžēl neskaidrības un “bumbas mētāšana” starp
pašvaldības un valsts iestādēm viņiem liedz šo statusu
iegūt.
Paldies par uzmanību!
Sēdes vadītājs.
“Pret” runās deputāts Nikolajs
Kabanovs.
N.Kabanovs (PCTVL).
Cienījamie kolēģi! No visas sirds apsveicu jūs ar slavenās
Kuļikovas kaujas 625.gadadienu! 1380.gada 8.septembrī varonīgie
krievu karaspēki uzvarēja mongoļu ordas, līdz ar to atsvabinot
Eiropu no agresīvās islāma ekspansijas.
Vai jums nav smieklīgi? Bet kāpēc jūs nopietni uztverat kārtējo
TB/LNNK priekšlikumu revidēt vēsturi? Kāpēc jūs gribat
pielīdzināt lauku skolotāju un pastnieku slepkavas vai veikalu
laupītājus tā sauktajai pretestībai? Tam nav nekāda, ne mazākā
tiesiskā pamata.
Laika posmā no 1940.gada 22.jūlija diemžēl vienīgā Latvijas
valdība bija padomju valdība. Par to jāpateicas Kārlim Ulmanim,
kas savulaik neizveidoja emigrantu vai trimdas valdību. Un līdz
ar to tā saucamiem nacionāliem partizāniem nebija nekāda
kombatanta statusa. Viņi nebija bruņota armija, viņi bija
vienkārši apmānīti cilvēki vai noziedznieki.
Prasu neatbalstīt šo priekšlikumu.
Sēdes vadītājs.
Viens ir runājis “par”, viens –
“pret”. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta nodošanu
komisijai! Lūdzu rezultātu! Par – 17, pret – 14,
atturas – 42. Likumprojekts komisijai netiek nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Dzelzceļa pārvadājumu likumā”
nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija. Deputāti
piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījums likumā “Par audzinoša rakstura piespiedu
līdzekļu piemērošanu bērniem”” nodot Cilvēktiesību un
sabiedrisko lietu komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai
un noteikt, ka Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija ir
atbildīgā komisija. Deputāti neiebilst.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Valsts un pašvaldību mantas
atsavināšanas likumā” nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides
un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā
komisija. Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Dzelzceļa likumā” nodot
Aizsardzības un iekšlietu komisijai un Tautsaimniecības, agrārās,
vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija
ir atbildīgā komisija. Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Par Konvenciju par Čehijas Republikas,
Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas,
Lietuvas Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas,
Polijas Republikas, Slovēnijas Republikas un Slovākijas
Republikas pievienošanos Konvencijai par tiesību aktiem, kas
piemērojami līgumsaistībām, kura atvērta parakstīšanai Romā
1980.gada 19.jūnijā, un Pirmajam un Otrajam protokolam par tās
interpretāciju, ko veic Eiropas Kopienu tiesa” nodot Ārlietu
komisijai un Juridiskajai komisijai un noteikt, ka Ārlietu
komisija ir atbildīgā komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījums Kredītiestāžu likumā” nodot
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Cilvēktiesību un
sabiedrisko lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija.
Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina deputātu Straumes, Grīnblata, Dobeļa,
Tabūna, Seiles un citu deputātu iesniegto likumprojektu
“Grozījumi Krimināllikumā” nodot Juridiskajai komisijai un
noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.
“Par” runās deputāts Juris Dobelis.
J.Dobelis (TB/LNNK).
Cienītie kolēģi! Laikam ir grūti iedomāties kaut ko pretīgāku
nekā nepieklājīgu uzvedību kapos, nemaz nerunājot par kapu un
apbedījumu vietu apgānīšanu.
Jā, okupācijas gados tā bija diezgan izplatīta parādība. Es
gribētu atgādināt, ka ar zemi tika nolīdzināti Latviešu leģionāru
un Nacionālo partizānu kapi. Citi atkal veiksmīgi darbojās, lai
iegūtu materiālus labumus, tirgojoties ar kapu plāksnēm un kapu
pieminekļiem, pilnīgi izpostot kapus dažādās Latvijas vietās. Un
ārkārtīgi raksturīgs piemērs tam ir Rīgas Lielie kapi, kur 90% no
pieminekļiem un plāksnēm, kas tur savā laikā bija, ir
pazuduši.
Diemžēl šī okupācijas laika parādība nav izskausta. Un šai sērgai
ir jāpievērš uzmanība, it īpaši analizējot pēdējā laika vandaļu
postījumus Valmierā, Rīgā, Daugavpilī. Atkal tiek apgānīti, īpaši
brīvības cīnītāju pat jau tagad, kapi, tiek nogāzti krusti un
postītas kapu kopiņas.
Līdz ar to acīmredzot sabiedrības daļai ir iespaids, ka kapi ir
tā vieta, kur var ālēties pēc sirds patikas, jo mirušajiem ir
ļoti grūti sevi aizstāvēt šeit, uz zemes.
Tātad ir jāpievērš šai lietai uzmanība, un ir jāievieš pirmkārt
stingrāki sodi par ālēšanos kapos un kapu postīšanu. Tātad ir
runa par 228.pantu. Un bez tam ir jādod iespējas plašāk izvērst
šo sodu loku.
Un tāpēc mēs vienlaikus arī piedāvājam 228.prim pantu –
“Kapu postīšana”, jo reizēm ir tāda jocīga aizbildināšanās, ka,
redziet, krusta apgāšana jau neesot kapu apgānīšana.
Nu tad, lai būtu lielāka skaidrība, tad mēs pieliekam klāt vēl
vienu pantu, kur ir skaidra un gaiša runa par kapu
postīšanu.
Mēs ceram, ka sabiedrība pievērsīs nopietnāku uzmanību šim
jautājumam, it īpaši tie vecāki, kuru dēli un meitas ir sākuši
patvaļīgi ālēties kapos, un atbalstīs šīs mūsu iniciatīvas,
mūsu – šinī gadījumā es domāju Saeimu. Un šeit arī vajadzētu
pasekot, kā mūsu pieņemtās normas darbojas un kā strādā
izpildstruktūras šajā lauciņā.
Aicinu atbalstīt visiem tiem, kam tiešām rūp kaut kas, kaut kāds
neliels gabaliņš no godīguma un no taisnīguma.
Paldies.
Sēdes vadītājs.
“Pret” runāt neviens nevēlas. Lūdzu
zvanu! Balsosim par likumprojekta nodošanu komisijai! Lūdzu
rezultātu! Par – 80, pret un atturas – nav.
Likumprojekts komisijai nodots.
Deputāti Urbanovičs Solovjovs, Bartaševičs, Vidavskis, Cilevičs,
Orlovs, Agešins, Klementjevs, Jurkāns un Ribakovs ir iesnieguši
Saeimas lēmuma projektu “Grozījumi Deklarācijā “Par Latvijā
īstenotā Padomju Sociālistisko Republiku Savienības totalitārā
komunistiskā okupācijas režīma nosodījumu”“. Vai deputātiem
ir iebildumi par šī lēmuma projekta iekļaušanu šīsdienas sēdes
darba kārtībā? (Starpsauciens: “Ir iebildumi!”)
Tā kā
deputāti ceļ iebildumus, tad mums ir jālemj par lēmuma projekta
iekļaušanu nākamās sēdes darba kārtībā.
“Pret” vēlas runāt deputāts Juris Dobelis.
J.Dobelis (TB/LNNK).
Jā, cienītie kolēģi! Šoreiz vairs nebūs runa par kapu apgānīšanu,
bet būs runa par dokumenta apgānīšanu.
Mēs taču nupat pavisam nesen pieņēmām Deklarāciju. Un tad man
rodas tāds jautājums, kādreiz tādas interesantas pārdomas
vajadzētu izskatīt. Kāpēc Krievijas ultrašovinisti tik nekrietni
izturas pret Latviju? Kāds viņiem ir pamats? Un, izlasot šādus
grozījumus, mēs redzam vienu no pamatiem. Ja jau pat Latvijas
Republikas Saeimā sēž tādi cilvēki, kam vēsturiskā patiesība neko
nenozīmē, kam okupācijas režīma upuri neko nenozīmē, kam masu
kapu vietas, represijas, masveida deportācijas ir kaut kāds
sīkums, ko jūs brīnāties? Rēķinās tikai ar stipru un vienotu
valsti, lai arī tā tur ir lielāka vai mazāka, tas nav tik
būtiski. Bet, ja valsts, sabiedrība, ja valsts politiķi ir
spējīgi galvenajos jautājumos būt vienoti, tad ir ārkārtīgi grūti
šādai valstij kaut ko uzspiest un kaut kur to nostumt malā.
Bet Latvijas sabiedrībā ir novērojama ārkārtīgi centīga darbība,
lai sabiedrību šķeltu. Un to cenšas īstenot dažādos slāņos,
dažādos Latvijas nostūros, it īpaši Latvijas galvaspilsētā Rīgā.
Un tas jau ir viens gards kumoss jebkuram Latvijas nīdējam. Jo,
ja mēs šos grozījumus pastudējam, tad mēs secinām, ka faktiski no
Deklarācijas ir pazudis viss tas, kam ir bijusi kaut kāda jēga.
Palicis ir kaut kāds jocīgs receklis, kaut kāda vispārīga
runāšana, ka nu Krievija ir laba valsts, ar viņiem vajag runāt,
tur sadarboties... it kā tam būtu vajadzīgs kaut kāds atsevišķs
dokuments. Kāds tad ir Deklarācijas virsraksts? Runa taču ir par
šo totalitārā, komunistiskā okupācijas režīma nosodījumu. Tā jau
ir tā būtība! Šī nosodīšana un turpmākā darbība. Nevis pilnīga
izvairīšanās no tiem visiem vārdiem, kas aicina novērst šīs
okupācijas sekas. Novērst šī režīma radīto notikumu sekas. Izmest
vārdus. Piemēram, no Latvijas izvesto arhīvu materiālu atdošana
atpakaļ Latvijas Republikai. Tātad lai tie guļ kaut kur, vai ne?
Okupācijas režīms īstenoja šo dokumentu pievākšanu, un tagad mūs
vairs neinteresē, kas ar arhīva materiāliem notiks.
Tālāk. Izmest vārdus “demokrātiskā veidā izvērtēt notikušo”. Nav
vajadzīga demokrātija! Protams.
Līdz ar to ir vēlme neatzīt, ka Krievijas Federācija ir PSRS
tiesiskā un politiskā mantiniece. Bet viņa taču sevi par tādu ir
pasludinājusi! Un ja viņa sevi par tādu ir pasludinājusi, tad
viņiem arī ir jāuzņemas visa atbildība par visu labo un par visu
slikto. Vai tad tas nav skaidrs? Skaidrs jau ir. Tikpat skaidra
arī ir šī rīcība, šī tagad jau izmisīgā cīņa, tur tas slānis ir
sadalījies trijās daļās un vienā apakšdaļā. Atnāca uz šejieni 25
deputāti, un tagad tur ir tik un tik, plus tik un tik, mīnus vēl
pieci.
Cīņa par vēlētāju balsīm. Un tagad pat būs interesanti, kurš no
šiem trim grupējumiem nāks ar niknākiem priekšlikumiem. Mums
atkal ir ļoti vienkārša rīcība: visus tos noraidīt. Vai pa
vienam, vai visus reizē.
Aicinu to darīt arī šobrīd!
Sēdes vadītājs.
“Par” vēlas runāt deputāts Jānis
Urbanovičs. Lūdzu! (No zāles deputāts L.Ozoliņš: “Jāni,
neblamē sevi! Latgalē bija lielākā pretošanās
kustība!”)
J.Urbanovičs (TSP).
Godātā Saeima! Ja runājam par Deklarāciju, kura, protams, nebija
pirmā un acīmredzot nebūs pēdējā, ko pieņem Saeima savā
pastāvēšanas laikā attiecībā par okupāciju, tad konkrētais
uzdevums valdībai neatbilst Deklarācijas žanram. Tas ir drīzāk
Saeimas lēmums, kas vairāk atbilst kaut kādam aritmētikas žanram.
Tā kā Dobelis tikko ir parādījis izcilas zināšanas aritmētikā,
tad būtu loģiskāk, ka kāda partija vai kāds deputāts ņemtu un
saskaitītu visu, un atnestu mums, un mēs tad izvērtētu tos
ciparus, ar kuriem tad mēs varētu griezties man vēl nezināmā
(varbūt viņiem ir zināma, vēl kādam šeit ir zināma) starptautiskā
tiesā un pietiesāt to daudzos, daudzos rubļus no Krievijas.
Redziet, mūsu priekšlikuma būtība, ja jūs būsiet uzmanīgāk
izlasījuši, nekā to demonstrēja Dobelis (acīmredzot viņš nemaz
nav to darījis uzmanīgi), ir tikai un vienīgi noņemt uzdevumu
valdībai veikt šos aprēķinus. Ja kāds grib to darīt – dariet
to sabiedriskā kārtā! Netērējiet ne–savu naudu! Tā ir visa mūsu,
nodokļu maksātāju, nauda, ar kuru rīkojas, tērējot gan līdzekļus,
gan savu darba laiku, augsti valdības ierēdņi. Tas būtu
pirmais.
Tas nav godīgi – izmantot savām politiskām apšaubāmām
spēlītēm valsts, visu valsts nodokļu maksātāju naudu! Tas būtu
pirmais. Otrs. Redziet, ilgi vai neilgi, bet acīmredzot Krievija
mūžīgi atradīsies blakus Latvijai, un tā būs ļoti svarīgs
ekonomiskais partneris. Un viss, ko mēs darām, ir jāmēro ar šo
mērauklu: vai tas dod mums kādus labumus valstij, mūsu Latvijas
iedzīvotājiem, visiem, vai tas dod tikai kādam caurkritušam
politiķim īslaicīgu, teiksim, “piešprici” viņa politiskajā dzīvē.
Nenoliedzami... un to valdības augsto ministru atteikšanās
strādāt un vadīt šo darba grupu to pierāda nešaubīgi. Ikviens
normāls cilvēks saprot, ka nekad mums neko pietiesāt no Krievijas
neizdosies. Nekad! Ja tomēr kāds domā, ka pēc gadiem simts kaut
kas mainīsies, – labi, ceriet uz to! Bet netraucējiet
šodien, negrūdiet ārā Latvijas uzņēmējus no Krievijas
tirgus!
Paldies!
Sēdes vadītājs.
Viens ir runājis “pret”, viens –
“par”. Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projekta iekļaušanu
nākamās sēdes darba kārtībā! Lūdzu rezultātu! Par – 15,
pret – 64, atturas – 3. Lēmuma projekts
noraidīts.
Saeimas Prezidijs ir saņēmis deputāta Mihaila Pietkeviča
lūgumu piešķirt viņam bezalgas atvaļinājumu šā gada
8.septembrī. Lūdzu zvanu! Balsosim par atvaļinājuma
piešķiršanu! Lūdzu rezultātu! Par – 68, pret – 2,
neviens neatturas. Atvaļinājums piešķirts.
Informēju jūs, ka Saeimas Prezidijs ir piešķīris bezalgas
atvaļinājumu deputātam Krištopanam šā gada 30.augustā.
Saeimas Prezidijs ir saņēmis deputāta Strazdiņa
iesniegumu, kurā viņš lūdz labot balsojumu par likumprojektu
“Grozījumi likumā “Par nacionālā pretošanās kustības dalībnieka
statusu””. Viņš ir vēlējies balsot “par” šā likumprojekta
nodošanu komisijai.
Izskatīsim likumprojektu “Grozījumi Darba likumā”. Otrais
lasījums.
Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Jevgenija
Stalidzāne.
J.Stalidzāne (LPP).
Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu nr.4495 –
likumprojekta “Grozījumi Darba likumā”, kas ir sagatavots uz otro
lasījumu, ir ienākuši 12 priekšlikumi. Komisija visus ir
izvērtējusi un piedāvā Saeimai Sociālo un darba lietu komisijas
1.priekšlikumu atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
2.priekšlikumu, kuru ir iesniedzis
deputāts Lasmaņa kungs, komisija ir noraidījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
J.Stalidzāne.
3.priekšlikumu, kuru ir iesniedzis
Lasmaņa kungs, arī komisija ir noraidījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt...
(Starpsauciens: “Balsot!”) Deputāti lūdz balsot. Lūdzu zvanu!
Balsosim par 3. – deputāta Lasmaņa priekšlikumu!
J.Stalidzāne.
Nu nevar! Tas taču ir galīgi
aplam!
Sēdes vadītājs.
Lūdzu rezultātu! Par – 48,
pret – 19, atturas – 3. Priekšlikums guvis
atbalstu.
J.Stalidzāne.
Tātad 3. – deputāta Lasmaņa
priekšlikums. Komisija šo priekšlikumu ir noraidījusi.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
Ā! 4. ... 3.priekšlikumu atbalstīja,
ja?
Sēdes vadītājs.
3. priekšlikumu atbalstīja.
J.Stalidzāne.
Jā, 4. – Agešina kunga priekšlikums.
Komisija to ir noraidījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt komisijai.
J.Stalidzāne.
5.priekšlikumu ir iesniedzis deputāts
Lasmaņa kungs, un komisija to ir noraidījusi.
Sēdes vadītājs.
Iebildumu nav.
J.Stalidzāne.
5.priekšlikums... 6.priekšlikums ir
deputātes Ceriņas kundzes priekšlikums, un tas ir
atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
J.Stalidzāne.
7. – Agešina kunga priekšlikums.
Komisija to ir noraidījusi.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
8. – Buzajeva kunga priekšlikums.
Komisija to ir noraidījusi.
Sēdes vadītājs. Atklājam debates. Vladimirs
Buzajevs.
V.Buzajevs (PCTVL).
Cienījamais Prezidij! Godātie kolēģi! Apspriežamais PCTVL
frakcijas grozījums Darba likumā nav pirmais šāda veida
priekšlikums, bet, kā teica Mahatma Gandijs: “Patiesība būtu
jāatkārto tik ilgi, kamēr palicis kaut vai viens, kas to
apšauba.”
Šis priekšlikums būtu jāizskata kopā ar sekojošo priekšlikumu
nr.9. Tā būtība ir tāda, ka darbiniekam divas reizes gadā pēc
viņa personīgās izvēles tiek piešķirtas tiesības uz apmaksātu
brīvdienu. Tas ir ārkārtīgi svarīgi tādā daudznacionālā un
daudzkonfesionālā, un gribētos ticēt, arī demokrātiskā valstī,
kāda ir mūsu Latvija. It īpaši, kad Eiropas Savienībā šāda pieeja
ir norma, nevis izņēmums. Šādas darbinieka tiesības nav
patvaļīgas, bet gan ierobežojas ar oficiāli svinamām dienām, kā
arī ar reliģiskiem un ģimenes svētkiem.
Acīmredzot jūs jau noprotat, tas ir saistīts galvenokārt ar to
bēdīgo apstākli, ka mūsu valsts nevēlas atzīt pareizticīgo
Ziemassvētkus un Lieldienas par svētku dienām. Diemžēl arī
jaunajā likumprojektā “Par svētku un atceres dienām”, kuru
sagatavojusi valdība, nav teikts ne vārda par pareizticīgo
reliģiskajiem svētkiem.
Šāda valdības pozīcija ir vairāk nekā dīvaina. It īpaši, ja ņem
vērā to, ka, pēc pēdējiem SKDS augusta aptaujas datiem, jau trešo
gadu pēc kārtas lielākā daļa Latvijas ticīgo atzīst sevi par
pareizticībai piederīgiem.
Proti, par pareizticībai piederīgiem sevi atzīst 24, 1%
iedzīvotāju; par katoļticīgiem sevi atzīst 20,7% iedzīvotāju; bet
20% ir luterticīgie. 4.vietā – vecticībnieki – 4,4%,
kuru reliģisko svētku datumi, pats par sevi saprotams, sakrīt ar
pareizticīgo svētkiem. Tomēr Reliģisko lietu pārvaldes dati
nesaskan ar pašu ticīgo aptaujas datiem. Domājams, ka tie ir
apkopoti pēc reliģisko konfesiju vadītāju sniegtajām ziņām, kuras
ne vienmēr var būt precīzas. Ja, piemēram, cilvēks tika
nokristīts, iesvētīts un laulājies luterāņu vai katoļu baznīcā,
bet vēlāk pārgāja pareizticīgajā baznīcā vai otrādi.
Saskaņā ar RLP datiem vislielākais skaits ticīgo ir luterāņi,
otrajā vietā – katoļi un trešajā pareizticīgie –350
tūkstoši. Es tomēr vairāk paļaujos uz ticīgo cilvēku
pašnovērtējumu, jo ikviens ticīgais cilvēks taču labāk zina,
kādai konfesijai viņš ir piederīgs, kādu dievnamu apmeklē.
Bet jebkurā gadījumā droši var apgalvot, ka pareizticība, tā ir
viena no visietekmīgākajām Latvijas tradicionālajām kristīgajām
konfesijām. Bet tās pārstāvji ir visietekmīgākā reliģiskā
minoritāte.
Kārtējo reizi gribētos atgādināt par arhibīskapa Jāņa Pommera...
par to, ka 19. gadsimta vidū latvieši masveidā pārgāja
pareizticībā, ka Latvijā eksistē atsevišķas pareizticīgo
draudzes, kurās dievkalpojumi notiek tikai latviešu valodā.
Kolēģiem Ūdres kundzei un Emša kungam esmu gatavs atgādināt par
svinīgajām runām, kas pagājušajā rudenī tika teiktas pareizticīgā
metropolīta tēva Aleksandra jubilejā. Īpaši cerīgi toreiz skanēja
ministra Šlesera kunga uzstāšanās. Labi, nu neizdevās pasludināt
pareizticīgo Ziemassvētkus par valsts svētkiem. Tad kaut vai
atbalstiet šo priekšlikumu! Vispār man likās, ka valdošajā
koalīcijā pilnvaras ir sadalītas tā, ka Sociālo un darba lietu
komisija, kura noraidīja manu priekšlikumu, atrodas kristīgās
vērtības atbalstošās Pirmās partijas ietekmes sfērā. Bet, ja jūs
principiāli nevēlaties balsot par PCTVL deputāta Buzajeva
priekšlikumu, tad galu galā piedāvājiet taču kaut ko savu.
Es saprotu, ka darba devēji iebilst pret šādiem priekšlikumiem.
Būtu dīvaini, ja viņi sakarā ar to priecātos. Tomēr šajā gadījumā
runa ir par kaut ko daudz svarīgāku un nopietnāku nekā peļņas
iegūšana. Runa iet par izvēles brīvību, par dvēseles pestīšanu
galu galā.
Aicinu balsot par 8. un 9.priekšlikumu!
Sēdes vadītājs.
Juris Dobelis.
J.Dobelis (TB/LNNK).
Cienītie kolēģi! Izlasot tekstu un noklausoties iesniedzēja runā,
parādās acīm redzamas pretrunas.
Pats piedāvājums, kura tekstu mēs redzam, vienkārši radītu
pamatīgu jūkli darbinieku vidū. Iedomājieties: viens ņem divas
brīvdienas gadā tādu vai citādu iemeslu dēļ. Te ir derīgs jebkurš
iemesls. Labi! Bet viņš strādā ar kādu otru kopā. Un no viņa
darba ir atkarīgs citu cilvēku darbs. Paiet tās divas brīvdienas.
Tagad tas otrs ņem divas brīvdienas, atrodot attiecīgo iemeslu.
Vai arī piespēlējot attiecīgo iemeslu. Pēc tam parādās trešais ar
savām divām brīvdienām un ceturtais, un galu galā rodas tāda
jauka sabotāža. Un darbs uz priekšu neiet.
Un šeit šajā runā un šajā tekstā ir būtiskas pretrunas. Atsevišķu
darbinieku tiesības uz kaut ko un veselas cilvēku kopas tiesības.
Un jūs jau dzirdējāt, ka visa runa bija par pareizticīgajiem, un
nemaz nebija runa par to, kas pienāktos atsevišķam
darbiniekam.
Līdz ar to abi šie priekšlikumi ir maskas, zem kurām slēpjas
vienkārši kaut kāda politiska darbība, nevis nopietns piedāvājums
mainīt pantus vai to tekstu ar nolūku uzlabot pašu likumprojektu.
Ja jau ir tādas izmisīgas rūpes par dažādām reliģiskajām grupām
un par atzīmējamām dienām, tad par to ir jārunā, apspriežot citus
likumus. Tur, kur ir runa par svētku un atceres dienām. Un nekādā
gadījumā par to nav jārunā tad, kad apspriež Darba likumu.
Nejauksim lūdzu šīs divas lietas!
Un kārtējo reizi ir jāsecina, ka tā nav vis vēlme strādāt valstij
par labu, tā nav vis vēlme uzlabot likumu vai to sakārtot, bet tā
ir vēlme graut, ārdīt, radīt neskaidrības un jūkli likumā. Un
nekas cits vairāk!
Nekas cits man neatliek kā atcerēties to, ko es teicu pavisam
nesen, pirms dažām minūtēm: kā tad var strādāt, teiksim, ar pilnu
jaudu tāda Saeima, kur kaut kur kaut kāda ceturtā vai piektā daļa
deputātu vispār nedomā par to, kā sakārtot valsti. Nemaz! Taču
rūpīgi vēlas “ieslidināt” dažādās likuma normās kaut ko tādu, kas
varētu traucēt valstij attīstīties, radīt naidu starp cilvēkiem,
radīt šķeltnieciskumu – vienalga, uz kādas bāzes. Šinī
gadījumā – Darba likumā “ieslidinot” dažādu reliģisko
pārliecību cilvēku uzskatus.
Tā ka, protams, komisija pareizi darījusi, ka nav
atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Debates slēdzu. Komisijas vārdā
vēlaties ko piebilst?
J.Stalidzāne.
Lūdzu Saeimu balsot par 8.priekšlikumu
un šo priekšlikumu noraidīt!
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par 8. –
deputāta Buzajeva priekšlikumu! Lūdzu rezultātu! Par – 18,
pret – 60, neviens neatturas. Priekšlikums noraidīts.
J.Stalidzāne.
9. – Buzajeva kunga priekšlikums.
Komisija arī to ir noraidījusi. Un viens no iemesliem arī ir tas,
ka sakarā ar to, ka tiek izstrādāts likums “Par svētku un atceres
dienām”, tikai pēc tam varētu arī šeit parādīties kādi grozījumi,
ja tie būs nepieciešami. (Starpsauciens:
“Balsot!”)
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu!
Balsosim par 9. – deputāta Buzajeva priekšlikumu! Lūdzu
rezultātu! Par – 16, pret – 63, neviens neatturas.
Priekšlikums noraidīts.
J.Stalidzāne.
10. – deputāta Agešina
priekšlikums. Komisija to ir noraidījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
J.Stalidzāne.
11. – Sociālo un darba lietu
komisijas priekšlikums. Lūdzu to atbalstīt!
Sēdes vadītājs.
Tiek atbalstīts.
J.Stalidzāne.
Un 12. – Sociālo un darba lietu
komisijas priekšlikums. Lūdzu to atbalstīt!
Sēdes vadītājs.
Iebildumu nav. Lūdzu balsošanas
režīmu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu otrajā lasījumā!
Lūdzu rezultātu! Par – 79, pret un atturas – nav.
Otrajā lasījumā likumprojekts pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam?
J.Stalidzāne.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš
trešajam lasījumam – 16.septembris.
Sēdes vadītājs.
16.septembris. Paldies. Iebildumu
nav.
Izskatīsim likumprojektu “Priekšvēlēšanu aģitācijas
likums”. Pirmais lasījums.
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts
Krūmiņš.
A.Krūmiņš (JL).
Augsti godātais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Mēs strādājam
pie likumprojekta ar reģistrācijas numuru 1282 –
“Priekšvēlēšanu aģitācijas likums”. Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija izskatīja Saeimas deputātu Kariņa,
Grīnblata, Emša, Latkovska un Labuckas iesniegto likumprojektu
“Priekšvēlēšanu aģitācijas likums” pirms pusotra gada. Un,
izskatot šo dokumentu, mēs nonācām pie secinājuma, ka tas ir
jāizstrādā pilnīgāk. Pēc būtības likumprojekts, izstrādātais
likumprojekts ir pareizs, jo tas apvieno vairākus likumprojektus
vienā likumprojektā.
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija neatbalstīja šo
likumprojektu, bet izveidoja darba grupu, kura strādāja vairāk
nekā gadu. Darba grupas sastāvā tika iekļauti masu saziņas
līdzekļu pārstāvji, sabiedrisko organizāciju pārstāvji, Centrālās
vēlēšanu komisijas pārstāvji, KNAB pārstāvji, kā arī deputāti no
visām frakcijām. Un šī te smagā darba rezultātā tapa
alternatīvais likumprojekts.
Likumprojekta mērķis ir nodrošināt sabiedrības intereses, saņemot
vispusīgu, objektīvu un patiesu informāciju par deputātu
kandidātiem, deputātu kandidātu sarakstiem pirms Saeimas, Eiropas
Parlamenta un pašvaldību vēlēšanām, un noteikt priekšvēlēšanu
aģitāciju un tās uzraudzības kārtību pirms Saeimas, Eiropas
Parlamenta un pašvaldību vēlēšanām masu saziņas līdzekļos valsts
un pašvaldību iestādēs un komercsabiedrībās un publiskās
vietās.
Likums nosaka kārtību, kādā masu saziņas līdzekļi nodrošina
Saeimas, Eiropas Parlamenta, pašvaldību deputātu kandidātu valsts
apmaksāto aģitāciju, nosakot priekšvēlēšanu aģitācijas
izveidošanu priekšvēlēšanu periodā, kā arī nosaka slēptās
priekšvēlēšanu aģitācijas pazīmes un kontroli.
Šinī izstrādātajā alternatīvajā likumprojektā parādās precīza
terminoloģija, parādās tādi termini, kā priekšvēlēšanu aģitācijas
pazīmes, slēptā priekšvēlēšanu aģitācija, valsts apmaksātā
priekšvēlēšanu aģitācija un arī precizēti masu saziņas
līdzekļi...terminoloģija par masu saziņas līdzekļiem.
Tādēļ lūdzu atbalstīt, kolēģi, šo te likumprojektu pirmajā
lasījumā un strādāt tālāk pie šā likumprojekta!
Paldies.
Sēdes vadītājs.
Debatēt neviens nevēlas. Lūdzu zvanu!
Balsosim par likumprojekta “Priekšvēlēšanu aģitācijas likums”
(Reģistrācijas nr.1282) pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu
rezultātu! Par – 57, pret – 1, atturas – 11.
Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts.
Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Albertam Krūmiņam! Noteiksim
priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.
A.Krūmiņš.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 1.oktobris.
Sēdes vadītājs.
1.oktobris. Iebildumu nav.
Izskatām likumprojektu “Grozījumi Streiku likumā”. Pirmais
lasījums.
Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte
Stalidzāne.
J.Stalidzāne (LPP).
Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu, kas ir sagatavots....,
ko ir sagatavojusi Labklājības ministrija, un šī Streiku likuma
norma tiek saskaņota ar Starptautiskās darba organizācijas
Konvenciju nr.87. Un Streiku likums reglamentē to, ar kādu
vairākumu vai mazākumu ir jāpieņem lēmumi arodbiedrībām. Šis
likumprojekts sagatavošanas gaitā ir saskaņots ar Brīvo
arodbiedrību savienību, Latvijas Darba devēju konfederāciju, un
šīs abas organizācijas likumprojektu atbalsta.
Arī komisija, izskatot šo likumprojektu pirmajā lasījumā, ir
lēmusi to nodot Saeimai pieņemšanai pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Saeimas Prezidijs ir saņēmis
desmit deputātu iesniegumu ar lūgumu noteikt šim
likumprojektam steidzamību.
“Par” steidzamību vēlas runāt deputāts Buzajevs. Lūdzu! (No
zāles deputāts Dz.Ābiķis: “Liecies mierā.
Pietiek!”)
V.Buzajevs (PCTVL).
Cienījamais Prezidij! Godātie kolēģi! Apspriežamā likumprojekta
iespējamā pieņemšana, tā, neapšaubāmi, ir pārāk reta un
neraksturīga 8.Saeimas rīcībai, kas varētu darīt mums godu.
Protams, tajā gadījumā, ja mēs to patiesi pieņemsim, nesabojājot
ar grozījumiem.
Daudzi uzdod sev jautājumu: kāpēc Latvijā, kur ir vērojama tāda
visaptveroša nabadzība un ir niecīgas darba cilvēka godu
pazemojošas algas, nav streiku? Atbildi jūs atradīsiet pastāvošā
likuma 11. un 12.panta redakcijās, kurās tieši arī tiek iesniegti
grozījumi. Saskaņā ar šiem pantiem, gadījumā, ja tiek pieņemts
lēmums par streiku, ir nepieciešams 3/4 arodbiedrības biedru vai
kolektīva darbinieku, kuru nav arodbiedrībā, kopējā skaita
kvorums. Šī drakoniskā norma – 3/4 , kas izslēdz jebkurus
streikus, sekmīgi pastāv jau 7 gadus. Galu galā Starptautiskā
darba organizācija griezās Latvijas Labklājības ministrijā un
pieprasīja šo normu atcelt, atgriežoties pie normāla kvoruma, kas
ir apstiprināts Arodbiedrību statūtos.
Tad, lūk, mums nav ar ko īpaši lepoties. Vienkārši mums kārtējo
reizi izgrieza rokas, izskaidrojot starpību, kas pastāv starp
patiesu un viensētas demokrātiju.
Arodbiedrību vadība savā 31.augusta preses konferencē godīgi
paziņoja, ka pēc tā plāna rīkot Vislatvijas protesta akciju,
sapulci vai gājienu... pastāvošās likuma redakcijas apstākļos
rīkot streiku nespētu ne tikai mūsu arodbiedrības, kas pagaidām
atrodas pubertātes vecumā, bet arī to pieaugušie kolēģi no
Eiropas.
Izveidojušos apstākļos, kad valdošais vairākums arī pret sapulču
un gājienu brīvību, izturas pavisam savādāk nekā civilizētajā
Eiropā, mūsu pilsētu ielās var notikt viss, kas pagadās. Tādēļ
nepieciešams pēc iespējas ātrāk dot algotiem darbiniekiem iespēju
ar daudz ierastākām metodēm paust savu protestu – organizēt
streikus.
Tieši vadoties no šādiem apsvērumiem, mēs piedāvājam izsludināt
likumprojektu par steidzamu un nekavējoties pieņemt to otrajā
lasījumā, bet nevis izskatīt to dažu gadu laikā, kā to acīmredzot
grasās darīt sociāli bezatbildīgais valdošais vairākums.
Turklāt mēs esam gatavi uz kompromisu, jo neesam droši
pārliecināti, ka arī grozījumu pieņemšanas gadījumā likums būs
atbilstošs Konvencijai “Par apvienību brīvību un tiesību
apvienoties aizsardzību”. Piemēram, likuma 23.pants, kuru nav
paredzēts grozīt, ir sastādīts garā, kas pilnībā atbilst Kārļa
Ulmaņa vai Pinočeta diktatoriskajam režīmam. Šis pants izslēdz ne
tikai solidaritātes streikus vai politiskus streikus, bet arī
liedz streikojot pārskatīt kolektīvo darba līgumu.
Bet 24.pants sniedz darba devējam iespēju novērst jebkuru
streiku, ceļot prasību pret streika komiteju tiesā.
Ņemot vērā to, ka pastāvot labējai valdībai, likumdošanas ceļā
neko vairāk nav iespējams panākt, bet politiskās prasības,
piemēram, tādas kā Likuma par streikiem grozīšana, un civilizēta
veidola tām piešķiršanu darbaļaudīm ir aizliegts izvirzīt,
vēlreiz piedāvāju PCTVL un Sociālistu frakcijas vārdā: pirmkārt,
izsludināt likumprojektu par steidzamu un, otrkārt, pieņemt to
bez grozījumiem tieši šodienas Saeimas plenārsēdē.
Aicinu balsot “par”.
Sēdes vadītājs.
Vai kāds vēlas runāt pret
steidzamību? Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi
Streiku likumā” atzīšanu par steidzamu. Lūdzu rezultātu!
Par – 15, pret – 68, atturas – 1. Likumprojekts
par steidzamu netiek atzīts.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā
lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par – 82, pret – 1, neviens
neatturas. Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam?
J.Stalidzāne.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš
otrajam lasījumam – 16.septembris.
Sēdes vadītājs. Deputāti piekrīt.
Izskatām likumprojektu “Grozījumi likumā “Par prakses
ārstiem””. Pirmais lasījums.
Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Jevgenija
Stalidzāne.
J.Stalidzāne (LPP).
Šo likumprojektu Sociālo un darba lietu komisija izskatīja un arī
ir lēmusi atbalstīt pieņemšanu pirmajā lasījumā, jo šis
likumprojekts saskaņo tās normas, kas dublējās Ārstniecības
likumā, likumā “Par prakses ārstiem” un likumā “Par pacientu
tiesībām”.
Lūdzu arī Saeimu atbalstīt likumprojekta pieņemšanu pirmajā
lasījumā!
Sēdes vadītājs.
Debatēs neviens nav pieteicies. Lūdzu
zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par prakses
ārstiem”” pieņemšanu pirmajā lasījumā.
Lūdzu rezultātu! Par – 83, pret un atturas – nav.
Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš?
J.Stalidzāne.
Priekšlikumu iesniegšanas
termiņš – 16.septembris.
Sēdes vadītājs.
16.septembris. Paldies.
Visi darba kārtības jautājumi ir izskatīti.
Lūdzu reģistrācijas režīmu! Reģistrēsimies ar identifikācijas
kartēm!
Kamēr tiek gatavoti reģistrācijas rezultāti, Saeimas Prezidijs ir
saņēmis deputātu Buzajeva, Plinera, Aleksejeva, Tolmačova un
Sokolovska jautājumu iekšlietu ministram Ērikam Jēkabsonam “Par
operatīvo darbību pret Saeimas deputātiem un citiem politisko
organizāciju apvienības “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā”
aktīvistiem”. Jautājumu nodosim iekšlietu ministram.
Vārds paziņojumiem. Deputātei Vairai Paeglei.
V.Paegle (TP).
Cienījamie deputāti! Divi paziņojumi.
Vispirms pulksten 12.30 ārlietu ministrs Artis Pabriks atklās
izstādi ar nosaukumu “Mazākumtautību vēsture un mūsdienas”
blakuszālē. Jūs visi esat ļoti laipni aicināti.
Otrs paziņojums ir par to, ka Ārlietu komisijas sēde pulksten
10.30. Paldies.
Sēdes vadītājs.
Silva Bendrāte.
S.Bendrāte (JL).
Tibetas grupa, lūdzu, sanāksim tūliņ tepat Dzeltenajā zālē uz
kādām piecām minūtēm!
Sēdes vadītājs.
Jevgenija Stalidzāne.
J.Stalidzāne (LPP).
Sociālo un darba lietu komisijas sēde pulksten 12.00 komisijas
telpās.
Sēdes vadītājs.
Aigars Pētersons.
A.Pētersons (JL).
Godājamie kolēģi! Baltijas asamblejas komisijas sēde pulksten
11.00 Ārlietu komisijas telpās.
Sēdes vadītājs.
Ontužāna kungs. Lūdzu.
P.Ontužāns (JL).
Cienījamie kolēģi! Apakškomisijas sēde pulksten 11.00 Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisijas telpās. Skatīsim
Administratīvi teritoriālās reformas likumu.
Sēdes vadītājs.
Saeimas sekretāra biedri lūdzu
nolasīt reģistrācijas rezultātus!
I.Rībena (8.Saeimas sekretāra biedre).
Cienījamie kolēģi! Nav reģistrējušies: Boriss Cilevičs, Juris
Dalbiņš, Oļegs Deņisovs, Uldis Briedis, Pēteris Kalniņš, Jānis
Škapars, Dzintars Jaundžeikars, Vineta Muižniece, Mihails
Pietkevičs, Anita Kalniņa, manuprāt... Mareks Segliņš un Ingrīda
Ūdre. Paldies!
Sēdes vadītājs.
Paldies! Sēde ir slēgta.