• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 13. septembra noteikumi Nr. 707 "Kārtība, kādā administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 15.09.2005., Nr. 147 https://www.vestnesis.lv/ta/id/116642

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.708

Grozījums Ministru kabineta 1999.gada 16.februāra noteikumos Nr.48 "Noteikumi par valsts nodevu par speciālas atļaujas (licences) izsniegšanu atsevišķiem uzņēmējdarbības veidiem"

Vēl šajā numurā

15.09.2005., Nr. 147

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 707

Pieņemts: 13.09.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.707

Rīgā 2005.gada 13.septembrī (prot. Nr.51 26.§)

Kārtība, kādā administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai

Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5.panta septīto daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1.Noteikumi nosaka kārtību, kādā administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstības pasākumiem no Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda Garantiju daļas.

2. Noteikumi attiecas uz šādiem atbalsta maksājumiem:

2.1. valsts un Eiropas Savienības atbalsts lauksaimniecībai:

2.1.1. vienotais platību maksājums;

2.1.2. papildu valsts tiešie maksājumi laukaugu un lopbarības platībām;

2.2. valsts un Eiropas Savienības atbalsts lauku attīstības pasākumiem:

2.2.1.atbalsts mazāk labvēlīgajiem apvidiem un apvidiem ar ierobežojumiem vides aizsardzības nolūkā;

2.2.2. atbalsts agrovides apakšpasākumiem:

2.2.2.1. bioloģiskās lauksaimniecības attīstībai;

2.2.2.2. bioloģiskās daudzveidības uzturēšanai zālājos;

2.2.2.3. buferjoslu ierīkošanai.

3. Lauku atbalsta dienests:

3.1. nodrošina vienotās administrēšanas sistēmas uzturēšanu un darbību;

3.2. uzlabo nepieciešamo vienotās administrēšanas sistēmu;

3.3. informē lauksaimniekus par atbalsta maksājumu saņemšanas kārtību;

3.4.izsniedz platības maksājumu pretendentam viņa lauksaimniecībā izmantojamās zemes karti;

3.5.pieņem lauksaimnieku iesniegumus un reģistrē tos;

3.6. veic iesniegumu kontroli un pārbaudi uz vietas saimniecībā;

3.7.uztur maksājumu un pārskatu sistēmu, lai nodrošinātu atbalsta maksājumu veikšanu un uzskaiti;

3.8.nodrošina atbalsta maksājumu piešķiršanu lauksaimniekiem, kuru iesniegumi atbilst atbalsta saņemšanas nosacījumiem;

3.9.sagatavo un nosūta pārskatus Eiropas Savienības atbildīgajām iestādēm par veiktajiem atbalsta maksājumiem un pārbaudēm.

4.Valsts aģentūra “Lauksaimniecības datu centrs” nodrošina vienotās administrēšanas sistēmas sasaisti ar ganāmpulku, novietņu un dzīvnieku reģistriem, lai administrētu iesniegumus par atbalsta maksājumiem, kas attiecas uz lauksaimniecības dzīvniekiem un piena kvotām.

II. Vienotā administrēšanas sistēma

5.Vienotā administrēšanas sistēma sastāv no lauku reģistra, klientu reģistra, iesniegumu datu apstrādes sistēmas, maksājumu un pārskatu sistēmas.

6. Vienotā administrēšanas sistēma nodrošina:

6.1.vienotu uzskaites, reģistrācijas un kontroles kārtību iesniegumiem atbalsta maksājumu saņemšanai;

6.2.vienotu atbalsta maksājumu uzskaites, reģistrācijas un kontroles kārtību;

6.3. vienotu pieeju datiem par iesniegumiem un atbalsta maksājumiem, kā arī iesniegumu un atbalsta maksājumu kontroli;

6.4.atbalsta maksājumu piešķiršanu lauksaimniekiem, kuru iesniegumi atbilst atbalsta saņemšanas nosacījumiem;

6.5.datu uzkrāšanu par iesniegumā deklarētajām lauksaimniecībā izmantojamās zemes platībām.

7.Vienotajā administrēšanas sistēmā esošie dati ir pamats atbalsta maksājumu apjoma noteikšanai.

8.Vienotajā administrēšanas sistēmā iekļautā informācija par lauksaimniekiem ir ierobežotas pieejamības informācija.

9.Lai novērstu atsevišķu lauksaimnieku identifikāciju, apkopotie dati ir publicējami tikai pa saimniecību grupām.

III. Lauku reģistrs

10.Lauku reģistrs ir ģeogrāfiska informācijas sistēma, kurā apkopo informāciju par lauksaimniecībā izmantojamo zemi, lai nodrošinātu vienotu pieeju datiem, kā arī lauksaimnieku iesniegumu un atbalsta maksājumu kontroli.

11.Lauku reģistrs satur lauku bloku (nepārtraukts lauksaimniecībā izmantojamās zemes gabals, kuru norobežo stabilu, dabā identificējamu objektu robežas) datu bāzi ar savstarpēji saistītiem telpiskiem kartogrāfiskiem datiem un tiem pakārtotu atribūtu informāciju — ģeogrāfisko pie­saisti, identifikācijas numuriem un informāciju par platību. Lauku bloku kartes tiek drukātas mērogos 1:5000 vai 1:10000.

12. Lai uzturētu un pilnveidotu Lauku reģistru, Valsts zemes dienests bez atlīdzības sniedz Lauku atbalsta dienestam nepieciešamo informāciju.

13. Lauku atbalsta dienests bez atlīdzības sniedz Valsts zemes dienestam datus par aktualizētām lauku bloku robežām.

IV. Klientu reģistrs un maksājumu un pārskatu sistēma

14.Klientu reģistrs ir informācijas sistēma, kurā reģistrē un uzkrāj datus par lauksaimniekiem.

15.Maksājumu un pārskatu sistēma ir informācijas sistēma, kura nodrošina atbalsta maksājumu veikšanu un pārskatu veidošanu.

V. Iesniegumu datu apstrādes sistēma

16.Iesniegumu datu apstrādes sistēma ir informācijas sistēma, kura nodrošina atbalsta iesniegumu uzskaiti, datu ievadi attiecīgajos reģistros, kā arī nodrošina iesniegumu kontroli.

17.Iesniegumu datu apstrādes sistēma nodrošina maksājumu aprēķinu atbalsta pretendentam, ja iesniegums atbilst atbalsta saņemšanas nosacījumiem.

VI. Atbalsta maksājumu administrēšana

18.Šo noteikumu 2.punktā minēto atbalsta maksājumu administrēšanu nodrošina Lauku atbalsta dienests, izmantojot vienoto administrēšanas sistēmu.

19.Lai pārliecinātos par lauksaimnieka iesniegumā minēto datu atbilstību šo noteikumu 2.2.apakšpunktā minētā atbalsta maksājuma saņemšanas nosacījumiem un saistībām, Lauku atbalsta dienests var pārbaudīt lauksaimnieka īpašumu, tiesisko valdījumu un ganāmpulku (dzīvniekus) tā atrašanās vietā.

20. Šo noteikumu 19.punktā minēto pārbaudi iepriekš nepiesaka.

21.Lauku atbalsta dienesta amatpersonai, veicot šo noteikumu 19.punktā minēto pārbaudi, ir tiesības pieprasīt no lauksaimnieka kontrolei nepieciešamos dokumentus.

22. Lauku atbalsta dienesta amatpersona šo noteikumu 19.punktā minēto pārbaudi drīkst veikt bez lauksaimnieka klātbūtnes.

23.Par katru šo noteikumu 19.punktā minēto pārbaudi Lauku atbalsta dienesta amatpersona sagatavo kontroles ziņojumu. Ziņojumā norāda pārbaudīto iesniegumu, pārbaudes veidu, izmantotās metodes, personas, kas piedalījās pārbaudē, pārbaudīto īpašumu, tiesisko valdījumu un, ja ir, ganāmpulku (dzīvniekus).

24. Lauku atbalsta dienesta amatpersonas sagatavotais kontroles ziņojums ir pamats šo noteikumu 2.2.apakšpunktā minētā atbalsta maksājuma aprēķināšanai, atbalsta samazināšanai vai nepiešķiršanai.

VII. Noslēguma jautājums

25.Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2004.gada 20.aprīļa noteikumus Nr.369 “Kārtība, kādā administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai” (Latvijas Vēstnesis, 2004, 69.nr.).

Ministru prezidents A.Kalvītis

Zemkopības ministrs M.Roze

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada 16.septembri.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!