• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 13. septembra noteikumi Nr. 696 "Noteikumi par mobilizācijai nepieciešamajām institucionālajām struktūrām un materiālo un finanšu resursu plānošanu un izmantošanu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 15.09.2005., Nr. 147 https://www.vestnesis.lv/ta/id/116652

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.697

Grozījums Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra noteikumos Nr.519 "Noteikumi par apgādes nosacījumiem, normām un kārtību, kādā karavīri nodrošināmi ar finanšu un materiāltehniskajiem līdzekļiem"

Vēl šajā numurā

15.09.2005., Nr. 147

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 696

Pieņemts: 13.09.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.696

Rīgā 2005.gada 13.septembrī (prot. Nr.51 9.§)
Noteikumi par mobilizācijai nepieciešamajām institucionālajām struktūrām un materiālo un finanšu resursu plānošanu un izmantošanu
Izdoti saskaņā ar Mobilizācijas likuma 7.panta otro daļu,
9.panta 3.punktu un 10.panta otro daļu
I. Vispārīgais jautājums
1. Noteikumi nosaka:

1.1. Nacionālo bruņoto spēku, civilās aizsardzības formējumu un tautsaim­niecības nozaru mobilizācijas plānošanā, sagatavošanā un īstenošanā iesaistīto valsts institūciju un pašvaldību kompetenci;

1.2. mobilizācijas plānošanai, sagatavošanai un īstenošanai nepieciešamās struktūrvienības valsts institūcijās un pašvaldībās, to uzdevumus un pienāku­mus;

1.3. mobilizācijai nepieciešamo materiālo un finanšu resursu plānošanas un izmantošanas kārtību;

1.4. valsts institūciju, pašvaldību un Latvijas Republikā reģistrētu juridisko personu uzdevumus un pienākumus mobilizācijai nepieciešamo materiālo un finanšu resursu plānošanā un izmantošanā.
II. Mobilizācijas plānošanai, sagatavošanai un īstenošanai nepieciešamās struktūrvienības valsts institūcijās un pašvaldībās, to uzdevumi un pienākumi
2. Lai nodrošinātu mobilizācijas plānošanu, sagatavošanu un īstenošanu, valsts institūcijām un pašvaldībām ir tiesības:

2.1. izveidot mobilizācijas struktūrvienības vai norīkot mobilizācijas darbiniekus;

2.2. mobilizācijas darbinieka pienākumus uzdot pildīt amatpersonai vai darbiniekam, kura pienākumos ietilpst valsts institūcijas vai pašvaldības pasākumu plānošana un izpildes koordinācija valsts apdraudējuma situācijās.
3. Mobilizācijas struktūrvienību neveidošana vai mobilizācijas darbinieku nenorīkošana neatbrīvo valsts institūcijas un pašvaldības no nacionālo drošību un valsts aizsardzību regulējošajos normatīvajos aktos paredzēto uzdevumu izpildes.
4. Valsts institūciju un pašvaldību mobilizācijas struktūrvienībām vai mobilizācijas darbiniekiem ir šādi uzdevumi:

4.1. plānot nepieciešamos mobilizācijas resursus, lai risinātu ar nacionālo drošību un valsts aizsardzību saistītos uzdevumus, kā arī likvidētu ārkārtējās situācijas un to sekas;

4.2. nodrošināt nepieciešamo mobilizācijas resursu iesaisti ar nacionālo drošību un valsts aizsardzību saistīto uzdevumu risināšanā, kā arī ārkārtēju situāciju un to seku likvidēšanā.
5. Valsts institūciju un pašvaldību mobilizācijas struktūrvienībām vai mobilizācijas darbiniekiem ir šādi pienākumi:

5.1. izstrādāt mobilizācijas plānu projektus;

5.2. izveidot un uzturēt datu bāzi par mobilizācijas resursiem mobilizā­cijas plānos noteikto uzdevumu izpildei;

5.3. gatavot mobilizācijas pieprasījumus, kontrolēt Latvijas Republikā reģistrētu juridisko personu gatavību pildīt mobilizācijas pieprasījumā noteikto uzdevumu izpildi;

5.4. gatavot priekšlikumus līgumu slēgšanai par atliktajām piegādēm;

5.5. nodrošināt institūcijas vai pašvaldības sadarbību ar citām valsts insti­tūcijām un pašvaldībām mobilizācijas plānošanas, sagatavošanas un īstenošanas laikā;

5.6. plānot mobilizācijas mācības un mobilizācijas gatavības pārbaudes un piedalīties tajās;

5.7. izstrādāt mobilizācijas darbību reglamentējošos normatīvo aktu pro­jektus vai piedalīties to izstrādē;

5.8. gatavot pārskatus par gatavību mobilizācijai;

5.9. pētīt un analizēt Ziemeļatlantijas līguma dalībvalstu un Eiropas Savienības valstu pieredzi mobilizācijas jautājumos.
6. Mobilizācijas struktūrvienībām un mobilizācijas darbiniekiem ir tiesības pieprasīt no fiziskajām un Latvijas Republikā reģistrētām juridiskajām personām mobilizācijas plānošanai un īstenošanai nepieciešamo informāciju. Fiziskajām un Latvijas Republikā reģistrētām juridiskajām personām ir pienākums 30 dienu laikā sniegt pieprasīto informāciju.
III. Mobilizācijai nepieciešamo materiālo un finanšu resursu plānošana un izmantošana
7. Mobilizācijai nepieciešamo materiālo un finanšu resursu plānošanu veic, lai:

7.1. nodrošinātu Nacionālo bruņoto spēku vienības un mobilizējamos civilās aizsardzības formējumus ar mobilizācijas resursiem;

7.2. sagatavotu valsts materiālās rezerves un tautsaimniecības objektus izmantošanai valsts apdraudējuma situācijā.
8. Valsts iestādes un pašvaldības materiālos un finanšu resursus plāno kārtējā gada budžeta ietvaros, sastādot valsts budžeta pieprasījumus budžeta un finanšu vadību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
9. Mobilizācijai plāno šādus resursus:

9.1. valsts institūciju un pašvaldību valdījumā esošos materiālos resursus;

9.2. materiālos resursus, kurus piegādā saskaņā ar atliktās piegādes līgumiem;

9.3. materiālos resursus, kurus Nacionālie bruņotie spēki un mobilizēja­mie civilās aizsardzības formējumi pārņem turējumā saskaņā ar mobilizācijas pieprasījumiem.
10. Ja izsludināta mobilizācija, mobilizācijai paredzētos materiālos un finanšu resursus izmanto:

10.1. mobilizācijas plānos paredzēto uzdevumu izpildei;

10.2. mobilizācijas plānos neparedzētu uzdevumu izpildei, pamato­joties uz Krīzes vadības padomes priekšsēdētāja norādījumiem.
IV. Valsts institūciju, pašvaldību un Latvijas Republikā reģistrētu juridisko personu uzdevumi un pienākumi mobilizācijai nepieciešamo materiālo un finanšu resursu plānošanā un izmantošanā
11. Valsts institūcijām ir šādi uzdevumi un pienākumi mobilizācijai nepieciešamo materiālo un finanšu resursu plānošanas un izmantošanas jomā:

11.1. Aizsardzības ministrija ir atbildīga par Nacionālo bruņoto spēku mobilizācijas jautājumu risināšanu, plāno Nacionālo bruņoto spēku mobilizācijai nepieciešamos materiālos un finanšu resursus un koordinē to izmantošanu, ja izsludināta mobilizācija;

11.2. Iekšlietu ministrija ir atbildīga par civilās aizsardzības jautājumu risināšanu un koordinē:

11.2.1. valsts materiālo rezervju izveidei nepieciešamo finanšu plānošanu un izmantošanu, ja izsludināta mobilizācija;

11.2.2. mobilizējamo civilās aizsardzības formējumu mobilizācijai nepie­ciešamo materiālo un finanšu resursu plānošanu un to izmantošanu, ja izsludi­nāta mobilizācija;

11.3. Ekonomikas ministrija ir atbildīga par tautsaimniecības mobilizāci­jas jautājumu risināšanu un koordinē tautsaimniecības mobilizācijai nepiecie­šamo materiālo un finanšu resursu plānošanu;

11.4. ministrijas, kas nav minētas šo noteikumu 11.1., 11.2. un 11.3.apakš­punktā, un to padotībā esošās iestādes plāno mobilizācijai nepieciešamos materiālos un finanšu resursus, lai nodrošinātu:

11.4.1. Aizsardzības ministrijas mobilizācijas pieprasījumu izpildi Nacionālo bruņoto spēku mobilizācijai;

11.4.2. Iekšlietu ministrijas mobilizācijas pieprasījumu izpildi civilās aizsardzības mobilizācijas jautājumu risināšanai;

11.4.3. Ekonomikas ministrijas mobilizācijas pieprasījumu izpildi taut­saimniecības mobilizācijas jautājumu risināšanai;

11.4.4. ministriju kompetencē esošo nozaru prognozējamo apdraudējumu novēršanas, pārvarēšanas un iespējamo seku likvidācijas pasākumu izpildi, izmantojot mobilizācijas resursus.
12. Pilsētu un rajonu pašvaldībām ir šādi uzdevumi un pienākumi mobilizācijai nepieciešamo materiālo resursu plānošanas un izmantošanas jomā pašvaldības administratīvajā teritorijā:

12.1. nodrošināt ārkārtas situāciju pārvarēšanas plānos pašvaldībai noteik­to uzdevumu izpildi;

12.2. sniegt palīdzību valsts drošības iestādēm un Nacionālajiem bruņota­jiem spēkiem nacionālās drošības pasākumu veikšanā teritoriālo civilās aizsar­dzības plānu ietvaros;

12.3. nodrošināt dalību civilās aizsardzības pasākumos.
13. Latvijas Republikā reģistrētām juridiskajām personām, kurām noteikts mobilizācijas pieprasījums, ir šādi uzdevumi un pienākumi mobilizācijas pieprasījumā noteiktā uzdevuma izpildei nepieciešamo materiālo un finanšu resursu plānošanas un izmantošanas jomā:

13.1. mobilizācijas pieprasījumā noteiktajā termiņā veikt nepieciešamo materiālo un finanšu resursu aprēķinus mobilizācijas pieprasījumā noteiktā uzdevuma izpildei un iesniegt tos institūcijā vai pašvaldībā, kas noteikusi mobilizācijas pieprasījumu;

13.2. nodrošināt gatavību mobilizācijas pieprasījumā noteiktā uzdevuma izpildei;

13.3. saņemtos materiālos un finanšu resursus izmantot tikai mobilizācijas pieprasījumā noteiktā uzdevuma izpildei.
Ministru prezidents A.Kalvītis

Aizsardzības ministra vietā — īpašu uzdevumu ministrs elektroniskās pārvaldes lietās J.Reirs

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!