• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Valsts sekretāru 2005.gada 8.septembra sanāksmē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.09.2005., Nr. 148 https://www.vestnesis.lv/ta/id/116792

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Atbilžu sniegšana uz deputātu jautājumiem 2005.gada 14.septembrī

Vēl šajā numurā

16.09.2005., Nr. 148

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Valsts sekretāru 2005.gada 8.septembra sanāksmē

Par atbrīvojumu no iedzīvotāju ienākuma nodokļa par līdzekļiem, kas iegūti no nekustamā īpašuma pārdošanas

Finanšu ministrijas sagatavotie un saskaņošanai ministrijām izsludinātie grozījumi likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” paredz pārskatīt nosacījumus, pēc kādiem fiziskās personas ienākums no nekustamā īpašuma pārdošanas var tikt atbrīvots no aplikšanas ar iedzīvotāju ienākuma nodokli (IIN).
Ir ierosināts atbrīvojumu no IIN piemērot nevis atkarībā no tā, cik ilgi konkrēts nekustamais īpašums no tā iegādes brīža ir bijis personas īpašumā, bet gan tikai tādam pārdošanas ienākumam, kas ir gūts, pārdodot nekustamo īpašumu, kad ir pagājuši vismaz 36 mēneši (3 gadi) no iepriekšējā nekustamā īpašuma pārdošanas gadījuma.
Vēl viens nosacījums nekustamā īpašuma pārdošanas ienākuma atbrīvošanai no aplikšanas ar IIN ir tas, vai šis īpašums ir izmantots saimnieciskajā darbībā.
Pašreizējie nosacījumi par nekustamā īpašuma tirgus darījumu aplikšanu ar IIN paredz, ka ienākums no nekustamā īpašuma pārdošanas netiek aplikts, ja šis īpašums pārdevējam ir piederējis vismaz gadu. Taču, kā zināms, spekulatīvo darījumu apjoms nekustamā īpašuma tirgū ir ievērojams un lielā daļā gadījumu šo darījumu veicēji izvairās no IIN maksāšanas. Lai valsts budžetam neietu secen nodokļi par spekulatīvajiem darījumiem, ir jāpastiprina normas, kas regulē IIN iekasēšanu. Uz nepieciešamību padarīt stingrākus nosacījumus, pēc kuriem ienākums no nekustamā īpašuma pārdošanas var tikt atbrīvots no aplikšanas ar IIN, Latvijai ir norādījis Starptautiskais valūtas fonds.
Eiropas valstu pieredze liecina, ka attiecībā uz ienākumu no nekustamā īpašuma pārdošanas tiek piemēroti daudz stingrāki noteikumi, jo parasti no aplikšanas ar ieņēmuma nodokli tiek atbrīvoti tikai ienākumi no tāda īpašuma pārdošanas, kas tiek izmantots dzīvošanai.
Stājoties spēkā grozījumiem likumā par IIN, tiek prognozēts, ka, lai arī nākamgad fiskāla iespaida uz valsts budžetu vēl nebūs, pakāpeniski nodokļa ieņēmumi valsts budžetā palielināsies.
Grozījumi likumā par IIN tika izsludināti valsts sekretāru 8.septembra sanāksmē. Šis likumdošanas akts tiek virzīts 2006.gada valsts budžeta likuma pavadošo likumprojektu paketē, tādējādi valdībā tas jāizskata līdz 30. septembrim.

Par grozījumiem likumā par iedzīvotāju ienākuma nodokļa sadali

Ceturtdien, 8. septembrī, Valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināts Finanšu ministrijas sagatavotais likumprojekts par grozījumiem likumā par iedzīvotāju ienākuma nodokli (IIN). Grozījumi ne tikai precizēs normas atbilstoši Komerclikumā lietotajai terminoloģijai, bet arī paredzēs vairākus jauninājumus un papildinājumus.
Likumprojekts paredz mainīt IIN summas proporciju ieskaitīšanai budžetā, paredzot, ka maksātāja dzīvesvietas pašvaldības budžetā tiek ieskaitīti 75 procenti (līdzšinējo 73% vietā), bet valsts pamatbudžetā – 25 procenti. Tādējādi paredzēts kompensēt IIN ieņēmumu pieauguma samazinājumu pašvaldību budžetos, jo ar 2006.gadu paaugstināts ar nodokli neapliekamais minimums un nodokļa atvieglojumi par apgādībā esošām personām.
Grozījumi likumā paredz līdz šim noteikto atbrīvojumu no IIN attiecināt arī uz tādiem fiziskās personas ienākumiem līdz 3000 latiem, kas gūti no lauku tūrisma pakalpojumu sniegšanas, kā arī piemērot atbrīvojumu no nodokļa ziedojumiem, kuru mērķis ir ārstniecības un rehabilitācijas pakalpojumu apmaksa, ko fiziskā persona saņem no juridiskās personas.
Attiecībā uz ienākumu, kas gūts no nekustamā īpašuma pārdošanas, likumprojekts paredz, ka ar IIN neapliek ienākumu tādā gadījumā, ja nekustamais īpašums tiek izmantots nodokļa maksātāja un tā ģimenes locekļu personīgajām vajadzībām un nav saimnieciskajā darbībā izmantots aktīvs. Šo atbrīvojumu varēs izmantot ne biežāk kā reizi trijos gados.
Grozījumos ir ietvertas arī citas izmaiņas regulējumā par aplikšanu ar IIN. Likumprojektā arī iestrādāts “informatīvās deklarācijas” termins.
Paredzams, ka grozījumi likumā par IIN tiks izskatīti un virzīti 2006.gada valsts budžeta likuma pavadošo likumprojektu paketē.

Finanšu ministrijas Komunikācijas deprataments

Par noteikumiem mājdzīvnieku labturīgai turēšanai Latvijā

Valsts sekretāru 8.septembra sanāksmē pieteikti trīs Zemkopības ministrijas izstrādātie Ministru kabineta noteikumu projekti, kuri turpmāk noteiks normas saistībā ar mājas dzīvnieku labturības prasībām. Šo MK noteikumu projektu izstrāde un saskaņošana turpinās ilgstoši. Valsts sekretāru 2004.gada 19.augusta sanāksmē noteikumu projekti tika izsludināti, bet, tā kā bija nepieciešami grozījumi Dzīvnieku aizsardzības likumā, noteikumu projektu virzība tika apturēta. Zemkopības ministrija sagatavoja un Saeima 2005.gada 14.aprīlī pieņēma likumprojektu “Grozījumi Dzīvnieku aizsardzības likumā”. Zemkopības ministrija minētos noteikumu projektus nosūtīja Valsts kancelejai izskatīšanai steidzamības kārtā kā Ministru kabineta lietu, bet Valsts kanceleja pieprasīja noteikumu projektu atkārtotu izsludināšanu Valsts sekretāru sanāksmē.
MK noteikumu projekts “Labturības prasības mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai, tirdzniecībai un demonstrēšanai publiskās izstādēs, suņa apmācībai un mājas (istabas) dzīvnieka īpašnieka un turētāja tiesības un pienākumi” nosaka vispārīgās prasības mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai un papildu īpašās prasības suņu, kaķu un pārējo mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai. Noteikumos ir noteikta mājas dzīvnieku īpašnieku atbildība un pienākumi par to īpašumā vai valdījumā esošajiem dzīvniekiem.
Zemkopības ministrija, izstrādājot šos noteikumus, ņēma vērā arī sabiedrības viedokli: jebkurš interesents varēja izteikt viedokli par šiem noteikumiem un tajos minētajām normām, kā arī piedalīties interaktīvajā diskusijā, atbildot uz jautājumu: “Ar kādām grūtībām nāktos saskarties, ievērojot šos noteikumus?”.
Savukārt MK noteikumu projekts “Labturības prasības dzīvnieku patversmēs un dzīvnieku viesnīcās un kārtība, kādā dzīvnieku nodod dzīvnieku patversmē vai dzīvnieku viesnīcā” izstrādāts tālab, ka pašreiz Latvijā nav normatīvo aktu, kas regulētu dzīvnieku labturības prasības dzīvnieku patversmēs un viesnīcās. Šīs likumdošanas nepilnības kavē nodrošināt dzīvnieku aizsardzību un labturības prasību ievērošanu.
Jaunie noteikumi nodrošinās viesnīcās un patversmēs ievietoto dzīvnieku aizsardzības un labturības prasības. Dokuments arī paredz klaiņojošiem un konfiscētiem dzīvniekiem Dzīvnieku aizsardzības likumā noteikto aprūpi un tiesības atrast bijušos īpašniekus vai nokļūt pie jauniem īpašniekiem, nosaka pienākumus un tiesības personām, kuras ir iesaistītas dzīvnieku labturības nodrošināšanā. Dzīvnieku īpašnieku vai turētāju ilgstošas prombūtnes laikā dzīvnieku īpašnieki vai turētāji varēs savus dzīvniekus ievietot dzīvnieku patversmē vai viesnīcā, kur tiem tiks nodrošinātas labturības prasības atbilstoši to fizioloģiskajām vajadzībām.
Suņiem, kas ir bīstami sabiedrībai, ir jābūt īpašiem turēšanas noteikumiem, tālab tapa noteikumu projekts “Kārtība, kādā suni atzīst par bīstamu, nosaka turpmāko rīcību ar to un prasības bīstama suņa turēšanai”. Tas nosaka kārtību, kādā Pārtikas un veterinārā dienesta komisija atzīst vai neatzīst suni par bīstamu sabiedrībai, un pieņem lēmumu par turpmāko rīcību ar to (atzīt vai neatzīt par bīstamu, sterilizēt, eitanazēt) un nosaka prasības bīstama suņa turēšanai.
Minētie MK noteikumu projekti nodoti saskaņošanai ieinteresētajām institūcijām.

Zemkopības ministrijas Preses un sabiedrisko attiecību nodaļa

Par noteikumu projektu “Naftas produktu rezerves izveidošanas un uzglabāšanas kārtība”

Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Finanšu ministriju ir izstrādājusi un iesniegusi izskatīšanai Ministru kabineta Komitejā noteikumu projektu “Naftas produktu rezerves izveidošanas un uzglabāšanas kārtība”.
Noteikumu projekts paredz kārtību, kādā komersanti izveido un uzglabā naftas produktu rezerves, lai enerģētiskās krīzes periodos tiktu nodrošināta apgāde ar naftas produktiem. Paredzēts, ka rezerves jāveido un jāuzglabā komersantiem, kas ieved naftas produktus realizēšanai vai patēriņam Latvijā no ārvalsts. Noteikumu projekts arī nosaka, ka rezerves jāveido tādiem naftas produktiem kā benzīnam, aviācijas degvielai, petrolejas veida reaktīvajai degvielai, petrolejai, dīzeļdegvielai un degvieleļļai.
Atšķirībā no iepriekšpastāvošās kārtības jaunā naftas produktu rezervju izveides shēma ir ievērojami elastīgāka un paredz iespēju komersantiem izvēlēties izdevīgāko rezervju izveides un uzturēšanas veidu – veidojot pašiem savas rezervju glabātavas vai arī pirkt rezervju pakalpojumus no cita komersanta. Salīdzinot ar iepriekšējo kārtību, kad komersantam pašam bija jāveido rezerves sev piederošos rezervuāros un jāinvestē rezervuāru būvniecībā, rezervju uzglabāšanas izmaksas samazināsies aptuveni par 30%.
Tāpat noteikumu projekts paredz, ka naftas rezerves komersanti veido un uzglabā Latvijas Republikas teritorijā. Paredzēts, ka obligātais naftas produktu rezervju apjoms valstī no 2009.gada 1.jūlija tiek veidots 90 dienām, kur 60 dienu jeb 2/3 rezervju veidos komersanti un 30 dienu rezerves veidos valsts. Noteikumu projekts paredz pakāpenisku rezervju apjoma pieaugumu no 27 dienu rezervēm (līdz 2005.gada 1.decembrim) līdz 60 dienu rezervēm pēc 2009.gada 1.jūlija.
Naftas produktu rezervju kvalitātes un kvantitātes pārbaudi veiks Valsts ieņēmumu dienests, kam komersants ik mēnesi iesniegs pārskatus par iepriekšējā mēneša darbību.
Šā gada maijā Saeima pieņēma grozījumus Enerģētikas likumā, kas ietver normu par jaunas kārtības izveidošanu naftas produktu rezervju izveidošanai un uzglabāšanai. Līdz ar to 2002.gada 26.marta Ministru kabineta noteikumi Nr.138 “Naftas produktu rezerves izveidošanas un uzglabāšanas kārtība” ir uzskatāmi par spēku zaudējušiem.

Ekonomikas ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!