• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par triju aģentūru reorganizāciju. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 15.02.2000., Nr. 47/50 https://www.vestnesis.lv/ta/id/1169

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Satiksmes ministrijas Aviācvijas departamenta noteikumi Nr.1

Noteikumi par maksu par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem

Vēl šajā numurā

15.02.2000., Nr. 47/50

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par triju aģentūru reorganizāciju

Ekonomikas ministrija ir sagatavojusi iesniegšanai Ministru kabinetā koncepciju par VAS "Privatizācijas aģentūra" (PA), VAS "Latvijas Attīstības aģentūra" (LAA) un Centrālās dzīvojamo māju privatizācijas komisijas (CDzMPK) reorganizāciju. Šī koncepcija, saskaņā ar valdības rīcības plānu bija jāizstrādā līdz 2000.gada 1.jūlijam, taču, lai izstrādātu nepieciešamos normatīvos aktus minēto institūciju reorganizācijai, būs nepieciešams laiks, tāpēc arī koncepcija ir sagatavota krietni ātrāk. Pēc konceptuālā lēmuma pieņemšanas un attiecīgo normatīvo aktu izstrādes pakāpeniski (1–1,5 gadu laikā) notiks minēto institūciju reorganizācija.

Lai nodrošinātu privatizācijas procesa sekmīgu norisi, ministrijas uzskatā, nepieciešama PA, LLA un CDzMPK reorganizācija, nevis apvienošana, nodrošinot pakāpenisku likumā noteikto PA un CDzMPK funkciju nodošanu pēc attiecīgu normatīvo aktu pieņemšanas.

Koncepcija paredz līdz 2000.gada 1.jūlijam vai 2000.gada 1.oktobrim (par termiņiem jālemj valdībai) izstrādāt, akceptēt Ministru kabinetā un pieņemt Saeimā Privatizācijas aģentūras reorganizācijai nepieciešamos normatīvos aktus.

Reorganizāciju paredzēts veikt 1–1,5 gadu laikā. Sākot ar 2000.gada 1.jūliju vai 2000. gada 1.oktobri vai pēc lielo uzņēmumu privatizācijas pabeigšanas, bet ne vēlāk par 2001.gada 1.aprīli, Privatizācijas aģentūras funkcijas pakāpeniski sāk nodot citām institūcijām. Valsts īpašuma objektus nodod pēc visu privatizācijas noteikumu apstiprināšanas. Pēc funkciju nodošanas Privatizācijas aģentūru likvidē.

Funkciju nodošana koncepcijā ir paredzēta šādā kārtībā:

1. Ēku un būvju nodošanas privatizācijai pārtraukšana.

2. Valsts kapitāla daļu turētāja funkciju nodošana Latvijas Attīstības aģentūrai vai attiecīgajai nozares ministrijai, kura realizē sektorpolitiku.

3. Privatizācijas aģentūras un LAA meitas uzņēmuma SIA "MSB" reorganizācija un Maksātnespējas aģentūras izveidošana uz tā bāzes.

4. Pēc Maksātnespējas aģentūras izveidošanas — nepabeigto uzņēmumu likvidācijas un maksātnespējas lietu nodošana Maksātnespējas aģentūrai.

5. Pēc privatizācijas sertifikātu izmantošanas termiņa beigām:

5.1. Zemes privatizācijas funkcijas nodošana Valsts nekustamā īpašuma aģentūrai;

5.2. Neprivatizētās valsts mantas nodošana Latvijas Attīstības aģentūrai;

5.3. Nepārdoto valsts kapitāla daļu un kapitalizācijas rezultātā radušos valsts kapitāla daļu nodošana Latvijas Attīstības aģentūrai.

5.4. Privatizācijas līgumu kontroles nodošana Latvijas Attīstības aģentūrai.

LAA tālākās darbības pamatuzdevums ir veicināt Latvijas tautsaimniecības konkurētspējas pieaugumu starptautiskajā ekonomiskajā vidē, tā rezultātā panākot iekšzemes kopprodukta pieaugumu, nodarbinātības pieaugumu, tautas dzīves līmeņa pieaugumu. Šo uzdevumu sekmīgai realizācijai LAA jāpārņem atsevišķas funkcijas no Privatizācijas aģentūras un daļēji no Valsts nekustamā īpašuma aģentūras. Pašreiz LAA veicamo darbu papildināšana ar jauniem notiks pakāpeniski, etapu veidā 1–1,5 gadu laikā.

 

Reorganizētajai LAA veicamās funkcijas var iedalīt divos funkcionālos līmeņos: makroekonomiskā valsts līmenī un uzņēmumu līmenī.

Makroekonomiskā valsts līmenī bez pašreiz jau apgūtajām funkcijām LAA būs vēl šādas:

1) veicināt atevišķu valsts industriālā nekustamā īpašuma objektu attīstību un to sagatavošanu investīciju veikšanai, piedāvājot to ārvalstu un vietējiem investoriem;

2) veikt valsts aktīvu (kapitāla daļu uzņēmējsabiedrībās) valdījuma, turējuma un pārdošanas funkcijas un privatizācijas līgumu izpildes kontroli;

3) pārstāvēt valsti un veikt valsts kapitāla daļu pārvaldīšanas funkcijas reģionālajās attīstības aģentūrās u.c.

Konkurētspējas palielināšanai uzņēmumu līmenī LAA aģentūrai paredzētas šādas papildu funkcijas:

1) uzņēmumu konkurētspējas (menedžmenta prasmes, mārketinga, kvalitātes vadības sistēmas u.c.) celšanas programmu izstrāde un realizēšana, t.sk. ar mērķi celt to uzņēmējsabiedrību vērtību, kurās ir valsts daļas, kā arī mazo un vidējo uzņēmumu prasmju līmeņa celšana caur apmācības programmām, kā arī atbalstot UAC sistēmu;

2) iesācēju mazo un vidējo uzņēmumu atbalstīšana, izveidojot valstī biznesa inkubatoru tīklu;

3) uzņēmējdarbību subsidējošo fondu darbības koordinācija valstī, piegādātāju programmu attīstība, kooperācijas partneru ražotājiem atrašana u.c. funkcijas.

Ekonomikas ministrija uzskata, ka CDzMPK reorganizāciju var uzsākt ne āgrāk kā ar 2001.gada 1.jūliju. Tā varētu tikt īstenota šādos veidos:

1) apvienojoties ar Valsts nekustamā īpašuma aģentūru;

2) likvidējot CDzMPK un izveidojot jaunu valsts institūciju Ekonomikas ministrijas vai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pakļautībā iepriekšminēto funkciju veikšanai;

3) likvidējot CDzMPK un dibinot jaunu valsts akciju sabiedrību.

Ekonomikas ministrijas preses sekretārs Kaspars Paupe

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!