Frakciju viedokļi
Pēc 2005.gada
15. septembra sēdes
Latvijas radio tiešajā raidījumā
M.Segliņš
(Tautas partijas frakcija):
Ja izvērtējam, kādus likumprojektus šodien pieņēma parlaments, tad man vislielākais gandarījums ir par to, ka parlaments otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus Krimināllikumā, kas paredzēs kriminālatbildību par transportlīdzekļu vadīšanu dzērumā un bez tiesībām. Līdz šim kriminālatbildība bija paredzēta tikai par atkārtotu transportlīdzekļa vadīšanu dzērumā. Turpmāk būs arī kriminālatbildība par transportlīdzekļa vadīšanu dzērumā, bez tiesībām, ar papildu sodu – transportlīdzekļa konfiskāciju. Šī problēma patiešām ir ļoti aktuāla; šie dzērāji ir pie stūres, un acīmredzot likumam jākļūst bargākam.
M.Grīnblats
(apvienības “Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK frakcija):
Šodien mūsu frakcija iesniedza
nelielu grozījumu likumā “Par nacionālās pretošanās kustības
dalībnieka statusu”, lai palīdzētu vairākiem desmitiem cilvēku,
kas cietuši no padomju režīma represijām, vienkāršoti atrisināt
šo jautājumu, jo pašreizējais likums nosaka vairākus
priekšnoteikumus, lai šo statusu pašvaldība varētu piešķirt.
Diemžēl bieži vien tiek iztulkots tā, ka ir vajadzīgas gan arhīva
izziņas, gan tiesas spriedumi, gan Tieslietu ministrijas
atzinumi, kaut arī būtībā mēs uzskatām, ka pilnīgi pietiktu ar
vienu no tiem, lai šo problēmu atrisinātu. Diemžēl bija atsauce
uz to, ka šeit izšķirošais vārds būtu sakāms Aizsardzības
ministrijai, nevis Saeimas deputātiem. Domāju, ka vairums
deputātu šajā nelielajā tehniskajā problēmā nebija
iedziļinājušies un nobalsoja pret. Mūsu frakcija meklēs ceļus, kā
tālāk risināt šo jautājumu.
Lielu laiku tika diskutēts par priekšlikumiem Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā – galvenokārt par automašīnas
vadīšanu dzērumā un bez tiesībām, kas Latvijā pēdējā laikā
diemžēl kļūst par masveida parādību; sodi netiek maksāti par to,
ka daudzi vada atkārtoti, turpina braukt pēc tam, kad jau
vienreiz ir apturēti. Biežas ir arī parādības, ka ar vienu un to
pašu transportlīdzekli daudzi cilvēki sistemātiski pārkāpj
noteikumus. Juridiskā komisija bija atbalstījusi priekšlikumu,
kas paredz iekļaut konfiskāciju Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksa normās. Tātad samērā vienkāršotu kārtību, uzskatot, ka
tie ir galīgi bezatbildīgi cilvēki un viņiem šīs automašīnas
jāatņem ātrāk, nekā viņi kādu ir sabraukuši. Saeima pēc,
manuprāt, zināmā mērā juceklīgām diskusijām, kurās kopā tika
jaukti dažādi jēdzieni – gan cietumi, gan autostāvvietas, gan
Krimināllikums, ko tobrīd neizskatīja –, diemžēl šo
stingrāko variantu neatbalstīja. Tātad ir iespējams, ka nāksies
atgriezties pie šī jautājuma vēlāk, jo tiesu darbība attiecībā
pret smagiem satiksmes pārkāpējiem, kā mēs zinām, parasti ir
labākā gadījumā aprobežojusies ar nosacītiem sodiem. Tātad nav
lielas cerības, ka šeit tiks pieņemti stingri lēmumi.
Frakcija atbalstīja grozījumu Satversmē, ko ierosinājām gan ne
mēs. Proti, par to, ka ģimene skaidri un gaiši tiktu definēta kā
vīrieša un sievietes savienība, kas tiešām būtu ļoti vēlami,
zinot, ka šobrīd diemžēl pastāv dažādi grupējumi, kas grib
ieviest pilnīgi citādu kārtību. Un būtu ļoti labi, ja Satversmē
to fiksētu.
Tāpat mūsu “tēvzemiešu” frakcija neatbalstīja deputāta Ulmes
sodīšanu par pasākumu pie Raiņa pieminekļa, kurā būtībā bija runa
par labu mērķi, proti, propagandēt ģimenes vērtības,
tradicionālās vērtības sabiedrībā. Tajā nebija mērķis traucēt
sabiedrisko kārtību, apdraudēt likumību un sabiedrības tikumību,
kas bieži vien notiek dažādos 9.maija un citos pasākumos, kuros
tiesas un drošības iestādes skatās caur pirkstiem. Protams,
netika ievērota forma, bet šajā gadījumā pārkāpums bija
maznozīmīgs. Mūsuprāt, tam nebija nekāda sabiedriska bīstamība.
Mēs ar gandarījumu secinām, ka Saeimas vairākums neizdeva
deputātu sodīšanai.
Līdzīgi dīvains gadījums bija ar kādu jaunieti, kurš sadedzināja
bijušās PSRS karogu, jo skaidrs, ka likumā ir šāda norma par šo
PSRS vai nacistiskās Vācijas simbolu izmantošanas aizliegumu, bet
deputātu mērķis likumā bija nevis aizliegt šos karogus izmantot
ar negatīvu nozīmi, bet aizliegt tos slavināt vai propagandēt tās
idejas, kas saistītas ar PSRS vai nacistisko Vāciju. Šeit tiesa
parādīja apbrīnojamu tuvredzību; būtībā izskatīja apmēram kā PSRS
vai Krievijas tiesa, piespriežot naudas sodu par lietu, kas,
mūsuprāt, galīgi nav sodāma.
S.Fjodorovs
(Latvijas Sociālistiskās partijas frakcija):
Šodien viskarstākās debates un
diskusijas notika pārsvarā par diviem likumprojektu grozījumiem –
grozījumu Latvijas Republikas Satversmē un grozījumiem Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā.
Savas frakcijas vārdā es gribētu pateikt lielu paldies Latvijas
Pirmajai partijai par to, ka viņi Latvijas Republikas Satversmes
110.pantā skaidri un gaiši ir pateikuši, ka valsts aizsargā
laulību – savienību starp vīrieti un sievieti, ģimeni, vecāku un
bērnu tiesības. Man liekas, ka par to viss ir skaidri saprotams
arī jums, kāpēc mūsu frakcija balsoja par šo priekšlikumu.
Kas attiecas uz grozījumu Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā, šeit Satiksmes ministrija un Ceļu satiksmes drošības
direkcija iesniedza priekšlikumu, ka, braucot bez tiesībām vai
vadītāja apliecības un reibuma stāvoklī, jāmaksā 500 latu soda
nauda, kā arī jāaizliedz iegūt vadītāja apliecību divu gadu
garumā un mašīnas konfiskācija. Mēs neesam pret to, lai būtu tādi
sodi vai tāds apmēram sods par šo pārkāpumu. Mēs zinām to visu
statistiku. Bet es gribu pateikt to, kāpēc mēs balsojām pret šo
priekšlikumu.
Pirmkārt, gribu jums atgādināt, ka Satversme garantē visiem
cilvēkiem tiesības uz īpašumu un tā aizsardzību. Otrkārt, atņemt
īpašumu – mašīnu – par konkrētu pārkāpumu vai noziegumu drīkst
tikai pēc tiesas lēmuma. Sakarā ar to mums negribētos, lai šo
lēmumu pieņemtu kaut kādi ierēdņi. Par to, ka tie būs Satversmes
pārkāpumi, kas var likt tiem cilvēkiem, kuriem mašīna tiek
konfiscēta, griezties Satversmes tiesā. Sakarā ar to es gribu
pateikt: ja vadītājs ir braucis reibuma stāvoklī, tas obligāti ir
jāsoda ļoti stingri. Ja tas ir vadītājs, kas brauc reibuma
stāvoklī un bez vadītāja apliecības, tas jāsoda vēl stingrāk, pat
līdz brīvības atņemšanai. To es arī uzskatu, varbūt arī, ka tas
būtu pareizi. Lielas diskusijas bija saistītas ar to, kā cilvēks
jutīsies konkrētajā situācijā – konfiskācijas gadījumā –, ja
mašīna tiks atņemta trešajai personai.
Pirmkārt, gribu atgādināt, ka ir atkarīgi likumi, sevišķi Ceļu
satiksmes noteikumi, kuros skaidri un gaiši ir pateikts, ka
transporta līdzekļa īpašniekam aizliegts dot vadīt automobili
personai, kurai nav vadītāja apliecības, kā arī aizliegts dot
vadīt transporta līdzekli personai, kura ir reibuma stāvoklī.
Sakarā ar to mums jāpalielina atbildība tiem transportlīdzekļu
īpašniekiem, kas pārkāpj likumu.
Un vēl varbūt nākamais. Ja gadījumā šis priekšlikums būtu
pieņemts, mēs uzskatām, ka pilnībā nav izstrādāti visi
konfiskācijas mehānismi – pati realizācija, saglabāšana un tā
tālāk.
A.Kampars
(frakcija “Jaunais laiks”):
Viskarstākās debates un droši vien
visbūtiskākais lēmums sabiedrībai ir to šoferu sodīšanas
principi, kas šobrīd tiešām pārvietojas dzēruši pie auto stūres,
līdz ar to būtiski apdraudot sabiedrības drošību, ģimenes drošību
un daudzu cilvēku likteņus.
Es esmu ļoti, ļoti gandarīts un priecīgs, ka Saeima ir pieņēmusi
ļoti svarīgu, atbildīgu, manuprāt, efektīvu lēmumu. Tas būtu
šāds: ja līdz šim tie cilvēki, kas ir braukuši dzēruši pie
stūres, varēja nemaksāt sodus, kādu laiku padzīvot bez tiesībām
un pēc tam tās atgūt, varēja turpināt tā darīt, tad pēc jaunā
likuma lielā dzēruma pakāpē esoši vadītāji taisnā ceļā tiks
pakļauti administratīvajam arestam. Tātad no 5 līdz 15 dienām
atkarībā no pārkāpuma. Un tas pamats domāt, ka šī lieta atrisinās
mūsu samilzušo dzērāju pie stūres problēmu, ir Igaunijas piemērs,
jo viņi tieši šādā veidā atrisināja šo jautājumu jau 1995.gadā.
Tie vadītāji vai tie cilvēki, kas kopā ar saviem draugiem ir
braukuši Igaunijā, ļoti labi zina, ka tur kārtība uz ceļiem ir
sakārtota un ka tur šīs problēmas būtībā vairs nav tik
aktuālas.
Nākamā lieta, kas, mums liekas, ir ļoti būtiska, ir to
bezatbildīgo cilvēku, kuriem nav vadītāja apliecības un kuri pie
stūres sēdušies dzērumā, jau pirmajā reizē pakļaušana
kriminālatbildībai. Mēs uzskatām, ka šie cilvēki ir
kriminālnoziedznieki, viennozīmīgi, un tā tiek traktēti. No
Saeimas tribīnes ļoti precīzi izskanēja likumdevēja viedoklis, ka
šādi cilvēki ir jāarestē un jāsēdina cietumos, principā jāizolē
no sabiedrības. Un tas, mūsuprāt, ir krietni efektīvāks veids
nekā automobiļa konfiscēšana, kas varētu radīt dažādas problēmas
pārējiem nevainīgiem cilvēkiem.
Otra lieta, ko es gribētu minēt, ir mūsu kolēģa Saeimas deputāta
Edgara Jaunupa šodien paziņotā atkāpšanās no deputāta mandāta. Un
šeit jāatzīmē šīs demisijas divas puses.
Viena, neapšaubāmi, mums ir skumji. Es ļoti ceru, ka arī pārējiem
Saeimas kolēģiem ir nepatīkami. Tāds cilvēks kā Edgars bija ļoti
liela un augsta “pievienotā vērtība” Saeimā, kurš strādāja pie
ļoti daudziem likumprojektiem, bija liels argumentētājs, bieži
uzstājās un daudz runāja. Līdz ar to, teiksim, viņa neatrašanās
likumdevēja iestādē varbūt tīri tehniski būs zaudējums. Tomēr
partija, frakcija un es personīgi ļoti augstu novērtējam Edgara
soli, noliekot mandātu, jo šis pārkāpums, kas bija objektīvi
ētiskas dabas pārkāpums, ko Edgars pats arī novērtēja, pirmo
reizi, manuprāt, vismaz pēdējo desmit gadu laikā, skaidri
parādīja, ka politiķis var ētisku apsvērumu dēļ atteikties no
sava mandāta, politiski parādīt – jā, viņš ir gatavs saņemt sodu
par šādu lietu.
Diemžēl pretēji Saeima rīkojās gadījumā ar deputāta Arvīda Ulmes
izdošanu administratīvajai sodīšanai, kur, manuprāt, slēpjoties
aiz Satversmē pilnīgi citam mērķim paredzētiem pantiem, deputāts
Ulme netika izdots sodīšanai, jo, mūsuprāt, visi cilvēki Latvijā
– gan deputāti, gan nedeputāti – ir vienlīdzīgi. Un, ja viņš ir
kaut ko pārkāpis – apzināti vai neapzināti –, tad viņam
tāpat kā jebkuram Latvijas iedzīvotājam ir jāatbild tiesas
priekšā. Un, ja pat tā ir politiskā pārliecība, tad politiski
argumentēt skaļi to jebkurā formā, tai skaitā tiesā, tai skaitā
presē, tai skaitā Saeimas tribīnē, bet nevis slēpties aiz
deputāta imunitātes.
A.Ulme
(Zaļo un Zemnieku savienības frakcija):
Es pilnībā atbalstu, ka viena
taisnība visiem un viens likums visiem. Un es arī labprāt, arī no
publicitātes viedokļa un sabiedrības ievērības viedokļa, atļautu
un aicinātu, lai deputāti izdod mani administratīvai tiesai.
Galvu jau tur nenocirstu un nekas tur tāds briesmīgs nebūtu, būtu
tikai publicitāte. Un, kā saka, varētu iegūt ne tikai es, bet
visa ZZS frakcija.
Bet būtība ir tajā, ka tiktu izjaukts zināms līdzsvars, jo šis
geju gājiens faktiski notika. Tiem, kas ir par ģimeni, tiem tika
aizliegts. Viņi dabūja gājienu, viņi dabūja publicitāti. Šodien
viņi vēl būtu panākuši to, ka tas, kas iedrošinājās iepīkstēties,
kaut ko iebilst pretim, ka tas tiek nodots tiesai. Un viņiem būtu
trīskārtēja uzvara. Tajā pašā laikā sabiedrībā tikai viss
izveidosies uz dažādām konfrontācijām.
Es šeit domāju, ka deputāti nerunāja tik daudz par manu necilo
personību, bet par konkrēto faktu; to, kā tas tālāk tiktu uzņemts
sabiedrībā, kad vieniem ir atļauts viss, bet otriem, ja viņi kaut
ierunājas pretim, ģimenes aizstāvjiem, tiem, ja arī deputāti
nobalso, ka tie jāsoda.
Tā ka te ir dažādi skatījumi, bet tas ir par citu. Galvenais mūsu
darbs Zaļo un Zemnieku savienībā aizgājušajā nedēļā bija par
degvielu. Un tikās pārstāvji gan mūsu Tautsaimniecības, agrārās,
vides un reģionālās politikas komisijā, gan arī Lauksaimniecības
un mežsaimniecības apakškomisijā. Mēs domājām, ka panāksim to, ka
degvielu lauksaimniekiem, mežsaimniekiem un zivsaimniecībām varēs
iegādāties par daudz, daudz lētāku cenu, jo mēs šīs degvielas
kvalitātes normas attiecībā uz šāda veida izmantotājiem pieļaujam
samazināt un līdz ar to ievest no Baltkrievijas degvielu, kas ir
daudz, daudz lētāka. Un no “zaļo” viedokļa tas ir galvenais; mežu
jau tur nenoindēs tas traktors, pa to zemi braucot, tas sēra
daudzums. Bet mūsu pats galvenais ir, kā panākt mehānismu, lai šī
lētā degviela nebraukātu pa mūsu pilsētām. Bet tas arī ir
risināms tehnisks jautājums. Un es domāju, ka tas ir ļoti liels
un labs darbs, ko mēs izdarījām aizgājušajā nedēļā attiecībā par
šo degvielu zemniekiem un mežsaimniekiem, un
zivsaimniekiem.
Mēs pieņēmām, varbūt ne tik nemanot, pieņēmām trīs ārkārtīgi
jaukus likumus – grozījumus likumā “Par īpaši aizsargājamām
dabas teritorijām”, kuros formulēti 336 dabas parki, dabas
liegumi, kā arī to pavadošos likumus, proti, grozījumus Sugu un
biotopu aizsardzības likumā un grozījumus likumā “Par ietekmes uz
vidi novērtējumu”. Šie trīs likumi, kas tika atbalstīti no visām
frakcijām, ļauj sakārtot arī to zemju un mežu īpašnieku, to
īpašnieku, kuru īpašumi atrodas aizsargājamās teritorijās,
attiecības ar valsti. Es domāju, tas ir ļoti liels darbs. Es ļoti
pateicos par izpratni un sapratni, ka visas frakcijas to faktiski
atbalstīja. Nu visu gaišu! Un dzīvojiet zaļi!
I.Sokolovskis
(politisko organizāciju apvienības “Par cilvēka tiesībām vienotā
Latvijā” frakcija):
Šodien frakcija “Par cilvēka
tiesībām vienotā Latvijā” iesniedza steidzamu pieprasījumu
Ministru prezidentam Aigaram Kalvīti par to īrnieku interešu
aizstāvību, kuri īrē dzīvojamās telpas denacionalizētās
mājās.
Protams, šis jautājums ir aktuāls tiem cilvēkiem, kuri dzīvo
šajās mājās. Tagad ir paaugstināta īres maksa un nav skaidrs,
kāda būs šo cilvēku nākotne, kad tiks atjaunota taisnība
attiecībā uz šiem cilvēkiem, kuri nevarēja privatizēt savus
dzīvokļus un nedabū nekādu normālu kompensāciju.
Principā šis kompensācijas mehānisms bija paredzēts likumā “Par
dzīvojamo telpu īri” un likumā par palīdzību dzīvokļa jautājuma
risināšanā. Šajos likumos Saeima vienlaikus uzlika Ministru
kabinetam pienākumu pieņemt normatīvos aktus, kas kaut kādā veidā
atvieglotu šo cilvēku likteni. Bet diemžēl mēs secinājām, ka,
piemēram, programma denacionalizēto namu īrnieku aizstāvībai,
kurai bija jābūt pieņemtai līdz 1.jūlijam, līdz šim brīdim nav
pieņemta. Turklāt darbs pie šīs programmas ministrijā pat nav
uzsākts. Un tie trīs Ministru kabineta noteikumi, kuri regulē
visus kompensācijas mehānismus, ir pieņemti ar lielu
nokavējumu.
Mēs gribam aicināt Ministru prezidentu Aigaru Kalvīti un
pajautāt, kuras personas ir atbildīgas par to, ka šī programma
nav izstrādāta, bet citas programmas izstrādātas ar lielu
aizkavēšanos, ko viņi plāno darīt un kādā veidā viņi vispār plāno
atrisināt denacionalizēto namu īrnieku problēmas, jo 12 gadus šīs
problēmas nav atrisinātas. Diemžēl es redzu, kāda ir attieksme
pret šiem cilvēkiem, pret šo jautājumu, kas skar vairāk nekā
60 000 cilvēku. Piemēram, jautājumi, kas skar
homoseksuālistus un viņu tiesības, šodien diskusijā aizņēma
vairāk nekā divas stundas, bet šī pieprasījuma apspriešana
aizņēma tikai piecas minūtes. Diemžēl tas parāda attieksmi, kādā
veidā vairākums, valdošais vairākums, attiecas pret šiem
cilvēkiem.
Es gribētu arī pieskarties tam, ka Saeima šodien nodeva komisijām
grozījumu Latvijas Republikas Satversmē. Ļoti labi vārdi par to,
ka valsts aizsargā ģimeni un bērnus. Bet diemžēl aizvakar
Ministru prezidents Aigars Kalvītis paziņoja, ka nākamā gada
budžetā nav paredzēti līdzekļi bērnu pabalstu palielināšanai.
Diemžēl ir vārdi – skaisti vārdi, kas ierakstīti pat Satversmē,
un ir darbi, kuri diemžēl neatbilst šiem cēlajiem vārdiem.
Diemžēl.
V.Orlovs
(Tautas saskaņas partijas frakcija):
Es gribu skaidrot Tautas saskaņas
partijas pozīciju, kāpēc frakcijas deputāti balsoja pret deputāta
Arvīda Ulmes izdošanu administratīvai tiesāšanai. Kā parādīja
dzīve – mēs paši pieņemam likumus, kuri strādā pret
deputātiem.
Es gribu atgādināt vēsturi, kāpēc parādījās tie bargie sodi vai
ierobežojumi, kad deputāts var tikties ar vēlētājiem un
iedzīvotājiem. Tie parādījās tad, kad izglītības reformas
pretinieki sāka savu aktīvo darbu un mēģināja skaidrot, cik
kaitīga būs izglītības reforma mazākumtautību skolās. Un tad, lai
cīnītos ar izglītības reformas pretiniekiem, Saeima pieņēma
likumus, kuri ierobežo deputātu tikšanos ar vēlētājiem un
iedzīvotājiem. Tad mēs jau brīdinājām, ka pienāks laiks un būs
cita situācija, kad deputātiem nebūs iespēja reaģēt uz kaut kādām
situācijām, kad tas būs vajadzīgs. Un pienāca laiks – Rīgā notika
geju un lesbiešu gājiens, un deputāts Ulme pretojās tam, it kā
noorganizēja piketu, ko nosauca par tikšanos ar vēlētājiem pie
Raiņa pieminekļa. Viņš tika administratīvi sodīts. Saeima šodien
balsoja pret, un mēs, tāpat kā balsojām pret tiem bargajiem
ierobežojumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, tā mēs
šodien nobalsojām pret Arvīda Ulmes izdošanu administratīvajai
tiesāšanai.
Vēl es gribu skaidrot Tautas saskaņas partijas pozīciju, kāpēc
mēs šodien neatbalstījām mašīnas konfiskāciju un grozījumu
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā tad, kad lēmumu pieņem
policists, nevis tiesa. Mēs izanalizējām situāciju un uzskatām:
ja būtu atbalstāma Satiksmes ministrijas ideja, tad iedzīvotājiem
būtu iespējams vērsties Satversmes tiesā un zaudēt. Ministrija
zaudētu šo lietu. Un mēs ieņemam pozīciju, ka mašīnas
konfiskācija ir nepieciešama tikai tad, kad ir tiesas lēmums.
I.Šlesere
(Latvijas Pirmās partijas frakcija):
Ļaujiet man pastāstīt par tiem
likumprojektiem, ko Latvijas Pirmā partija uzskata par
svarīgākajiem, kuri izskatīti šīsdienas sēdē.
Pirmkārt, Latvijas Pirmā partija ir gandarīta, ka Saeima nodeva
izskatīšanai komisijām mūsu frakcijas izstrādāto likumprojektu
“Grozījums Latvijas Republikas Satversmē”, kas paredz Satversmē
iekļaut laulības definīciju, nosakot, ka valsts aizsargā laulību
– savienību starp vīrieti un sievieti, tādējādi arī
konstitucionālā līmenī nostiprinot šobrīd Latvijā noteikto
kārtību, ka laulība starp viena dzimuma personām ir aizliegta.
Latvijas Pirmā partija atbalsta tradicionālo ģimeni. Mēs
uzskatām, ka tradicionāla ir ģimene, kurā ir laulība starp
vīrieti un sievieti un šīs savienības bērni. Tā ir valsts lielākā
vērtība, tā vislabāk atbilst bērnu radīšanai un audzināšanai.
Līdz ar to vislabāk atbilst mūsu tautas un valsts
interesēm.
Man žēl, ka geju un lesbiešu lobijs ir ienācis arī mūsu Saeimā,
kā to varam spriest pēc deputātu balsojuma, jo diemžēl par
tradicionālu ģimeni balsoja tikai Latvijas Pirmās partijas,
Tautas partijas, Zaļo un Zemnieku savienības, apvienības
“Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK, Latvijas Sociālistiskās partijas
deputāti un tikai daži no Tautas saskaņas partijas un “Jaunā
laika” deputātiem.
Šodien Saeimā arī tika pieņemti par steidzamiem atzītie grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Es tikai atgādināšu,
ka Latvijas Pirmās partijas deputāti kopā ar koalīcijas
partneriem šo Satiksmes ministrijas un Iekšlietu ministrijas
sagatavoto likumprojektu, kas paredzēja, ka par atsevišķiem
pārkāpumiem ceļu satiksmē varēs piemērot transporta līdzekļu
konfiskāciju un daudz bargākus sodus par sabiedrībai ļoti
bīstamiem pārkāpumiem, atkārtoti iesniedza Saeimā, lai panāktu to
ātrāku pieņemšanu.
Pēc šodienas balsojuma man šķiet, ka ne visiem Saeimas deputātiem
rūp drošība uz Latvijas ceļiem, jo šā likuma norma par
transportlīdzekļa konfiskāciju dzērušiem šoferiem bez tiesībām
neguva vairākuma atbalstu.
Latvijas Pirmā partija pauž nožēlu, ka netika atbalstīts
priekšlikums, kurš jau šobrīd neļautu apreibušiem ceļu slepkavām
traukties pa Latvijas ceļiem, tādējādi apdraudot apkārtējo
cilvēku dzīvības.
Un vēl viena lieta, ko es vēlētos piebilst. Ar patiesu prieku
daru zināmu mūsu pirmo uzvaru arī Rīgas domē – par azartspēļu
izplatību pilsētā. Azartspēļu zāles, kā mēs visi to labi varam
redzēt, ir uz katra ielas stūra. Tāda ir mūsdienu Rīgas seja. Un
es ceru, ka ļoti drīz tā jau būs pagātne. Beidzot ir pielikts
punkts vairāku mēnešu ilgām diskusijām par azartspēļu zāļu
darbības ierobežojumiem Rīgā. Rīgas domnieki dedzīgās debatēs
pieņēma bargus noteikumus, kas paredz, ka spēļu zāles drīkstēs
atrasties tikai astoņās galvaspilsētas viesnīcās. Visas pārējās
spēļu zāles ir jāslēdz trīs gadu laikā.
Latvijas Pirmā partija grib aicināt un aicina arī citas
pašvaldības sekot Rīgas piemēram un rūpīgi izvērtēt, iespējams,
arī ierobežot un aizliegt to ļaunumu, ko sabiedrībai un daudzām
Latvijas ģimenēm, kurās ir no azartspēlēm atkarīgi cilvēki,
nodara azartspēles.
Saeimas preses dienests